1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ik ben verslaafd aan coke

Discussie in 'Verslaving' gestart door tess, 22 nov 2017.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. tess

tess Newbie

Ik ben een Jong meisje daar dat een paar jaar verslaafd is aan coke.
    En aangezien ik met de nachtdienst werk, is het voor mij dubbel zo moeilijk om daar mee te stoppen.
    Kunnen jullie me helpen, of redenen geven waarom hier dringend een einde aan moet komen

Mvg,

2. Realist

Realist Experimenterende gebruiker

Redenen genoeg..
    Je gaat er financieel onder door,na verloop van tijd schade aan je neus, reukorgaan. En ik geloof dat ook je proeven word aangetast. En het fucked volledig met je gedachte, karakter enz. Je begint te liegen tegen iedereen die je lief is. En je pleegt roofbouw op je lichaam omdat je niet/amper eet,drinkt en slaapt. Ook je hart krijgt het flink te verduren.

Stoppen of minderen is de boodschap
    Zeer gemakkelijk gezegd als gedaan natuurlijk, geloof mij ik spreek uit ervaring.

Dingen die mij wel helpen zijn, een dikke elastiek rond je pols doen en telkens als je zin krijgt de elastiek laten schieten tegen je pols (waar je zenuwbanen lopen)
    Ik zelf heb een hond gekocht waar ik me mee bezig houd.
    Ook telkens aan de negatieve effecten denken als zin hebt. En dat elk gebruik onherroepelijk in ellende afloopt

3. Scarecrow

Scarecrow Newbie

1. Je sloopt je neus
    2. Je kan er ook uitgeput van raken
    3. kosten
    4. Als je stopt krijg je een betere weerstand
    5. Je kan beter presteren op je werk
    En er zijn nog een hele hoop voordelen als je zou stoppen met coke

4. WAZA

WAZA Newbie

wacht tot het moment komt dat je het wilt gebruiken en eet wat eiwitrijk voedsel en denk aan de negatieve aspecten van de dagen er na als je weer gebruikt.... ga desnoods steeds in de mac donalds zitten ofso en eet daar wat ipv geld aan je dealer te geven

5. Johnny Snow

Johnny Snow Bewuste gebruiker Tripreporter

En wat als je nou een verslaafde bent die gemakkelijk een verslaving kan betalen en al meer dan twintig jaar dagelijks gebruikt en je gezondheid oké is? Welke reden heb je dan om de liefde van je leven op te geven. En een verslaving betekent niet dat je een leugenachtig slecht karakter krijgt!

6. Roze olifant

Roze olifant DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Reageer je op de vraag van TS, of heb je het over jezelf?

7. Johnny Snow

Een hypothetische vraagstelling.

Waarom is een verslaving zo verkeerd, suiker bv. is een ergere drug dan Coke... (alleen al omdat suiker lichamelijk verslavend is en Coke niet, maar niemand staat er bij stil en kickt niet af van frisdrank en wat nog...)

Ook vond ik de verwijzing verslaving is gelijk aan slecht karakter nogal straf.

ps: voor mijn verslaving heb ik trouwens een eigen topic gemaakt.

Laatst bewerkt: 15 dec 2017
  8. Hypothetisch gezien zie ik enkel voordelen. Realistisch gezien kost het je bakken met geld en is het gewoon enorm slecht voor je gezondheid. Daarbij word je er in mijn optiek ook gewoon een ander mens van. Ik zou er niet aan moeten denken elke dag die zooi door mijn neus te moeten snuiven.

9. jeweet

jeweet Newbie

Ik word altijd blij van een verdiende beloning. Vind mezelf niet speciaal genoeg om elke dag een beloning te krijgen, maar zo 1 keer per 3 weken/maand. Die modus heb ik al 25+ jaar kunnen volhouden. Sommige weekeinden zijn dus saai, burgerlijk etc. Maar die ene avond dat je mag, is genoeg om even op te laden.

Hoop dat je een dergelijke modus kan vinden. Wees niet te hard voor jezelf als het mis gaat (en het is wekelijks raak), iedere dag/week die je wel meepakt en nuchter bent, mag je trots op zijn.

succes, je kunt het!

10. Johnny Snow

Reeds pre-edit:
    Nogmaals sorry voor de babbelkick, zit alleen thuis en nogal zwaar gegaan in het roken van mijn Meth, enkele grote kristallen telkens tesamen na elkaar gerookt reeds, drie volledige bowls leeg sinds eerder op de avond - best veel na elkaar, het is crystal meth van 98% en naast euforisch heb ik een hele hoop energie, staan mijn pupillen zo groot als een euro munt onder een vergrootglas en kan ik niet nalaten me met iets bezig te houden, en eens aan het typen heb ik plots extreem teveel getypt, waarvoor sorry, vergeef het me aub.

Als je negatieve interferentie begint te - of reeds ondervond, dan is stoppen best wel nodig eigenlijk.

Indien niet, luister naar je lichaam en geest, die geven heel goed aan of je schade aanricht die significant gaat zijn, en dit voel je best genoeg op voorhand of zoiets mogelijk in zicht is, al is het ver af.

Als je denkt dat je kunt blijven gebruiken, laat dan regelmatig een check-up doen van al het nodige bij de dokter om er zeker van te zijn dat je geen significante schade aanricht bij jezelf en laat altijd je spul testen en gebruik sterk versneden spul of spul versneden met schadelijke middelen gewoon niet als dat blijkt uit de resultaten - beter je geld kwijt dan je gezondheid.

Zorg dat je zoveel mogelijk weet over wat je gebruikt, de risico's en alarmsignalen en hoe het beste op een negatieve impact - al dan niet plots - te reageren; maw zorg dat je weet waar je aan begint en heb je voorzorgen klaar.

Van degelijke Coke - als je een degelijk afweersysteem hebt en gezond bent - ga je niet meteen, als je zorg draagt voor jezelf ten alle tijde tijdens je gebruik, ernstig achteruit, maar het is sowieso een drug die schade aanbrengt: ook de beste Coke die er bestaat is schadelijk en vroeg of laat is het voor eender wie op een bepaald of meerdere punten genoeg geweest.

Vervang een tijdje met een energy drink of twee om je wat op te fokken, veel Coke is sowieso versneden met de caffeine die - blijkbaar het versnijden van sponsoren - de smartshops praktisch allemaal goedkoop aanbieden: om ook de dealers als klant te hebben bieden ze dan toch maar een handige cut aan zeker? Of je kan zelf caffeine kopen en dat snuiven, aangezien - meer in België wel, caffeine het sterkste effect geeft, meer dan de ongeveer 40% onzuiver of erger klein beetje Coke dat er in zit - tien jaar geleden had Antwerpen top straatCoke, nu het laatste jaar is volgens de statistieken die ik nog niet lang geleden heb gelezen, van de Free Clinic, de kwaliteit van Coke in Antwerpen, wat samen met Rotterdam (maar zelfs meer nog dan Rotterdam) is Antwerpen de grootste importhaven voor Coke (a) het is een open haven, Rotterdam gesloten, b) economische crisis trof België een pak harder dan Nederland ergo zijn daar mensen van douane etc makkelijker om te kopen - twee feiten waarom veel Coke niet naar Rotterdam gaat, maar van Antwerpen naar NL), soit, dus als grootste importhaven is dit jaar de kwaliteit er zo laag dat het niet eens nog effect zal geven als je straatCoke koopt, of toch geen effect van Coke plus een aantal vd meest populaire cuts zijn vrij tot zelfs erg schadelijk).

In Nederland is het gemiddelde zo'n 60% maar met wat goede adresjes is rond de 70% nog easy om te vinden - persoonlijk heb ik nooit minder zuiver dan ergens in de 50%, per uitzondering en maar twee lijntjes of zo, gesnoven, meestal tussen de 65 en 75% gehouden en sinds enige tijd, niet super lang, een super source gevonden voor gegarandeerd praktisch niet tot niet versneden Coke, en als die versneden is, is het met een totaal niet actief onschadelijk middel en slechts 6% gemiddeld. Zulke kwaliteit spaart je lichaam en geest het meeste natuurlijk, want de cuts blijven - ondanks dat Coke ook zuiver schadelijk is - het meest en veel meer schadelijke van al: voor organen, hart, hersenen, psyche, kanker; soit, zowat alles dus veroorzaken cuts, zoals Levamisol, in de grootste mate - dus enkel degelijk spul zonder schadelijke cuts gebruiken als je een veelgebruiker wil blijven! Testen, altijd laten testen - of als je thuis bent in chemie, je Coke uitkoken en terug converteren naar HCL, niet heel moeilijk en al het nodige is te krijgen zonder veel tot geen gedoe: dat levert je ook, mits goed uitgevoerd en ontdaan van ammoniak restanten, goed gewassen dus na het uitkoken, volledig zuivere Coke op, integendeel tot een Aceton was, wat niet echt de moeite is in de meeste gevallen en enkel populair omdat het een veel eenvoudigere procedure is die niet dezelfde chemische inzichten vereist als base maken, wassen en naar HCL terug converteren en alle Coke volledig zuiver overhouden zonder het te verprutsen (wat de eerste keren kan gebeuren als je niet echt thuis bent in chemie), doch, er zijn tutorials in overvloed, doe gewoon de juiste research.

Ik heb meer dan twintig jaar zo goed als dagelijks Coke gebruikt en pas nu merk ik enige milde, nog steeds omkeerbare en dus nog geen ernstige, lichamelijke neveneffecten te ondervinden: dus, tijd om te stoppen. Ik heb wel altijd bewust gekozen om mijn spul te laten testen en nooit met (veel) schadelijke stoffen en al zeker niet als er veel van in mijn spul zat te gebruiken, die Coke was dan niet voor consumptie - dus ik heb heel weinig echt schadelijk spul mee binnengekregen.

Zelf haalde ik tien jaar terug mijn Coke in Antwerpen stad, toen was daar het gemiddelde van straatcoke tien procent meer zuiver dan in NL, nu is het andersom en in grotere mate, dan is er een dip geweest met een periode waarin ik rond de 65% zat soms, niet meer dan dat - maar, ik lette er steeds op dat de cuts niet al te schadelijk waren en niet psycho-actief! Ik gebruikte enkel de met onschuldige stoffen versneden Coke. Nu sinds enkele jaren een constante van zo'n 86% in het allerslechtste geval met als enige cut een volledig onschadelijk en niet actief middel in kleine mate aanwezig, en dat verschil merkt vooral mijn neus en mijn genotsniveau, beter dan dat kan het niet nog worden!

Laatst bewerkt: 28 dec 2017
  11. Raver

Raver Bewuste gebruiker

Je praat erover alsof het niks voor stelt joh. Alle klinieken waar ik heb gezeten was meer dan 50% cocaine verslaafd. En die waren ALLES kwijt. Doe niet alsof het niets voorstelt alsjeblieft, misschien is dat voor jou zo maar zeker niet voor iedereen.

En TS, ik zou met je verhaal naar je huisarts gaan. Wellicht kun je dan een verwijzing krijgen naar de verslavingzorg. Redenen genoeg om te stoppen, cocaine maakt meer kapot dan je lief is. Heb het genoeg gezien in m'n omgeving. Uiteindelijk gaat het je niets brengen.

12. Johnny Snow

Je moet niet zo heftig reageren, ik wil drugverslaving niet minimaliseren, maar mits een gezonde attitude en sterke mindset moet men het ook niet dramatiseren - een stigma over druggebruik tot stand brengen is net wat sensibilisatie ongedaan wil maken!

13. WAZA

WAZA Newbie

Kap is 2 maande voel jeje al stukken beter kerel.
    MIjn record is maandje of 5 clean en dan voel jeje zo verschrikkelijk beter van.
    1x per maand is echt het randje van verslaving

14. flippertje

flippertje Newbie

Om even te reageren op jouw startvraag (al zie ik dat er al 2 maanden niet meer gereageerd is) Ik denk dat je de redenen om te stoppen niet aan andere moet vragen; tuurlijk weet jij dat wel. Je weet dat je er financieel op vooruit zal gaan, dat je gezondheid beter wordt, je gaat mogelijk beter ruiken, eventuele psychische klachten verminderen of verdwijnen op de lange termijn etc. net zoals de redenen die hierboven gegeven zijn. Ik geloof heilig dat jij dit zelf ook weet. De reden dat ik 'vraagtekens' zet bij jou vraag is omdat het mij lijkt dat andere mensen geen redenen voor jou moet verzinnen, maar dit vanuit jezelf moet komen en dat dit eventueel dan ook een drijfveer kan zijn. Misschien beleef jij de opgegeven redenen helemaal niet als negatief; dan zou jij voor jezelf redenen moeten opstellen.

Sofia87 vindt dit leuk.
  15. Sofia87

Sofia87 Gast

@flippertje Ben het helemaal met je eens. De motivatie moet uit jezelf komen. Peptalk van anderen werkt misschien wel voor even, maar op de lange termijn red je het enkel met persoonlijke beweegredenen.

16. Larocca1971

Larocca1971 Experimenterende gebruiker Tripreporter

Ik was ernstig verslaafd aan cocaïne, periode 1997 - 2000. Ik was toen 29 jaar. Niet voldoende voorraad liggen hebben maakte me zelfs angstig en onrustig. Ik heb mijn verslaving geheim kunnen houden tot het einde. Niemand wist iets. Mijn geheim. Ik heb de handdoek gegooid het moment dat mijn spaargeld op was. Ik besteedde duizenden euro's per maand aan cocaïne. En het was mijn geld, ik vond dat ik er mocht mee doen wat ik wou. Maar... spaarcenten op. Voor mezelf vond ik schulden maken of stelen een brug te ver. Dus drughulp gecontacteerd en mijn partner ingelicht. Stoppen. Niet leuk. Mega depressie en niets, maar dan niets was nog leuk of interessant. Ik ben dan vrijwillig opgenomen geweest voor zes maanden in een OA, ontwenningsafdeling. Ik heb voor het eerst terug een positieve emotie beleefd bij de geboorte van mijn eerste dochter in 2002. Mijn leven had terug zin. De vlakheid was uit mijn leven verdwenen. Voor mezelf het bewijs dat een leven zonder dagelijks drugs kon. Ik heb van het jaar 2000 tot 2008 niks aangeraakt. Buiten een keer of vijf een "slip" van een dag. Nadien gebruik ik terug in het uitgaan of op feestjes of bij het swingen. Ik koop echter enkel wat ik die avond/nacht wil gebruiken zodat ik niet de dag erop kan gebruiken en het moet uitzweten. Ik varieer ook in mijn gebruik dan. Niet iedere keer cocaïne.

Motivatie? Moet uit jezelf komen. Je moet zelf beseffen dat het niet meer kan en dat je moet ingrijpen. Bij mij was het financieel een noodzaak. Ik wou bepaalde grenzen niet overschrijden. Ik wou ook mijn werk niet verliezen. Ik heb mijn werk destijds ingelicht en mocht na 8 maanden terug komen werken. Ik heb vrijwillig gekozen voor een opname. Ik was ervan overuigd dat een leven zonder cocaïne kut was en de moeite niet waard was. Na een eerste gesprek bij mijn psychiater, die een opname voorstelde om mijn patronen te doorbreken, heb ik twee dagen goed nagedacht en ja gezegd. Vond mezelf nog wat jong om uit het leven te stappen. En er zou een leven zijn na de cocaïne. Ik heb toen met mezelf de afspraak gemaakt, zes maanden het een kans geven. Niks gebruiken. Dan evalueren. Ik kon dan nog uit het leven stappen. Maar... na zes maanden was er een sprankeltje licht. Mijn hart deed terug normaal. Ik voelde me fysiek sterker. Ik had zes maanden therapeutisch leven achter de rug en voelde me ook terug iemand. Ik realiseerde ook toen pas, dat de cocaïne mijn leven had overgenomen. Het eerste in de dag dat ik deed was een lijn nemen, het laatse van de dag, was een lijn nemen. En ertussen, ook snuiven. Op het werk, thuis, bij vrienden,... Na die zes maanden, regelmaat was het woord in mijn leven. Op tijd opstaan en gaan slapen. Hobby's plannen, bepaalde plaatsen en personen vermijden... Niet meer 's nachts werken. Zorgen dat er sociale controle was. Enzovoort.

Bij mede patiënten gezien, ik ben er goed doorgekomen. Een witte raaf. Ik had alles nog, huis, partner, werk,...ben niet tot in de goot gegaan. Ben daar iets te realistisch voor en denk teveel na. Niet hervallen. Partner die me steunde. Goede psychiater. Een vrouw met empathie. Ik zie haar nu nog steeds. Zij houdt me op de rails. Zij is mijn moeder.

Van 2009 gebruik ik terug sporadisch. Door verwachtingen van het leven, gescheidden dat jaar. Ik wou mezelf af en toe iets gunnen. Ik weet wat verslaafd zijn betekent. Ik wil niet terug naar die periode. Ik heb teveel te verliezen nu. Ik heb terug een fijne partner en heb twee fantastische dochters. Ze weten van mijn verleden en weten dat ik soms eens uit de bocht ga. Maar ik heb ook andere interesses en een ander leven waar drugs niet kunnen. Bovendien is het fijn voor sporadisch, maar niet als het dagelijks wordt en je leven gaat beheersen.

Bij een cocaïne verslaving is het all the way down op termijn. Of ergens is er een moment dat je voor jezelf beslist dat je een bepaald punt niet wil overschrijden. Dat is je motivatie. Bij mij was het financieel en het feit dat ik realiseerde dat mijn leven enkel nog om cocaïne ging. Eigenlijk vrij saai. Plots had ik daar geen zin meer in. Sterven wou ik niet.

Ik ga niet hypocriet doen, ik gebruik ook af en toe, en ik vind het super, maar dagelijks gebruik is dodelijk. Het neemt je leven over en maakt je emotieloos. Het enigste dat nog beetje leuk is dan, bijnemen. Klinkt eentonig en dat is het ook.

Denk eens goed na over je leven en probeer te zien wat je nog wil in je leven en waar je wil komen. Probeer voor jezelf een vooraf bepaalde periode niet te gebruiken en kijk eens wat er veranderd is in je leven. Daar zal je je motivatie halen. Veel sterkte.

Xx

Jmths, SneeuwSnuiver, Roze olifant en 4 anderen vinden dit leuk.
  17. Eik

Eik Bewuste gebruiker Tripreporter

Mooie uitleg @Larocca1971 . En knap hoe je daar uit bent gekomen!

18. Sofia87

Sofia87 Gast

@Larocca1971 Sterk en bemoedigend! Bedankt om jouw verhaal zo openhartig en oprecht te delen.

19. Sally Tessio

Sally Tessio Bewuste gebruiker Tripreporter

Ben jij een undercover SirErick? Come on bro, laten we de strekking dat chronisch drugs gebruiken oké kan zijn (microdosing even daargelaten) op dit forum gewoon lekker achterwege laten. Het maakt niet uit om welk middel het gaat, overmatig gebruik is in principe nooit goed. En ja, je zou inderdaad die persoon kunnen zijn die zijn/haar hele leven drinkt of snuift en zich er oké onder voelt, maar je kan ook over een paar jaar met een hartinfarct in elkaar storten op het moment dat je wat drankjes aangeeft vanachter de bar.

SneeuwSnuiver en Jmths vinden dit leuk.
Laden...