Ik zoek help

Zork19

Newbie
Hi,

Ik ben benieuwd of iemand mij kan helpen. Het volgende:

Ik heb een redelijk goed leven, lieve vrouw, leuke kinderen, uitdagende baan. Ik ben echter al 2 jaar heavy verslaafd aan de coke; 2 a 3 keer per week. Dure hobby, maar het kost me meer dan geld: gezondheid bovenal. Ik voel me slecht en zie er slecht uit, ben al maanden erg verkouden en gaat maar niet over, sociaal en op het werk kost me moeite en ik ben eigenlijk altijd moe. Ik ben bang dat als ik niet stop er veel mis zal gaan in mijn leven.

Wie heeft er tips om me te helpen, want ik ben mijn ergste eigen vijand en kan soms wel enkele dagen zonder, maar dan moet ik weer. Ik moet stoppen, maar weet niet hoe?

SomsGebruiken

Experimenterende gebruiker
Heb je al andere hobby's geprobeerd, ik denk dat het beter is dat je iets zoekt om de tijd dat je coke zit te snuiven te verdrijven. En normaal gezien als je je kan bezighouden met iets en je krijgt nogeens professionele hulp, moet dat wel lukken. :wink:

Creeer zoveel mogelijk situaties waar je niet gebruiken kan, bijvoorbeeld omdat je vroeg op moet vanwege je kinderen of werk, of er een kans is dat je betrapt wordt.
Ook werkt het goed om de coke niet voorhanden te hebben,helemaal niet na je eerste snuif. Pak een gelimiteerde hoeveelheid en zorg dat je tijdens het snuiven echt niet meer bij kan pakken of moeilijk kan regelen. Als me eenmaal begonnen hebt, krijg je spijt van de beperkte hoeveelheid, achteraf ben jij blij.

Sterkte

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Bovenstaande adviezen zijn goede tips. Mocht je dat al geprobeerd hebben raad iik je ook ambulante hulp te vragen. Er is geheimhoudingsplicht mocht dat iets zijn wat belangrijk is voor je.

Heb er zelf ook aantal jaar mee gerommeld, met een paar sessies was het voor mij een afgesloten hoofdstuk.

Het allerbeste toegewenst, en vast veel plezier met je 'nieuwe cleane' leven. Je hebt de motivatie duidelijk, dus twijfel niet of je ermee kunt stoppen!

Succes!

sve1200

Experimenterende gebruiker
Zork bij mij is het van recreatief gebruik, wekelijks gebruik geworden en gelukkig alleen in het weekend. Door wat sport en gezond eten manage ik het wel, maar ik wil nu toch wel drastisch verminderen. Na 1 keer in de 5 weken naar 1 keer in de 10 weken. Gelukkig lijdt mijn werkleven er nog niet onder, maar mijn privéleven des te meer, daarom moet ik echt minderen.

Bovenaan