Ihkv leven ( na) de dood, Wie is er bang voor de dood?

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

De Zandman

Badass junkie
De hamvraag blijft, waar gaat de ziel, het bewustzijn dan naartoe?
Energie gaat weliswaar niet verloren, in die zin dat alle Energie omgezet wordt in....warmte
nou is een stoffelijk overschot in het geheel niet meer warm zoals bekend, waar gaat de warmte van de ziel dan heen?
Ik denk, dat deze uitgestraald wordt, de ruimte in.
Daar waar het donker en koud is, woning heerst, alsmede knersing van tanden totdat alles in een zwart gat verdwijnt.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
De hamvraag blijft, waar gaat de ziel, het bewustzijn dan naartoe?
Energie gaat weliswaar niet verloren, in die zin dat alle Energie omgezet wordt in....warmte
nou is een stoffelijk overschot in het geheel niet meer warm zoals bekend, waar gaat de warmte van de ziel dan heen?
Ik denk, dat deze uitgestraald wordt, de ruimte in.
Daar waar het donker en koud is, woning heerst, alsmede knersing van tanden totdat alles in een zwart gat verdwijnt.
Daar verschillen de meningen over, maar zoals ik zelf al vaker heb gezegd:

De ziel gaat nergens heen. Waar kán de ziel heen? De ziel is de "ruimte" waarin het fysieke universum verschijnt. Het is niet groot en niet klein, want vergeleken met wat? Er is alleen maar de ziel/essentie. Het is overal en nergens. Het is dat wat er voor de big bang al was. De big bang vindt plaats in de ziel en de ziel zijn wij. De ziel is niet warm en niet koud. Al dat soort dingen hebben betrekking tot het lichaam. De ziel zelf is niet in de wereld, de wereld is in de ziel.

Natuurlijk is dat ook maar mijn overtuiging.

Hija de la luna 1

Bewuste gebruiker
Ik heb er superveel angst voor. Juist het ongrijpbare...nooit meer terugkomen nooit meer voelen en dan oneindig lang niets dat gevoel benauwd me.

Net zoals als ik probeer te begrijpen hoe groot het heelal is. Gewoon zo grot dat er geen einde is, gewoon niet te bevatten
Pfff dat voel ik ook als ik aan de dood denk. Het stoppen van mijn eigen ZIJN , niet meer bestaan….….kan het niet bevatten. Wordt er misselijk van zelfs…..pfff. Die angst , wsch ook reden van nemen benzos. Omdat ik alleen s nachts , alleen in t donker zulke gedachten krijg.

Eve's drop

Badass junkie
Ik heb geen angst voor de dood,

Wel heb ik angst voor wat mijn nabestaande zullen moeten doormaken als hun papa er niet meer is.

De ziel gaat nergens heen. Waar kán de ziel heen? De ziel is de "ruimte" waarin het fysieke universum verschijnt. Het is niet groot en niet klein, want vergeleken met wat? Er is alleen maar de ziel/essentie. Het is overal en nergens.

De ziel leeft voort in de harten van je dierbare, het is niet zoals de meeste denken een onderdeel van je lichaam, in mijn ogen leeft jou ziel in iemand die om je geeft.

Zanza

Badass junkie
Daarom heb ik ons allen in ons huishouden goed verzekerd.

Dan is dat in ieder geval een kopzorg minder.

Wel een beetje luguber hoor om voor je koters een overlijdensverzekering af te sluiten.
Ik heb precies hetzelfde gedaan hoor. Dan weet je iig dat ze 'gewoon' verder kunnen gaan.

whitesugar

Badass junkie

De ziel gaat nergens heen. Waar kán de ziel heen? De ziel is de "ruimte" waarin het fysieke universum verschijnt. Het is niet groot en niet klein, want vergeleken met wat? Er is alleen maar de ziel/essentie. Het is overal en nergens. Het is dat wat er voor de big bang al was. De big bang vindt plaats in de ziel en de ziel zijn wij. De ziel is niet warm en niet koud. Al dat soort dingen hebben betrekking tot het lichaam. De ziel zelf is niet in de wereld, de wereld is in de ziel.

Natuurlijk is dat ook maar mijn overtuiging.
Wat ik wel grappig vind, is wat jij zegt heel erg lijkt op wat ik bij mijn laatste truffel trip had: ik was alles en niets. Ik was de aarde, de dieren, het heelal, alles! Tenminste, zo voelde het. Ik weet nu achteraf dat het niet echt zo was natuurlijk 😂

Dat wil niet zeggen dat ik geloof dat dit er gebeurt met onze ziel, maar ik sta hier wel open voor omdat het op dat moment zo echt voelde in de trip.

Eve's drop

Badass junkie
Ik heb precies hetzelfde gedaan hoor. Dan weet je iig dat ze 'gewoon' verder kunnen gaan.

Ze hebben in ieder geval geen hele berg met geld te betalen en beslissingen maken in tijden van rouw, ik heb zelfs als mijn muziek lijst klaar, verwijzing naar wat luister je nu hardere stylen haha!

MaddMonkey

Wijs gebruiker
Wat ik wel grappig vind, is wat jij zegt heel erg lijkt op wat ik bij mijn laatste truffel trip had: ik was alles en niets. Ik was de aarde, de dieren, het heelal, alles! Tenminste, zo voelde het. Ik weet nu achteraf dat het niet echt zo was natuurlijk 😂

Dat wil niet zeggen dat ik geloof dat dit er gebeurt met onze ziel, maar ik sta hier wel open voor omdat het op dat moment zo echt voelde in de trip.
Het is niet zo ver gezocht. In feite is alles energie. Wij ook. Ligt natuurlijk iets gecompliceerder, maar veel oosterse religies gaat het ook vooral om energie en hoe daarmee om te gaan.

Ik raakte zelf veel meer content met de dood door deze manier van denken. Het leven is eindig, maar de energie gaat niet verloren. Die blijft voortbestaan en voedt weer andere levens(vormen).

whitesugar

Badass junkie
Het is niet zo ver gezocht. In feite is alles energie. Wij ook. Ligt natuurlijk iets gecompliceerder, maar veel oosterse religies gaat het ook vooral om energie en hoe daarmee om te gaan.

Ik raakte zelf veel meer content met de dood door deze manier van denken. Het leven is eindig, maar de energie gaat niet verloren. Die blijft voortbestaan en voedt weer andere levens(vormen).
Ik wil niet zeggen dat ik er zeker van ben dat ik dit geloof, maar door mijn laatste trip ga ik wel steeds meer geloven dat het wel waar kan zijn wat je zegt. Dit was namelijk exact wat ik voelde!

De Zandman

Badass junkie
Ik heb zelf nogal wat met de dood te maken gehad.
Jazeker.
Er staan nogal wat interessante visies in dit thread, ik kan toevoegen dat ik me blijf afvragen a l s we al een ziel hebben, als we in leven zijn, zo ja hoe is deze te beschrijven, en wat wanneer het lichaam het opgeeft, wat er precies gebeurt.
Ik blijf het een fascinerend onderwerp vinden.
Ik zou van wat gezworen kameraden nog weleens willen ontmoeten....

De Zandman

Badass junkie
Één ding staat vast.
Wanneer wij sterven, en wij gaan de tunnel in naar het licht toe wat er schijnt te zijn, wij kunnen de mensen, die wij gekend hebben, nooit meer weerzien.
Hun lichaam is vergaan tot stof ,nietwaar.
Hoe graag ik ook enkele makkers zou willen terugzien? Niet meer mogelijk....
Wat zien wij mogelijk dan wél? En....met welke ogen?

Let It Happen

Bewuste gebruiker
Één ding staat vast.
Wanneer wij sterven, en wij gaan de tunnel in naar het licht toe wat er schijnt te zijn, wij kunnen de mensen, die wij gekend hebben, nooit meer weerzien.
Hun lichaam is vergaan tot stof ,nietwaar.
Hoe graag ik ook enkele makkers zou willen terugzien? Niet meer mogelijk....
Wat zien wij mogelijk dan wél? En....met welke ogen?
Deze zaken zijn altijd lastig net als de herinneringen, laat dat nou ook juist hetgene zijn waar we nog veel aan hebben, ook positief. Uit het oog maar niet uit het hart :redheart:

De Zandman

Badass junkie
Idd. Uit het oog, maar beslist niet uit het hart....integendeel.
Neemt niet weg dat je nooit meer je ouders, je kameraden, nog zult weerzien.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan