Hulp nodig growkit golden teachers

Ontdekkingsreiziger

Experimenterende gebruiker
Hallo beste mensen,

Ik heb mijn eerste golden teachers growkit staan, en inmiddels nadert de eerste oogst.
Alleen ik zit met het volgende. Twee mushrooms zijn veel sneller gegroeid dan de rest, de vliesjes onder de cap zijn al gescheurd en volgens mij moeten deze geoogst worden, anders laten ze hun sporen vallen. Ze lieten ook uit zichzelf bijna los zo groot en zwaar zijn ze. (zie foto)

De andere mushrooms zijn nog klein en sommige zijn net de pinheads zichtbaar. Ik hoor en lees verschillende verhalen: Alles oogsten en opnieuw beginnen, of de rijpe oogsten en de rest laten groeien. Ze staan nu 19 dagen. De eerste oogst zou gem. 600 gram moeten opleveren volgens de smartshop, deze 2 die ik nu heb geoogst zijn bij elkaar 30.

Zie foto's ter referentie. De rechtertwee van de foto van de growkit zijn inmiddels geoogst, zie de andere foto. Wat adviseren jullie? En heb ik er goed aan gedaan ze te oogsten?

Dankje!

Bijlagen

• IMG_2173C38D012B-1.jpeg
    IMG_2173C38D012B-1.jpeg
    779,9 KB · Weergaven: 14
  • IMG_9706.JPG
    IMG_9706.JPG
    105,1 KB · Weergaven: 14

Acoustic

Belezen gebruiker
Ik heb al redelijk wat golden teacher gekweekt ondertussen, ik kijk gewoon welke bijna het vlies loslaat onderaan het hoedje, en dan oogst ik ze, drogen doe ik in een voedseldroger van 40 euro.
Ik blijf ze oogsten tot het medium begint te krimpen, en dan verwijder ik gewoon de allerkleinste (ook aan de zijkanten)

Bovenaan