En juist die ex gebruikers met ervaring, die me uitleggen wat hun hadden gedaan als ze ongeveer in mijn situatie zitten. Daar ben ik op dit moment naar opzoek. Omdat ik al zoveel verschillende professionals/jeugdzorg/opnames en al die shit heb ervaren, en hoe ik daar over denk is dat je zeker een stap vooruit gaat met die hulp maar ik zette er altijd 2 terug. Niet omdatk er voor koos, maar omdat er dan weer iets anders op m'n pad kwam (PTSS).
Ik heb natuurlijk niet dezelfde ervaringen als jij, maar wel soortgelijke. Ik heb al heel mn leven last gehad van depressie, angst en adhd. Een halfjaar terug is daar ook ptss en heftige angst bijgekomen, met ook flinke toename in depressie. Ik gebruikte daarvoor al best regelmatig drugs op feestjes en soms misschien iets te veel maar dat was niet zo het probleem. Het probleem lag er vooral bij dat ik lange tijd dagelijks wiet smokede en dat niet als een big deal zag en het hielp me op veel vlakken. Sinds te ptss en toegenomen angst en depressie begon ik gewoon zoveel mogelijk stoned te zijn en als dat niet kon dan dronk ik flink alcohol. Ook, zoals je zegt, om maar van die gevoelens af te zijn.
Ik had het voordeel dat ik al lange tijd bij mijn behandelaar zat en toen dingen dus “erger” verder ze me niet meer konden weigeren, maar wel hebben ze toen ook tegen me gezegd dat ik moest stoppen of naar Jellinek (verslavingszorg). Je merkt zelf ook dat het geen langetermijn oplossing is en steeds meer damage gaat doen als je zo doorgaat.
Ik ben nu al een paar maanden (deels) clean, waardoor ik ook de juiste medicatie kon krijgen (drugs verstoren vaak de werking en kan zelfs gevaarlijk zijn) en die medicatie helpt uiteindelijk echt wel beter dan de drugs believe me! En dan heb je ook weer een helder hoofd om aan de slag te gaan met therapie zodat je de oorzaken van het probleem kan aanpakken.
Ik hoop echt dat je de juiste keuzes maakt en hopelijk geeft dit je een beetje een inzicht in hoe het beter kan worden!