Ik kan niet tegen xtc?

Hoi allemaal,

Sinds een jaartje of anderhalf gebruik ik xtc alleen ga ik er niet zo lekker op. Ik zal even beschrijven hoe het gaat op een gemiddeld festival:

Ik begin meestal met iets meer dan een kwartje (ik ben een lange meid van bijna 1.90), voel me super goed enzo, neem ong. 2 uur later een kwartje bij en dan begint het. Ik begin me dan altijd kut te voelen, ik word altijd heel erg misselijk en uiteindelijk moet ik ook altijd meerdere keren overgeven. Nadat ik meerdere keren heb overgegeven voel ik me zo ontzettend beroerd, zo erg dat ik ook niet meer kan bijnemen (alleen de gedachten van nog een kwartje doorslikken maakt me op dat moment helemaal ziek): ik heb het dan heel erg koud, ga rillen, word moe en wil alleen maar zitten en voel me dan gewoon heel down ofzo, maar vind zitten wel heel lekker en fijn. Ik kom dan ook altijd in een zitkick waar ik echt niet meer uit kom/wil. Tegen de tijd dat het zover is ben ik ook altijd weer zo goed als nuchter (logisch natuurlijk) en ben ik echt alles behalve aan het trippen.

Nou ben ik dus laatst begonnen met 4f gebruiken omdat het met xtc gewoon simpelweg steeds fout gaat, maar ik ben toch een beetje bang geworden door al die horrorverhalen over 4f. Daarnaast neem ik na 4f altijd heel rustig xtc bij, maar ook dan word ik weer ontzettend misselijk.

Nou is mijn vraag of meer mensen dit hebben? En of er mensen zijn die weten waardoor ik deze ervaring heb met xtc en wat ik er het beste tegen kan doen? Ik wil namelijk eigenlijk wel het liefste x gebruiken maar op de manier hoe het nu steeds gaat is het geen doen, ik ben altijd degene die om 8/9 uur savonds naar huis gaat...

Alvast bedankt jongens!

• Like
Waarderingen: Bas

StimsalaBanne

DF Stuff
Forumleiding
Moderator
Tripreport Analist
Tripreporter
Ik denk dat het voornamelijk met je mindset te maken heeft. Dat is namelijk echt van belang voor een goede ervaring. Mits je lichamelijk geen extreme reactie hebt en dus een allergische reactie/onderliggend probleem kunt uitsluiten (qua hartslag/bloeddruk en pijn) dan zal dat de oorzaak zijn. Je klachten zijn klachten die mensen vaker hebben bij de inslag maar kunnen het erna "loslaten" waardoor het fijne gevoel begint. Als je "angstig" bent, en dingen denkt zoals: "Dit blijft zo, en ik ga me de hele avond rot voelen", dan duwt die mindset de fijne ervaring allicht weg.

Als je maag het probleem veroorzaakt, dus een reactie op de XTC oraal, zou je een andere toedieningswijze kunnen overwegen, zoals pluggen.

Verder is juist doseren belangrijk, dus het juiste aantal mg voor jouw gewicht. Dan is de hoeveelheid dus afhankelijk van hoeveel mg MDMA er in je pil zit. Teveel doseren (direct of door bijnemen) is echt ongezond, en te weinig als startdosis kan ook een "net niet vervelend gevoel" geven. Hoeveel mg is een kwartje van jouw pil?

Rebell

Wijs gebruiker
Als je elke keer dezelfde reactie krijgt dan kan het zijn dat je een allergische reactie hebt op mdma of de speed in de pillen.

Je kan ook proberen MDMA kristallen te kopen en dat poederen.
Dan maak je je vinger nat en dan stop je dat in het zakje zodat je een vinger vol met poeder hebt.
Dan steek je je tong ver mogelijk uit en leg je de poeder achter op je tong. En dan gelijk drinken.
Dan verdeeld het zich en valt er niet een brok ineens in je maag.
Zo kom je er ook meteen achter of speed of andere troep dat in die pillen zit het probleem is of de MDMA.

En als dat dan weer complicaties gaat opleveren dan zou je op zoek moeten gaan naar een andere drugs om je te vermaken

Techneut

Bewuste gebruiker
Als je elke keer dezelfde reactie krijgt dan kan het zijn dat je een allergische reactie hebt op mdma of de speed in de pillen.

Je kan ook proberen MDMA kristallen te kopen en dat poederen.
Dan maak je je vinger nat en dan stop je dat in het zakje zodat je een vinger vol met poeder hebt.
Dan steek je je tong ver mogelijk uit en leg je de poeder achter op je tong. En dan gelijk drinken.
Dan verdeeld het zich en valt er niet een brok ineens in je maag.
Zo kom je er ook meteen achter of speed of andere troep dat in die pillen zit het probleem is of de MDMA.

En als dat dan weer complicaties gaat opleveren dan zou je op zoek moeten gaan naar een andere drugs om je te vermaken
FYI: Er zit geen speed in pillen lol.

Mercedesz

Belezen gebruiker
Speed in xtc pillen komt zo goed als nooit voor. Nederland heeft de schoonste pillen.
Plus dat de enige echte manier om te weten wat er in je pillen zit is laten testen.

Inderdaad. Vroeger werd er nog al een hoop troep doorheen gegooid en waren de pillen van toen nog al zwak.
Tegenwoordig zit er juist veel meer MDMA in en wat verdikkingsmiddelen maar geen andere rare stoffen.
Dat komt nog wel voor, maar lang niet meer zo veel dan vroeger. Uiteraard zijn er wel vervuilde pillen
op de markt maar dat is ook veel minder geworden. Maar het is altijd belangrijk om je pillen inderdaad
te laten testen, zodat je weet wat er in zit en hoe je het beste kunt doseren. Want je kan een pil hebben
van 250mg of een pil van 120mg en dat is nog al een behoorlijk verschil, als dat je een halfje neemt van de pil van 250mg
of een halfje neemt van de pil van 120mg. En zoals je beschrijft hoe je je voelt na het 2e kwartje, lijkt het alsof je te veel
XTC hebt genomen. Het kan dan zo maar zijn dat je erg sterke pillen hebt en dus te veel van het goedje genomen hebt.
Het is trouwens ook zo dat je bijvoorbeeld een pil hebt van 250mg, dat in de ene helft 175mg zit en de andere helft 75mg.
Eigenlijk is het doseren met een pil vrij lastig. Daarom zou je misschien beter over kunnen gaan op pure MDMA en dan 1 a 1,5mg per kg lichaamsgewicht nemen. Uiteraard moet je dan wel een weegschaal hebben. Misschien dat het je dan wel goed bevalt.
Het kan ook zo zijn, dat je niet goed tegen xtc kan en dat je lichaam het stofje niet kan accepteren. Er zijn zelfs mensen
die allergisch zijn voor de stof in xtc en komen in het ziekenhuis terecht of overlijden al na 1x gebruik. Maar dat is bij
jou niet het geval, anders had je heel wat anders mee gemaakt. Maar zoals ik al zei, kan het wel zo zijn, dat je lichaam niet goed reageert op XTC

Rebell

Wijs gebruiker
Speed in xtc pillen komt zo goed als nooit voor. Nederland heeft de schoonste pillen.
Plus dat de enige echte manier om te weten wat er in je pillen zit is laten testen.

Ben de afgelopen jaren wel vaker pillen tegengekomen met speed erin. We hadden ook met zijn 5e een paar jaar terug 1000 pillen gekocht en daar bleek dus super veel speed in te zitten. Terwijl de eerste tester die we kregen alleen MDMA was. Dat waren die Androids. Zo heb je mensen die de boel naaien want het is goedkoper om er veel speed in te doen dan MDMA.

Daarnaast had iemand vorig jaar ook pillen en daar werden we helemaal naar van. Ik kan er nu niet op komen maar dat bleek een soort namaak MDMA te zijn wat ook super goedkoop is om te maken.
Dus er is zeker wel troep in omloop in Nederland.

Daarnaast zag ik een reportage uit Engeland daar bleken die nep pillen vol in omloop te zijn. En de pakjes coke kwamen vaak uit op 30% dus zo slecht is het in Nederland idd niet.

Bovenaan