1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ik heb hulp nodig.

Discussie in 'Voeding, gezondheid, liefde, seks en relaties' gestart door oortjes, 2 feb 2016.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. oortjes

oortjes Bewuste gebruiker Tripreporter

Hoi,

Wat ik nu vertel wil ik graag dat er met respect mee om word gegaan aangezien ik persoonlijke dingen ga vertellen en ik dat heel moeilijk vind. Ik hoop dat jullie mij hierin goed kunnen helpen met het begeleiden van een verstandige keuze.

Verleden
    Ik weet niet zo goed hoe en waar ik moet beginnen dus vertel ik eerst wat over mezelf. toen ik 5-12 jaar oud was heb ik woede aanvallen gehad op school waardoor ik een moeilijke tijd heb gehad. met advies laag onderwijs (basisberoeps) te gaan doen ben ik een groep 9 ingestapt. Dat is een tussenjaar. Ik leerde nooit op school en deed altijd maar wat ik zelf wilde en dat heeft een dieptepunt bereikt. Ik vertelde nooit iets over school omdat ik altijd door mijn moeder achterna gezeten werd, huiswerk al af? heb je nog toetsen? je kent het wel. Uiteindelijk is er een ochtend een incident plaats gevonden in ons huis. Ik sla me vader, grijp me moeder bij me keel, me zus slaande op me vader, moeder en mij. Me vader die me terug slaat en uiteindelijk z'n knie in me keel zet. Dat was het punt dat we naar een psychiater moesten. altrecht it is. Na 1 jaar lang 1x in de week naar altrecht te gaan met me ouders zijn we er uit gekomen, Mijn moeder moest mij met rust laten qua school en me vader zou dat overnemen (ik vind me vader niet opdringend). Nu ben ik 21 jaar oud en zit in mijn laatste jaar MBO-4.

Heden
    Zoals ik zei: 21 jaar oud en in mijn laatste jaar. In het begin van het jaar kreeg ik een tegenvaller. Trombose. 3 maanden lang spuiten in me buik en arm, acenocoumarol hier en daar, bleek ook nog is een hoge dosis te krijgen omdat het anders niet goed werkte. Vandaag 2 februari is mijn laatste dag dat ik bloedverdunners moet gebruiken. Omdat ik in mijn trombose tijd regelmatig niet naar school kon ben ik achter gaan lopen. Ik was depressief geworden en kon niet meer rechtop lopen van de buikpijn. Nu ben ik trombose vrij en moet ik alles in gaan halen, wat zeker goed lukt.

Nu is het volgende gebeurd. Mijn moeder zit na de trombose weer flink achter me reed aan terwijl ze dat niet moet doen, ik heb met geduld en liefde haar verteld dat ze dat niet meer moest doen meerdere malen maar ze luistert niet. Vorige week vrijdag 3 toetsen ingehaald, me cijfers waren een 6,7 en 10. Ik app altijd 1 van de 2 ouders aangezien ze op het zelfde bedrijf werken en elkaar regelmatig zien. Nu had ik mijn vader geapt. Mijn vader heeft me moeder niet gezien verder op de dag en verteld met het thuiskomen van mijn moeder dat ik deze cijfers heb gehaald (ik zat toen boven en hoorde niets). Mijn moeder is toen boos geworden op me vader omdat hij zo laat zei dat ik 3 voldoendes heb gehaald. Mijn moeder is naar buiten gegaan en vervolgens kwam ik beneden en kreeg op me flikker van mijn vader. Ik wist van niets dus dit kwam als een blok voor me gevallen. Nu is de sfeer thuis niet meer te harden en ik ben er klaar mee. Ik ben vandaag naar de huisarts geweest omdat ik waarschijnlijk weer stress en blaasontsteking krijg. Ook heb ik toen aangekaart wat hier boven staat en ze vroeg me mijn moeder mee te vragen morgen op de praktijk van de huisarts. Nu weigert ze dat omdat ze vind dat ze niet achter me reed aan zit, wat ze wel degelijk doet. Nu helpt mijn vader haar natuurlijk wat een 2 v 1 situatie creëert.

Ik wil sowieso dit jaar het huis uit maar wellicht zo snel mogelijk, de spanning is niet leuk en ik kom met tegen zin thuis. Helaas heb ik niet echt een plek om ergens anders te gaan wonen, mijn vriendin woont in een 1 persoons studio en wil ik het niet aan doen, ook hebben we pas 5 maanden een relatie.

Zijn er bepaalde instellingen of iets waar ik naar kan kijken? Een studentenkamer vinden is ontzettend lastig.

Iemand tips of iets? Ik ben radeloos, ik weet niet hoe ik me thuis moet gedragen en ik weet het gewoon niet meer.

Help me alsjeblieft…..

Dankjewel voor het lezen

2. kokosmakroon900

kokosmakroon900 Bewuste gebruiker

1 oplossing: uit huis gaan. Als je echt wilt kan je een huisje krijgen. Gewoon inschrijven bij verschillende woningbouwverenigingen en op veel huizen reageren. Als je dat doet ben je binnen een paar maanden uit huis, mits je niet te kieskeurig bent natuurlijk.

3. Psychedelibee

Psychedelibee Badass junkie Oppersjamaan Emeritus Mod Tripreporter

Woningbouw kun je inderdaad proberen, zolang je niet te kieskeurig bent over de stad zou dat wel moeten lukken.

Maar wat ook snel kan gaan is antikraak of tijdelijke verhuur, is vaak ook nog eens heel goedkoop. En dan kun je wel vaak redelijk makkelijk in de meer gewilde steden wonen. Ik zit zelf via een antikraak bedrijf in de tijdelijke verhuur. Tijdelijk als in waarschijnlijk voor 5 jaar beschikbaar, maar de gemeente moet per jaar de vergunning verlengen. Stuur maar een pm als je meer info wilt over het verhuur bedrijf.

4. oortjes

oke dankjewel.

Het vervelende is dat ik part time werk en dus niet het geld van de wereld heb. Ook zullen me ouders er niet in mee betalen.

Maar heel erg bedankt.

5. Psychedelibee

Psychedelibee Badass junkie Oppersjamaan Emeritus Mod Tripreporter

Maar dan heb je waarschijnlijk wel recht op huur toeslag. Weet uiteraard je financiële situatie niet, maar dat kan een hoop schelen.

6. oortjes

Ik werk part time in de horeca, zn 10-15 uur in de week. Het is op een golfclub dus richting de zomer krijg ik weer veel werk en voor nu is het krap.

7. Narayani

Narayani Bewuste gebruiker

Antikraak is best goedkoop hoor! Mijn vriend en ik betalen ieder €115 huur en daar komt nog G/W/L bij €70 en internet/tv €40 = €340. Daar hebben we gewoon een prima appartementje voor in een woonwijk, de keerzijde is in ons geval wel dat het gesloopt zal worden, we denken dit jaar er uit te moeten. Maar hey in onze woonplaats betaal je datzelfde bedrag makkelijk voor een kamer van 15m2 in je eentje. Je kan zelfs nog een huisgenootje zoeken, als je de kosten kan delen ben je best goedkoop uit.

8. oortjes

Hoe werkt anti kraak dan? Hoe weet je hoelang je nog hebt voor je er uit moet?

Bedankt voor het mee denken

9. PsyTekZ

PsyTekZ Badass junkie Tripreporter

Niet van nederland maar ik kan je enkel maar zeggen ga zo snel mogelijk alleen wonen. Je hebt stress en gezondheidsklachten door je thuissituatie. Heb het vroeger ook ervaren en ben (in belgie dan) via het StapSteen met begeleiding op mijn 17.9 maand alleen gaan wonen en kan enkel maar zeggen dat het mij toen vooruit geholpen heeft. Succes op je zoektocht en dat je snel jouw rust mag vinden :)

Edit: wel leuk dat nederlanse mensen meestal met huisgenootjes samen wonen. Kosten delen. Hier in belgie is de mentaliteit daar niet geschikt voor...

10. Narayani

Ik kende al iemand die specifiek bij die organisatie huurde maar ben gewoon het kantoor binnen gestapt voor info. Je hebt minimaal 1 maand van tevoren bericht dat je er uit moet, en ja dat is soms vervelend, maar ze zijn vaak wel zo dat ze iets nieuws voor je zoeken. Het kán gebeuren dat je ergens maar 3 maanden woont, maar het kan ook jaren zijn. Wij hebben 1 jaar in het vorige huis gewoond en wonen nu bijna een jaar in het huidige. Wij zijn er wel op ingesteld, ik heb alles wat we weinig gebruiken in plastic opbergboxen zitten bijvoorbeeld.

11. MeejheM

MeejheM Badass junkie

Ik zou nooit antikraak gaan wonen. ik heb zelf lang gekraakt, en vind antikraak echt een schofterig verschijnsel. je hebt een bureau, meestal in een holding ergens aan de keizersgracht, die van 2 kanten geld ontvangt. jij als "huurder" en de eigenaar van het pand. je tekent een huurcontract gestript van alle rechten als huurder. daarnaast speel je ook nog een speculatie met vastgoed in de hand.

in mijn tijd dat ik voor een woningstichting werkte heb ik dagelijks te maken gehad met de baasjes van die clubs, en achter je rug om zien je je gewoon als vee wat tijdelijk ergens moet zitten om in ons geval te voorkomen dat wijken op de slooplijst zouden verloederen of volzitten met zwervers. uiteindelijk hebben we zelfs kinderen van collega's en studenten zelf in huizen gezet omdat we de houding van dit antikraak bureau moreel niet langer konden steunen.

tegenwoordig zie je ook steeds vaker dat leegstaande kantoren die niet "representatief" genoeg meer zijn worden omgebouwd tot fatsoenlijke appartementjes voor studenten en mensen met een laag inkomen, maar wel goed omgebouwd, met alle voorzieningen die je mag verwachten bij een studioappartementje zoals je eigen meterkast, berging en voorzieningen.

kraken kan nogsteeds, alleen dat is erg tijdelijk geworden. de toekomst zit echt in leegstaande ruimte goed, maar goedkoop ombouwen tot woonruimtes. hoe meer woonruimte er verhuurd gaat worden, hoe lager de prijzen zullen worden en de wachtlijsten zullen korter worden.

er is op dit moment meer vraag naar woonruimte in de steden dan er aanbod is, wat de prijzen opdrijft. zolang een vastgoedbezitter vrij spel heeft panden leeg te laten staan is er verder ook geen stimulans om een andere bestemming voor te zoeken.

12. oortjes

Bedankt voor de info.

Als eerste maar kijken hoe ik mijn aanvullende beurs voor elkaar krijg aangezien me ouders niet mee werken en ik hun salaris moet weten want dat hoort bij de berekening.

Ze zijn net een stelletje kleuters, heel vervelend om de volwassene over me ouders te zijn....

13. Narayani

Als je een aanvullende beurs aanvraagt beoordeelt DUO zelf of jij daar recht op hebt. Je hoeft geen inkomensgegevens te ontfutselen. Je krijgt het alleen als ze onder een bepaalde grens verdienen maar aanvragen mag altijd. Als je ouders vertikken om mee te betalen en jij redt het anders niet, kun je via DUO een bemiddelaar inschakelen die daar wél voor gaat zorgen.

Ik ben ook jaren terug uit huis gegaan en betaal alles zonder support van mijn ouders: opleiding, huur, boodschappen, zorgkosten etc, ik red het prima met een baantje naast school en een studiefinanciering (gelukkig met aanvullende beurs). Maar hou je financiële situatie écht 100% in de gaten en zorg dat je genoeg uren kan maken bij een evt bijbaantje. Maak een begroting van wat jouw levensonderhoud etc je gaat kosten. Zorg dat je overzicht houdt en weet waar je aan begint.

14. Jefferson420

Jefferson420 Experimenterende gebruiker

@oortjes: Ik doe Maatschappelijk Werk en Dienstverlening, en tijdens stage ben ik veel jongeren zoals jij tegengekomen. Hier bedoel ik absoluut niets verkeerds mee, er zijn nou eenmaal veel jongeren die dit soort problemen tegenkomen, en het daarbij lastig vinden om het totaalplaatje compleet te houden (naast privéproblemen ook nog werken/woning zoeken/studie afronden). Organisaties die de meeste gemeentes hebben zoals een jongerenloket zijn heel toegankelijk om even een afspraak te maken, dan kijkt een medewerker even met je mee en kunnen ze kijken wat ze voor je kunnen beteken. Omdat je vroeger al in contact bent geweest snap ik het als je geen zin meer hebt in al die hulpverlening, maar een jongerenloket is een lichte vorm van hulp, als je aangeeft dat je het zelf weer red dan is het daarmee ook klaar. Een tip van mij is dus, maak eens een afspraak bij het jongerenloket in je gemeente, vertel je verhaal en kijk of ze wat voor je kunnen betekenen. Zij weten in ieder geval waar je recht op hebt qua aanvullende/uitwonende beurzen. Naar een woning zoeken zal je wel zelf moeten doen, uit ervaring raad ik aan om op (particuliere) makelaars af te stappen, ze mogen vanaf 1 januari 2016 geen bemiddelingskosten meer rekenen dus die kosten heb je dan al niet meer.
    Ik hoop dat je hier wat aan hebt, succes!

Azarius vaporizers and accessories
Laden...