1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  2. Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Ontzet Notitie

Indrukwekkende visuals door 2C-C

Discussie in 'Trip reports' gestart door gomega, 6 aug 2019.

Worldherbals - Online smartshop and headshop
  1. gomega

gomega Experimenterende gebruiker

Introductie:

Aangezien ik hier niet heel veel trip reports tegen ben gekomen voor 2C-C heb ik maar besloten om er zelf maar een te schrijven. Deze experience is van een paar maanden geleden en heb ik toentertijd ook niet opgeschreven. Het meeste heb ik wel onthouden, maar ik weet natuurlijk niet alles precies even goed meer. Ik daarom ook geen tijdlijn gebruikt in dit report, maar me voornamelijk gefocust op het omschrijven van de lichamelijke effecten en de visuals. Dit is overigens de eerste keer dat ik een trip report schrijf, dus als iemand tips heeft zijn die altijd welkom!

Ik had hiervoor alleen ervaring met vrij lage dosissen truffels, edibles en lagere doseringen 2C-C wat betreft hallucinogene. Ik heb een keer een bad-trip gehad op truffels en ging ook niet lekker op edibles (al komt dat denk ik gewoon doordat ik niet tegen wiet kan), maar ik ben sindsdien een tijdje afhoudend geweest van psychedelica. Na een tijdje begon ik toch wel weer wat interesse te krijgen en ging ik opzoek naar een wat lichter psychedelicum met een minder zware bodyload en een wat lichtere headspace. Na wat research kwam ik toen bij 2C-C uit. De meesten vinden de effecten maar zwak (soms ook gewoon saai) in verhouding tot de andere 2C-x stoffen, maar dat was voor mij eigenlijk ideaal om weer de wereld van de psychedelica binnen te stappen. Velen zeggen dat ze helemaal geen visuals krijgen of iets, wat de eerste keer ook bij mij het geval was, maar ik las ook dat als je de dosis een beetje pusht het echt wel een leuke ervaring is, waar ik zelf ook achter ben gekomen.

Wat ik ook fijn vind aan deze stof is dat je hem vrij goed kunt combineren met andere stoffen (een van mijn beste trips tot nu toe was een combinatie van 3-MeO-PCE + 2C-C, waar ik op een later tijdstip misschien nog wel een report over schrijf), doordat de dose-response curve niet zo sterk is als met de meeste andere 2C-x stoffen (en andere hallucinogenen).

Korte info:

Geslacht: Man
    Lengte: 1,73m
    Gewicht: 75kg
    Dosis: 60mg oraal en 10/20mg (weet niet zeker meer hoeveel ik had gedaan) nasaal tegen het einde van de come-up om de peak een extra kick te geven

Visuals:

Wow!! Wat een visuals zeg! Wat ik toen zag was echt niet te vergelijken met mijn eerdere ervaringen. Die bestonden voornamelijk uit tracers, colour tinting, drifting, etc. maar hadden bij mij nog nooit gezorgd voor echte 3D hallucinaties.

De visuals zijn vrij lastig te omschrijven, maar in het kort leek het alsof ik en een soort simulatie/virtual reality zat die moeite had met renderen en waarin sommige pixels niet helemaal wilde laden of een verkeerde kleur hadden.

Ten eerst waren alle lijnen echt super scherp, net alsof iemand ze met potlood had getekend. Mijn laptop leek regelrecht uit een strip te komen bijvoorbeeld. Alles zeg er heel erg gedefinieerd uit, maar tegelijkertijd leek ook alles te bewegen/ademen/golven. Ik heb ook wat posters aan de muur hangen en die mensen leken regelrecht uit een cartoon of anime te komen. Ook veranderde hun gezichtsuitdrukkingen om de paar seconden, maar het vervormde hun gezichten niet zo dat het onnatuurlijk leek.

Als ik een tijdje naar mijn muur keek zag ik een soort van synthetische, algoritmische, doorzichtige, uitgerekte tandwiel-achtige kettingen door heel mijn kamer. Het is eigenlijk niet echt te omschrijven en het tekenen kan ik ook niet echt (heb totaal geen artistieke kwaliteiten :/), maar het gaf me een soort matrix-achtig gevoel. Net alsof het hele universum daaruit zou bestaan en het dus of een soort simulatie zou zijn, of dat ik nu de ‘fabric of spacetime’ kon zien. De headspace was echter heel helder en totaal niet mindfucky, dus ik realiseerde me wel dat dit nergens op sloeg en helemaal niet waar was, maar toch gaf het me wel een beetje zo’n vibe. Het was echt heel er cool in ieder geval.

Ook zag ik overal random lichtpuntjes flikkeren in de primaire RGB kleuren. Net alsof er wat pixels waren die niet goed mee deden en in de verkeerde kleur licht gaven. Ook dit paste bij de vibe die ik kreeg van mijn synthetische kettingen dat dit of een soort simulatie was, of dat ik ineens deeltjes kon zien die je normaal niet kunt waarnemen.

Op het toilet was het helemaal intens en gaaf. De witte tegeltjes leken heel synthetisch en hadden iets futuristisch. Ook hier waren de lijnen heel gedefinieerd, maar ze leken af en toe te verspringen alsof het een soort slecht renderende simulatie was.

Toen ik terugkwam van het toilet ben ik op bed gaan liggen met mijn koptelefoon op en wat muziek op (denk hierbij aan Pink Floyd, Leprous, Porcupine Tree etc.) en ben ik vervolgens naar het plafond gaan staren, wat bestaat uit geschilderde houten planken. De planken en de houtnerven leken toen een soort van te bewegen en vervormen op de muziek en de gekleurde lichtflitsjes leken het ritme van de muziek te volgen. Alles zag er nog steeds zowel synthetisch, als cartoonachtig uit.

Ik heb af en toe ook mijn ogen dicht gedaan om te kijken of ik closed-eye visuals zou krijgen, maar helaas kreeg ik die niet. Ik weet niet of dat aan de stof ligt, maar ook met andere stoffen heb ik die nog nooit gekregen, dus wellicht ben ik daar gewoon niet gevoelig voor ofzo?

De visuals hebben denk ik wel een paar uur geduurd, al werden ze natuurlijk wel minder sterk na verloop van tijd en verdwenen uiteindelijk ook, maar een tijdje kon ik ze nog weel een beetje terughalen als ik weer naar het plafond staarde.

Lichamelijke effecten:

Mijn maag was in eerste instantie niet heel blij met de lading 2C-C die ik erin had gedumpt, maar ik was gelukkig niet misselijk ofzo. Ik denk dat mijn maag na ongeveer een half uurtje wel weer helemaal gekalmeerd was, mooi op tijd voordat de trip begon.

Aan het begin van mijn trip zat ik nog voor de computer en merkte dat ik steeds meer moeite had om stil te blijven zitten. Ik voelde me licht gestimuleerd, net alsof ik net een kleine hoeveelheid 2-FMA heb gesnoven. Ik begin vervolgens allemaal rillingen door mijn lichaam heen te voelen en al gauw kwamen daar ook tintelingen bij. Ik blijf gewoon zitten, maar beweeg wel de hele tijd met mijn benen en zit een beetje met mijn handen te frummelen. Ik merk dan ook dat aanrakingen een stuk gevoeliger en prettiger worden.

Nadat ik naar het toilet ben geweest is de stimulatie voor een groot weg en voel ik me super relaxed, dus daarom besluit ik op de te gaan liggen. Mijn bed en mijn dekens voelen echt heerlijk aan. Het is net alsof al mijn zenuwuiteindes op scherp stonden en als ze dan met iets in contact kwamen dan voelde ik die sensatie door mijn lichaam heen gaan richting mijn brein waar het uiteenspatte in euforie.

Na een tijdje krijg ik een beetje last van rusteloze benen. Dus ik blijf mijn benen telkens een beetje verplaatsen, wat echt heerlijk aanvoelt. Ik span ze (meestal onbewust) ook telkens een beetje aan, wat eigenlijk best wel prettig aanvoelde.

Ik voelde me eigenlijk super ontspannen en overweldigd door alle visuals en de muziek waar ik naar luisterde. Zoals ik eerder al zei was de headspace vrij helder. Hij was niet serieus, maar juist heel plezierig, geïntrigeerd en relaxed. Ik had geen last van mindfucks, paranoia of thought-loops en dat soort dingen. Ik vond juist alles helemaal leuk en kon niet ophouden met (glim)lachen. Ik denk dat je het ’t beste kunt beschrijven als een soort van ‘awe-struck’.

Ik heb mijn hartslag niet tijdens de piek gemeten, maar wat later tijdens de trip zat die op 80 bpm (liggend op bed). Normaal zit ik rond de 65 bpm als ik lig, dus mijn hartslag was wel wat verhoogd, maar niet heel erg. Mijn bloeddruk en lichaamstemperatuur heb ik niet gemeten (daar heb ik de apparatuur niet echt voor) maar ik heb er zelf in ieder geval geen problemen aan ondervonden).

Ik denk dat ik ongeveer 5-6 uur na innamen naar bed ben gegaan en ben echt binnen een paar minuten in slaap gevallen, zonder een benzo te gebruiken.

De volgende dag werd ik fris en vrolijk wakker. Ik heb helemaal geen kater gehad en heb nog een paar dagen een fijne afterglow gehad.

Fenrir, JanDeBrandweerman, Pollewop en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. Stonologie

Stonologie Bewuste gebruiker

Leuk rapport!

Toevallig eergister gedaan in combinatie met 3-FEA, echt een hele fijne ervaring. Veel bedacht en goede gesprekken gehad. Wou er echt toevallig komende dagen een report over schrijven. Underrated stof, erg visueel en heerlijk gevoel in lichaam. Voor mij al visueel op 8mg nassaal. 25mg oraal was ook erg intens. (Ik hallucineer altijd dus heb niet veel nodig voor de zelfde effecten).

gomega vindt dit leuk.
  3. Neo-Shulginist

Neo-Shulginist Bewuste gebruiker

2C-C is de meest onderschatte chem van de 2C-x-reeks.

Het is fantastisch recreatief spul. Mooie visuals, het duurt niet zo lang dus je kan het goed ergens tussendoor doen. En.. de bodyload voelt comfortabel! Een warm en zacht gevoel in je lijf.

Toegegeven, de mindspace is vrijwel helemaal afwezig. Dus therapeutisch of spiritueel heb je er niet zoveel aan. Maar als leuke psychedelische snack heeft 2C-C zeker wel toegevoegde waarde.

Fenrir en gomega vinden dit leuk.
  4. Mezelf

Mezelf Bewuste gebruiker

Leuk report en ook 2c-c heeft al tijdje mijn interesse. Beetje duur helaas :confused:

5. gomega

Voor nieuwe inzichten en dergelijke heb je er inderdaad niet veel aan, maar als je gewoon een keer een leuke, relaxte avond thuis wilt hebben, dan is het een erg fijn middel. Persoonlijk had ik ook amper last van de comedown, wat denk ik voor een groot deel komt doordat het zo'n kalmerende werking heeft en je brein ook geen overuren heeft lopen maken. Dat zorgde er ook voor een deel voor dat het geen problemen opleverde bij het slapen.

Ik weet alleen niet hoe geschikt het is voor sociale situaties, doordat het echt zo'n kalmerend en relaxend effect heeft. Het kan ook zo zijn dat dat puur door de setting kwam, maar ik wilde op dat moment echt niets anders doen dan op bed liggen en alles over me heen laten komen. Wat dat betreft vond ik het een klein beetje op 5-MAPB lijken, daarbij wilde ik ook alleen op bed liggen en genieten van de bodyhigh.

Ik heb zelf nog nooit een nexus-flip gedaan, dus dit is pure speculatie, maar ik kan me voorstellen dat 2C-C daar ook goed voor te gebruiken is als je niet helemaal vaag wilt worden, aangezien de headspace zo helder is.

Neo-Shulginist vindt dit leuk.
  6. Stonologie

Je stimulatie of ontspanning hangt van de setting af, en ook of je het combineerd natuurlijk. Ik heb gister iemand gezien die na drank 2C-C snoof, en die ging strakker staan dan ik iemand ooit daarvoor had gezien. Heftiger dan meth.

Ik heb het eergister met 3-FEA gecombineerd (rustige versie van MDMA) en mijn mattie met 3-FPM. Heerlijke trip, echt heel erg leuk. Wel heel up en totaal geen mindfuck of ingewikkeldheid.

gomega vindt dit leuk.
  7. Roze Olifant

Roze Olifant DF Staff Medewerker Moderator Top Tripreporter

Oeh, klinkt als iets om aan de collectie toe te voegen! Vind van die ‘even tussendoor voor een chill avondje’ drugs altijd wel fijn om erbij te hebben.

Bedankt voor het report!

gomega en Neo-Shulginist vinden dit leuk.
  8. Neo-Shulginist

Ik heb 2C-C wel op een feestje gedaan. In het begin was het nog wel aardig op de dansvloer, maar later wilde ik inderdaad alleen maar zitten. Dat kan op zich in de chillout, maar ik denk dat het dan beter geschikt is bij vrienden thuis op de bank ofzo. Of een dagje in de tuin chillen met een paar mensen.

gomega vindt dit leuk.
  9. Stonologie

Zeg maar veel te duur.. 4-ho-met is een veel goedkopere optie.

10. Neo-Shulginist

Hmm ik vind prijs nooit zo relevant eigenlijk. Als de kwaliteit maar goed is betaal ik gerust het dubbele als elders, I don't care. Sowieso is het altijd best goed te betalen vind ik. Het duurste wat ik ooit had gekocht aan rc's komt misschien neer op een tientje per trip ofzo. Daar ga ik niet over zeiken hoor.

Zelfs als het dubbel zou zijn. Och. Wat is twee tientjes nou voor een leuke dag.

Laatst bewerkt: 7 aug 2019
    Fenrir en gomega vinden dit leuk.
  11. gomega

Precies. Bovendien zijn er genoeg er mensen die elke dag iets van een tientje oproken en zijn er mensen bij die in een weekend een paar tientjes opzuipen (en zich er daarna niks meer van kunnen herinneren). Dan vind ik een tientje (meestal is het wel minder ook) voor een leuke, memorabele trip een veel betere investering.

Fenrir en Neo-Shulginist vinden dit leuk.
  12. Mezelf

Mezelf Bewuste gebruiker

Misschien dat niet iedereen het even breed heeft als jij? Sommige moeten al goedkoop brood kopen om goed rond te komen laat staan of ze daarnaast nog "dure" rc kunnen kopen. Dit is niet mijn situatie maar prijs is ook voor mij wel degelijk belangrijk. Of heb jij nog wat stekjes van je geldboom?

Neo-Shulginist en gomega vinden dit leuk.
  13. Neo-Shulginist

Sorry, wilde je niet beledigen. Maar ik heb ook jarenlang op het randje van de financiële afgrond geleefd. Dus van een geldboom is geen sprake hier.

Laatst bewerkt: 8 aug 2019
  14. Neo-Shulginist

Verder heeft een gesprek over de kosten van RC's niet heel veel zin aangezien specifieke prijzen bespreken tegen de forumregels is. Ik wilde meer zeggen dat ik in general research chemicals best wel goedkoop vind. Een avondje dronken worden is vaak duurder.

Mezelf, Albedo, gomega en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. Roze Olifant

In principe kost een truffeltrip ook wat, als je het zo bekijkt is zoiets als 4-HO-MET niet al te duur. Vind 2C’s, 2C-B FLY bijvoorbeeld, wel prijzig in verhouding.

16. Roze Olifant

Daar heb je ook een punt. :wink:

Laden...