• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

Tripreport v/d Maand Intription Peru; Deel 5 – Ayahuasca, buy the ticket take the ride

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4

Wie – Ik
Wat – Ayahuasca (2 shot glazen)
Waar – Amazone (in de buurt van Iquitos)
Wanneer – 27-4-2018

Voorbereiding
Vrijdagochtend, 6:45, mijn wekker gaat en ik sta dit keer gelukkig redelijk uitgeslapen op. Deze ochtend ceremonie is optioneel maar ik heb me gisteren na de ceremonie wel opgegeven ervoor. Nu twijfel ik echter nogal want ik ben inmiddels wel een beetje klaar met het extreme overgeven. Bovendien heb ik al bijna 20 uur niks meer gegeten en ook weinig gedronken, hoewel uitgeslapen voel ik me dus best slap. Maar dan schiet een quote van Hunter S. Thompson uit Fear and Loathing in Las Vegas me te binnen, “buy the ticket take the ride”. Ik ben hier helemaal aan de andere kant van de wereld om Ayahuasca te gaan doen en dan ga ik het niet doen omdat ik geen zin heb om over te geven? Opzich heb ik al wel bereikt hier wat ik wilde, maar besluit toch om te gaan drinken om te zien hoe het overdag en in mijn eentje is.

Als de sjamaan voorbij mijn huisje loopt denk ik nog even van misschien is dit een teken en moet ik het overslaan, maar dan besluit ik toch achter hem aan te lopen om alsnog te kunnen drinken.

De trip
Ik ga in mijn hangmat zitten en ontvang de 2 shots die ik vraag. De sjamaan doet nog een zegening en gaat dan weer door naar de volgende. Ik pak mijn slaapmasker en oordopjes en ga lekker in de hangmat muziek liggen luisteren. Ik heb een playlist van alle albums van Emancipator op mijn telefoon staan en dat is dat zoals verwacht heerlijke muziek om op weg te dromen. De effecten zijn dit keer zo subtiel dat ik de DMT bijna niet merk, maar ik zie met mijn ogen dicht de muziek wel pulseren en zweef er voor mijn gevoel doorheen. De hele tijd ben ik misselijk, maar door erop te mediteren en me te realiseren dat als ik de misselijkheid kan ervaren ik er in feite ook vrij van kan zijn heb ik er amper last van. De misselijkheid gaat niet weg of wordt niet minder, maar door me er van te distantiëren veranderd mijn ervaring van een negatieve naar een positieve. Hoe simpel ook, deze ervaring voelt diepgaand en ik geniet er ten volste van. Ik lig uren met een grote glimlach in mijn hangmat muziek te luisteren.

Om 1 uur in de middag, zo’n 6 uur na het drinken, begint de Ayahuasca wel echt uit te werken en wordt ik helaas echt veel en veel misselijker. Zo beroerd heb ik me al die dagen nog niet gevoeld. Ik heb inmiddels zoveel overgeven, dat ik het idee heb dat ik mijn lichaam echt aan het uitputten ben en dat ik langzaam begin uit te drogen. Ik besluit wat water met ORS te maken, maar ook dat komt er meteen weer uit. Ik probeer wat te slapen maar ook dat wilt niet lukken omdat ik minstens een paar keer per uur moet overgeven.

Uiteindelijk lukt het me om rond 4 uur mijn huisje uit te komen om wat eten te gaan regelen. Extreem langzaam loop ik terug en kom uiteindelijk bij de keuken aan. De lunch heb ik al gemist, maar er is gelukkig nog wat fruit dat ik kan eten. Ik krijg ook een mix van limoen, zout en suiker, wat volgens de mensen hier de effecten van de Ayahuasca zou moeten stoppen. Nadat ik het opdrink en een klein stukje fruit heb gegeten voel ik me langzaam weer tot leven komen. Aangezien ik veruit de laatste ben die terug is na de laatste ceremonie en als enige zoveel last van misselijkheid had proberen wat mensen met me te praten, maar hoe lief ik het ook vind ik voel me nog te beroerd om uitgebreid te praten. Rond 5 uur is het avondeten en sinds dagen zit daar eindelijk weer smaak aan. Voor en tijdens de Ayahuasca mag je geen zout, suiker, pepers, etc eten dus het eten is nogal smaakloos over het algemeen. Nu smaakt het eten echt geweldig en ik ben blij dat ik ook eindelijk weer wat binnen houd. Normaal zou ik met gemak het hele bord leeg eten, maar na een half bord is het voor mijn lichaam wel weer even genoeg na zo lang niets gegeten te hebben. Voldaan van het eten ga ik weer terug naar mijn huisje en ga op bed liggen en val direct in een diepe slaap voor 12 uur.

Conclusie
Hoewel het effect van deze laatste ceremonie echt heel mild was heb ik er toch van genoten en was het op een subtiele manier een hele diepgaande ervaring. De enorme misselijkheid is wel zwaar, maar dat maakt Ayahuasca ook wel weer mooi. Je moet voor Ayahuasca echt werken, maar als je daar doorheen bent voelt het wel heel bevredigend. Ayahuasca is in ieder geval niet iets wat je even voor de lol doet en het heeft bij mij ook een paar jaar geduurd voordat ik me er klaar voor voelde.

Mijn tweede ceremonie was de enige echte volwaardige trip met Ayahuasca, maar de ervaring als geheel vond ik ook erg bijzonder. De reis ernaar toe, de afgelegen plek midden in de jungle, de bijzondere mensen die je in korte tijd goed leert kennen en een bijzondere band mee opbouwt, de sjamaan en de ceremonies en rituelen, alles draagt bij aan het proces en maakt het een unieke ervaring. Eigenlijk waren het teveel mensen voor bij een ceremonie, we lagen daardoor best dicht op elkaar in de Maloka, maar ondanks dat ben ik blij dat het er zoveel waren want anders had ik mogelijk een paar hele bijzondere mensen nooit ontmoet.

Ik vraag me achteraf nog wel steeds af of ik mogelijk wat tolerantie had opgebouwd door zo vaak achter elkaar te trippen en daardoor met name de laatste twee ceremonies weinig gemerkt heb. Aan de andere kant waren er ook mensen op het retreat die echt 4 dagen achter elkaar een volwaardige trip hebben gehad.

Het maakt uiteindelijk ook niet uit want ik heb eruit gehaald wat ik wilde. Ik heb de kracht van moeder Aya mogen aanschouwen en voel me herboren sindsdien. Zeker de eerste week na het retreat leefde ik nog een beetje op een wolk en voelde ik me heerlijk. Daarnaast moest ik weer aan het werk, dus dan wordt je uiteraard wel gedwongen om langzaam weer op aarde te komen. Maar ik heb sindsdien geen last meer gehad van onnodig kwaad worden om benullige dingen. Ik ben nu direct bewust van de gedachtestromen die het veroorzaken en het is me tot op heden ook elke keer gelukt om niet mee te gaan in die gedachtes. Het zal wellicht niet voor eeuwig zijn, maar het voelt wel echt alsof moeder Aya gedaan heeft waar ik om gevraagd had en daar ben ik nog steeds erg dankbaar voor. Mijn ontzag voor DMT die al groot was is hiermee nog meer toegenomen, wat een bijzondere stof is DMT ook en het wordt echt terecht the spirit molecule genoemd.

Laatst bewerkt:

StimsalaBanne

DF Stuff
Forumleiding
Moderator
Tripreport Analist
Tripreporter
Prachtig report, los van elkaar en zeker alles bij elkaar, leest heerlijk weg ook. Vind je "tevredenheid met wat je "kreeg" ook mooi om te lezen. Ik herken van mezelf dat ik altijd snel teleurgesteld als iets niet gaat zoals "het bij anderen gaat" of "beter zou moeten kunnen naar mijn mening" en die irritatie die ik dan voel vind ik een negatieve eigenschap van mezelf. Misschien ook maar eens realiseren dankbaar te zijn voor "wat wel".

Heel mooi report. :yellowheart:

Pepperoni

Bewuste gebruiker
Indrukwekkend report Psychedelibee!
Mooi dat je het ook echt heb kunnen ervaren midden in de Jungle!
Om op deze manier een proces door te maken van bewust worden/zijn. Een reis die velen nooit zullen maken!

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Prachtig report, los van elkaar en zeker alles bij elkaar, leest heerlijk weg ook. Vind je "tevredenheid met wat je "kreeg" ook mooi om te lezen. Ik herken van mezelf dat ik altijd snel teleurgesteld als iets niet gaat zoals "het bij anderen gaat" of "beter zou moeten kunnen naar mijn mening" en die irritatie die ik dan voel vind ik een negatieve eigenschap van mezelf. Misschien ook maar eens realiseren dankbaar te zijn voor "wat wel".

Heel mooi report. :yellowheart:
Thanks! Vroeger had ik daar ook wel snel last van dat ik niet tevreden was als het beter had gekund. Maar is inderdaad belangrijk om dankbaar te zijn voor wat je wel hebt of krijgt. Ik had kunnen denken van veel geld betaald om hier te zijn en dan krijg ik maar 1 echt goede trip, maar in plaats daarvan realiseerde ik me ten volste hoe bijzonder het was dat ik daar überhaupt kon zijn en dat ik er ook zoveel andere mooie dingen voor heb terug gekregen. Dankbaarheid is belangrijk inderdaad en maakt je leven ook een stuk mooier uiteindelijk.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Indrukwekkend report Psychedelibee!
Mooi dat je het ook echt heb kunnen ervaren midden in de Jungle!
Om op deze manier een proces door te maken van bewust worden/zijn. Een reis die velen nooit zullen maken!
Thanks! Ja realiseer me ten volste hoe bijzonder het is om zo'n reis te maken.

stomme eend

Bewuste gebruiker
Zo, tijd gevonden om alle reports te lezen.
Wat een mooi verslag van een bijzondere reis. Dank voor het delen!

Wat ik me nog afvroeg: heb je zelf de hoeveelheid trips bedacht, of werd dat zo 'aangeboden' als retraite-pakket oid?

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Zo, tijd gevonden om alle reports te lezen.
Wat een mooi verslag van een bijzondere reis. Dank voor het delen!

Wat ik me nog afvroeg: heb je zelf de hoeveelheid trips bedacht, of werd dat zo 'aangeboden' als retraite-pakket oid?
Bedankt man! De 4 Ayahuasca trips werd zo aangeboden als onderdeel van de retreat. De San Pedro trip heb ik er nog zelf voor gepland.

KropSla

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Heb je reports echt 'verslonden', en ben niet zo'n lezer, dus dat is knap :wink: Mooi, interessant, indrukwekkend. Ondanks dat voor jou de meeste dagen het effect relatief mild was vergeleken met een volwaardige trip, lijkt het me nog steeds behoorlijk intens, alles bij elkaar.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Heb je reports echt 'verslonden', en ben niet zo'n lezer, dus dat is knap :wink: Mooi, interessant, indrukwekkend. Ondanks dat voor jou de meeste dagen het effect relatief mild was vergeleken met een volwaardige trip, lijkt het me nog steeds behoorlijk intens, alles bij elkaar.
Thanks voor de mooie woorden!

stomme eend

Bewuste gebruiker
Bedankt man! De 4 Ayahuasca trips werd zo aangeboden als onderdeel van de retreat. De San Pedro trip heb ik er nog zelf voor gepland.
Vrouw:upsidedown:

Oké, dus alle anderen gingen ook voor het kwartet aan trips? Heftig! Maar mooi ook om er zo in te duiken!

( voel me nu wel een sukkel dat ik tijdens mijn reis naar Peru niet verder ben gekomen dan wiet roken uit een appeltje :sweatsmile:)

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Vrouw:upsidedown:

Oké, dus alle anderen gingen ook voor het kwartet aan trips? Heftig! Maar mooi ook om er zo in te duiken!

( voel me nu wel een sukkel dat ik tijdens mijn reis naar Peru niet verder ben gekomen dan wiet roken uit een appeltje :sweatsmile:)
Ah sorry!

De vierde trip was optioneel dus dat deden er maar een paar uiteindelijk. Maar de meesten deden er wel drie ja en een enkeling heeft de derde ceremonie niet gedronken.

Leuk dat je ook in Peru geweest bent, waanzinnig mooi land he?!

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Lol, ergens komisch hoe zowat alles qua trippen relatief mild voor jou is, zelfs dit, ouwe rot in het vak die je bent :tearsofjoy:

Super boeiend report! Alles met plezier en interesse gelezen. Zo wordt een lange treinreis nog eens draaglijk. (Ik ergerde me zojuist zelfs niet, of laten we zetten minder, aan drie satan-koters die in mijn coupé zaten en oorverdovend aan het krijsen waren en een kerel die ranzig zat te vreten naast me, en dat zegt best wel wat.)

Het enige wat ik miste in deze samenbundeling van reports is de baby alpaca - waar is hij? :tongueout: Je komt er niet onderuit. Of is dat voor het alpaca/lamaforum?

Tolerantie... ik ken de biologische details over dit onderwerp niet zo goed ik bekennen maar ik heb over het algemeen het idee dat dit wel iets is wat per individu kan verschillen in relatieve sterkte? Hoe dit met tripmiddelen precies weet ik niet, maar ik kan me bijvoorbeeld nooit zo goed voorstellen dat mensen dagelijks speed kunnen gebruiken en daar dan nog effectief genoeg van merken (al gaan die mensen natuurlijk wel hun dosissen ernstig ophogen). Als ik een keer in een week tijd twee of drie keer een (lage) dosis dexamfetamine neem, dan meen ik de tweede keer toch al echt significant minder effect te merken.

Maar goed dit is nogal off-topic. Het lijkt me kortom dus wel mogelijk dat jij hier meer ‘last’ van had dan sommige groepsgenoten. Fijn dat je ondanks dat tot de kern hebt kunnen kunnen en de ware aard en kracht van dit middel hebt kunnen ervaren.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Lol, ergens komisch hoe zowat alles qua trippen relatief mild voor jou is, zelfs dit, ouwe rot in het vak die je bent :tearsofjoy:
:tearsofjoy: lol, nou je hebt inmiddels gezien hoe onder de indruk ik van DMT roken ben dus dat valt wel mee volgens mij.

Super boeiend report! Alles met plezier en interesse gelezen. Zo wordt een lange treinreis nog eens draaglijk. (Ik ergerde me zojuist zelfs niet, of laten we zetten minder, aan drie satan-koters die in mijn coupé zaten en oorverdovend aan het krijsen waren en een kerel die ranzig zat te vreten naast me, en dat zegt best wel wat.)
Super bedankt voor de mooie woorden! Gelukkig heb ik je treinreis nog wat dragelijker kunnen maken in ieder geval.

Het enige wat ik miste in deze samenbundeling van reports is de baby alpaca - waar is hij? :tongueout: Je komt er niet onderuit. Of is dat voor het alpaca/lamaforum?
Pedro heeft je eindelijk gevonden vandaag :wink:

Fenrir

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Wow, wat een supergave ervaring! (Net al je reports gebinged.) Vooral die tweede aya-trip klonk intens. Nu we een maand verder zijn, zijn er inzichten die je geïntegreerd hebt of aanpassingen die je gedaan hebt in je leven? Ik ben wel benieuwd wat voor impact zoiets nu werkelijk heeft.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Wow, wat een supergave ervaring! (Net al je reports gebinged.) Vooral die tweede aya-trip klonk intens. Nu we een maand verder zijn, zijn er inzichten die je geïntegreerd hebt of aanpassingen die je gedaan hebt in je leven? Ik ben wel benieuwd wat voor impact zoiets nu werkelijk heeft.
Thanks man! Mijn onnodige boosheid is sowieso zo goed als weg sindsdien wat echt top is.

Verder heb ik sindsdien ook wel wat angsten overwonnen, of ik daar ook iets aan heb is alleen een tweede. Maargoed impact heeft het zeker, ik weet wat ik belangrijk vind in het leven en dat ik op de goede weg ben voor mezelf.

Maar voordat je dat helemaal geïntegreerd hebt in je leven duurt allemaal wel even, blijft een proces van vallen en opstaan. En dat proces doorloop ik al jaren met behulp van psychedelica en meditatie. Ik zie wel dat ik met name de laatste twee jaar echt grote stappen heb gemaakt, ik ben echt flink gegroeid op emotioneel vlak.

Edit, net vergeten maar ben sinds mijn terugkomst vegetariër. Wilde ik al veel langer maar had dit zetje nodig om het ook te doen.

Laatst bewerkt:

Fenrir

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Thanks man! Mijn onnodige boosheid is sowieso zo goed als weg sindsdien wat echt top is.

Verder heb ik sindsdien ook wel wat angsten overwonnen, of ik daar ook iets aan heb is alleen een tweede. Maargoed impact heeft het zeker, ik weet wat ik belangrijk vind in het leven en dat ik op de goede weg ben voor mezelf.

Maar voordat je dat helemaal geïntegreerd hebt in je leven duurt allemaal wel even, blijft een proces van vallen en opstaan. En dat proces doorloop ik al jaren met behulp van psychedelica en meditatie. Ik zie wel dat ik met name de laatste twee jaar echt grote stappen heb gemaakt, ik ben echt flink gegroeid op emotioneel vlak.
Fijn dat je er wat aan gehad hebt (en aan psychedelica en meditatie in het algemeen). Het kan inderdaad lastig zijn om dingen te integreren, daar loop ik zelf soms nog tegenaan. Zolang je blijft groeien zit je in ieder geval goed!

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Fijn dat je er wat aan gehad hebt (en aan psychedelica en meditatie in het algemeen). Het kan inderdaad lastig zijn om dingen te integreren, daar loop ik zelfs soms nog tegenaan. Zolang je blijft groeien zit je in ieder geval goed!
Ja bepaalde patronen en angsten zitten diep, die krijg je er niet zomaar even met een paar trips uit. Trippen helpt je om ermee geconfronteerd te worden, maar het echte werk begint eigenlijk naderhand. Wel heb ik duidelijk echte grote stappen gemaakt sinds ik ook mediteer, dus kan dat echt aanraden als je serieus aan de slag wilt met integreren.

Fenrir

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Mijn ervaring is inderdaad dat een trip je kan laten zien waar problemen zijn, en als je geluk hebt zelfs hoe je ze aan kunt pakken, maar dat je het uiteindelijk toch zelf moet oplossen.

Ik weet dat mediteren goed is, helaas geef ik het na een paar maanden (of zelfs weken) steeds weer op. Misschien dat ik weer een poging ga wagen om dagelijks te mediteren!

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik weet dat mediteren goed is, helaas geef ik het na een paar maanden (of zelfs weken) steeds weer op. Misschien dat ik weer een poging ga wagen om dagelijks te mediteren!
Ja dat is lastig inderdaad, had ik in het begin ook last van ondanks dat ik door had dat het me wel goed deed. Bij puur toeval (of niet :wink:) liep ik anderhalf jaar geleden in de supermarkt tegen een folder van een meditatie school bij mij hier in de buurt aan en ben toen een kijkje gaan nemen aangezien ik toch wel serieus met mediteren verder wilde. Dat heeft mij enorm geholpen, want dan mediteer ik sowieso in ieder geval 1 avond in de week. En bovendien gaat mediteren in een groep aanzienlijk makkelijker dan alleen.

Fenrir

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Ja dat is lastig inderdaad, had ik in het begin ook last van ondanks dat ik door had dat het me wel goed deed. Bij puur toeval (of niet :wink:) liep ik anderhalf jaar geleden in de supermarkt tegen een folder van een meditatie school bij mij hier in de buurt aan en ben toen een kijkje gaan nemen aangezien ik toch wel serieus met mediteren verder wilde. Dat heeft mij enorm geholpen, want dan mediteer ik sowieso in ieder geval 1 avond in de week. En bovendien gaat mediteren in een groep aanzienlijk makkelijker dan alleen.
Dat is best een goede tip! Je kunt zeggen over groepsdruk wat je wil, maar het werkt wel :cheerpompom:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Dat is best een goede tip! Je kunt zeggen over groepsdruk wat je wil, maar het werkt wel :cheerpompom:
Ja precies. Want mij lukt het ook niet structureel om elke dag te mediteren, discipline blijft een dingetje, maar tenminste 1 keer in de week is tenminste iets en heeft me al veel gebracht.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik ben wel benieuwd wat voor impact zoiets nu werkelijk heeft.
Wil hier toch nog wat aan toevoegen, want doordat je me die vraag gesteld hebt realiseerde ik me zojuist dat ik al mijn inzichten van de trip eigenlijk gewoon letterlijk geïntegreerd heb. De impact nu ik er over nadenk is groter dan gedacht en ik ben op het moment denk ik misschien nog wel meer mindblown over dan toen ik van het retreat afkwam. Zo zie je maar dat dingen soms even tijd nodig hebben om te landen.

Nu ik midden in de verandering zit is het allemaal nog een beetje verwarrend, maar ik heb wel tegelijk het gevoel dat dit een belangrijk kantelpunt in mijn leven gaat zijn.

Bedankt dat je me deze vraag hebt gesteld, want in eerste instantie leek het allemaal wat subtiel maar nu ik er anders naar kijk is dit echt mega voor mij. Wat een bijzonder goedje is DMT toch ook, het heeft zoveel lagen dat je het niet in een keer kunt bevatten.

Fenrir

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Wil hier toch nog wat aan toevoegen, want doordat je me die vraag gesteld hebt realiseerde ik me zojuist dat ik al mijn inzichten van de trip eigenlijk gewoon letterlijk geïntegreerd heb. De impact nu ik er over nadenk is groter dan gedacht en ik ben op het moment denk ik misschien nog wel meer mindblown over dan toen ik van het retreat afkwam. Zo zie je maar dat dingen soms even tijd nodig hebben om te landen.

Nu ik midden in de verandering zit is het allemaal nog een beetje verwarrend, maar ik heb wel tegelijk het gevoel dat dit een belangrijk kantelpunt in mijn leven gaat zijn.

Bedankt dat je me deze vraag hebt gesteld, want in eerste instantie leek het allemaal wat subtiel maar nu ik er anders naar kijk is dit echt mega voor mij. Wat een bijzonder goedje is DMT toch ook, het heeft zoveel lagen dat je het niet in een keer kunt bevatten.
Oeps! Ik zag je post afgelopen zaterdag wel maar ik ben helemaal vergeten te antwoorden!

Ik hoop ook dat dit een kantelpunt is voor een (nóg) beter leven!
En bedank mij niet voor het stellen van de vraag, maar DMT voor haar vele kwaliteiten :wink:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
En bedank mij niet voor het stellen van de vraag, maar DMT voor haar vele kwaliteiten :wink:
Uiteraard ben ik DMT ontzettend dankbaar voor haar vele kwaliteiten. Maar vragen van anderen zetten je ook weer aan het denken en daar ben ik ook ontzettend dankbaar voor.

Pante

Belezen gebruiker
Late reactie, ik was laatst eens op dit forum aan het kijken en kwam je rapportje tegen. Had hem in mijn 'moet ik nog lezen' lijstje gezet, maar was er tot nu niet van gekomen helaas.

Uiteindelijk kwam het er gelukkig wel van. Mooi rapportje, leuk geschreven, hij las in 1 keer weg :)
Erg gaaf om de interactie met de omgeving en de sjamaan te lezen. Ook de manier waarop de verschillende trips zijn opgebouwd. Het maakte indruk in de zin dat het niet altijd even heftig is als je verwacht en verlangt en daar toch het meeste uit wist te halen.

Ik heb ongeveer een jaar geleden ook eens Peyote gedaan in Mexico. Ben door je reporten ook weer eens daarover na gaan denken en tot de conclusie gekomen dat daar nog dingen in voorkwamen die niet goed verwerkt waren. En sowieso is het leuk om eens een oudere trip te overdenken (misschien ook maar eens een reportje schrijven? :tongueout:) .. Bedankt hiervoor :)

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik heb ongeveer een jaar geleden ook eens Peyote gedaan in Mexico. Ben door je reporten ook weer eens daarover na gaan denken en tot de conclusie gekomen dat daar nog dingen in voorkwamen die niet goed verwerkt waren. En sowieso is het leuk om eens een oudere trip te overdenken (misschien ook maar eens een reportje schrijven? :tongueout:)
Gaaf zeg! Peyote in Noord Amerika staat ook nog op mijn bucketlist, net zoals dat ik eigenlijk ook nog wel eens paddo's in Mexico zou willen doen. Zo'n setting midden in de natuur en waar het traditioneel vandaan komt geeft de ervaring wel echt iets extra's.

Ik zou het erg tof vinden als je daar nog een report van schrijft, er zijn echt te weinig mescaline reports.

Maar reports moet je uiteraard voor jezelf schrijven en niet voor anderen. Ik vind het zelf altijd wel fijn om na een indrukwekkende trip een report te schrijven omdat het mij altijd helpt bij de verwerking ervan. Soms zijn de reports echter zo persoonlijk dat ik ze niet online plaats.

Pante

Belezen gebruiker
Gaaf zeg! Peyote in Noord Amerika staat ook nog op mijn bucketlist, net zoals dat ik eigenlijk ook nog wel eens paddo's in Mexico zou willen doen. Zo'n setting midden in de natuur en waar het traditioneel vandaan komt geeft de ervaring wel echt iets extra's.

Ik zou het erg tof vinden als je daar nog een report van schrijft, er zijn echt te weinig mescaline reports.

Maar reports moet je uiteraard voor jezelf schrijven en niet voor anderen. Ik vind het zelf altijd wel fijn om na een indrukwekkende trip een report te schrijven omdat het mij altijd helpt bij de verwerking ervan. Soms zijn de reports echter zo persoonlijk dat ik ze niet online plaats.
Ja, het was zeker erg gaaf. We waren eerst naar de traditionele ceremonieplek geweest en hadden de peyote's zelf gezocht en uit de grond geplukt (wel met toestemming uiteraard). De trip zelf was wat milder, zoals je bij sommige ayahuasca-ervaringen ook omschreef, maar met alles eromheen was het erg indrukwekkend.

Ik kan me wel voorstellen dat een report helpt bij het verwerken ervan. Ik lees ze ook graag, maar schrijf ze zelden, vaker losse aantekeningen. Zal eens overwegen om er een te schrijven en online te zetten wanneer ik wat tijd heb :)

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan