1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ik twijfel over speed..

Discussie in 'Speed' gestart door Sannetje, 6 feb 2018.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Sannetje

Sannetje Experimenterende gebruiker

Tja, gek op techno feestjes en de xtc. Het gevoel de energie en de connectie met de mensen om me heen. Nu heb ik ondervonden dat als ik te snel xtc achter mekaar gebruik (er zat een maand tussen) dit enorm invloed heeft op de werking. Ik voelde me een stuk minder warm en euforisch, nogsteeds fijn maar niet wat ik gewent ben. Nu heb ik mezelf voor genomen minimaal 2 a 3 maand tussentijd te houden tussen mijn xtc gebruiken. Nu is de eerst volgende keer dus pas eind april (oranjebloesem !). Maar in de tussentijd zijn er een hoop feestjes die ik eigenlijk niet wil missen... Nu heb ik wel eens zon feestje nuchter mee gemaakt, geen plezier aan beleefd.. Ik was enorm moe en werd geïrriteerd van de drukte. Voelde me er erg buiten vallen omdat ik niet op het zelfde level zat als de rest. Wat zou een idee zijn om te doen op zo'n feestje, ipv xtc. Ik dacht zelf aan speed. Ben bang dat het een beetje tegen valt ten opzichte van xtc maar geen idee. Wat zijn jullie ervaringen met speed en de verschillen met xtc. Hoe werkt speed, hoe moet ik dit doseren (ik weeg 58 kg). Of is er nog een andere drugg waarvan ik een stoot energie en (lichtelijke) euforie van kan krijgen om te kunnen genieten van een feestje en de mensen om mij heen? Zijn er meer mensen die 1 keer in de zoveel tijd xtc doen en in de tussentijd iets anders? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen :)

2. Bas

Bas Wijs gebruiker

Speed is als upper drug een prima vervanger voor XTC. Je zal zeker een euforisch gevoel krijgen samen met andere kenmerkende effecten zoals bij XTC, alleen zal je wat meer bij bewustzijn zijn. Met XTC ben je zo van de kaart (niet letterlijk), maar met speed weet je wat er nog om je heen gebeurd, je kan alles gewoon prima volgen. Je kan overigens als je het forum een beetje doorspit een soort gelijk topic vinden, daar werd ook een keer dit gevraagd als ik het goed heb. Er zijn wel meer soorten drugs die overigens nog beter zijn dan XTC, maar hier heb je wel weer die stoffen die ook in XTC zitten, dus als vervanger is dit minder geschikt, tenzij je wilt afwisselen (drugs zoals 4FA etc)

Ik lees verder veel over speed als vervanger door middel van het snuiven af en toe op een feest, je zal dan wat sneller het effect voelen en je hebt daarnaast minder kans op slapeloosheid. Al zal je er hoe dan ook last van krijgen, het is in ieder geval minder dan wanneer je bommetjes gebruikt (speed in een vloeitje en dat slikken). Even wat dingen kort op een rijtje:

- Euforisch gevoel
    - Praatkick
    - Alert en helder
    - Minder snel vermoeid
    - Last van slapeloosheid

Dat zijn wel de punten wat wel echt belangrijk zijn, andere op dit Forum zullen vast wel wat toevoegen, maar dit zijn de belangrijkste voor- en nadelen. Verder zal je op speed bijna net zo hard gaan als met XTC. (:

Sannetje en BasvanHoven vinden dit leuk.
  3. Mijn naamgenoot hierboven heeft wel gelijk, maar wil wat kleine dingetjes toevoegen.

Je kan zeker een euforisch gevoel krijgen van speed, maar dit is beduidend minder dan MDMA, waarschijnlijk omdat speed vooral inspeelt op dopamine, en MDMA vooral op serotonine. Ook is mijn ervaring dat de euforie bij speed überhaupt pas optreedt bij middel tot hoge doseringen.

Het ligt eraan hoe je dit bedoelt. Het zijn twee hele andere drugs, en ook al hebben ze overeenkomsten, de effecten liggen ver uit elkaar. Wat je opnoemt zijn zeker bekende effecten van speed, maar ik denk dat het belangrijk is om de verschillen met MDMA duidelijk te benoemen.

- Speed is veel energieker dan MDMA. Voor sommige mensen is MDMA helemaal niet energiek maar juist het tegenovergestelde daarvan,
    - Speed duurt over het algemeen veel langer, en werkt geleidelijker uit.
    - Speed heeft vaak effecten als verbeterde concentratie, verbeterde motivatie, betere focus, meer energie fysiek en mentaal. MDMA heeft dit weinig tot niet. Huiswerk maken op speed? Dat kan zeker. Huiswerk maken op MDMA? Als je al niet afgeleid wordt door de extreme euforie, werkt het niet omdat het gewoon niet deze effecten heeft die speed wel heeft.

Sannetje vindt dit leuk.
  4. Bas

Bas Wijs gebruiker

Op XTC zal je harder gaan dan op speed omdat je met XTC echt los komt. Niet alleen het euforische gevoel geeft zin om te dansen, het 'van de kaart zijn' zorgt er ook voor dat je lekker los komt. Je gevoel in je benen worden wat minder, alles lijkt makkelijker te gaan betreft bewegen gezien je lichaamsdelen zo wat gevoelloos kunnen worden.

Speed heeft dit wat minder, je zal vooral (fijne) tintelingen voelen in je armen en benen (kaken) wat kan aanzetten tot dansen en los gaan. Maar toch is het gevoel bij XTC sterker, zo ervaar ik het en waarschijnlijk ook vele anderen. Top verder je aanvulling! Je aanvulling gaat nog wat verder in op de details.

Zelf ervaar ik wel snel een euforisch gevoel met speed, ook al wel bij lage doseringen. Omdat wanneer ik speed gebruik ik meer energie krijg, alerter wordt en een betere focus krijg (wat speed ook veroorzaakt in elk geval), dan heb ik op een festival al gauw zin in het feestje. Zelf ga ik al wat sneller lopen omdat ik er gewoon zin in heb, in contact komen met andere gaat ook redelijk snel als het moment van de avond aanbreekt. Hard gaan is iets dat iedereen wel wilt, maar af en toe een rondje lopen of even uitrusten is voor velen, zelfs wanneer ze nog een beetje nuchter zijn, altijd prettig. Dusja, een gesprek is dan zo begonnen.

Al met al een prima vervanging voor speed. Al vind ik persoonlijk XTC prettiger in gebruik. Beiden drugs zijn geweldig betreft de positieve effecten, maar het hard gaan van XTC en het gevoel dat je van de kaart ben en alles wat trager binnen komt, is heerlijk.

Edit: Hier ga ik even verder op je andere vraag betreft doseringen; speed snuiven zal zorgen voor een sneller effect, een heviger effect, maar wel van korte duur dan met slikken. Je zal op een avond wat meer bij moeten nemen om er net zo lang plezier van te hebben als met slikken, maar je hebt per dosering minder nodig. De na effecten duren in de meeste gevallen bij slikken langer dan bij snuiven, maar dit verschilt. Hou rekening met zeker 5 tot 12 uur. Een sleutelpuntje is voldoende om te beginnen met snuiven. Je kan het ook preciezer doen door te gaan wegen, maar iets zegt me dat dit te ver gaat. Met XTC ga je ook niet een kwartje of een halve pil precies met elkaar vergelijken betreft gewicht. (:

Ik gebruik speed nu regelmatig op feestjes. Dat verplicht ik mezelf omdat de XTC effecten tijdens mijn gebruik steeds minder zijn geworden. Het gene wat ik nu voel van XTC zijn tintelingen, meer niet. Natuurlijk heeft dit te maken door veelvoudig gebruik, ik gebruikte XTC haast ieder weekend en dat meerdere maanden lang omdat ik XTC helemaal geweldig vond. (:

Laatst bewerkt: 7 feb 2018
    Sannetje en BasvanHoven vinden dit leuk.
  5. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Er wordt trouwens gerefereerd aan dit topic

Sannetje vindt dit leuk.
  6. HoMaar!

HoMaar! Experimenterende gebruiker

Speed in combinatie met 2cb. Oneindig dansen, dromen, vette kleuren, geil.
    Top combi

Sannetje, Bas en acht.zes vinden dit leuk.
  7. acht.zes

acht.zes Badass junkie

@HoMaar!
    Ik heb die combi vaker zien langskomen en ga die zeker eens proberen. Klinkt in ieder geval als een fijne combo.

Sannetje vindt dit leuk.
  8. Bas

Bas Wijs gebruiker

Zelf nog nooit deze combo gedaan, net zoals XTC samen met 2CB. Maar heb zoals Acht al zegt, dit vaker voorbij zien komen! Alleen maar positieve reacties, dus snel eens proberen. Licht tripmiddel met een enorm hoog euforisch gevoel, sterker worden van prikkels betreft geluid en muziek, etc. in combinatie met speed/XTC <3

Sannetje vindt dit leuk.
  9. Psychedelibee

Psychedelibee DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Top combi voor op een feest inderdaad, maar hierbij moet ik de dosering speed wel zo laag mogelijk houden anders gaat de speed overheersen.

Maar voor deze combi is het wel belangrijk dat je al ervaring met psychedelica hebt, anders kan een feest nogal overweldigend zijn.

Sannetje en acht.zes vinden dit leuk.
  10. Bas

Bas Wijs gebruiker

Ja dat is iets waar ik ook struggles mee heb. Heb zelf nog nooit iets van een tripmiddel genomen omdat het me ook niets lijkt. Wat me tegen houd is dat je met een overdosis of met een dosis die zwaar valt, je ergens in een hoekje kan belanden zonder dat je het door hebt en zonder dat je iets kan horen/zien/voelen of bewegen. Hallucinaties die ik eerder heb gehad kwamen door de XTC. Mensen die gele gezichten hebben of helemaal geel zijn met kostuums en pruiken. Vond dat al heftig zat, het enige wat ik dacht was WTF krijgen we nu weer, haha. En andere hallucinaties was dat ik in m'n slaap in gedachte een spel op me telefoon aan het spelen was.

Maar als ik het goed heb is 2CB niet zo heftig tripmiddel, minder heftig dan paddo's of iets dergelijks. Als nieuwe gebruiker is toch 13mg/15mg een prima start dosis? Voor een wat euforisch gevoel en heftige prikkels betreft muziek en verlichting.

Sannetje vindt dit leuk.
  11. De Dunne

De Dunne Badass junkie Donateur De Leukste Thuis!

Probeer 2cb anders eerst een thuis of met een vriend. Kijken of je het überhaupt iets vind. Ik denk dat 13-15 mg prima is. Wat aan de lage kant maar je zegt niet te willen trippen. Bij 2cb is het leuke dat de werking en het gevoel echt dosis afhankelijk is. Bij lage dosering is het een beetje een xtc-light idee zonder t love gevoel. Kleurveranderingen kan zeker en visuals maar hoeft niet dan. Hogere doseringen geven echt een trip idee met visuals. Ook per persoon verschilt het hoeveel je nodig hebt en per keer kan t ook uitmaken heb ik gemerkt. Ik heb eens voor de lol een restje ingenomen van 4-6 mg. Met t idee dat weggooien zonde was en ik toch niet meer had. Onverwachts echt veel gemerkt! Licht Xtc gevoel, vrolijker, zag kleuren en was echt onder invloed. Dat terwijl de treshold bij 5 mg ligt. Ik zou zeggen probeer t eerst eens thuis zonder speed.

Laatst bewerkt: 7 feb 2018
    Sannetje en Bas vinden dit leuk.
  12. stomme eend

stomme eend Bewuste gebruiker

Ik denk de hele tijd bij het zien van deze topic titel: uh twijfelen doe je touch over België ipv over speed?:upsidedown:

Bas vindt dit leuk.
  13. $crim

$crim Belezen gebruiker

Speed werkt altijd wel zoals het hoort, kan weinig fout gaan als je gewoon met mate gebruikt.

Ik zou zeggen dat het nog minder twijfel-waardig is dan XTC omdat het gewoon zo consistent altijd hetzelfde werkt

14. Bas

Bas Wijs gebruiker

Hedde gij drugs op? Al die reacties op een tiental topics :tongueout: :mrgreen:

SneeuwSnuiver vindt dit leuk.
  15. $crim

$crim Belezen gebruiker

De appel valt niet ver van de boom

16. MDMAZING

MDMAZING Bewuste gebruiker

Wat mensen er niet bij zeggen is dat je zweet enorm gaat stinken van de pep. ( althans dat heb in..) en die lucht is niet fijn.

Maar verder is pep een prima vervanger voor xtc idd.

17. Roze olifant

Roze olifant DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Ik vind speed echt totaal niet te vergelijken met MDMA. Vind het best leuk hoor, speed, en handig ook vooral (voor werk), maar ik denk dat ik het snel te 'vlak' zou vinden voor een feestje, al heb ik dat nog nooit geprobeerd dus kan het niet met zekerheid zeggen. Het geeft beduidend minder space/high dan MDMA doet, zelfs op hoge doseringen. Alleen met het nodige slaaptekort kan speed nog wel eens onverwacht een 'spacend' effect geven, maar over het algemeen ben je helder. Een bepaalde milde euforie heeft het zeker, maar op een hele andere manier dan MDMA. Het is meer dat je je overall een goedgehumeurde versie van jezelf voelt dan dat je echt euforievlagen ervaart, ik tenminste.

De combi met 2C-B klinkt wel goed trouwens. :)

18. Bas

Bas Wijs gebruiker

Speed geeft bij mij ook een hele aparte geur. Zelf ben ik 1.83m, 74 kilo en licht gespierd. Als ik aan de pep zit en goed, dan blijft die geur zeker 2 dagen hangen. Nare geur, maar ook weer zo'n aparte geur dat interessant is als je het ruikt. (ja klinkt gek inderdaad) :tearsofjoy:

19. Parfumflesje

Parfumflesje Bewuste gebruiker

Geurtjes kunnen best interresant zijn idd.

20. De Dunne

De Dunne Badass junkie Donateur De Leukste Thuis!

Mee eens. Speed en mdma zijn totaal verschillend qua gevoel, effect en uitwerking. Ik wil ook eens speed op een feest/festival proberen maar zie er een beetje “tegenop”. Juist omdat ik gewend ben aan het echte “wappie” gevoel van mdma op een festival. Bij speed ben je een soort nuchter qua gevoel vergeleken mdma. Dus of speed mij gaat bevallen op een feest weet ik niet.
    Echte Euforie bij speed heb ik maar een enkele keer na een snuif ervaren en bij mdma heb i altijd een euforisch gevoel. De ene x iets minder dan de andere x maar wel altijd aanwezig.

Roze olifant vindt dit leuk.
  21. Sannetje

Sannetje Experimenterende gebruiker

Bedankt voor de reacties, ik ga het volgende week voor het eerst proberen, maar eerst vrijdag een lekker hapje xtc :0

Laden...
Vergelijkbare Topics - twijfel speed
  1. stm92
    Reacties:
    2
    Weergaven:
    417
  2. UtopeX
    Reacties:
    6
    Weergaven:
    1.264