intresse in drugs

groentje

Newbie
meeste mensen die drugs gebruiken, hebben die ook een diepe intresse in drugs? Gelijk toen jullie een joint zagen, dat wil ik ook proberen; toen jullie coke zagen, hoe zou dat zijn?
Ik heb altijd een beetje afkeer tegen drugs gehad. heb paar keer voor de grap een jointje geprobeerd, vond het elke keer vies.
Vorige maand voor 3e keer in me leven coke aangeboden gekregen, 1e keer dat ik het aannam, ik vond het heerlijk. laatst weer ergens een lijntje gekregen en gesnoven, was weer wel lekker.
Maargoed nog steeds intresseert drugs me niet echt.
Sommige mensen heb ik ook het idee, dat het puur om de drugs gaat, het onder invloed zijn ergens van, ik zie vaak mensen die en blowen en coke snuiven, hoewel het hele verschillende effecten zijn.
graag recties hierop en hoe jullie erover denken.

023User

Belezen gebruiker
Hmm ja nou, drugs intreseren me zeker, maar dat komt niet door wat jij zegt dat als ik het zie dat ik het wil proberen.

Ik heb een zus van acht jaar ouder, die ook wel blowde en gebruikte, dus kwam ik daar al vrij vroeg mee in aanraking, niet met het zelf gebruiken, maar gewoon drugs in het algemeen.

Vanaf toen ben ik me d'r een beetje in gaan verdiepen, en bij de tijd dat ik elf was kwam m'n eerste jointje.

Vanuit daar kwam er meer, uiteraard.
Maar ik heb nog nooit/zal nooit een drug gebruiken zonder dat ik de voor en nadelen er van weet..

Maarja, over het algemeen, heel erg geintresseerd in drugs. :stoned:

ZI09

Bewuste gebruiker
Ik vind het allemaal erg interessant, dé reden ook dat ik op dit forum zit.

Prachtig dat al die rare dingen nog raardere dingen met je doen.
Ik vind dat echt fascinerend.
Hoewel ik niet alles zelf zou proberen, vind ik het wel erg leuk om allemaal te lezen.

Imke

Badass junkie
Ik ben ook wel geïnteresseerd in drugs, anders zou ik het niet doen denk ik. Wat ook maar logisch is? En niet zozeer om de drugs zelf, maar om het effect van de verschillende soorten en wat het op langere termijn doet met je. Ook de sfeer, de mensen en de wereld er rondom fascineert me wel.

neti

Badass junkie
ik ben een belezen gebruiker... ben erg geinteresseerd, maar voordat ik gebruik wil ik dr wel alles over weten, positief en negatief

Osi`

Bewuste gebruiker
Ben redelijk hard geinteresseerd in de drugs die ik zelf wil proberen, in Coke of Hero of Meth ben ik totaal niet geinteresseerd. Als ik drugs krijgt aangeboden wil ik tot in de puntjes weten wat het met u doet, wat de gewone dosis is, hoelang het werkt en wat voor spul er allemaal in zit.

Btw, voor de grap een drugs gebruiken is heel stom.

ballie15

Belezen gebruiker
Osi` zei:
Ben redelijk hard geinteresseerd in de drugs die ik zelf wil proberen, in Coke of Hero of Meth ben ik totaal niet geinteresseerd. Als ik drugs krijgt aangeboden wil ik tot in de puntjes weten wat het met u doet, wat de gewone dosis is, hoelang het werkt en wat voor spul er allemaal in zit.

Dat heb ik ook.

needlefreak

Bewuste gebruiker
Saivy zei:
Ik ben ook wel geïnteresseerd in drugs, anders zou ik het niet doen denk ik. Wat ook maar logisch is? En niet zozeer om de drugs zelf, maar om het effect van de verschillende soorten en wat het op langere termijn doet met je. Ook de sfeer, de mensen en de wereld er rondom fascineert me wel.

Ik meer zoals Saivy. Het drugwereldje heeft me altijd sterk aangesproken. En natuurlijk ben ik geïntereseerd in drugs.

davie

Wijs gebruiker
needlefreak zei:
Saivy zei:

Ik meer zoals Saivy. Het drugwereldje heeft me altijd sterk aangesproken. En natuurlijk ben ik geïntereseerd in drugs.

Ik zou het niet beter kunnen beschrijven.

flashkop

Bewuste gebruiker
Ik ben ook altijd wel geinteresseerd geweest in drugs, men oom had altijd van dat witte poeder kan ik me nog herinneren :)
Na een hele tjid was ik er dan achter dat dat coke was :tongueout:
Maar zoals bij de meeste is het begonnen met een jointje, later Xtc en daarna coke speed, tripproducten is een tijdje later gekomen...

MetaalKonijn

Badass junkie
Het begon allemaal met een jointje, dat was al erg fascinerend, en dan ook boeiend voor vele jaren, en nog meer jaren d'r bij. Toen kwam XTC, en speed. XTC momenteel nog boeiend. Bij de intrede van LSD veranderde er iets, nu gaat 't allemaal meer rustig aan. Doch; alcohol blijft een dwangmatige, maar meestal wel vermakelijke zaak. Ook roken is d'r bij.

Wat wil dat allemaal zeggen? Ik heb het altijd al mooi gevonden, vroeger kijkend naar mensen die een sigaret roken, en het op een bepaalde manier zeer interessant vinden. Stonerfilms, hippies, muziek met verwijzingen naar drugs, en de daarbij horende marihuana en filosofisch stonerpraat is ronduit prachtig. Daarnaast is helemaal naar de kloten gaan soms gewoon erg rock 'n roll, het voegt wat mij betreft wat toe, doch; het moet niet te ver gaan.

Kortom, uiteraard ben je geinteresseerd in drugs als je een drugsgebruiker bent. Misschien de hersenloze boerenlul die elk weekend z'n mik vol pillen stopt, zou het minder kunnen schelen.

:stoned: :smoke: :wave:

sjaaktrekhaak

Belezen gebruiker
Ik vind het wel een mooie omschrijving Metaalkonijn, van een gevoel dat ik met sommige drugs ook heb. Een beetje een geromantiseerd beeld van drugs en drugsgebruik is het eigenlijk... Behoorlijk fout, maar wie kan zich niet verplaatsen in Bob Marley en zijn muziek als hij een joint opsteekt. Wie voelt zich niet Tony Montana na een goede lijn coke? (ok, die laatste was een geintje) :stoned:

Daarnaast kan het een tijdelijke 'escape from reality', ontspannend in huiselijke kringen of net dat beetje extra fun of energie op een feestje zijn. Het hangt er maar net van af wat je wil.

MetaalKonijn

Badass junkie
Helemaal mee eens, vooral wat je zegt over dat romantische beeld. Wellicht wel verkeerd, maar geef me toch altijd dat bevredigende gevoel. :P

Moon

Bewuste gebruiker
Drugs interesseert me zeker, ik heb er ook zoveel mogelijk over gelezen en zo en uiteraard het nodige gebruikt.
Ik sta voor vanalles open en heb al flink geëxperimenteerd maar middelen waarvan ik ga trippen zal ik nooit gebruiken.

Moon

Bewuste gebruiker
Dzy zei:

Omdat ik aanleg heb om zwaar depressief en psychotisch te worden. Met tripmiddelen maak ik die kans wel heel erg groot.
Door het experimenteren met verschillende drugs weet ik inmiddels precies wat ik kan gebruiken als ik daar zin in heb en waar ik absoluut vanaf moet blijven. En tripmiddelen zijn voor mij 'not done'.

Mindless1985

Badass junkie
Speed en Cocaïne zijn ook niet echt bevorderlijk voor je dan hoor, denk dat het niet veel verschilt maakt om af en toe een keer te trippen of af en toe een nachtje door te halen op de pep.

sjaaktrekhaak

Belezen gebruiker
Dzy zei:
Speed en Cocaïne zijn ook niet echt bevorderlijk voor je dan hoor, denk dat het niet veel verschilt maakt om af en toe een keer te trippen of af en toe een nachtje door te halen op de pep.
Tripmiddelen zijn toch even wat anders dan pep of coke. Genoeg mensen die er niet aan willen (al dan niet terecht) of er gewoon niet mee om kunnen gaan. Paddo's kunnen veel confronterender en intensiever zijn dan een lijntje speed, bijvoorbeeld.

ook al zins lang interesse in drugs, deze interesse is aangewakkert toen we op het unif het vak psychofarmaca kregen :grin:
Graag zou ik net als filemon eens alles willen proberen (behavle lsd), maar dit zal me nooit lukken :)

Moon

Bewuste gebruiker
Dzy zei:

Ik begrijp wat je bedoelt ja, ik zal ook nooit langer dan één nacht doorgaan op de pep of sos. Dan gaat het goed allemaal. In het verleden deed ik dat wel en dat is niet erg bevorderlijk voor mijn geestelijke gesteldheid. Ik gebruik ook niet zo vaak meer er zit echt wel een poos tussen en dat doe ik met opzet. Als ik vaak gebruik breekt het me op een gegeven moment op weet ik helaas uit ervaring(en).

pepito

Bewuste gebruiker
tetrahydrocannabinol zei:
ook al zins lang interesse in drugs, deze interesse is aangewakkert toen we op het unif het vak psychofarmaca kregen :grin:
Graag zou ik net als filemon eens alles willen proberen (behavle lsd), maar dit zal me nooit lukken :)

Volgens mij durfde die opper Hans Worst filemon juist een heleboel niet te nemen...en das maar goed ook, als je je laat leiden door angst gaat t mis...

matthijs

Badass junkie
pepito zei:
tetrahydrocannabinol zei:

Volgens mij durfde die opper Hans Worst filemon juist een heleboel niet te nemen...en das maar goed ook, als je je laat leiden door angst gaat t mis...

In zijn geval liet hij zich wel degelijk lieiden door angst. En het ging wel goed moet ik zeggen :tongueout:

ZI09

Bewuste gebruiker
Ik had er wel sympathy voor, hoewel het soms wle tegenviel dat hij iets niet deed. Toch jammer als je nieuwsgierig bent.

Maargoed, nice van hem, dat hij het ondanks de druk op hem, niet deed.
<3 ruggegraat.

cadou

Belezen gebruiker
Saivy zei:
Ook de sfeer, de mensen en de wereld er rondom fascineert me wel.

Ja precies! Daar heb ik me ook altijd over verwonderd. Niet alleen de gezamenlijke interesse voor drugs en wat daar bij hoort, ik merk ook dat ik met de meeste medegebruikers die ik in mijn leventje ben tegengekomen 1 of andere click heb, toch dezelfde ideeen in grote lijnen over gevoelskwesties, manier van tegen de wereld aankijken. Maatschappelijk en spritueel. "anti" mensen die ik tegenkom of leer kennen blijken toch een heel andere inslag te hebben op veel zaken. Curieus is dat toch. Misschien dat alle drugsgebruikers toch 1 ding met elkaar gemeen hebben, dat je van gebruik(welke drugs dan ook) pacifistischer wordt.

stonerdje

Newbie
ik heb het altijd interesant gevonden,
en ging me heel erg open daar in stellen,

en toen werd ik nieuwschierig!
en toen jaa.. het begin zonder einde

Mij interesseert vooral de chemie erachter, puur omdat ik echt zo'n nerd ben die volgend jaar hopelijk met de studie Biochemie gaat beginnen.:wink:

De scene weet ik niet zo, aangezien ik niet veel heb geprobeerd. Ik vind drugs wel heel interessant, en dan vooral de drugs die in het verlengde liggen met lichamelijke stoffen.

Ja, ik denk dat het proberen van drugs best wel komt door mijn interesse ervoor.

Bovenaan