1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ik wil mijn eerste LSD-trip alleen doen, als spirituele reis

Discussie in 'LSD' gestart door Soe, 30 okt 2017.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Soe

Soe Newbie

Hey iedereen,

Ik ben 1 oktober en dit weekend heel de dag helemaal alleen thuis want mijn ouders zijn op verlof :)
    Nu ik ga het kort houden, maar je hebt even een back-story nodig.
    Ik gebruik nu ongeveer 5 jaar harddrugs, vooral pep (best frequent, elk weekend namelijk en restjes worden in de week gewoon opgemaakt), coke vind ik niet zo super, dagelijks wiet, heel veel alcohol (type 2-verlsaving, dus gewoon omdat ik het leuk vind en niet voor problemen weg te drinken ofzo), GHB, blablabla you get the point. Ik gebruik echt veel te veel.

Nu eigelijk is het GEBRUIKTE heel veel, ik ben 8 augustus (toen ik naar spanje vertrok met me gf) gestopt met wiet en heb ook al die snuif gelaten, zeker 6 weken clean. Dan nu en dan 1-é lijntjes om de 2 weken en dan weer wat trekjes van een jointje en je voelt het al aankomen, nu sinds een dikke week weer lekker hervallen enkel heb ik nu Xanax voorgeschreven van de dokter dus neem ik die er rustig bij...

Ik MOET ook gewoon stoppen want ben binnen dit en 4 weken mijn rijbewijs voor 2e maal kwijt door DUI (1x alcohol en laatste x speed+wiet). Het proces is al uitgesproken en ik krijg de helft voorwaardelijk dat ik mezelf laat begeleiden door een verslavings-expert met random urinetesten (1 falen = straf x2). Mijn liefje weet nog niet van me relapse (ze wist het ervoor wel, we zijn nu 9 maand samen) en ook voor haar wil ik echt stoppen want het is echt een schat van een vrouw. Ik wil ook gewoon zelf echt stoppen want het leuke is er eigelijk al heeeel lang af en vooral ook van mijn drank-gewoonte (ik drink makkelijk een fles wijn elke dag).

TIJD VOOR ZELFREFLECTIE DUS! en wel zo snel mogelijk!

Nu ik lijk misschien door die uitleg hardcore maar dat bekijk ik niet zo. Ik was een frequent gebruiker maar gebruikte echt altijd met mate. 2-4 lijntjes, 1-2 jointjes, halve pilletjes en dan bijnemen tot ik goed zat... Ik probeer altijd ZO VEEL MOGELIJK TE GENIETEN i.p.v. super veel en jezelf dan ongemakkelijk te voelen.

SORRY IK MAAK HET TE LANG!!

Ik heb allessinds veel ervaring, ik kan mezelf goed gerust stellen als ik even panikeer (ik doe aan introspectie/zelfreflectie en ben echt wel op een aardig niveau)

Ik wil dus eigelijk de LSD trip doen om aan een goede portie zelfreflectie te doen en hopelijk door een of ander nieuw perspectief eindelijk eens ECHT in te zien dat het NU NU NU de moment is om te kappen.
    Mijn buikgevoel zegt echt dat ik het moet doen maar ik zou toch graag wat tips van mensen met ervaring krijgen.

Mijn ouders hebben een groot huis, grote tuin dus de setting is sowieso wel goed.
    Ik stel een leuke relaxte playlist samen zodat ik mezelf daar al niet meer mee bezig hoef te houden, het zelfde geldt voor enkele films die ik wil/kan zien.
    Ik ga de setting echt goed proberen te maken, maar alle tips zijn sowieso welkom!

SORRY VOOR DE LANGE TEKST, en bedankt dat je de tijd even nam om alles door te lezen :)

2. Eik

Eik DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Hoi Soe,

Als ik zo zie wat jij allemaal gebruikt aan drank en drugs dan schrik ik wel. Volgens mij gebruik je namelijk best veel! Ik vind jou gedachte om door middel van trippen een nieuw inzicht in je eigen levensstijl te krijgen op zich geen vreemde. De traditionele psychedelica (waaronder LSD) zijn bij uitstek geschikt voor wat jij noemt "een flinke dosis zelfreflectie". Bovendien zijn er studies bekend waaruit blijkt dat psychedelica een rol kunnen spelen bij het stoppen/verminderen van drank/drugsmisbruik.

Ik zou je wel willen aanraden om de eerste keer niet te hoog te doseren. Ik weet niet of je LSD getest is en of je weet hoeveel er op je zegeltje zit? Zo ja dan lijkt 75-100 ug me een mooie eerste kennismaking. Zo niet dan zou ik voorzichtig zijn en gewoon een half zegeltje proberen. Meer kan altijd de volgende keer nog, minder kan niet als het eenmaal in je lijf zit.

Verder zou ik er rekening mee houden dat je bij zelfreflectie jezelf kunt tegenkomen en dus ook je minder leuke kanten (die heeft iedereeen volgens mij). Helemaal als je nu een moeilijke periode achter de rug hebt kan dat zeker een invloed hebben op je trip en hoeft het zeker niet zomaar een "makkelijke" trip te worden. Hou daar rekening mee!
    Probeer daar niet teveel van te schrikken als de trip je overdonderd. Laat de trip over je heen komen en probeer gewoon te accepteren wat er is.

Mocht het wat te zwak zijn... dan kun je later altijd nog eens meer nemen. Mocht het teveel zijn probeer je dan niet te verzetten...

Ik hoop dat je een hele nuttige, leuke en mooie ervaring zult hebben.
    Laat je even weten hoe het geweest is?

P.S. Ik ga er vanuit dat dit bekend is maar voor alle zekerheid: niet combineren met drank en andere drugs!

3. Fool

Fool Badass junkie

Het spijt me, maar ik heb het gevoel dat je jezelf voor de gek houdt. Je moet nu echt stoppen met drugs en je klinkt gemotiveerd, maar toch heb je jezelf overtuigd dat meer drugs gebruiken de oplossing voor jou is.

Ik ben het compleet met je eens, het is tijd voor zelfreflectie. Vertel het je liefje, en zoek een psycholoog die je kan begeleiden in dit traject!
    Je plan is de compleet verkeerde instelling voor een trip. Je hebt een lastige taak voor de boeg en wilt een trip zo sturen dat jij jezelf extra motiveert. Ik ben alleen bang dat het niet zo werkt.
    Als je LSD probeert te sturen, dan krijg je geen echte realisaties. Dan krijg je het beeld dat je al voor ogen had, en er komt ook geen 'eye-opening' experience waarvoor je van je eigen gelijk overtuigd raakt. Of nog veel onverwachter: je blijkt niet in staat om je trip in jouw richting te sturen. De LSD kiest een andere richting, terwijl jij nog probeert de trip te sturen. Onderschat niet hoe angstig of demotiverend die onmacht aan kan voelen!

Als je gaat trippen moet je accepteren dat je gestuurd wordt door het middel, en door je onbewuste. Je moet niet een therapiesessie gaan bedenken om jezelf te proberen te behandelen. Als je gaat trippen moet je open staan om te zien whatever je getoond wordt, en dat kan best zwaar zijn als je in zo'n situatie als jij zit.

Beste Soe, je wist al dondersgoed wat je jezelf wou duidelijk maken tijdens die trip, je hebt geen psychedelica meer nodig om daar achter te komen. Zoek uit waarvoor je dit wilt doen, licht je vriendin/vrienden in die je kunnen steunen in een zwaar moment en probeer daarnaast ook gewoon bij een professional te gaan lopen. Succes! :)

Laatst bewerkt: 15 nov 2017
  4. Mindless

Mindless Badass junkie Zweefkees Emeritus Mod Top Tripreporter

Grotendeels eens met Fool.

Al is er wel altijd de kans dat je tijdens een psychedelische ervaring een gesprek met je zogenaamde 'hogere zelf' gaat hebben. En zo'n ervaring kán een doorbraak, een kantelpunt zijn. En je hogere zelf weet oneindig veel beter hoe jij in elkaar steekt dan een psycholoog en weet dus ook exact hoe je dingen aan moet pakken.

Maar...

Dan moet er ten eerste wel echt zo'n doorbraak zijn. LSD kan heel gemakkelijk voor entertainment doeleinden gebruikt worden en het mechanisme dat ervoor zorgt dat we steeds weer dezelfde verkeerde beslissingen maken (zoeken naar directe voldoening/plezier met vaak ellende/spijt achteraf) kan prima blijven functioneren tijdens een LSD trip. Dit wordt dan vaak het makkelijk stuurbaar zijn van een trip genoemd, omdat dit mechanisme niet herkend wordt als het masker dat we dragen: de valse manipulerende zelf. Het lijkt alsof wij dingen sturen, maar het mechanisme stuurt ons.

Andere psychedelica zoals bijvoorbeeld psilocybine (in paddo's en truffels) en ayahuasca penetreert dit manipulatieve mechanisme, deze valse zelf wel met regelmaat. Maar deze trips worden dan vaak ook als een stuk zwaarder en minder of helemaal niet recreatief gezien. Het echt opgeven van de drang naar gewoonten en verslavingen is zwaar en pijnlijk omdat we denken dat we het mechanisme (ook wel het ego genaamd) zijn. Het is het opgeven van wie je dénkt dat je bent. Het is geen entertainment, omdat entertainment altijd het mechanisme in werking is om niet te hoeven kijken naar de te pijnlijke waarheid.

Ten tweede: Psychedelische ervaringen hebben een einde. Misschien hebben ze een tijdelijke afterglow en misschien blijven er zelfs een paar inzichten hangen, maar de echte stopzetting van het mechanisme zal het niet brengen.

Het is allemaal 100% hard werken en constante behoedzaamheid of jij het bent die een beslissing maakt of het ego-mechanisme die een beslissing voor jou maakt en je daarmee van het ene probleem in het andere werkt. En dat het hard werken is, is een goed iets. Alles van echte waarde wordt verkregen door inzet.

Het is misschien goed om zoals Fool zei een psycholoog te bezoeken. Niet omdat deze het mechanisme zal doen stoppen, want dat zal het niet. Maar om een stabieler mechanisme/ego te verkrijgen, die minder in extremen vervalt. Eventueel kan dan de keuze worden gemaakt voor spiritualiteit: het doorzien van het ego-mechanisme en er vrij van worden. Wellicht is het ook goed om een perspectief van een ander te krijgen.

Fool en ZERO- vinden dit leuk.
  5. ZERO-

ZERO- Badass junkie Emeritus Mod

Sluit me aan bij bovenstaande. Als je af en aan drugsverslaafd bent is het niet handig om dan weer een ander middeltje te gaan gebruiken en te denken daarmee je problemen op te lossen. Uiteindelijk ben je het probleem aan het verschuiven.

Zelfreflectie bereik je over het algemeen het beste door langere periode nuchter te zijn.

Fool vindt dit leuk.
Azarius vaporizers and accessories
Laden...