• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

Hulpgezocht na xtc

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Piet85

Newbie
Goeden avond allemaal ik heb een groot probleem ik ben op 6 juli naar een festival geweest en daar heeft een grappen maker 2 xtc pillen 480mg in me drankje gedaan ik had nog nooit drugs gebruikt sinds dien heb ik een hoop klachten ik kan niet meer slapen heb het gevoel of ik in me bed getrokken word rillingen over me lijf depersonalisatie en hoofdpijnen en steken in me hoofd hoge hartslag gedurende de hele dag van 111 ben al bij de huisarts geweest maar die heeft geen verstand van deze klachte dus die heeft me al aangemeld bij landelijk spreekuur voor partydrugs heb al contact met hun maar de enige tip is accepteren van de klachten en rust maar als je niet slaapt heb je ook geen rust. ook ben ik al bij de neuroloog geweest en hersen scan gehad en bloed onderzoeken Heb al slaap medicatie gehad alles maar niks helpt gebruik ook al vitamine c l typtofraan hebben jullie tips voor mij om hier mee om te gaan en een idee hoe lang het gaat duren voor de slaap terug komt en de rest van de klachten verdwijnen want het duurt nu al erg lang en ik wil gewoon weer leuke dingen kunnen gaan doen met vrienden en familie en dat gaat echt niet op dit moment

LunaMila

Experimenterende gebruiker
Goeden avond allemaal ik heb een groot probleem ik ben op 6 juli naar een festival geweest en daar heeft een grappen maker 2 xtc pillen 480mg in me drankje gedaan ik had nog nooit drugs gebruikt sinds dien heb ik een hoop klachten ik kan niet meer slapen heb het gevoel of ik in me bed getrokken word rillingen over me lijf depersonalisatie en hoofdpijnen en steken in me hoofd hoge hartslag gedurende de hele dag van 111 ben al bij de huisarts geweest maar die heeft geen verstand van deze klachte dus die heeft me al aangemeld bij landelijk spreekuur voor partydrugs heb al contact met hun maar de enige tip is accepteren van de klachten en rust maar als je niet slaapt heb je ook geen rust. ook ben ik al bij de neuroloog geweest en hersen scan gehad en bloed onderzoeken Heb al slaap medicatie gehad alles maar niks helpt gebruik ook al vitamine c l typtofraan hebben jullie tips voor mij om hier mee om te gaan en een idee hoe lang het gaat duren voor de slaap terug komt en de rest van de klachten verdwijnen want het duurt nu al erg lang en ik wil gewoon weer leuke dingen kunnen gaan doen met vrienden en familie en dat gaat echt niet op dit moment
Zo erge klachten heb ik nog niet gehad.
Maar mij helpt altijd veel slapen en veel vitamines gewoon van alles naar binnen gooien en het rustig aan doen.

Bas

Wijs gebruiker
Dus als ik het goed begrijp slaap je sinds 6 juli dus slecht, maar pak je sowieso iedere nacht een paar uurtjes rust? Maar dan kom je als nog nú pas hier met deze klachten... Hoe weet je trouwens dat het om XTC pillen gaat? Kan je de effecten na het drinken omschrijven zodat andere gebruikers hier kunnen bevestigen dat dit om XTC gaat?

480mg pillen en dat keer 2... alsof je die "grappen maker" hebt gevraagd hoe sterk de pillen waren óf dat je je drankje hebt laten testen om deze uitslag te krijgen. Om het vervolgens op te drinken lol.

aangemeld bij landelijk spreekuur voor partydrugs heb al contact met hun maar de enige tip is accepteren van de klachten en rust
Dit is ook mijn beste eerste advies waar ik nu op kan komen. Tweede advies is dat je je verhaal aan moet passen naar de waarheid.

Piet85

Newbie
Dit is jammer genoeg de waarheid anders had ik zelf op de blaren kunnen zitten.En de jongen die dit gedaan heeft is gevonden het gaat om 2 pillen 240 mg per stuk dus in het totaal 480 mg en uit bloed onderzoeken die ik gehad heb is dat naar boven gekomen dat het om xtc ging ik ben hier nu pas gekomen om dat ik alle paden al bewandelt heb en ik eigenlijk niet mocht google naar me klachten want dat zou het alleen maar erger maken volgens het spreekuur voor party drugs vandaar nu pas

Laatst bewerkt:

De Dunne

DF-koning
Proefde je het niet nadat het in je drinken is gegooid? Pillen lossen namelijk niet zo snel op in koude drank waardoor je stukjes er in hebt en de smaak van mdma/xtc is zo mega sterk en vies dat je het eigenlijk niet kan missen...

Laatst bewerkt:

8️⃣6️⃣

Badass junkie
De Leukste Thuis!
Mja blijft lastig om toe te geven uiteraard dat je die pillen moedwillig zelf geslikt hebt.

Gewoon uitzitten, slijt wel, duurt een paar weken tot een ruim jaar als je pech hebt. Vooral je er NIET druk om maken, hoe lastig dat ook is...

Piet85

Newbie
Ik heb het al meer als 3 maanden dus die weken gaan hem niet meer worden kan het echt een jaar duren voor je weer kan slapen ? De rest van de klachten trek ik wel maar van dat niet slapen wordt ik gek. en nee heb het niet geproefd. Jammer genoeg anders had ik me cola wel weg gegooid en zo als ik al zij nooit drugs gebruikt dus kende de smaak ook niet

De Dunne

DF-koning
en nee heb het niet geproefd. Jammer genoeg anders had ik me cola wel weg gegooid
Frappant! Als ik ook maar een krummeltje in mijn mond heb is het al zo mega sterk en vies qua smaak dat ik t uitproest. Was je zeker heel erg lam al.
Ja sorry maar ik vind het persoonlijk altijd lastig te begrijpen dit. Vaak is het namelijk dat men zelf het heeft ingenomen maar zich er voor schaamt en dan wat anders verteld. Ik zeg niet dat het bij jou ook zo is maar als iemand dus bijna een HELE GRAM mdma in je ene glaasje cola gooit kan ik het mij eigenlijk niet voorstellen dat je dat niet merkt. Dat is namelijk qua smaak nog erger als Paracetamol en dat kun je ook niet missen.
Maar goed, wees 100% eerlijk tegen de partydrug spreekuur. Wat de waarheid ook is. Maar echt eerlijk. Zij veroordelen je niet, bellen geen politie en lichten niet je familie in etc. Drugsgebruik is niet strafbaar in NL. Hoe eerlijker je bent hoe beter je geholpen kunt worden. Sterkte!

• Like
Waarderingen: Bas

Piet85

Newbie
Het is 480mg geweest en ben echt eerlijk geweest ben een volwassen man van 34 en ja had zeker al een paar borrels op het spreekuur weten het ook even niet en zegen ook dat ik het even uit moet zitten en misschien beta blokkers moet nemen maar ik vindt het gewoon erg zwaar en zeker op mijn gezin heeft dit een grote inpact

De Dunne

DF-koning
Het is 480mg geweest en ben echt eerlijk geweest ben een volwassen man van 34 en ja had zeker al een paar borrels op het spreekuur weten het ook even niet en zegen ook dat ik het even uit moet zitten en misschien beta blokkers moet nemen maar ik vindt het gewoon erg zwaar en zeker op mijn gezin heeft dit een grote inpact
Ik hoop dat je je snel beter voelt! Sterkte ermee! :praying2:

Piet85

Newbie
Dankje wel ik hoop het ook heb je ook nog tips eventueel voor sneller herstel en of het gejaagde gevoel te verminderen doe al ademhaling oefeningen werkt weinig

De Dunne

DF-koning
Dankje wel ik hoop het ook heb je ook nog tips eventueel voor sneller herstel en of het gejaagde gevoel te verminderen doe al ademhaling oefeningen werkt weinig
Het heeft ook met je mentale staat te maken. Accepteer het, hoe moeilijk ook. Acceptatie zorgt ervoor dat het dragelijker wordt. Verder leuke dingen doen die je anders ook leuk vond. Afleiding zoeken en gezond leven. Goed rusten, gezond eten, geen alcohol of drugs.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
De Leukste Thuis!
Gewoon helemaal open kaart spelen is ook wel een goed ding. Of zwijg gewoon over hoe een en ander is gekomen.

zo'n vaag verhaal dat er 2 vooraf geteste mega pillen in je vloeibare drinken zijn gemikt zijn die je onbewust doorgeslikt hebt zorgt alleen maar voor verwarring en gegiechel en zullen je zaak niet gaan helpen.

Justme83

Bewuste gebruiker
Piet85!

Vertel ff toen je voelde dat de xtc insloeg etc... dat begin!

En na 3 maanden nog steeds blijvende schade opgelopen dus?
Vooral dat slapen.... Hoe ziet jouw slaap er uit nu dan ?!

Justme83

Bewuste gebruiker
Ja dan is je slaapritme totaal fucked up!

Je hebt wel diverse (lichte) medicatie die zorgen dat je beter door slaapt...

En anders afspraak maken bij zo'n slaapcentrum?

Piet85

Newbie
Ja heb afspraak bij een slaapneuroloog dus dan hoor ik wel wat der gaat gebeuren maar ga me der niet meer druk om maken ik ga gewoon door en zie wel waar het schip gaat stranden dat is het enigste en het beste wat ik kan doen me systeem moet gewoon weer resetten dat kan even duren maar we moeten door

8️⃣6️⃣

Badass junkie
De Leukste Thuis!
Ja heb afspraak bij een slaapneuroloog dus dan hoor ik wel wat der gaat gebeuren maar ga me der niet meer druk om maken ik ga gewoon door en zie wel waar het schip gaat stranden dat is het enigste en het beste wat ik kan doen me systeem moet gewoon weer resetten dat kan even duren maar we moeten door
Top, dit is echt de beste instelling die je kan hebben momenteel.

Piet. Ik heb op dit moment letterlijk precies hetzelfde. Slaapprobleem, depressie gehad met nog een aantal visuele klachten en er zijn ook wat lichamelijke klachten bijgekomen. Mijn ellende begon ook spontaan halverwege oktober 2019 na mijn laatste gebruik in september. Meest vervelende is mijn eenzelfde slaapprobleem, de rest is wel soort van aan het voorbij gaan. Ik ben 7 dagen 24 uur wakker geweest, toen 1 pil temazepam gehad en toen sliep ik 4 uur (2e pil deed niks meer, ik was totaal wakker), ik heb daarna lange tijd 1 uur geslapen per nacht met rare gevoelens in m'n hoofd, toen 2 en toen 3 uur. Dit opgebouwd naar 5 uur en dat heb ik een maand lang geslapen. Toen eenmalig 6 en 7 uur en zelfs een keer 8 uur. Nu heb ik helaas zonder duidelijke reden weer een terugval naar 1 en 2 uur slapen en dan ben ik klaarwakker. Ik ben NOOIT moe. Dit is zo bizar.

Helaas is het enige medicijn tijd en dus uitzitten. Eet veel fruit, geen cafeïne (dus ook geen decaf want daar zit toch nog in, geen chocolade, geen thee (wel rooibos en sterremunt want dat zijn kruiden ipv echte thee), geen alcohol en eet veel eiwitten. Het kan geen kwaad om wat 5htp te kopen, maar ik denk dat jouw probleem geen serotonine probleem is, althans niet nu meer in Feb 2020. Ik vermoed dat het een stress adrenaline probleem is. Dit houdt je alert en wakker en verstoort je slaapcyclus. Ik begrijp uit de wetenschap dat een dergelijke hormonale rommel in de hersenen minimaal een jaar aanhoudt. Ik heb nog even te gaan dus en ga met babystappen vooruit...

Laatst bewerkt:
Overigens, hoe is het nu met jou en wat zei jouw slaapneuroloog of andere doktoren waar je bent geweest? Ik hoop stiekem toch op een tip ook al is het denk ik vragen naar het antwoord dat ik al weet...

Mijn beleving is dat met dit probleem helaas geen pil of medicijn of cognitieve slaaptherapie zal helpen. Je hersenen moeten het zelf opknappen

Laatst bewerkt:

De Dunne

DF-koning
Overigens, hoe is het nu met jou en wat zei jouw slaapneuroloog of andere doktoren waar je bent geweest? Ik hoop stiekem toch op een tip ook al is het denk ik vragen naar het antwoord dat ik al weet...

Mijn beleving is dat met dit probleem helaas geen pil of medicijn of cognitieve slaaptherapie zal helpen. Je hersenen moeten het zelf opknappen
Piet is sinds oktober niet meer online geweest. Dus weet niet of hij nog reageert.

Omdat ik eindelijk iemand met prcs die klacht vind, ben ik benieuwd naar zijn verloop. Kan mij hoop geven. Bijna niemand heeft deze specifieke klacht van slapen

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan