ik ben het padje kwijt...

moetnietmagwel

Belezen gebruiker
Waar ben je mee bezig.
Hierom wil die psycholoog jou dus niet helpen.

Wil je zelf wel iets doen of blijf je gewoon aankloten met drugs enzo?
Wil ik zelf wel iets doen? Is dat een serieuze vraag? Ik heb mss 1 procent verteld van wat ik in die 7 jaar heb meegemaakt. En geloof me op men woord dat als ik zeg dat ik voor men drugs probleem al heftige dingen heb meegemaakt. Ik wil zeker niet men drugsprobleem aan de kant schuiven. Maar jij kent mij niet. En heb zeker geen nood aan dit soort opmerkingen. Ik weet waar sta, ik weet wat ik heb meegemaakt, en ik weet ook dat ik nooit drugs heb gebruikt voor is een keertje te doen want OH ik doe het toch maar 1 keer ( wat bij veel mensen voorkomt) bij mij was het depressie+ de combinatie van ptss. Die zorgde voor het zoeken naar een oplossing en dat was drugs ja maar heb eerst een 4 tal jaren andere mogelijkheden geprobeerd en op een duur besef je gewoon, dat je in een gevangenis zit in gedachten.

N3K0

Badass junkie
Wil ik zelf wel iets doen? Is dat een serieuze vraag? Ik heb mss 1 procent verteld van wat ik in die 7 jaar heb meegemaakt. En geloof me op men woord dat als ik zeg dat ik voor men drugs probleem al heftige dingen heb meegemaakt. Ik wil zeker niet men drugsprobleem aan de kant schuiven. Maar jij kent mij niet. En heb zeker geen nood aan dit soort opmerkingen. Ik weet waar sta, ik weet wat ik heb meegemaakt, en ik weet ook dat ik nooit drugs heb gebruikt voor is een keertje te doen want OH ik doe het toch maar 1 keer ( wat bij veel mensen voorkomt) bij mij was het depressie+ de combinatie van ptss. Die zorgde voor het zoeken naar een oplossing en dat was drugs ja maar heb eerst een 4 tal jaren andere mogelijkheden geprobeerd en op een duur besef je gewoon, dat je in een gevangenis zit in gedachten.
Jajajaja klopt ik ken jou niet.
Ik ken jou alleen via de dingen die je hier verteld.

Maar je roept dat je hulp wil en wil stoppen met drugs om vervolgens te zeggen dat je al 0 uur hebt geslapen en aande 3MMC zit. Sorry maar dan kan ik het niet meer serieus nemen.

Ik hoor alleen maar dingen die niet goed gaan en hoe ellendig alles is.
Dus ja ga vooral zo door het is jou leven en jou keuzes.

moetnietmagwel

Belezen gebruiker
Waar ben je mee bezig.
Hierom wil die psycholoog jou dus niet helpen.

Wil je zelf wel iets doen of blijf je gewoon aankloten met drugs enzo?
Ohja en jammer van je, dat je het net dat bericht gaat bovenhalen alsof mijn leven bestaat uit "0 uur slaap" en "3mmc"

• Haha
Waarderingen: N3K0

Manu76

Badass junkie
Eerlijk. Weinig tot niets, maar lees even die bijbel van wat ik stuurde. Eerst angstaanvallen. Dan drugs gebruiken en niet omgekeerd
Ja maar er zijn vele verschillende soorten drugs. Nu neem je 3mmc en doe je alsof je paranoia bent, maar dat is 1 van de effecten die stimulanten met zich meebrengen, zeker bij grote hoeveelheden en geen slaap...

moetnietmagwel

Belezen gebruiker
Ja maar er zijn vele verschillende soorten drugs. Nu neem je 3mmc en doe je alsof je paranoia bent, maar dat is 1 van de effecten die stimulanten met zich meebrengen, zeker bij grote hoeveelheden en geen slaap...
Uhu, "nu neem je 3 MMC en doe je "alsof" je paranoia bent" heb een aangeboren psychotische afwijking. Daar valt niet over te discussiëren en je zou zeggen dat dat net een reden meer is om geen drugs te doen, maar, Toch niet als dit forum je laatste hulp naar een nieuwe start kan zijn. Had ik hier 5 jaar geleden komen aankloppen. Zouden jullie me precies begrijp. Maar denk er zelf ook eens over na, om het hele plaatje te bekijken (proberen toch) maar is moeilijk neem ik aan voor sommige. Jammer van sommige mensen hun grappige reactie. Als ik het leven kon kiezen wat ik Deet dan hoefde het echt niet luxe te zijn hoor. Maar gwn niet zo extreem gevoelig voor alles en een normale schooltijd achter je kunnne laten en opstarten naar werk. Maar als je die mogelijk niet krijgt. Dan ga ik andere oplossingen zoeken ja. Logish beetje als je voor je gevoel alles hebt geprobeerd toch?

Manu76

Badass junkie
Ik weet niet of je/ we logisch handelen als we verslaafd zijn geraakt.
Maar je bent nog zo jong ook en al 7 jaren dat je gevangen lijkt te zitten, dan ben je nog een beetje dat meisje van 13 jaar.

Je hebt niet veel nodig, maar wilt rust. Hoe ga je daar naartoe werken? Stoppen met een afhankelijkheid aan stimulanten als cocaïne en 3mmc ... zullen echt een stap moeten zijn die je moet gaan nemen.

Maar wij zijn niet je redding, dat moet je zelf zijn. We zijn ook geen professionele hulp, maar veel gebruikers en ex-gebruikers met ervaring...

Je zit in een super lastige situatie en dat heb je wel door ja..

Spijt me dat het leven zo op een leven in de gevangenis kan lijken.. Uitzichtloos. Maar uitzicht moet je opzoeken.

moetnietmagwel

Belezen gebruiker
En juist die ex gebruikers met ervaring, die me uitleggen wat hun hadden gedaan als ze ongeveer in mijn situatie zitten. Daar ben ik op dit moment naar opzoek. Omdat ik al zoveel verschillende professionals/jeugdzorg/opnames en al die shit heb ervaren, en hoe ik daar over denk is dat je zeker een stap vooruit gaat met die hulp maar ik zette er altijd 2 terug. Niet omdatk er voor koos, maar omdat er dan weer iets anders op m'n pad kwam (PTSS).

Torchic

Badass junkie
En juist die ex gebruikers met ervaring, die me uitleggen wat hun hadden gedaan als ze ongeveer in mijn situatie zitten. Daar ben ik op dit moment naar opzoek. Omdat ik al zoveel verschillende professionals/jeugdzorg/opnames en al die shit heb ervaren, en hoe ik daar over denk is dat je zeker een stap vooruit gaat met die hulp maar ik zette er altijd 2 terug. Niet omdatk er voor koos, maar omdat er dan weer iets anders op m'n pad kwam (PTSS).
Het is heel vervelend wat je allemaal is overkomen. Maar zolang je er op deze manier mee om blijft gaan zul je in de slachtofferrol blijven. En zolang je in de slachtofferrol blijft zul je niet gaan herstellen.

Zelf ben ik ook beschadigd en heb ik daar ook nog steeds last van. Maar ik plaats mezelf niet in een slachtofferrol (tuurlijk gebeurt dat weleens als je er echt even helemaal doorheen zit) maar ik pak mijn verantwoordelijkheid en ga ermee aan de slag en als je je daar 100% voor inzet zul je positieve veranderingen gaan opmerken. Ik zit ook al ontzettend lang in de GGZ en verslavingszorg en ontelbare behandelingen, medicatie en verschillende diagnoses en dat is lastig maar iets wat ik probeer te accepteren.

Dus mijn advies is ga die kliniek in voor een behandeling gericht op verslaving en daarna kun je verder met je mentale problematiek.

En als je vragen hebt over 3-MMC verslaving stel ze gerust!

_shikantaza

Badass junkie
Lees je privebericht maar even.

Kordie

DF-koning

Ik kan je niet helpen als lotgenoot.
Maar ik weet door een andere vorm van lotgenotencontact wel dat dit heel zinvol kan zijn. Met verslaving denk ik nog des te meer.

Maak dit topic van jou en post hier.
Dan maak je het breed voor het hele forum.
Dan maak je de meeste kans dat mensen die je kunnen helpen, uit ervaring, het zien. En je wegwijs kunnen maken in dit vreselijke web waar je nu in zit.

moetnietmagwel

Belezen gebruiker
Het is heel vervelend wat je allemaal is overkomen. Maar zolang je er op deze manier mee om blijft gaan zul je in de slachtofferrol blijven. En zolang je in de slachtofferrol blijft zul je niet gaan herstellen.

Zelf ben ik ook beschadigd en heb ik daar ook nog steeds last van. Maar ik plaats mezelf niet in een slachtofferrol (tuurlijk gebeurt dat weleens als je er echt even helemaal doorheen zit) maar ik pak mijn verantwoordelijkheid en ga ermee aan de slag en als je je daar 100% voor inzet zul je positieve veranderingen gaan opmerken.

Dus mijn advies is ga die kliniek in voor een behandeling gericht op verslaving en daarna kun je verder met je mentale problematiek.
Sorry, het is zeker niet mijn bedoeling om in een slachtofferrol voor te doen of wat dan ook. Ben hier niet gekomen met dat gevoel. Eerder ik ga raad vragen aan andere mensen, maar terwijl andere mensen mij steunen, wil ik graag andere steunen, ik ben momenteel niet stabiel nee daar valt niet over te twijfelen. Maar ik probeer echt men best te doen. En te beseffen dat ik zeker niet alleen ben met dit gevoel. Sorry... Als ik Mensen een fout gevoel of iets heb gegeven. Ik heb het beste voor met iedereen.

Torchic

Badass junkie
Sorry, het is zeker niet mijn bedoeling om in een slachtofferrol voor te doen of wat dan ook. Ben hier niet gekomen met dat gevoel. Eerder ik ga raad vragen aan andere mensen, maar terwijl andere mensen mij steunen, wil ik graag andere steunen, ik ben momenteel niet stabiel nee daar valt niet over te twijfelen. Maar ik probeer echt men best te doen. En te beseffen dat ik zeker niet alleen ben met dit gevoel. Sorry... Als ik Mensen een fout gevoel of iets heb gegeven. Ik heb het beste voor met iedereen.
Snap ik! Ik denk dat het belangrijk is dat je je eerst op jezelf focust maar het is erg lief dat je anderen ook wil helpen terwijl je het zelf zo zwaar hebt.

Wat zou je graag willen voor lotgenoten contact? Heb je bepaalde vragen?

moetnietmagwel

Belezen gebruiker
Snap ik! Ik denk dat het belangrijk is dat je je eerst op jezelf focust maar het is ontzettend lief dat je anderen ook willen helpen terwijl je het zelf zo zwaar hebt.

Wat zou je graag willen voor lotgenoten contact? Heb je bepaalde vragen?
Iemand die ook PTSS heeft, zou ik veel willen vragen. Mijn hulpverlening heeft dat nooit gehad... Mss logish wel? En dan over men psychotische verschijnselen. En even ter zijde. Ik hoor echt bij 1 van die laatste, die die zijn probleem "openbaar" wilt maken. Opkroppen geeft me minder angsten en dat is altijd al zo geweest (weliswaar tijdelijk)

Torchic

Badass junkie
Iemand die ook PTSS heeft, zou ik veel willen vragen. Mijn hulpverlening heeft dat nooit gehad... Mss logish wel? En dan over men psychotische verschijnselen. En even ter zijde. Ik hoor echt bij 1 van die laatste, die die zijn probleem "openbaar" wilt maken. Opkroppen geeft me minder angsten en dat is altijd al zo geweest (weliswaar tijdelijk)
Over traumatische klachten mag je mij wel dingen vragen. Psychotische verschijnselen heb ik geen ervaring mee maar wellicht andere leden wel.

moetnietmagwel

Belezen gebruiker
Ik wil even melden, dat het niet oke is wat ik gisteren mee heb mee gemaakt & nu pas het besef er is (na een goede nachtrust) dat ik dit mezelf dit allemaal aandoe. Sorry voor iedereen, Bij wie het leek alsof ik jullie niet geloofde en alleen maar dacht wat ik wou denken. Was dus enorm psychotisch door de 3m. Bah bah vettige troep (voor mij dan toch)

moetnietmagwel

Belezen gebruiker
Ik wil even melden, dat het niet oke is wat ik gisteren mee heb mee gemaakt & nu pas het besef er is (na een goede nachtrust) dat ik dit mezelf dit allemaal aandoe. Sorry voor iedereen, Bij wie het leek alsof ik jullie niet geloofde en alleen maar dacht wat ik wou denken. Was dus enorm psychotisch door de 3m. Bah bah vettige troep (voor mij dan toch)
Uiteindelijk heeft iedereen het beste met me voor hier! En dat zeg ik even niet meer in.

moetnietmagwel

Belezen gebruiker
terug richting padje? ik denk dat ik teveel tijd heb gestoken in mijn "problemen", waardoor het allemaal nog een beetje erger word. ik ga proberen me meer te focussen op de positieve dingen, ook al is dat moeilijk, moeilijk gaat ook. was de afgelopen dagen de realiteit aan het verliezen. ik heb dan quetiapine gekregen, 12.5mg

Manu76

Badass junkie
Ik heb wel eens die hoeveelheden genomen. Ik werd erg moe, sliep goed, maar werd wel moe wakker.

moetnietmagwel

Belezen gebruiker
hielp het bij jou voor psychotishe verschijnselen? bij mij echt enorm. heb rond 17u 1tje genomen. voel me behoorlijk stabiel.

Manu76

Badass junkie
Ik heb het maar heel even genomen. Vooral bij start van nieuwe medicatie en om te kunnen slapen die eerste nachten.

moetnietmagwel

Belezen gebruiker
Ik heb weer een helder beeld!
Super blij wakker geworden en het opeens allemaal goed zien komen, ja dat is hoe ik ben opgestaan. En dat gevoel werd alleen maar beter door de dag. Beetje bij beetje beseft dat die "gevangenis" in mezelf dus veroorzaakt word door die abilify. Ik neem nog abilify, maar die quetiapine werkt veel beter op die klachten/symptomen die ik ervaarde. En dit was een periode van 4 jaar om precies te zijn.

Okelol678

Newbie
Ja dat is ook zo. Ze heeft er ook bij verteld, dat ze geen mensen behandelen die dagelijks gebruiken. Omdat die niet meer hetzelfde zijn en er zo foute diagnoses zouden gesteld kunnen worden. Zo iets toch in die richting.dus als ik volledig clean ben, mag ik wel terug naar daar. Maar op dit moment weet zei het zelf niet wat ze moet doen bij dus heeft ze besproken met de psychiater dat ik in opname zou moeten gaan maar specific voor detox . Een aantal maanden. Daarna zou ik dan verder kunne en de draad weer een beetje kunnen oppikken.
Het is (ook in nederland) op veel plekken als je hulp van de GGZ wilt moet je eerst clean zijn. Als je bij een psycholoog aankomt met een verslaving zullen ze je hier in NL doorverwijzen naar Jellinek. Pas als dat probleem is opgelost is er een betere basis om therapie te Starten.

Okelol678

Newbie
Ik heb natuurlijk niet dezelfde ervaringen als jij, maar wel soortgelijke. Ik heb al heel mn leven last gehad van depressie, angst en adhd. Een halfjaar terug is daar ook ptss en heftige angst bijgekomen, met ook flinke toename in depressie. Ik gebruikte daarvoor al best regelmatig drugs op feestjes en soms misschien iets te veel maar dat was niet zo het probleem. Het probleem lag er vooral bij dat ik lange tijd dagelijks wiet smokede en dat niet als een big deal zag en het hielp me op veel vlakken. Sinds te ptss en toegenomen angst en depressie begon ik gewoon zoveel mogelijk stoned te zijn en als dat niet kon dan dronk ik flink alcohol. Ook, zoals je zegt, om maar van die gevoelens af te zijn.

Ik had het voordeel dat ik al lange tijd bij mijn behandelaar zat en toen dingen dus “erger” verder ze me niet meer konden weigeren, maar wel hebben ze toen ook tegen me gezegd dat ik moest stoppen of naar Jellinek (verslavingszorg). Je merkt zelf ook dat het geen langetermijn oplossing is en steeds meer damage gaat doen als je zo doorgaat.

Ik ben nu al een paar maanden (deels) clean, waardoor ik ook de juiste medicatie kon krijgen (drugs verstoren vaak de werking en kan zelfs gevaarlijk zijn) en die medicatie helpt uiteindelijk echt wel beter dan de drugs believe me! En dan heb je ook weer een helder hoofd om aan de slag te gaan met therapie zodat je de oorzaken van het probleem kan aanpakken.

Ik hoop echt dat je de juiste keuzes maakt en hopelijk geeft dit je een beetje een inzicht in hoe het beter kan worden!

Bovenaan