Hyperventilatie?

Hey,

In midden juli heb ik voor de eerste keer XTC geprobeerd, was een speciale ervaring... Nu snap ik waarom zoveel mensen het doen.

Alleen heb ik nu de laatste week opeens wat problemen gekregen, soms word ik wat duizelig, beetje misselijk en mijn borststreek krijgt het warm (en lichte pijn), hierdoor word ik dan paniekerig en word vervolgens wat paranoia dat ik een hard aanval zou krijgen...
Nu heb ik eens met een dokter gebeld en die vertelde me dat de symptomen die ik haar beschreef leken op hyperventilatie, maar ik ga dus eens langsgaan voor een afspraak.

Iemand hier meer ervaring mee, is dit ernstig (en gaat het over)? En kan het dat dit dan meer dan een maand later komt? Ik heb bij mijn weten trouwens ook nog nooit moeten hyperventileren.

Alvast bedankt!

Wat vervelend voor je. Hoe vaak en hoeveel MDMA (xtc) gebruik je?
Toen was het de eerste keer ooit, 3/4 pil verdeeld over een 2 uur denk ik. Een 'domino', de inhoud weet ik niet.
Sindsdien trouwens ook niet meer gedaan.

Maar ja, of ik dit heb van xtc, ben ik totaal niet zeker van, lijkt mij ook zo raar na bijna 2 maand? Daarmee ik hier eens wou horen of er mensen waren met een gelijkaardige ervaring.

Wie weet heeft het er niets mee te maken hoor, ma wou gewoon mijn opties verbreden om te weten wat ik heb, als je snapt wat ik bedoel.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Heb je onderliggende stress? Examens of een verdrietige periode? Hyperventilatie komt haast altijd door je psyche die zich druk maakt. Ik heb er ook last van gehad. Bij mij kwam het door verlies van mijn moeder.

Heb je onderliggende stress? Examens of een verdrietige periode? Hyperventilatie komt haast altijd door je psyche die zich druk maakt. Ik heb er ook last van gehad. Bij mij kwam het door verlies van mijn moeder.
Ja heb heel wat problemen gehad met mijn vriendin, wederkerende ruzie's met echt enorm droevig erna te zijn en dit wel frequent de laatste 2 jaar. Denk je dat dit dan niets met XTC heeft te maken?
Bedankt voor je info al trouwens!

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ja heb heel wat problemen gehad met mijn vriendin, wederkerende ruzie's met echt enorm droevig erna te zijn en dit wel frequent de laatste 2 jaar. Denk je dat dit dan niets met XTC heeft te maken?
Bedankt voor je info al trouwens!

Hyperventilatie heb je aanleg voor of niet. En als je aanleg hebt hoef je het niet te krijgen. (Klinkt ingewikkeld i know) .
Vele drugs staan er om bekend dat ze je gevoelens versterken. MDMA (xtc) doet dat zeker ook. Ook je slechte of negatieve gevoelens. Dus het komt in mijn opinie niet echt door de xtc zelf maar de xtc heeft denk ik wel je negatieve gedachtes en spanning versterkt. Bij jou uit zich dat in hyperventilatie.

Als andere df'rs mij kunnen corrigeren of aanvullen mag dat graag. Ik weet altijd heel goed hoe het zit maar ik kan het vaak niet echt goed verwoorden.

Succes bij de dokter.

StimsalaBanne

DF Stuff
Forumleiding
Moderator
Tripreport Analist
Tripreporter
Ik heb 1x in mijn hele leven een hyperventilatie aanval gehad, toen ik zwanger was. Werd ermee wakker. Ik dacht echt dat ik dood ging. Bah hahaha

schaduw

Newbie
Paniekaanvallen... Ik weet er helaas alles van

Vaak komen paniekaanvallen door onderliggende (onbewuste) problemen die stress veroorzaken maar dit hoeft niet altijd het geval te zijn.
Het beste wat op zo'n moment helpt is weg gaan uit de ruimte waar je op dat moment bent (weg uit de setting)
Daarna ergens gaan zitten en heel erg concentreren op je ademhaling: 5 seconde inademen 5 seconde vasthouden 5 seconde uitademen. Dan gaat de paniekaanval vanzelf over.

Als je het uiteindelijk niet vertrouwt kan je eens gaan praten met je huisarts. Mijn huisarts heeft mij uiteindelijk doorverwezen naar het ziekenhuis om een hartfilmpje/echo laten maken om bevestiging te geven voor mezelf.
Ik was er heilig van overtuigd dat er iets mis wat met me lichaam, voornamelijk mijn hart.

Met zo een echo en hartfilmpje kunnen ze zien of er echt iets mis is of dat het tussen je oren zit.
Dit heeft voor mij heel veel rust gecreëerd en bevestigd dat er niks met me mankeert

Veel sterke!

Paniekaanvallen... Ik weet er helaas alles van

Vaak komen paniekaanvallen door onderliggende (onbewuste) problemen die stress veroorzaken maar dit hoeft niet altijd het geval te zijn.
Het beste wat op zo'n moment helpt is weg gaan uit de ruimte waar je op dat moment bent (weg uit de setting)
Daarna ergens gaan zitten en heel erg concentreren op je ademhaling: 5 seconde inademen 5 seconde vasthouden 5 seconde uitademen. Dan gaat de paniekaanval vanzelf over.

Als je het uiteindelijk niet vertrouwt kan je eens gaan praten met je huisarts. Mijn huisarts heeft mij uiteindelijk doorverwezen naar het ziekenhuis om een hartfilmpje/echo laten maken om bevestiging te geven voor mezelf.
Ik was er heilig van overtuigd dat er iets mis wat met me lichaam, voornamelijk mijn hart.

Met zo een echo en hartfilmpje kunnen ze zien of er echt iets mis is of dat het tussen je oren zit.
Dit heeft voor mij heel veel rust gecreëerd en bevestigd dat er niks met me mankeert

Veel sterke!
Bedankt voor je info, maar zo'n paniekaanval bij jou, komt dit ook uit het niets? Of gebeurt dit echt op momenten dat je 'echt' 'paniek' hebt, bv. bijna een auto ongeval gehad ofzo...
Want nu dat ik deze heb gekregen waren er totaal geen redenen eigenlijk om voor iets bang of paniekerig te zijn...

schaduw

Newbie
Bedankt voor je info, maar zo'n paniekaanval bij jou, komt dit ook uit het niets? Of gebeurt dit echt op momenten dat je 'echt' 'paniek' hebt, bv. bijna een auto ongeval gehad ofzo...
Want nu dat ik deze heb gekregen waren er totaal geen redenen eigenlijk om voor iets bang of paniekerig te zijn...
De aanvallen kunnen komen doordat je getriggerd wordt door iets waardoor je in paniek raakt maar het kan ook volkomen uit het niets gebeuren.
Opeens voel je je dan licht in je hoofd, weet je even niet meer wat je moet doen en ga je sneller ademen waardoor je hart sneller begint te kloppen en doordat je hart tekeer gaat ga je nog sneller ademen waardoor je hart NOG sneller gaat kloppen enz. enz.

Dat het willekeurig gebeurt wilt wel zeggen dat er (onbewust) toch iets is wat ervoor doet zorgen dat je hoofd in de paniek schiet.
Bij mij kwam het voornamelijk door het onzekere, ik had het gevoel dat ik hartproblemen had, of dat er iets in mijn lichaam niet goed functioneerde. Onbewust was ik hier constant aan het denken en dit zorgde ervoor dat mijn hersenen na verloop van tijd dachten: Ok. Nu is het genoeg, schiet in de paniek stand want er klopt iets niet

Nadat ik ben onderzocht in het ziekenhuis en er zeker van wist dat er lichamelijk niks mis met mij was zijn de aanvallen vanzelf over gegaan, ze werden steeds minder en ik heb er nu al 3 jaar geen één meer gehad.

Wat zeker helpt is praten over je probleem, met je ouders/vrienden/familie maar zeker ook met de huisarts

Heel veel sterkte en als je nog vragen hebt stel ze gerust via dit topic of een privé bericht

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Klinkt vrij onwaarschijnlijk dat dit ook maar iets met je xtc gebruik van een paar maanden daarvoor te maken heeft.

Bovenaan