1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Invloed spiermassa of vetmassa op dosering Mdma

Discussie in 'MDMA (XTC)' gestart door Mr. Brosnan, 4 apr 2019.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Mr. Brosnan

Mr. Brosnan Belezen gebruiker

Op internet heb ik het een en ander al opgezocht maar kom er niet helemaal uit. Daarom ben ik benieuwd of er hier personen zijn die wel bekend zijn of kennis hebben hiervan. Als men een dosering MDMA tot zich neemt wordt er over het algemeen gerekend met 1-2 mg per KG lichaamsgewicht bij mannen.

Nu weet ik dat amfetamines in kleine mate 'lipofiele' eigenschappen hebben (vetminnende stof die goed opgenomen wordt in de hersenen & vet). Omdat meth bijvoorbeeld in een nog extremere lipofiele staat verkeert wordt dit dus in kleine dosages extreem goed opgenomen in de hersenen en in het vet.

Omdat dit bij MDMA dus in mindere mate van toepassing is ben ik benieuwd of het uitmaakt als je meer vet of meer spieren hebt qua dosering. Ik heb namelijk een vetpercentage van rond de 8%, dit bij 89KG. Is spiermassa in dit geval dan evenredig aan vetmassa of zal dit betekenen dat je eigenlijk een hogere dosering nodig hebt des te gespierder (lees minder vetmassa) de gebruiker is? Of is dit vrijwel verwaarloosbaar. Ben toch benieuwd of iemand hier antwoord op kan geven of er meer van weet!

Samenvatting:

Is de dosering van XTC (MDMA) voor hetzelfde effect hoger als de gebruiker meer spiermassa heeft en in mindere mate vetmassa? Dit omdat MDMA goed opgenomen wordt in vet.

Slown vindt dit leuk.
  2. De Dunne

De Dunne Badass junkie

Ik zou je geen antwoord kunnen geven maar ik ga dit wel volgen. Goeie vraag namelijk!
    Ik ben erg slank en heb ook zo goed als geen vet. Percentage weet ik niet maar ik heb wat ondergewicht altijd en ben wel “strak” door lichamelijk werk en sporten. Mijn BMI is meestal tussen de 16 en 19.
    Als jouw theorie klopt zou ik dus minder van mdma voelen als een ander. Toch doseer ik altijd laag, 1 en echt maximaal 1,5mg per kg lichaamsgewicht. En dan neem ik het ook nog in tweeën in met een uur of paar uur er tussen. Doe ik dat niet ga ik voor mijn idee veel te hard. Vooral de nadelige effecten nemen sterk toe als ik hoger doseer.

3. Mr. Brosnan

Inderdaad, ik ben erg benieuwd of iemand dit weet, ik kan dit ook als vraag van de week indienen toch?

4. De Dunne

De Dunne Badass junkie

Ja dat denk ik wel hoor. Al is dat topic volgens mij niet zo actief meer de laatste tijd.

5. Slown

Slown Experimenterende gebruiker

Mannen hebben gemiddeld een lager vet% en meer spiermassa dan vrouwen. Als een man en een vrouw hetzelfde wegen, heb ik vaak het idee dat een vrouw toch echt minder mdma kan hebben (voor eenzelfde effect.) Ben benieuwd of er onderzoeken naar zijn.

6. Slown

Slown Experimenterende gebruiker

Dit zegt spuitenenslikken: vrouwen reageren anders op XTC dan mannen. Waarom? Dat weten we niet precies. Maar het is wel klinisch aangetoond. Ook duurt het langer voor het ‘t lichaam uit is. Omdat vrouwen zachte boobs en billen hebben, bestaat hun lichaam relatief uit meer vet. Hierdoor is het vochtvolume lager, waardoor MDMA zich over een minder groot volume kan verdelen. En loopt de concentratie MDMA in het bloed sneller op.

Hmm
    Meer spieren =meer vocht= lagere concentratie MDMA ? Spierweefsel bevat meer vocht..

7. Mr. Brosnan

Das denk je dan inderdaad, toch apart hoe dan de bepaling hiervan tot stand is gekomen. Ik hoop dat er toevallig een persoon langs dit topic komt met de kennis.

8. Jen

Jen Belezen gebruiker

Ik denk dat alles wel invloed heeft op het gebruik wat jij opnoemd
    Maar dat iedereen dingen ook anders verwerkt..
    Gewicht, lengte, vet, etc..

De een gaat na een half uur er al in en de andere pas na een uur.. Denk dat elk lichaam gewoon anders werkt..

9. Chillax

Chillax Experimenterende gebruiker

Dit heb ik zelf ook onderzocht :) ik ben zelf 88kg maar dan met 10% ofzo. Ik heb de eerste keer dat ik gebruikte 90mg genomem en werkelijk niks gevoeld. De tweede keer 100. Toen voelde ik iets meer maar pas de derde keer bij 110 voelde ik echt wat. Dit terwijl vrienden van me die niet zo gespierd zijn best wel wappie waren al van 90mg. Ik weet dat spieren meer vocht bevatten dan vet waardoor 85kg met een laag vetpercentage in totaal misschien wel net zo veel vocht (bloed en water) heeft als iemand met een normaal bmi van zeg maar 2.10m en 110 kg.

In spieren zit ook vocht en bloed. Als je creatine neemt nog meer, dan wordt de stof over nog meer vocht verdeeld en dus verdund.

Naar mijn idee is het niet anders dan met andere stoffen. Het advies voor de hoeveelheid eiwit of koolhydraten is ook gebaseerd op iemand met een normaal bmi. 8% lichaamsvet is verre van normaal en dus gelden er ook andere waardes voor sommige dingen. Je zal waarschijnlijk ook veel meer kcal en eiwit eten dan gemiddeld (net als ik).

10. oogop

oogop Newbie

Wat ik ooit gelezen heb is het volgende--wat termen om zelf rustig verder op te zoeken:
    Als je mdma neemt dan wordt je sympatisch systeem in werking gesteld--dat betekent zoiets als of je lichaam inzet om op jacht te gaan--stoffen als dopamine wordt aangemaakt om geen pijn te lijden, en serotonine afgegeven om zin te blijven krijgen met wat je beoogt te doen, je hartslag gaat omhoog (rennen), en je eetlust gaat omlaag.
    Sympatisch is als het ware het samen laten werken van lichaamorganen om je hunting te doen slagen. Je gaat bewegen en je verliest vocht Nou komt dat vocht in ons geval gewoon uit de fles, en is dat er niet, dan gaat je lichaam roofbouw uitvoeren op de vetcellen, want die bevatten water. Maar om water te krijgen uit je lichaam moet je wel een goed lichaamstemperatuur houden. Met te weinig water en veel bewegen kun je dan oververhit raken.
    Is het effect van mdma na 4,5 uur helemaal weg, dan treedt je parasympatisch systeem weer in werking..alle organen gaan apart/parallel hun werk doen..nieren lozen het afval af, hartslag gaat naar normaal, je krijgt eetlust of een eetkick, en je zweet dan ook minder..je gaat weer pijn ervaren in je spieren (verzuring).

Slown vindt dit leuk.
  11. Dropje

Dropje Newbie

intressante topic.
    Deze wil ik ook volgen.

@oogop dus van mdma (en waarschijnlijk andere stimulerende drugs) gaat je lichaam op "jachtmodus"?
    dat is de eerste keer dat ik dat heb gehoord.

Als ik naar mijn kat kijk terwijl die jaagt, kijkt hij soms ook wel mdmazing :tearsofjoy:.

12. Mr. Brosnan

Ik was altijd al benieuwd hoe de jaagers in Papoea-Nieuw-Guinea het zo lang volhielden:tongueout:

Dropje vindt dit leuk.
  13. oogop

oogop Newbie

Ja dat klopt, er is een natuurlijke vorm--dat is een plant--die het MDMA effect in zich heeft. De naam heb ik nu niet,maar ik kan wel opzoeken. In het algemeen vinden we in planten en paddestoelen en kruiden (noten) , bijvoorbeeld nootmuskaat, effecten die het lichaam beïnvloeden. Maar dat weten we allemaal wel. In de javaanse/papuase en chinese geneeskunde vind je mengsels van natuurlijke stoffen die een effect te weeg brengen in ons lichaam met een breed spectrum voor dagelijks gebruik. Lees als je kunt vinden via de term JAMU voor deze mengsels. Ik heb bijvoorbeeld zelf een chinese poeder, die je slijmvliezen in je mond of huid, binnen 1 uur zeg maar kan herstellen. De chinese geneeskunde, heeft dan weer haar oorsprong in het Tibetaans theravada buddhisme (dus wees zuinig op de Tibetanen)!, waar ik deels mee opgegroeid ben. Voorbeeld: gember gebruik je om je lichaam op te warmen, terwijl kemiri noten die eigenlijk giftig zijn om rauw te consumeren door speeksel van de vrouw gekauwd moet worden om de mengsel dan uit te spugen op de huid voor het stimuleren van het loslaten van de wind uit je lichaam, wat vaak voorkomt bij ziekte (teveel gassen/wind in je lichaam veroorzaakt namenlijk onwel.--vaak veroorzaakt door een orgaan die overmatig werkt-in rust--(ziekte).

14. oogop

oogop Newbie

onze lichamelijk activiteit kan worden geduid door het sympatisch en parasympatisch systeem, als je examen gaat doen, moet je ook snel even urine gaan lozen...dat is een gevolg van het sympathisch werking die het lichaam kiest via je hersenen, want je wilt een examen presteren)..en soms ga je tijdens het examen zoet eten, om je hartslag op peil te brengen ( boost-glykemie)...voor verdere examen prestaties. Ben je klaar met het examen, dan treedt het parasympatisch systeem in werking, en ontspan je, en krijg je honger!Als je dit allemaal weet kun je in je leven heel goed presteren daar waar nodig.

Laatst bewerkt: 28 mei 2019
  15. oogop

oogop Newbie

Het gaat niet zozeer alleen om te jagen, soms wil je ook geen pijn lijden, of wil je juist gaan relaxen, of het ziekteproces versnellen om te helpen dat je sneller geneest. Zo heeft elke (synthetische of) natuurlijke "drug" een eigen effect. in de oude tijd wordt voeding ook gezien als een milde drug, met andere eigenschappen en ingrediënten voor bouw en herstel van cellen in je lichaam.

16. Undercover Buster

Undercover Buster Bewuste gebruiker

Aargh allemaal zo complex maken. Kan zijn omdat ik beetje dronken ben of van de ouwe stempel maar waar de fuck denken jullie allemaal aan man??

Hogere dosering vanwege je vetpercentage of spiermassa?
    Waarschijnlijk begrijp ik het verkeerd maar vraag je nu werkelijk of je meer speed nodighebt ivm spier en vetmassa?

Dude!!!! Snuif een lijn en je merkt vanzelf of je meer nodig hebt of niet om het gewenste effect te bereiken.
    Wtf man. Echt leip dit.
    En ik lees dit zovaak hier he, “ik neem 150mg pep” of whatever, ik besteed daar niet eens aandacht aan.
    Niemand van ons deed dat vroeger! We snoven een lijn en nog een lijn.
    Misschien zit ik ernaast en dan mag men het mij uitleggen maar wat the fuck is het nut van afwegen van een lijn?? Of überhaupt hoeveel je snuift??
    Je neemt toch gewoon hoeveel je je prettig bij voelt?? Pakt een lijn, lekker, zin in nog een lijn, pakt nog een lijn. Boem simpel als dat. Wtf lol

Ik weetiig wel dat niemand vroeger zich met Mg hoeveelheden bezighield!
    En dan ga ik nog maar terug tot 30 jaar geleden, terwijl speed al ik noem maar even iets, 60 jaar geleden gesnuift werd!

Wtf people?
    Why so serious? Jaja drugforum blabla moet allemaal serieus zijn ik weet het maar dit gaat allemaal toch gewoon nergens meer om?

MDMA en spier en vetmassa??wtf man lol
    Als je pillen hebt van 200mg wat ga je dan doen? Die breken en wegen tot je aan je 125mg of whatever komt??

Want dan heb je het gewenste effect?? Pffffffff wtf lol
    Ik vind dit allemaal echt zo belachelijk, keer op keer als ik zoiets hier lees lol!

Waar the fuck maak je je druk om.

Maar zal wel aan mij liggen tuurlijk!

17. Mr. Brosnan

Omdat ik uit interesse wil weten wat dit voor invloed heeft. Ik denk dat dit forum daar ook de juiste plek voor moet zijn, tegenwoordig willen mensen info hebben over bepaalde drugs, al dan niet relevant voor het gebruik. En als je zoals je aangeeft graag zonder enige zekerheid lijnen naar binnen wilt jekkeren is dat je goedrecht. Ik ben echter benieuwd naar het verschil in werking, niet zozeer of ik nou 1 of 2 mg meer gebruik.

Chillax en De Dunne vinden dit leuk.
  18. Undercover Buster

Jouw goed recht vriend en respecteer ik!

Echter hoe wil je XTC gaan doseren op letterlijke milligrammen? MDMA oke zou kunnen maar xtc pillen zal niet meevallen.

Pillen worden gedrukt, de doseringen die ze drukken daar moet je het mee doen. Kun je een halve pakken maar dan kan het nog 75 tot 125mg schelen. Snap je? Dus vergeet 1 of 2 Mg , vergeet 10 of 20mg zelfs! Of 50mg.
    Spiermassa of vetmassa doet er verder echt niet veel toe. En of je nu 125 kilo of 60 kilo weegt dat maakt echt zo weinig verschil laat staan vet of spiermassa.
    Dat zie je ook aan de antwoorden terug op je vraag. Of misschien heb ik een duidelijk antwoord gemist, kan ook.

19. Undercover Buster

Deze post kreeg wat likes, mijn antwoord niet.
    Cool.
    Toch nog steeds niemand die hem een beter antwoord dan mij heeft kunnen geven :)

Je spreekt jezelf ook tegen.
    Je bent benieuwd naar de werking, niet zozeer of je 1-2 Mg meer gebruikt zeg je nu.
    Toch praat je in je oorspronkelijke topic opening dat je je afvraagt over 1-2 Mg , en procenten lichaamsvet en gewicht en de effecten van bepaalde drugs beïnvloeden.

Zo wekt het niet!
    Ik snap je punt en vraag wel een beetje maar geloof me, hoe zwaar je weegt, je BMI (percentage lichaamsvet) , en al die shit doet er echt niet toe.

Ik heb niet goed teruggelezen want daar heb ik geen zin in.
    Maar!
    Zie het zo,
    Als je medicijnen krijgt krijg je ook bijvoorbeeld 10 , 20 , 50 , 100 MB whatever. Dan gaan ze ook niet kijken naar al die specificaties van jouw lichaam!
    Ze kijken enkel naar de ernst van je klachten. Het komt allemaal niet op de mg nauwkeurig!
    Dat is alleen met narcose, echter zelfs dan komt jet niet zo nauw als het lijkt!
    Als jij op de Eerste hulp binnenkomt na een ongeluk krijg je ook enigzins lukraak een dosering toegediend.
    Ze houden dan wel enigzins rekening met je gewicht etc maar niet met wat je al op hebt, hoeveel alcohol of wat voor drugs er in je bloed zit.
    Natuurlijk is narcotisering een heel ander verhaal maar ik noem dit enkel om een punt te maken.

De effecten van xtc ofwel mdma of pep maken echt geen verschil met die mg hoeveelheden.

Als ze vroeger een pil drukten van 175mg dan werkte die pil evengoed bij iemand van 15 jaar die zo mager als een plank was en 50 kilo woog als bij iemand die 100kg woog en 40 jaar oud was.
    En dan hebben we het enkel over gewicht.
    Zulke dingen moet je niet eens aan denken man.
    Zo werkt het echt niet met deze verdovende middelen.

De effecten blijven hetzelfde.

Het is een leuk onderwerp hoor maar neem nu maar van mij aan dat mijn antwoord klopt.
    Dit valt op tig manieren te onderbouwen. Bijvoorbeeld anders waren er (vooral vroeger) toch veel ongelukken gebeurd? En dat is niet. En de enige reden dat er tegenwoordig meer ongelukken gebeuren is door veel sterkere pillen, en door overhitting.
    Wij slikten vroeger op een gegeven moment 10 pillen, dan praat je over 1750mg. En er gebeurde niets....
    Zelfde met pep. Je voelt zelf aan wanneer je meer nodig hebt of wilt of niet, daar hoef je echt niet tot op de mg op af te wegen. Je gaat enkel strakker staan.
    Met pep bijvoorbeeld heb je met een kleine dosis net zoveel kans op een hartinfarct als met een hele hoge dosis, oke het zal wel schelen maar dan praat je over 100den milligrammen. Niet over enkele milligrammen.
    Het speelt meer een rol wat je gegeten hebt en of je wel voldoende vocht binnenkrijgt en of je niet overhitting raakt.

Duidelijk zo? Je hoeft niks van mij aan te nemen hoor ik heb slechts tientallen jaren ervaring dus wat weet ik er nu van he?....

20. De Dunne

De Dunne Badass junkie

@Undercover Buster , vroeger, vroeger was alles beter?
    Dat je vroeger niet veel hoorde over fout gaan op drugs, of dat nou door slechte drugs of veel te veel drugs kwam maakt niet uit, komt niet omdat het toen minder vaak fout ging.
    Vroeger, ja vroeger, was er nog geen social media en algemeen gebruik van internet. Dus je hoorde het gewoon niet als het fout ging. Nu met internet etc hoor je alles, lees je alles.
    Ook werden dat soort statistieken toen niet bijgehouden en nu wel.
    Ook is er na jou vroeger veel meer onderzoek gedaan dus is er nu veel meer bekend.

Laatst bewerkt: 12 jun 2019 om 08:47
    Mr. Brosnan en acht.zes vinden dit leuk.
  21. acht.zes

acht.zes Badass junkie De Leukste Thuis!

Je gewicht maakt wel degelijk uit, dat is een feit is gewoon onderzocht. Vandaar ook dat de adviesdosering gebaseerd is op gewicht, veelgenoemd is 1,5mg per kilo lichaamsgewicht.

Ik zie zo veel onwaarheden in jouw posts dat ik twijfel aan jouw bewering dat je zo veel ervaring hebt met drugs.

Mr. Brosnan vindt dit leuk.
  22. Mr. Brosnan

Ik ben inderdaad benieuwd naar een onderbouwde uitleg met eventuele links, puur of dit nou echt waar is en in welke mate, het gaat mij niet zozeer om persoonlijk gebruik.

Dat is niet waar, het toedienen gaat wel nauwkeurig en er wordt wel degelijk gekeken naar lichamelijke gegevens, dit staat in het systeem of wordt redelijkerwijs opnieuw gevraagd. Het is soms juist van belang het op mg’s toe te dienen. Zie; https://www.vilans.nl/docs/producten/achtegrond_medicatieveiligheid.pdf

Ook onzin, mij is verteld dat nadat ik achter op een auto klapte met mijn motor ik tot de mg specifiek vloeibare ketamine toegediend kreeg (dat was best een leuke ervaring maar dat terzijde) dit zodat ik verdoofd kon worden zonder dat mijn ademhaling en hartslag aangetast werden. En al zouden ze dit niet verteld hebben mag je zeker niet aannemen dat ze daar staan; Nou Jan spuit er maar een halve ampul in, het komt niet zo nauwkeurig hoor. We zien hem morgen wel weer.

Hier kan ik het ook niet mee eens zijn; Of de pillen zijn niet evenredig verdeeld, of de ene gebruiker heeft zeker meer op. Ondanks jouw ervaring kan dit totaal niet onderbouwd worden met de gegevens die je geeft, het kan simpelweg niet precies hetzelfde effect hebben met zo een wezenlijk verschil van 1,75mg/kg of een forse 3,5mg/kg.

Tja, zie mijn bovenstaande punt; of er zat troep in of de dosering klopt echt niet zoals je het zegt. Maar de belangrijkste factor; je kan met Russisch roulette ook de trekker overhalen, maar he? Er gebeurt niks? Dat heet puur geluk.

Ik had het graag met je eens geweest, zeker als ik voor nu even aanneem dat je zoveel ervaring hebt als je zegt. Maar sommige stukken uit je verhaal zijn echt niet rond te krijgen qua onderbouwing. Ik ben gewoon benieuwd naar het verschil, en ik ben van mening dat de stukken die je nu aandraagt niet echt voor een toegevoegde waarde zorgen, al dan niet waar zijn.

Fenrir, acht.zes en De Dunne vinden dit leuk.
  23. Undercover Buster

Zucht.... vroeger troep?
    Vriend vroeger was de zuiverste xtc die je maar kon krijgen.

Leuk al die verhalen maar hoe doet iedereen dat nu met pillen dan? Fijnmaken en afwegen tot mg’s?

En de dunne! Vroeger? Vroeger was alles kleinschalig dus als er iets gebeurde wist iedereen het, geen internet voor nodig.
    En iedereen slikte EXACT dezelfde pillen. Exact dezelfde!

Medicatie niet per gfavriceerde dosering? Ow. Dus die 2 Mg , 5 Mg en 10 Mg of zelfs 50mg of meer die men in de apotheek ligt geven ze men niet mee maar gaan ze fijnmaken naar de hand van jouw specifieke lichaamsgewicht? Weer wat nieuws wat ik hoor! En ze zeggen dus neem 62.5mg van dit middel in? Welke apotheek heb jij?
    Echt te gek voor woorden dit.
    Zouden ze dan geen pillen maken in mg per tablet? En dat iemand dus afhankelijk van zijn of haar gewicht 11 of 16 tabletten in moet nemen?
    Nee he, dat is niet he? Of wel?

Paracetamol, heel simpel voorbeeld, koop je per 500mg maar hoe zit dat dan met je lichaamsgewicht etc? Dan hebben sommig toch maar 375mg nodig??

Jongens alsjeblieft zeg wake the fuck up

24. De Dunne

De Dunne Badass junkie

Volgens mij is het andersom en zijn juist de laatste jaren de pillen het zuiverst. Wel heel sterk maar zuiver.
    Yeah right... Je wist toen ECHT wat er met iedereen in heel NL gebeurde want je kende iedereen in heel NL natuurlijk die aan de xtc zaten. Jij aan het feesten in bv Limburg en dan wist je wat en wie er fout ging in Groningen.. Echt niet. Erg ongeloofwaardig en onmogelijk.

Kom eens met een onderbouwt standpunt ipv roepen “wat er vroeger” gebeurde.

Mr. Brosnan en acht.zes vinden dit leuk.
  25. acht.zes

acht.zes Badass junkie De Leukste Thuis!

@De Dunne
    Het staat allemaal in dat jaarverslag, van 2006 tot 2017 staan de cijfers betreffende kwaliteit van XTC op pagina 204 tot 208 van het nationale drug monitor 2018:
    https://www.trimbos.nl/aanbod/webwinkel/product/af1643-jaarbericht-nationale-drug-monitor-2018

2009 was een dieptepunt met 58,0%, 2012 had de beste kwaliteit met 91,9%, en na een paar iets mindere jaren was 2017 het jaar met de een na beste kwaliteit, en wel 87,6.

Iets verder zie je een grafiek waaruit je kan halen dat de gemiddelde dosering per XTC pil ongeveer verdubbeld is in die tijd, van zo'n 80mg per pil in 2006 naar rond de 160mg per pil in 2017.

Hier nog een interessant artikel uit juni 2016 over de kwaliteit van de XTC:
    https://www.zamnesia.nl/blog-de-zuiverheid-van-xtc-bereikt-nieuwe-hoogten-in-europa-n980

Mr. Brosnan en De Dunne vinden dit leuk.
  26. Mr. Brosnan

Aangezien al meerdere forumleden je het duidelijk proberen te maken maar je er niks van aan wilt nemen heeft het ook geen zin om het nogmaals te onderbouwen. Blijf dan maar bij je eigen keuzes en overtuigingen:grin:

Azarius vaporizers and accessories
Laden...