1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

In je 1tje paddo's voor de eerste x?

Discussie in 'Natuurlijke Psychoactieven' gestart door Socialrealist, 8 jul 2019.

Worldherbals - Online smartshop and headshop
  1. Socialrealist

Socialrealist Experimenterende gebruiker

Titel:

Heeft iemand dit weleens gedaan?

Ik heb een zakje liggen, maar geen vrienden om dit samen te doen.

Wat zal het effect zijn bij een kwart zakje?

2. Mezelf

Mezelf Bewuste gebruiker

Zijn het paddo's of truffels? En hoeveel is een zakje? Hoeveel gr?

3. Socialrealist

20190708_220322.jpg

4. Mezelf

Mezelf Bewuste gebruiker

Dat zijn truffels en lijkt mij zo'n 15gr. Heb je een weegschaal? even wegen en dan met 7 tot 10 gr truffels beginnen.

Maar veel belangrijker, heb je je verder wel eens verdiept in de werking van een trip middel zoals truffels/paddo's etc?
    Het is geen speelgoed en je moet wel weten wat je neemt en wat je een klein beetje kan verwachten. Vooral voor het eerst alleen.

Mindless vindt dit leuk.
  5. Socialrealist

Ik vraag me af of je bij minimale iname alleen wat hallucineert, of dat al ook kan gaan mindfucken positief/negatief.

Ik ben een ervaren drugs gebruiker, voornamelijk pep,xtc,mdna ect, maar nooit lsd ect.

Hallucinaties vindt ik geweldig, van slapeloosheid.
    Zelfs enge dingen weet ik positief om te buigen.
    Dus het hallucineren ben ik niet bang voor, geweldig juist, alleen de mindfuck ben ik voorzichtig mee.

6. Socialrealist

16 g

7. Jackss

Jackss Newbie

Ik raad je aan om met hallucinerende middelen nooit alleen te experimenteren, zeker niet als je niet weet hoe je erop reageert.

Er bestaat een kans dat je in een flinke bad trip kan komen, en deze space werkt 6 tot 8 uur stevig door.

Mijn ervaring met paddo’s:
    Ik heb zelf een bad trip gehad (vanwege gebruiken in een onbekende omgeving met geen echte vrienden en persoonlijke onzekerheid). Nadat ik eerst in alle hoeken probeerde te vluchten en het te gevaarlijk was om me te laten gaan. Heb ik vgm ong 6 tot 8 uur lang op de grond gezeten met mijn hoofd in mijn handen en was erg angstig. Wanneer ik omhoog keek zag ik dan oa enge schaduwen die op me afkwamen en ik was doodsbang voor de mensen met wie ik was. Echt psychotisch dus, was niet tof kan ik je vertellen. Nogmaals dit ging om paddo’s. Truffels heb ik daarna niet meer gewild omdat vrijwel alle hallucinerende middelen en downers bij mij averechts werken en hebben gewerkt.

Er zijn dus veel factoren die meespelen in het “aankunnen” van hallucinatie:
    Ben je onzeker, heb je veel stress, ben je in een omgeving waar je je veilig voelt, ben je met mensen waar je je veilig bij voelt, ben je angstig; heb je paniekaanvallen, heb je psychise klachten dan bestaat de kans dat jouw trip negatiet beïnvloed, versterkt of aangewakkerd word; Ben je stabiel en sta je met beide benen op de grond, dan zal het vast top zijn. Ik kan daar alleen niet over meepraten hehe

Nogmaals raad ik het je wel aan om ervoor te zorgen dat er minstens nog een ander persoon bij is. Ik zou als ik jou was nog ff wat meer informatie inwinnen voordat je begint aan een (langdurige) hallucinerende trip.

Alvast veel plezier en een fijne trip toegewenst :)

Ps. Ik ben bekend met voornamelijk speed gebruik in combinatie met ghb.
    Daarnaast coke (standaard als ik een avondje ga drinken) ketamine, XTC/MDMA en (2CB; wat dan merkwaardig genoeg wel weer goed gaat als ik met zn 2en met 1 iemand ben die ik vertrouw. Buikpijn van het lachen uren lang)

Laatst bewerkt: 9 jul 2019
    Mindless vindt dit leuk.
  8. Socialrealist

Dank voor je reactie!
    Ik ga er mee wachten ja.
    Het feit dat ik twijfel zegt al genoeg...:rolleyes:

9. Jackss

Jackss Newbie

Precies! Bij twijfel is al snel iets gedoemd te mislukken als je er zo instapt....
    Goeie keuze van je.

Socialrealist vindt dit leuk.
  10. Mezelf

Mezelf Bewuste gebruiker

Mindfucks kan je ook krijgen bij lage doseringen. Ik heb hier zelfs ooit eens een topic over gestart met de opmerking of in sommige gevallen een lage dosis juist best wel eens moeilijker kan zijn. Dit komt omdat je geest dan nog denkt er tegen te kunnen vechten. Terwijl bij hoge doseringen je geest het sneller opgeeft en zich overgeeft en dus loslaat. Dit loslaten is erg belangrijk bij een psychedelische trip.

Maar zoals @Jackss al zei. Voor de eerste keer is het misschien toch wel wijs als je een sitter bij je hebt. Maar als je die echt niet hebt, begin dan met de helft en in een vertrouwde omgeving.

verwondering en Mindless vinden dit leuk.
  11. Socialrealist

Ik ben geestelijk behoorlijk sterk.
    Horror hallucinaties door slaaptekort weet ik zodanig te relativeren dat ik er om kan lachen.
    Heb je tijdens een psychedelische trip nog controle hierover? Of kun je dan niet meer relativeren om iets engs om te buigen?

Daarom twijfel ik dus zo erg.
    Ik kan goed omgaan met enge hallucinaties, maar dan heb ik wel mijn brein nodig die weet hoe dat moet.
    Verschillen slaaptekort en psychedelische Hallucinaties heel erg?

12. Mindless

Mindless Badass junkie Zweefkees Emeritus Mod Top Tripreporter

Voor een eerste keer trippen raad ik ook niet aan dit alleen te doen, maar na wat ervaring met trippen samen met anderen kun je er eventueel voor kiezen te gaan experimenteren in je eentje. Mits je een goed idee hebt van wat trippen ongeveer is en of je daar goed mee om kunt gaan.

Je neemt echter altijd risico als je tript. Het is goed om dat ook te beseffen.

Trippen is anders. Ja, je ziet dingen (patronen, kleuren, soms hele werelden), maar de grote verandering is jijzelf. Je ziet er met andere ogen naar. Dus nee, je kunt niet altijd dingen relativeren. En dat is ook het punt wat van trippen: het loslaten van je normale relativeren. Het is namelijk het relativeren en proberen controle te houden wat je potentieel in de problemen kan brengen (in de richting van bad gaan). De veiligheid ligt er juist in het relativeren los te laten.

Ja, ze verschillen heel erg. Slaaptekort hallucinaties betreffen meestal dingen zien die compleet realistisch lijken en in de normale werkelijkheid lijken te passen. En dingen die zomaar uit het niets verschijnen. Hallucinaties op de klassieke psychedelica betreffen meer vervormingen van bestaande objecten en overlays van patronen en dergelijke die over je normale zicht heen geprojecteerd worden.

Je moet het idee dat je je brein nodig hebt om om te gaan met enge hallucinaties loslaten, want het is nou juist dat wat je kwijtraakt tijdens een trip. Zoals gezegd ligt de veiligheid in loslaten en het over je heen laten komen. Daarom is het ook zeer aan te raden eerst ervaring op te doen samen met anderen.

Mezelf vindt dit leuk.
  13. Avīci

Avīci Bewuste gebruiker

Ben het hier niet geheel mee eens. Trippen is ook 'op jezelf durven vertrouwen' en hier hoort zeker een bepaalde rust en controle bij wat zich vervolgens uit in het relativeren van zaken. Dit zit van nature schijnbaar in TS, en ik vermoed dat ze dit zeker kan inzetten tijdens haar trip. Bij mij werkt het in ieder geval op soortgelijke wijze als hoe TS het beschrijft. Het is niet dat je het oog op de realiteit ineens kwijt bent ofzo.

Mindless vindt dit leuk.
  14. Socialrealist

Goed om te weten.
    Dank je wel!

Relativeren is dus juist het slechtste wat je kunt doen.
    Je moet je helemaal overgeven, maar als het negatief wordt heb je dus echt pech, en moet je hem uitzitten

Mindless vindt dit leuk.
  15. Mindless

Heb je op zich wel een punt, maar imo loop je met trippen elke keer het risico dat kwijt te raken. En voor die momenten is het cruciaal om dan ook het relativeren even los te kunnen laten. Om te voorkomen dat je in een loop van relativeren/verklaren/denken terecht komt. Je zegt dat je het oog op de realiteit niet ineens kwijt bent, maar de realiteit is dat dat op dat moment niet meer jouw realiteit is. Vasthouden aan die "realiteit" is imo daarom gevaarlijk. Natuurlijk ben jij als je eigen realiteit er nog en als je dat bedoeld ben ik het helemaal met je eens, maar imo slaat het relativeren op concepten die gelden tijdens de nuchtere werkelijkheid. Daar aan vast blijven houden is een slecht idee, want die gelden dan niet meer.

Goed verankerd blijven in jezelf is wel een goed idee, maar ook dat is tricky want wat we zijn lijkt voor de meesten een combinatie van onze echte zelf en identificatie met allerlei concepten te zijn. En dat is nou ook precies wat allemaal aan het licht komt tijdens een goede introspectieve trip.

16. Socialrealist

Kun je tijdens een enge hallucinatie bedenken dat het eng is maar niet echt is, over gaat, jou niks kan doen ect ect?
    Of ben je dat besef helemaal kwijt?

17. Socialrealist

Ja precies, dat is er ook deel van, juist bedenken dat je het moet los laten

Let it go, let it go:musicalnotes:

Mindless vindt dit leuk.
  18. Mindless

Uiteraard kun je wel bedenken dat het jou niks kan doen, maar imo doe je dat door het los te laten, niet door meer te denken/verklaren.

Alles stroomt door jou(w bewustzijn). Aan niets moet vastgegrepen worden. Het is altijd het vastgrijpen wat het begin van problemen is.

Jackss vindt dit leuk.
  19. Avīci

Avīci Bewuste gebruiker

Nee, dat besef ben ik in ieder geval niet kwijt. Ik denk dat je gevoelig moet zijn voor psychoses of een belachelijke hoge dosis moet hebben genomen wil je in zo'n situatie terechtkomen. Ik heb het in ieder geval nog nooit meegemaakt. Overigens vind ik truffels de strengste psychedelica die ik heb geprobeerd. Dus hier zou mijn voorkeur niet meteen naar uitgaan.

Je neemt zeker een risico bij het trippen, dit maakt het ook aantrekkelijk. Loslaten en accepteren horen inderdaad ook bij trippen en dit staat wellicht haaks op relativeren. Vaak zijn er specifieke thema's waar je vooraf al van weet dat je daar een appeltje mee te schillen gaat krijgen. Trippen met een doel is dan ook wenselijk.

Mezelf, Mindless en Socialrealist vinden dit leuk.
  20. Socialrealist

Ik heb weleens een psychose gehad door verkeerd medicatie gebruik.( te veel baclofen)
    Nooit uit mezelf.
    Gevoelig voor psychose is toch dat het zomaar gebeurd, zonder aanleiding of drugs ect?
    Of geld dat ook als je psychose hebt gehad door wat voor rede dan ook?

21. Avīci

Avīci Bewuste gebruiker

Als je bekend bent met psychoses zou ik het gebruik van psychedelica sowieso afraden. Feit is dat je ooit een psychose gehad hebt. De reden an sich lijkt me niet relevant.

Mezelf en acht.zes vinden dit leuk.
  22. Mindless

Klopt ja...

Dat is toch wel een red flag.

Mezelf, acht.zes en Avīci vinden dit leuk.
  23. Socialrealist

Mmm bummer.
    Dan sla ik hem over ja, te gevaarlijke gok.

Dank voor jullie info/advies:praying2:

Mezelf, acht.zes en Avīci vinden dit leuk.
  24. Mindless

Waar nam je die baclofen voor? Ik kan zo niet vinden dat baclofen zelf psychoses triggert.

Je accepteert het wel makkelijk, dat scheelt in ieder geval. :)

Mezelf en Socialrealist vinden dit leuk.
  25. Socialrealist

Ik gebruikte het voor " restless leg syndrome "
    Bijwerking kan zijn hallucinaties/psychose.

Voor wie het niet kent.
    Het syndroom zorgt voor urenlange nachtelijke krampen in de benen.
    De kramp geeft een intens gevoel van willen bewegen,zodat de kramp/tintelingen/pijn weg gaat, maar niks helpt.
    Je ligt dus te trappen en te fietsen in bed.
    Ik heb vaak uren huilend van wanhoop rond gelopen in huis.
    Lopen helpt ook niet voor de kramp, maar doordat je je spieren ect voelt bewegen, leidt dat enigzins af.
    Na nachtenlang dit geheuvel te hebben gehad, besloot ik om extra veel baclofen te nemen, uit wanhoop.
    Resulaat: lichte psychose

Mezelf en Mindless vinden dit leuk.
  26. Mindless

Nog even over dat laatste:

Nee je moet het niet uitzitten. Uitzitten is wachten tot de ellende voorbij is. Echte acceptatie daarentegen is berusten in hoe dingen zijn. Niet de situatie willen veranderen, maar deze compleet accepteren. Wat je dan vervolgens uit die staat van weerstand haalt.

Nu niet echt relevant meer voor jou (wat betreft trippen dan), maar ik wou dit toch nog even toelichten.

Edit:

Klinkt erg vervelend dat restless leg syndrome... :confused:

27. Socialrealist

Dus letterlijk, " ok shit, dit is kut. Ach dan is het even kut?

28. Socialrealist

En ja, behoorlijk.
    Er is niks dat je kunt doen.
    Het liefst wil je onder narcose worden gebracht.

29. Mindless

Ja, maar in de acceptatie zelfs het idee dat het kut is loslaten. Geen oordeel meer vellen over je situatie.

Het is een erg diep iets. Het is in feite meditatie.

30. Socialrealist

Mm, ik had graag willen onderzoeken.
    Het lijkt me zeer leerzaam, inzichtelijk ect.
    Ik hou wel van een innerlijke reis

31. Mindless

Het is natuurlijk niet exclusief aan trippen. Echte acceptatie kan in elke situatie toegepast worden.

Maar inderdaad, het is wel extra toepasselijk bij trippen.

Mezelf, acht.zes en Socialrealist vinden dit leuk.
  32. Mezelf

Mezelf Bewuste gebruiker

Wat ik hierin eigenlijk ook nog wil toevoegen is dat de "hallucinaties" zelf eigenlijk nooit het engste zijn tijdens bijvoorbeeld een negatieve trip. (haat het woord "bad" in bad trip omdat negatieve ervaringen in een trip vaak juist het meest leerzaam zijn en dus niet slecht, bad) Het engste is in paniek raken. Natuurlijk kan je ook daardoor enge dingen gaan zien (door de hallucinaties) maar het is de angst zelf wat het meest enge kan zijn tijdens een negatieve trip. Bang gek te worden, bang dood te gaan, maar ook zomaar doorhebben dat je verkeerde keuzes hebt gemaakt, of iemand pijn hebt gedaan en eigenlijk tijdens de trip zomaar spijt van kan krijgen enz. Je kan het eigenlijk zo gek niet bedenken. Door deze gedachtes komen zorgen en angst. Die heel gemakkelijk ontzettend opgeblazen kunnen worden (door niet kunnen relativeren) omdat je aan het trippen bent. Als het je niet lukt om je over te geven en dat los te laten dan heb je een eeuwig durend (voor je gevoel dan) k.u.t. trip.

Dit hoef verder natuurlijk helemaal nooit te gebeuren maar met trippen vergroot je wel ontzettend de kans dát het gaat gebeuren.

Weet je dit tijdens de trip te overwinnen dan kom je vaak wel in een extase. Deze extase wordt ook nog eens uitvergroot omdat je aan het trippen bent.

In jou geval is het wel wat tricky omdat je ooit eens een psychose hebt meegemaakt. Ondanks het door medicijnen is opgewekt. Wat medicijnen kunnen kan psilocine misschien ook. Ookal was je voor je medicijn opgewekte psychose er nooit gevoelig voor, eenmaal een psychose gehad te hebben blijf je er min of meer vatbaarder voor.

Portobello, Mindless en Socialrealist vinden dit leuk.
  33. Socialrealist

Bedankt voor de uitleg!
    Stuk duidelijker zo.
    Ik ga het niet doen hoor, maar qua paniek ben ik wel een ervarings deskundige. In de zin wat jij eigenlijk uitlegt.
    Tijdens paniek geef ik me eraan over.
    Ik weet dat het een lichamelijk reactie is.
    En er verder niks gebeurt.
    Het is de adrenaline waardoor je hart te keer gaat, en je lijf denkt dat het in gevaar is. Vlucht,vechten overleven instinct.
    Je brein geeft verkeerde signalen/stoffen af waardoor dit gebeurt.
    Tijdens paniek accepteer ik dat mijn lichaam zo reageert. Door dit alles te relativeren wordt de paniek zodaig minder, dat ik geestelijk rustig ben en kan door gaan met wat ik aan het doen was, al zij met trillende handen en kloppende hart.
    " het is puur een lichamelijk reactie omdat mijn brein even zijn werk verkeerd doet, er is letterlijk geen gevaar"
    Ik kauw vaak dan ook op iets, snoepje/kauwgom.
    Als je iets eet/kauwt trick je je brein erin dat er geen gevaar is, want hoe kun je in levensgevaar en eten tegelijkertijd. Eten doe je in een veilig omgeving/situatie.

Vroeger had ik vaak paniek door pleinvrees..
    Nu jaren later heb ik dit goed onder de knie, ik hoef er niet meer bij na te denken.
    Ik pas mijn geleerde vaardigheden hierin tijdens paniek steeds vaker automatisch en soms onbewust toe.

Mezelf vindt dit leuk.
Laden...