1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

ineens een afkeer van cocaine gekregen na 20 jaar gebruik

Discussie in 'Cocaine' gestart door papi, 2 okt 2010.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. papi

papi Newbie

Ik heb in de 20 jaar van mijn coke gebruik het spul altijd 1 keer om de 2 a 3 maanden gebruikt om mijn problemen van me af te schuiven en ook de drang natuurlijk die erbij is gekomen waardoor dit al 20 jaar bezig is. maar nu is er door omstandigheden een ommekeer in mijn leven gekomen dat ik van binnen uit totaal bent verandert. ik noem t een spirituele belevenis dat mij een kracht in mijn lichaam heeft gebracht dat al mijn negatieve gevoelens van al die jaren heeft weggehaalt en mij nu alleen maar positieve gedachten geeft waardoor ik nu de laatste 2 maanden alles weer hebt opgepakt. mijn werk gaat hierdoor opeens heel goed, ik maak weer contacten, ik maak dingen af in huis die al jaren liggen.
    in de periode van gebruik dat ik 2 a 3 maanden niks gebruikt bleef wel ieder dag het gedachte van coke in mijn hoofd die dan uiteindelijk na 2 a3 maanden mij overwon en ik t weer ging doen. dit ging zo jaar in jaar uit. maar sinds mijn spirituele belevenis van ruim 2 maanden terug is er geen seconde van een moment de gedachte van het coke terug gekomen. sterker nog.... ik voel innerlijk dat ik walg van dat spul. ik haat het echt heel diep nu. het doet me totaal niks. zelf nu ik nu hierover aan t schrijven bent. hier ben ik echt diep heel blij mee.
    MAAR.... is er iemand die ook zoiets heeft meegemaakt, want ik wil dit gevoel in mij nooit maar dan ook nooit meer kwijt. Dit voelt zo goed. Maar ben alleen een beetje bang omdat mijn huisarts zei dat cocaïne t meest moeilijkste drugs is om echt ervan af te komen. Ik wil hem dat bewijzen dat hij ongelijk heeft. veel sterkte iedereen, papi

Jen vindt dit leuk.
  2. Andyy

Andyy Bewuste gebruiker

Re: ineens een afkeer van cocaine gekregen na 20 jaar gebrui

mooi om zulke dingen te lezen zoals dit

3. Drientje

Drientje DF-koning

Ik zie coke als een ego versterkende drug. Het geeft je een geweldig gevoel, je bent voor de tijd dat je snuift of rookt de koning van je eigen gecreëerde koninkrijk.

Alleen is het nep en leeg. Je bent een ongeleid projectiel, een holle kogel die fragmenteert zodra je coke op is en eindig je weer op precies dezelfde plaats als waar je gestart bent met snuiven of roken. Je leert niets van het goedje. Er zit geen spirituele waarde aan coke.

Ik geloof dat jouw afkeer zal blijven zolang je de ervaring die jou zoveel gedaan heeft dichtbij jezelf houdt. Praat er niet te veel over en ga niet in op details als mensen er naar vragen. Het is jouw ervaring en geeft jou de kracht van binnenuit om de hekel die je nu aan coke hebt te blijven behouden.

Gooi telefoonnummers weg en verbreek de banden die je hebt met de personen die je in de coke voorzagen. Stort je op een hobby, sport of je werk, maar dan op een gezonde natuurlijke basis.

En je huisarts is een oetlul. Zeg hem dat maar.

Om de 2-3 maanden gebruik is een mentale verslaving, precies zoals jij zegt, om dingen van je af te schuiven of te verdrukken. Zodra je de reden om te gebruiken weg neemt zal ook de trek om te gebruiken weggaan. Dat heeft niet echt met de soort drug te maken, speed is ook mentaal verslavend, net als xtc en wiet. Zolang jij jezelf wijsmaakt dat je niet kunt slapen zonder dat jointje of niet kunt feesten zonder die pil ben je verslaafd. Maar niet aan de drug zelf, aan het idee dat je een ervaring veranderd, intensiveerd, door drugs te nemen.

Uit je verhaal maak ik op dat jij er wel klaar mee bent nu. En ik geloof dat als je de ervaring die jij gehad hebt verder gaat uitdiepen en gaat onderzoeken dat je er voor altijd klaar mee bent.

4. Lavalamp

Lavalamp Bewuste gebruiker

Kwam die ervaring door psychedelica?

Ik ben nieuwsgierig :)

5. Drientje

Drientje DF-koning

Maakt dat wat uit voor het verhaal?

Ik zou het ook wel willen weten maar de TS heeft in de begin post uitdrukkelijk niet verteld wat de ervaring was. Ik maakte daar uit op dat hij die niet met ons wou gaan delen en dat respecteerde ik.

6. papi

papi Newbie

Ik ga t zeker uitdiepen en onderzoeken hoe dit tot stand met mij is gekomen en nee t is geen psychedelica. Ik heb nooit geen ander drugs gebruikt dan alleen coke. Mijn (ommekeer) is gekomen door een privé omstandigheden waarvan ik eerst dacht dat een klein golfje was maar bleek na die kleine golfje een mega tsunami erachteraan te zijn gekomen die mij compleet heeft verrast. Op dit moment is t water langzaam aan t terug trekken. Beter kan ik niet omschrijven. Maar wel ben ik direct begonnen met alles schoonvegen en opruimen wat de tsunami heeft veroorzaakt, en dat is wat dat hemelse kracht doet wat in mij gekomen is.

Eindelijk leef ik weer......................

papi

7. W.F.L.

W.F.L. Badass junkie

Verliefd geworden zeker :P

8. Flameon

Flameon Badass junkie

Respect papi ... mooi om ook eens zoiets te lezen!

9. papi

papi Newbie

hallo,

T gaat nog steeds goed met mij, geen 1 moment een drang gehad naar dat spul. eerder afschuw dat alleen maar aan t groeien is. ben daar zo blij mee. Ben alleen maar met positieve dingen bezig

gr, Papi

10. Flameon

Flameon Badass junkie

Heel fijn om te horen ... je bent een uitzondering, wees daar trots op! :grin:

11. papi

papi Newbie

Bedankt voor de goeie reacties.

Ik voel echt compleet geen drang, echt machtig mooi. ben echt gelukkig hiermee

papi

12. langeman

langeman Bewuste gebruiker

Nog steeds niet....? Want dat zou zwaar ok zijn...!

13. Angramar Temenos

Angramar Temenos Badass junkie

Dat van het ego versterkende, ik heb van tripmiddelen meer een narcistische persoonlijkheid gekregen dan van alle uppers en downers bij elkaar.

14. Adrenochroom

Adrenochroom Wijs gebruiker

+1

Aan de topicstarter: Wees niet bang, die kracht die jij nu voelt is vele malen krachtiger dan de verlangens naar coke, ookal komen ze terug dan zal het je nu waarschijnlijk niet meer zo meenemen.

Wil je meer vertellen over je spirituele belevenis?

15. Adrenochroom

Adrenochroom Wijs gebruiker

Maar jij bent ook Angramar Temenos.

16. Yceman224

Yceman224 Bewuste gebruiker Donateur

De mentale verslaving, aan wat voor een middel of drug dan ook, is de moeilijkste kant van een verslaving om te doorbreken. Helemaal juist.
    Ik herken dit, ik had hetzelfde, en véle jaren lang.
    Ik had de dwang gedachte van: zonder een stevige bongpijp cannabis te hebben gerookt, kan ik niet slapen.
    Slapen was namelijk al jarenlang een drama, en nou had ik de oplossing ervoor. Eureka!! Nadeel:
    Dat bracht met zich mee, dat ik jarenlang er de zorg voor had, om op deze manier a l t i j d hash of weed in huis te hebben. Altijd! Geen avond zonder.
    Dat was zelfs een zó sterke - idiote -gedachte, dat ik, toen ik met mijn werk gedetacheerd was naar een plaats ruim 200 kilometer van huis, en zonder zat, dus deze 200 kilometer heen, en weer terug op één avond gereden heb, om het alsnog te gaan kopen. Dat was noodzakelijk.
    Want ik m o e s t hash in handen hebben om te kunnen slapen.
    Anders: geen slaap. En ja, dat klopte ook nog...
    Idioot gewoonweg! Of niet, soms...
    Toen ik dan eindelijk deze cyclus had doorbroken, ontstond er al heel snel een andere, gelijksoortige dwangneurose.
    Dit met een ander middel, een echte harddrug. nl. Alcohol, en dat een bekerglas vol.
    Dat werden er al vrij snel twee, en soms drie. (!!)
    Een liter jenever was op deze manier na twee, soms drie dagen op.
    Drie flessen jajem per week werden het zo. Minstens. En je blijft jezelf maar voor de gek houden...
    En je merkt op een gegeven moment dat je er schade van lijdt.
    En, dat wordt langzamer hand steeds erger...
    Want je slaappatroon verandert danig, wordt veel onrustiger, en je wordt rillerig, beverig, ( je handen) en bij het opstaan s ochtends ben je al moe, terwijl je de hèle dag nog verder moet....
    Dan besef je dat je verkeerd bezig bent.
    Want, op deze manier vernietig je jezelf, en, je weet het! Je voelt het!
    Toch ga je door.
    Totdat je naast de mentale verslaving ook nog eens een lichamelijke afhankelijkheid opbouwt. Daarvoor hoef je niets verder te doen hoor, want dat komt vanzelf!
    Ik vind trouwens het woord "geestelijke" afhankelijkheid een beter woord voor deze toestand dan het woord "mentale"
    Maar dat mag iedereen voor zichzelf uitmaken natuurlijk.
    En dan bereik je een punt dat je zegt tegen jezelf: foute koek, zo.
    Hier moet ik mee kappen.
    Mijn leverstreek doet pijn, deze is ahw hard aan het worden en waarom valt er de laatste tijd vanalles uit mijn handen?
    Waarom vergeet ik de laatste tijd zoveel? Mijn oogwit: is dat nou wit, of gelig aan het worden?
    Komt dit soms door die kut alcohol?
    Is deze slaapmedicatie dus echt de verkeerde?
    (JA, dus)
    Godverdomme. Dit gaat dus niet goed, zo. Hoe kom ik hiervan af? Kan ik dat alleen, of heb ik hulp nodig?
    (JA, dus)
    En op dit moment, beseffende dat er eigenlijk de laatste tijd veeeeel méér fout aan het lopen is, en je op het punt staat domweg alles, wat je lief is kwijt te gaan raken, door al het gelieg, financiële problemen en dat kutgevoel van: ik ben een alcoholist, dan kan je een keuze maken.
    Nee, je m o e t een keuze maken.
    Anders doen anderen dat voor je.
    En die keuze is: ofwel kappen met die rotzooi, ik ga naar de huisarts en gooi alle kaarten open op tafel.
    Of ik ga door, en ik ga eraan kapot.
    Want ik heb een probleem. En een heel groot probleem, óók nog.
    Ik wil hulp. Ik heb deze hulp n u nodig.
    En dan kan je deze hulp krijgen, je zult het zien.
    Doe daar wat mee, zonder voorwaarden vooraf!
    Volg de adviezen van lotgenoten op.
    Dan heb je tenminste een kans, op verbetering, en ervan af te komen.
    Bij mij is dit zo gelopen, al vele jaren geleden.
    Ik drink niets meer. Geen druppel alcohol meer. Basta. Finito!
    Ik gebruik geen oxcycodon meer.
    Ik gebruik slechts datgene, wat mij is voorgeschreven, en wat ik in overleg met de huisarts geaccepteerd heb.
    En slapen? Dat gaat ook weer een stuk beter!
    Man, wat een mooi leven krijg je weer terug!!!!
    Je krijgt respect terug, je houdt geld en tijd over, je krijgt weer een betere relatie met de mensen die je nabij staan.
    Af en toe een rc. En dat zou eigenlijk óók moeten stoppen natuurlijk, maar één kleinigheidje blijf je immers houden...
    Loopt dat fout? Ik ben er op tijd bij.
    En dan kap ik ook daarmee!
    Ik heb een giga afkeer gekregen van die kutalcohol. Ook van de oxcycodon.
    Ik herken de TS. Beslist!

Laatst bewerkt: 13 mrt 2019
  17. Stonologie

Stonologie Experimenterende gebruiker

Heftig zeg... alcohol is zeker geen goede vervanging voor wiet ook.. alhoewel beide erg naar zijn om verslaafd aan te zijn. Zelf ook 1/1,5 jaar dagelijks gerookt en ben een paar weken geleden naar 1/2x per week gegaan, en dat voelt zo goed. Zoveel energie dat ik soms denk strak te staan. Vond het persoonlijk niet heel moeilijk om te minderen op de eerste dagen na, maar dat komt omdat ik het niet om een rede gebruikte behalve gezelligheid en "gewoonte". Nu volhouden en genieten van die paar keer, die sowieso veel leuker zijn.

18. PsyTekZ

PsyTekZ Badass junkie Tripreporter

Bumpje uit 2011. Altijd leuk.

Mezelf vindt dit leuk.
Laden...