ID in shop

Milos

Belezen gebruiker
ik heb nogal een moeilijke vraag, sommige van jullie gaan het misschien zelfs absurd vinden..
ik ga dus morgen naar roosendaal paar shops doen, ik heb dus een id van een vriend van 18 gevraagd, nu hij lijkt niet echt op mij, maar we hebben wel hetzelfde soort kapsel

nu is mijn vraag; kunnen mensen van de shop je weigeren omdat je niet echt 'lijkt' op de foto of doen ze hier niet echt zo moeilijk over
heeft iemand hier ervaring mee?

don't be shy to reply :)

Gemini

Badass junkie
Denk dat ze dat wel kunnen. Als ze echt denken dat jij het niet bent, kunnen ze je gewoon weigeren, lijkt mij.

Milos

Belezen gebruiker
doen ze da dan ook of hebbe ze zo iets van maakt toch ni uit, des te meer klanten

Gemini

Badass junkie
Verschilt per shop, denk ik. De een doet moeilijker dan de ander. Gewoon proberen, zou ik zeggen. Als het niet lukt, helaas, lukt het wel, good for you.

Carlitos

Badass junkie
Kan me niet voorstellen dat het niet lukt.
Zelfs altijd zonder idee lukte het mij op jongere leeftijd.
Maargoed ik ben dan wel een lange jan

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Kijk, weet je wat het is? Die shop mag z'n deuren sluiten als er opeens controle komt en er zitten minderjarigen binnen... Ze zijn dus behoorlijk streng tegenwoordig en zullen je ID goed bekijken...

caatje

Badass junkie
Marla Singer zei:
Kijk, weet je wat het is? Die shop mag z'n deuren sluiten als er opeens controle komt en er zitten minderjarigen binnen... Ze zijn dus behoorlijk streng tegenwoordig en zullen je ID goed bekijken...

En terecht vind ik. De hele boel laten verkloten omdat er een "kind" hun wiet/hasj of wat dan ook wil hebben maar niet nadenken wat het de shopeigenaar doet als hij betrapt word.

Spor

Wijs gebruiker
Bij de shops waar ik kom zou het je niet lukken denk ik... Kom dan niet vaak bij shops omdat ze gewoon te duur zijn, maar toch.

mattskovic

Wijs gebruiker
gewoon wachten tot je 18 bent zoals iedereen :openmouth:

meeste shops controleren goed dus denk niet dat het gaat lukken.

Milos

Belezen gebruiker
haha chill iedereen, ik ben gistere geweest in de azul en liberty, in de libety vroegen ze m''n pass niet eens, in de azul vroeg die gast mijn id maar keek er niet eens naar,
hollandse glory, amnesia en afghaan gekocht, en vond de wiet in azul beter, maar de muziek stond veel te luid dus het was niet echt chill..

misschien dat ik er is een verslagje over schrijf :stoned:

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Milos zei:
haha chill iedereen, ik ben gistere geweest in de azul en liberty, in de libety vroegen ze m''n pass niet eens, in de azul vroeg die gast mijn id maar keek er niet eens naar,
hollandse glory, amnesia en afghaan gekocht, en vond de wiet in azul beter, maar de muziek stond veel te luid dus het was niet echt chill..

misschien dat ik er is een verslagje over schrijf :stoned:

Als de politie langs was geweest, was de eigenaar van de shop hoogstwaarschijnlijk nu z'n (dierbare) winkel/inkomen kwijt. Dankzij jullie....

Dat die kids alleen maar even snel een wietje komen halen en het thuis oproken, tot daar aan toe. Als je er ook nog uren blijft zitten, vind ik dat echt respectloos naar de eigenaren toe!

Milos

Belezen gebruiker
marla singer: ik ben 17, zie er 18 uit, en je gaat me ni zegge da jij nooit voor je 18de in een shop bent gaan blowe... en daarbij ik had een pass van vriend en een meerderjarige vriend die met me meeging,
we waren in de azul vertrokken na 5 jointjes dus dat is niet echt een uur

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Als de politie komt controleren, willen ze van alle bezoekers een ID bewijs zien. Die zullen ze vervolgens ook grondig controleren. Als blijkt dat je een valse ID laat zien, of wanneer je er geen bij je hebt, ben je de lul tegenwoordig. Dan mag je gezellig met ze mee naar het bureau en/of direct een dikke boete betalen. Verder maakt het dan dus ook helemaal geen fuck uit dat je er uit ziet als 18 (hoewel ik dat betwijfel als ze naar je ID vroegen), want in jouw paspoort staat toch echt wat anders....

Ik heb zelf idd wel eens in een coffeeshop gezeten toen ik jonger dan 18 was, maar dan praat ik over 1995 en toen waren de regels en controle gewoon nog veel soepeler. Toch kwam het echt heel weinig voor dat ik daadwerkelijk in de shop bleef zitten, want ik mocht gewoon thuis blowen en dat vond ik beter dan in de shop zitten. De tijden zijn nou eenmaal veranderd, helaas voor de jongeren van nu. Toch, als in "mijn tijd" de regelgeving net zo streng was geweest als nu, dan had ik het echt niet op mijn geweten willen hebben dat een coffeeshop zijn vergunning zou kwijtraken, omdat ik daar toevallig met mijn vriendjes zat te blowen.

En met z'n drietjes 5 joints in minder dan een uur?? :rolleyes:

Bovenaan