Ik was van plan om binnenkort mn afkickverhaal hier op DF neer te zetten in het coffeeshop gedeelte, maar goed, ik ben van meerdere dingen afgekickt. Dit topic geeft me een prima gelegenheid en zoveel aandacht heb ik ook weer niet nodig. Bij deze . .
Wiet, 8 mnd.
Dit gebruikte ik al 16 jaar met na 6-7 jaar een maand of 10 pauze omdat ik er toen lichtelijk gek van werd. Een soort van attak gehad met paranoia en vooral hartkloppingen. Daarna weer begonnen voor jaren en ongeveer 1,5 jaar geleden een stoppoging gedaan.
Ik was al bijna een jaar van 1 gr heftige skunk per dag naar 1-2 voorgedraaide hasj gegaan. Als ik maar iets had elke dag . . noem het een obsessie. (Yep, het is een duivel ben ik wel achter). Na bijna 2 maanden stoppen werd ik overmoedig en weer naar de shop ´voor een keertje´. Gelijk de volgende dag weer halen etc. Da´s hier om de hoek op de Binnenweg in Rotterdam, keuze zat.
Toen na 6 maanden begrepen dat het een terugval was en besloten er nooit meer wat van in mn lichaam te willen hebben. Voor de agst om wat te missen dronk ik wel 2 mnd dagelijks alcohol. Maar goed, een paar heerlijke zweetnachten gehad, wow dat stinkt als je je shirtje bijna kan uitwringen. Tot op heden, hetzij minder dan in de eerste maanden, felrealistische dromen waar je de hele ochtend van in de war bent. Heb ook een gezondere eetlust, wallen weg, enzovoorts. En dat gaat al 8 maanden goed!
Heb nog wel de naweeen zoals wat moodswings, gezeik met het geheugen e.d. maar dat weegt niet op tegen ´s nachts leven, bijna alleen shoarma eten, sociale contacten verzieken, chaos in mn kop hebben en ga zo maar door. Ik snap dat voor mij na misbruik er geen gewoon gebruik meer bestaat, alles of niks dus. Dan maar liever niks en een leven.
Edit: ik heb een vriend/collega die ik dagelijks spreek. Hier heb ik veel aan gehad, deze is iets voor mij begonnen met afkicken. Hiermee wil ik zeggen dat als je wil stoppen, een vertrouwenspersoon, vooral een die in hetzelfde schuitje zit, een goede hulp is.
Nicotine, 7 mnd.
Week of 6 na mn wietstop ook gestopt met nicotine. Shag, asbakken en aanstekers in de vuilnisbak. Roken is wel de meest stompzinnige drug die er bestaat, enkel nadelen, need i say more? Ik begon op mn 12e en op je 31e heb je dan die nadelen wel ondervonden. Was al jaren een stopper, in de zin van, ik wist dat ik niet voor eeuwig ging roken. De dingen die ik nu kan ruiken, de stank die ik niet met me mee draag, de lucht die ik nu heb, great. Kleur in mn gezicht terug ook, en een buikje maar da´s beter dan graatmager wat ik was vind ik persoonlijk.
Edit 2: Hiermee stoppen is makkelijker dan men je doet geloven. Even serieus he, ik heb enkele dagen gedacht: ff shaggie draaien, o nee, ik ben gestopt. En weer doorgaan met waar je mee bezig was. Na enkele dagen ben je van de nicotine verslaving af. Daarna is het zaak dat je blij bent dat je niet meer hoeft te roken. Dan zie je anderen inhaleren en denk je, ik gelukkig niet meer. Week of twee wel een lichtelijk opgefokt gevoel gehad en dit grotendeels met drank opgevangen hehe.. Je krijgt er de zeer belangrijke voordelen voor terug. En laat je niet opnaaien door pleisters, afbouwen, kauwgom en al die enorme bullshit. Zie in dat het kankerzooi is, en je wil het niet meer in je lichaam hebben, punt.
Alcohol, 3 weken.
Tsja, dat gebruikte ik al voor ik aan wiet begon. Geen verslaving als in alcoholist. Wel standaard elk weekend teveel. De laatste jaren ook wel doordeweeks bij mn wietgebruik maar weinig verheffend. Laatste tijd ging ik vaker en vaker drinken, soms 2 weken achter elkaar, dus elke avond varierend van 3 duvels tot een avondje kroeg waar ik de tel nooit bijhoud. Soms 3x per week gemiddeld een glas of 7-8. Al met al teveel en te vaak.
Ik loop hard tegenwoordig en wil dat serieus doen en dat werkt niet dus samen. Ik ging nog net geen training skippen maar begon er voorzichtig naar toe te gaan. Ik merkte dat het totaalplaatje van gebruikspatroon etc. op dat van wiet leek. Niet goed dus.
Op dit moment sta ik 3 weken droog en morgen is er een verjaardag in de kroeg, alle maten paraat en ik samen met een maat achter de muziek. Ik ben van plan zo matig mogelijk te drinken (dubbele whiskey met veel ijs, spa blauw ernaast en rustig doen), hopen dat het lukt, om vervolgens weer buiten kroegbezoeken niks te drinken. Ook hier voel ik me goed bij tot nu toe.
Als je me vraagt;
waarom ben je met van alles en nog wat gestopt?
Dan zeg ik;
15 jaar weekend is lang genoeg geweest.
Als je me vraagt;
heb je spijt?
Dan zeg ik;
geen spijt, nee nee, maar de ommekeer bevalt goed
Hiernaast ben ik behoorlijk bezig met mn voeding, sport, rust en ritme. Weinig vlees, veel verse groente en fruit, op tijd naar bed, op tijd eruit, hardlopen 3x per week etc. Ik ben dus afgekickt (alcohol is nog wel erg vers maar komt vast goed) en ben mn leven energie aan het geven ipv te vergiftigen.
Who I am?
Call me 2.0, *.exe 2.0