Is coke een amphetamine ?

Bollie

Bewuste gebruiker
is coke nu ook een amphetamine net zoals speed, of wat ?

Ik heb een spreekbeurt over drugs en zou graag
speed en coke onder dezelfde groep steken.

Een titel zoals:
Snuifgerei ?
Poeder drugs?

Weet ik veel...
Iemand een idee ?

Als coke net als speed amphetamine is, ga ik dan toch wel die nemen...

matthijs

Badass junkie
Het is geen amphetamine.
Je kan het een "upper" noemen, net zoals speed.
Onthou wel dat XTC geen upper is maar halucinerend (als je het normaal gebruikt)

Bollie

Bewuste gebruiker
had het niet over xtc hoor, das natuurlijk een andere categorie...
Maar toch bedankt !

upper kan ik het mss wel noemen ja.

matthijs

Badass junkie
Ja misschien wel, maar stimulant is nogal algemeen vind je niet...Als je upper zegt is het duidelijker. Maar opzich is het voor een spreekbeurt sowieso beter om stimulant te zeggen. Zeker als je uit Belgie komt.

A

Anonymous

Gast
Hoe wil je overkomen? Stimulant klinkt alsof je je huiswerk goed heb gedaan vind ik :P

Ik kan het wel gaan uitleggen hoe ik erover denk, maar je zou me raar aankijken ..

J0rrit

Badass junkie
ma als k t goed heb zorgen alle stimulanten voor een afgifte van adrenaline waardoor je dus gestimuleerd wordt?

spacekonijn

Badass junkie
MDMA valt ook onder Uppers!!!!!

als je naar het effect kijkt zijn vele het er misschien niet mee eens , maar mdma is ook een amfetamine en is dus gewoon een upper
mathijs Geplaatst: 16 Maa 2006 22:34

Het is geen amphetamine.
Onthou wel dat XTC geen upper is maar halucinerend (als je het normaal gebruikt)

Bal0n

Badass junkie
LSD zit ook een amphetamine structuur in, valt niet onder uppers. DOx compounds zijn heel duidelijk amphetamines, evenals TMA-x compounds, vallen ook niet onder uppers. Dus het feit dat iets een amphetamine is, wil het nog niet zeggen dat het een upper is.

MDMA valt hier echter wel onder, er is namelijk flink wat dopamine afgifte :).

spacekonijn

Badass junkie
dat LSD een amfetamine structuur heeft verbaast me niets , krijg altijd van die speed achtige rushes in het begin en je blijft eindeloos wakker

Mac...

Badass junkie
mja goed, dat hoeft natuurlijk niet meteen te duiden op een amf-achtige structuur. Paddo's heb ik ook wel eens last van slapeloze nachten en andere drugs ook wel eigk...

Jeller

Badass junkie
spacekonijn zei:

als je naar het effect kijkt zijn vele het er misschien niet mee eens , maar mdma is ook een amfetamine en is dus gewoon een upper

Het is geen amphetamine.
idd mdma is een psychedelische amphetamine

Deranged

Badass junkie
Waarom gebruikt iedereen altijd de engelse benaming? We spreken hier Nederlands en daar heet het gewoon amFetamine, die ph als f doen we niet aan.

matthijs

Badass junkie
spacekonijn zei:

Het is geen amphetamine.

Ohja, je hebt gelijk..sorry man bollie!

A

Anonymous

Gast
Jeller zei:
spacekonijn zei:

Het is geen amphetamine.

Uhm nee, MDMA is officieel een Psychedelische Phenethylamine.

Psychonaut1976

Wijs gebruiker
BobG zei:
Jeller zei:
spacekonijn zei:

Het is geen amphetamine.

Uhm nee, MDMA is officieel een Psychedelische Phenethylamine.

Ja dat zegt eigenlijk iedereen,maar ik moet zeggen dat ik er nooit op getript heb,mits er mda bij zat...

Behalve op die ouwe gouwe salmies van vroeger,maar volgens mij zat daar wel meer in dan alleen mdma..

Bovenaan