• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

Ideen en theorieën

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

KingLoading

Experimenterende gebruiker
Hey!

Ik weet niet of er een topic als dit bestaat en of dat het hier goed staat. Maar het lijkt mij heel interessant om hier een topic over te hebben.

Het lijkt mij dus leuk om een topic te hebben waar mensen theorieën in kunnen zetten die zij ooit bedacht hebben of over na gedacht hebben tijdens het trippen. Dit kan andere mensen misschien nieuwe dingen geven om over te praten tijdens het trippen of wanneer dan ook.

Ik had dus ooit een keer iets bedacht over dat hoe heftiger je doseert met psychadelica hoe meer je van een andere dimensie/wereld kan zien. Zo zou dat bijvoorbeeld bij een dmt breakthrough 100% zijn omdat mensen het gevoel hebben daar ook echt te zijn.

En wat dan als je bijvoorbeeld 15gr truffels eet dat je op die manier bijvoorbeeld 5% van die dimensie/wereld te zien krijgt. Zou dit dan misschien ook het bekende derde oog ontwikkelen en dat het oog dus aan dmt 100% open staat en een truffels 5% open staat.

Het is best een abnormaal idee maar toch vindt ik dit soort dingen altijd enorm interessant. En daarom was ik benieuwd of jullie nog meer van dit soort dingen hebben.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
De Leukste Thuis!
Ik omschrijf het anders:

Als je tript dan kan je beter bij je 'derde oog' en dat zorgt er voor dat je beter toegang hebt tot het 'collectieve bewustzijn' der mensheid, en als je weet hoe je daar gebruik van kan maken dan krijg je als vanzelf inzichten in jezelf en de processen om je heen, zonder ook maar ergens over te hoeven of hebben nagedacht.

In die theorie geloof ik heilig.

Overigens kan dat met mediteren ook worden bereikt, maar dat vergt veel oefening en training. Trippen is gemakkelijker.

Het ene tripmiddel werkt iets beter dan het andere, maar paddo's/truffels/LSD(en1p-LSD)/DPT/DMT/Mescaline/5MeO-DMT kan het allemaal, DOC en 2c-b en de rc-triptamines vind ik dan weer iets minder voor inzichten, 2c-E schijnt dan weer wel perfect te zijn.

Disso's zijn veel en veel minder geschikt voor inzichten, daar die ook verdoven en 'valse' inzichten geven, je ego neemt er van toe terwijl psychedelica je ego juist doen laten afnemen en op hogere dosering zelfs totaal laat verdwijnen.

Entactogenen (o.a. XTC) doen ook wel iets om je meer verbonden te voelen met anderen in je nabijheid maar geven dan weer geen inzichten en ik denk ook geen toegang tot het collectief bewustzijn. Ik denk dat die je aura vergroten of zoiets, maar daar heb ik nog geen echte theorie voor.

Dan is er contact met entogene wezens tijdens het trippen. Ik ben er nog niet helemaal over uit hoe dat zit, wellicht volgt die theorie nog.

Andere soorten drugs doen niks of brengen je zelfs verder weg van je derde oog. (opiaten, uppers, benzo's, barbituraten, alcohol en cannabis, hoewel cannabis mogelijk niet op zichzelf werkt, maar ik vermoed dat die het effect van psychedelica versterken)

Lachgas is trouwens ook wel interessant, kan een klein boostje geven als je tript/entactogene middelen gebruikt.

edit;
Combineren van middelen en/of het inzetten van Mao-remmers kan je derde oog nog verder versterken maar dat vergt gedegen onderzoek daar sommige middelen niet samengaan en gevaarlijk tot zelfs dodelijk kunnen zijn. Dus daar moet je uiterst voorzichtig mee zijn (ben ik niet altijd geweest, maar ik had mazzel denk ik)

Laatst bewerkt:

8️⃣6️⃣

Badass junkie
De Leukste Thuis!
Je zend met je derde oog een innerlijk signaal uit naar het collectief bewustzijn, dat signaal word opgepikt door gelijkgestemden die om je geven. Dan trek je elkaar aan. Dan is er de mogelijkheid om van elkaar te leren. Dat kan voor altijd zijn, maar dat kan ook voor een kortere of langere tijd zijn. Als je niet meer gelijkgestemd bent, als je niet meer om de ander geeft of als de levensles geleerd is die geleerd diende te worden, dan stoot je elkaar weer af.

Toeval bestaat niet. Alles ligt min of meer al vast, hoewel je wel kansen kan mislopen als je niet met jezelf in verbinding staat. En je kan beinvloeden HOE je het beleeft. Want dat is geheel aan jou!

Als je geheel jezelf bent en in balans bent dan kan je ALLE kansen in het leven pakken en bereiken wat je maar wil. Dan is je derde oog open zonder dat je hulp nodig hebt van psychedelica.

Dat zijn nog 3 theorieen waar ik heilig in geloof.

edit;
Ik heb gisteren dus een zware trip gehad, het komt vanzelf, ik hoef niet na te denken. Dat is ook iets waar ik in geloof. Maar ik geraak langzaam en zeker toch weer mezelf ietwat kwijt en mij derde oog word ook minder morgen of overmorgen, want ik ben nog bij lange na niet 100% in balans.

Wie weet komt dat ooit nog, want dan kan ik in het geheel stoppen met psychedelische drugs.

If u got the message u can hang up the phone, zei iemand ooit, ik weet zo even niet meer wie. Shulgin? Leary? Of toch hoffman? Help me even wie het weet.

Laatst bewerkt:

8️⃣6️⃣

Badass junkie
De Leukste Thuis!
Nog een dan.

Psychedelica laten je ego oplossen. En dan ben je geheel jezelf. Dan kan je bij je derde oog en komen de inzichten. Als je vecht tegen het oplossen van je ego, dan krijg je een bad trip en een zo een bad trip kan juist averechts werken. En dat kan psychische klachten in de hand werken, zoals depressiviteit en angst/paniek stoornis of bijvoorbeeld een psychose. Psychische klachten kan je overigens ook van andere drugs krijgen. Ik noem met name misbruik van XTC, maar ook langdurig speedgebruik, of noem maar op.

En nog een

Een bad trip hoeft niet altijd slecht te zijn. Je kan ook inzichten krijgen waar je heel verdrietig van word. Dat is geen pretje, maar dat zijn wel de meest leerzame. Als je je ego laat oplossen, dan is het in ieder geval ALTIJD goed.

Laatste,

Maar beide soorten bad trips kunnen angst voor trippen op zich opwekken.

Ik stop er mee, te lang naar een scherm kijken savonds kan je niet meer slapen (is geen theorie, maar is bewezen)

Laatst bewerkt:

Martinus

Bewuste gebruiker
Ik vind het moeilijk te zeggen wat psychedelica doet. Gezien het altijd een persoonlijke ervaring is. Ik heb altijd het idee dat psychedelica een soort grapje is van het universum of de natuur of hoe je het geheel ook wil noemen.

Alsof de realiteit je even laat weten dat je het leven niet zo serieus moet nemen. En de realiteit probeert jou daar van te overtuigen door zichzelf te laten verdwijnen terwijl jijzelf er nog ben.

Ik heb bij LSA ook wel eens gedacht dat Psychedelica gewoon een potent gif zijn. Ik raakte tijdelijk al mijn wilskracht kwijt en was zo lam geslagen dat ik me tot niks meer kon zetten. Ik was de perfecte snack voor een beer :P.

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik had dus ooit een keer iets bedacht over dat hoe heftiger je doseert met psychadelica hoe meer je van een andere dimensie/wereld kan zien. Zo zou dat bijvoorbeeld bij een dmt breakthrough 100% zijn omdat mensen het gevoel hebben daar ook echt te zijn.
Mate van dosering speelt een grote rol, maar in mijn beleving is mindset minstens net zo belangrijk. Daarnaast kun je de intensiteit nog verder opvoeren middels meditatie tijdens de trip. Het lijkt haast te werken als een soort gloeilamp. Voer het voltage op en op een gegeven moment begint de lamp te branden en dan feller te branden. Ineens beginnen er systemen te werken die eerst niet actief waren. Je geest wordt als het ware verlicht en functioneert op een veel hoger niveau. DMT lijkt wel een soort brute force manier om je helemaal tot de top te schieten. :)

If u got the message u can hang up the phone, zei iemand ooit, ik weet zo even niet meer wie. Shulgin? Leary? Of toch hoffman? Help me even wie het weet.
Alan Watts :)

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan