1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Is dit een goed idee?

Discussie in 'Drugs' gestart door weloe, 10 jul 2018.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. weloe

weloe Newbie

Hoi allemaal!

Dit is mijn eerste post hier. Ik ben man, 30, 90 kilo. Een jaar geleden heb ik voor het eerst harddrugs gebruikt, xtc, en dat was, zoals voor velen, wel echt een tetterende openbaring. Daarna nog 2 keer gedaan, elke keer met 3 maanden ertussen. De derde keer gebruikte ik het twee dagen achter elkaar en toen had ik zo'n stinkende kater en duizelingen de week daarop, dat doe ik dus mooi niet meer.

Dit weekend ga ik naar een meerdaags festival en ben een beetje aan het puzzelen hoe ik relatief ongeschonden maar ook vrolijk de drie dagen door kom. Mijn redenering is: als ik nou meerdere dingen voorzichtig afwissel, dan breng ik aan het eind van de rit minder schade toe aan een specifiek systeem, zoals mijn arme serotonine-voorraad. Daarmee bedoel ik niet dat ik alles door elkaar heen ga snuiven en slikken, maar dus echt afwissel. Verder ben ik niet perse een enorme danser, ik vind het vooral leuk om als een klein kind achter lichtjes aan te rennen, alles te knuffelen en te ouwehoeren met vreemden. Ook wel benieuwd naar de visuals van 2CB.

Ik dacht hier aan:

donderdagavond: rustig aan, tent opzetten en misschien beetje dosis uitproberen voor GHB, beginnen bij 2,5 en kijken hoe dat valt
    vrijdagavond: 18mg 2cb, niet te veel maar zeker ook niet te weinig voor een festival leek mij zo
    zaterdagavond: 100g MDMA, T+1,5 nog 50 erbij, T+3 15mg 2CB voor die ekte Nexusflip
    zondag: misschien beetje uitspacen op G, of een beetje pep erin schuiven?

En dan misschien voor overdag af en toe wat pep tegen de vermoeidheid. Nu heb ik nog niet veel ervaring, maar ben wel met een groep ervaren gebruikers. Maar ik kwam er achter dat zij nou niet echt super belezen zijn (sommigen denken nog steeds dat er standaard speed in xtc zit bijvoorbeeld), dus ik vraag toch nog even advies hierzo! Vragen:

- klinkt dit 'schema' zo een beetje redelijk?
    - ik las dat 2CB heel snel een tolerantie opbouwt in je lichaam. Is 15mg op dag 2 voor een nexusflip realistisch voor iemand van mijn gewicht?
    - ik las dat pep weer een flinke crash geeft als het uitwerkt. Is dit dan wel handig om bijvoorbeeld zaterdag overdag te doen? Of neemt dat weg van de avond?

Verder heb ik dus het afgelopen jaar heel veel gelezen hier over alle bovenstaande drugs en vooral jullie gekke tripreports. Wou even zeggen: echt een tof forum!

Toedels

SneeuwSnuiver vindt dit leuk.
  2. SneeuwSnuiver

SneeuwSnuiver Bewuste gebruiker

Pep werkt lang door dus als je in de avond xtc wilt gebruiken zou ik afraden om overdag pep te snuiven. Dat zou je xtc trip kunnen beïnvloeden, dat je minder voelt van de xtc, plus dat het extra zwaar is voor je lichaam en schadelijk voor je brein.

Heb je al weleens eerder pep gebruikt? Als je het nog nooit hebt gebruikt kun je dat beter niet doen op een dag dat je nog andere drugs wilt gaan gebruiken want je weet dan nog niet hoe jou lichaam reageert op de pep. Het geeft bij mij vaak een flinke kater maar dat verschild wel per persoon, niet iedereen heeft daar evenveel last van.
    Over het gebruik van 2cb en de combinatie van pep of xtc met 2cb weet ik niet genoeg dus het advies daarover laat ik over aan de meer ervaren 2cb gebruikers hier.

Veel plezier op je festival!:rock::nevergonnagiveyouup::xtc:

Laatst bewerkt: 10 jul 2018
  3. acht.zes

acht.zes Badass junkie

3 dagen achter elkaar drugs gebruiken op een festival is sowieso niet ect een goed idee, maar dat terzijde.

Wel is het goed dat je hier echt over nadenkt, en advies vraagt om je lichaam er zo min mogelijk mee t belasten.

Ik heb (nog) geen 2cb ervaring, maar het schijnt een goede combi te zijn met zowel speed als met XTC. XTC en speed samen is dan weer erg ongezond.

Ik heb wel ervaring met 3 dagen achter elkaar feesten met drugs, waar ik zelf ook altijd een beetje afwisselde, beetje zuipen, wat speed en ergens een XTC pilletje. Niet echt verantwoord, maar bij mij is het gelukkig altijd goed gegaan.

Ik wens je veel plezier in ieder geval! :)

4. Psychedelibee

Psychedelibee DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

4 dagen achter elkaar drugs is gewoon een heel slecht idee, daar ga je sowieso een goede week lang een zieke kater van hebben. Uberhaupt speed en MDMA in hetzelfde weekend maakt de kater veel erger., grote kans dat je dan ook die duizelingen ervaart.

Je kunt toch ook gewoon een dagje of twee geen drugs gebruiken? Als je de muziek en sfeer echt leuk vind heb je geen drugs nodig om je te vermaken, als je dat wel nodig hebt kun je je afvragen of je dan uberhaupt 4 dagen op zo'n festival wilt doorbrengen lijkt me.

Wat betreft de 2C-B, dat heeft weinig zin om 2 dagen achter elkaar te gebruiken ivm tolerantie. Dus kies of voor de 2C-B of de nexus flip, want als je de dag ervoor 2C-B hebt gedaan zul je dus niet de echte nexus flip goed kunnen ervaren.

Verder kun je bij 2C-B wel speed nemen, maar echt zo weinig mogelijk want speed overheerst extreem snel. Zelf neem ik wel altijd een mini beetje speed als ik 2C-B op een festival of feest doe, want anders heb ik echt te zware benen en is dansen en rondlopen te lastig. Maar dan neem ik dus echt maar 20mg zuivere speed ofzo, ik heb ook wel eens meer erbij gedaan omdat ik uitschoot maar toen was mijn 2C-B ervaring snel voorbij.

5. Quinn

Quinn Bewuste gebruiker

ik denk dat je idee wel kan. of het verstandig is iets anders. als ik jou was zou me schema er iets anders uit zien.

dag 1- xtc laatste half uur/uur van je trip 20 mg 2cb pakken ( niet tevaak 2cb gebruiken bouwt tolerantie op als hell ).
    Dag 2- afteren op je mdma maar niks nieuws nemen maybe je biertje pakken of een jointje maar zeker niks anders.
    dag 3- maybe je pep of ketamine ( doe het rustig aan tho in verband met mogelijke dinsdag dippie dus ook alleen doen als je happy genoeg voelt.

2CB
    betreft 2cb zou ik zelf op een festival 25 mg nemen oplopend tot 35mg maar ik heb er al een redelijke tolerantie voor. denk dat je rond de 20 mg wel goed zit voor je lichaams gewicht.

meerdere dagen achter elkaar hard drugs verkloot het een beetje dus ik zou het vooral rustig aan doen en doen wat op dat moment goed voelt. ben zelf strikt tegen ghb dus dat zou ik sowieso afraden maar ja iedereen zo zijn ding.

6. Bas

Bas Bewuste gebruiker

GHB als combinatie moet je sowieso inderdaad niet doen, dat is ook wel wat Quinn bedoelt. Want GHB op een lege maag is een snelle en harde inslag, maar wel veiliger als je out gaan. Maar je wordt dan wel lekker suf wakker vanwege energie te kort door al die drugs die je ervoor hebt gebruikt. En als je eet en GHB doet op dag 2/3, dan wordt je er ook niet beter op als je bijneemt en dan out gaat.

Speed sowieso uitstellen tot het laatste moment of tussendoor. Dan kan je daarvoor sowieso nog wat eten, want dat gaat wel redelijk met XTC. Helemaal als het uitwerkt.

7. Parfumflesje

Parfumflesje Bewuste gebruiker

Speed daarna nog meer speed en dan afwisselen met speed. Op de tweede dag goed uitslapen en daarna een paar jointjes en biertjes. Op de derde dag voor de verandering een beetje speed gevolgd door meer speed en afsluiten met heeeel veel speed (niet slapen). Op de vierde dag gewoon doorgaan met een beetje speed (maar niet teveel) omdat je anders de dag niet doorkomt. Voor een authentiek effect natuurlijk wel als een gek rondrennen op het festivalterrein en roepen dat alliens bezit hebben genomen van je lichaam.

8. weloe

weloe Newbie

Thanks voor jullie advies en de moeite!

Als ik dit zo allemaal lees dan begrijp ik dat pep een slopende kater met zich meebrengt. Dat had ik nog niet zo door, ook niet verwacht gezien het gemak waarmee iedereen het om mij heen het in zijn neus douwt. Ook al is de suggestie van parfumflesje om mijzelf een psychose in te snuiven interessant, ik denk dat ik de pep dan maar laat staan.

En Bas, als ik het goed begrijp raad jij GHB in combinatie af omdat het zo moeilijk te doseren is? Omdat het op een volle of lege maag helemaal anders kan vallen?

Thanks again allemaal & peace out

Fool vindt dit leuk.
  9. Roze olifant

Roze olifant DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Ik vind de kater van speed persoonlijk relatief juist wel meevallen. Ik ben normaal erg katergevoelig en na MDMA bracht ik vroeger vaak echt minimaal twee hele dagen in bed door, zo ziek was ik ervan. Speed heeft dat (op enigszins schappelijke dosis) voor mij allemaal veel subtieler. Het heeft in de come down de nodige bijwerkingen, maar allemaal draaglijk. De volgende dag voel je je uiteraard niet bepaald top, maar het is echt niet te vergelijken met de gruwelen van serieuze MDMA-kater-terror. Ik kan de dag nadien normaal m’n leven voortzetten of werken als ik wil en hoef niet als een hoopje ellende in bed te blijven liggen vegeteren. Maar goed, dit is blijkbaar voor iedereen anders. En laten we wel eerlijk zijn, MDMA blijft afgezien van de satankater gewoon wel echt leuker dan speed - vind ik toch - dus als je een keuze moet maken, dan zou ik die laatste eerder schrappen.

Het risico op een psychose valt overigens echt wel mee hoor, dan moet iemand het toch al wel aardig bont hebben gemaakt of een zware persoonlijke gevoeligheid hebben. :wink:

Zelf heb ik geen ervaring met zulke langdurige festivals, ik zou denk ik zoals hierboven aangeraden wordt een beetje in the moment kijken waar je zin in hebt. Pas inderdaad gewoon op dat je jezelf niet teveel uitput en neem ook gewoon de tijd om nuchter te zijn. MDMA en speed zo dicht op elkaar is tricky, kans op een dubbele dip achteraf.

Enjoy! :)

10. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Hier ook nooit een speedkater.

Maar dat is nog geen aanleiding om me dan maar een slag in de rondte te gaan snuiven.

Door de lage prijs, lange werkingsduur en voor mij het ontbreken van een kater realiseer ik me wel dat het wat verslavingsgevoeliger is dan veel andere drugs.

11. Psychedelibee

Psychedelibee DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Zelf vind ik de kater van speed ook nog wel relatief goed te doen. Ik merk het zeker de dagen erna, wat minder fit en wat sneller geirriteerd enzo, maar ik kan dan nog prima functioneren. De MDMA kater is gewoon terror inderdaad en die wordt ook met de jaren erger in mijn geval terwijl mijn pauzes tussendoor steeds langer worden.

Hier doelde ik boven ook op. Heb een paar keer MDMA en speed in hetzelfde weekend gebruikt, zowel een aantal keer samen als een aantal keer de opeenvolgende dagen, maar dat is pas terror zeg! Dan ben ik gewoon echt een volle week niks waard, je merkt dan gewoon dat er teveel stofjes tegelijk op zijn in je hoofd.

Fool en Parfumflesje vinden dit leuk.
  12. Parfumflesje

Parfumflesje Bewuste gebruiker

Als ik speed gebruik kan ik beter elektronica, software, mechanica en behuizingen ontwerpen. Ik gebruik het niet om te feesten op festivals maar om te feesten in mijn atelier.

Omdat ik best veel voor elkaar krijg tijdens een pepsessie gun ik mezelf goede rust, eten en verzorging de volgende dag. Natuurlijk ben ik dan wel een beetje gaar maar meestal niet geïrriteerd of een katergevoel maar eerder blij en verwonderd over de wonderen der techniek.

Als ik pep zou gebruiken op een festival om zinloos een paar dagen naar herrie te kunnen luisteren en gewoon om sociaal door te kunnen gaan zou ik er waarschijnlijk een zware kater aan overhouden.

13. L-S(T)D

L-S(T)D Experimenterende gebruiker

Inspiring

14. Digitalism

Digitalism Experimenterende gebruiker

Heb je ervaring met GHB? Zo niet, dan lekker een andere keer uitproberen. Zeker op een festival, waar je waarschijnlijk de nodige alcohol zult nuttigen kan het een link stofje zijn. Omdat doseren nauw komt kun je hier beter niet mee gaan rommelen. Ik zou het donderdag lekker bij een biertje houden. Kun je die nacht ook goed slapen om uit te rusten voor de drie daarop volgende dagen.

Heb je ervaring met 2C-B? Ik vind 18 milligram namelijk een stevige dosis voor op een festival. Een menigte mensen kan behoorlijk heftig overkomen tijdens een trip. Zelf heb ik me daar een aantal keer in vergist, terwijl ik toch al de nodige trip ervaring heb. Zelf zou ik kiezen voor 10-15 milligram. Het kan natuurlijk wel zo zijn dat jij meer nodig hebt dan ik, dat is lastig te zeggen. Verder vind ik 2C-B of een ander 2C'tje een goede keus.

Zelf heb ik geen ervaring met de Nexus flip, maar realiseer je wel dat die 15 milligram er aardig in kan hakken als je het combineert met M. Als je gaat combineren is het verstandig om je doseringen daar goed op aan te passen. Beter iets aan de veilige kant, dan dat je een bad trip krijgt op het feest. Desalniettemin is een upper met een 2C'tje een leuke combinatie. Qua tolerantie durf ik niet te zeggen of het gaat werken, ik heb nooit twee dagen achter elkaar op hetzelfde middel getript. Maar LSD de dag na 2C-B kan bijvoorbeeld prima.

Op speed en een paar biertjes kun je ook prima een dagje vullen. Realiseer je wel dat dit mogelijk ten koste gaat van je nachtrust. Tijdig stoppen is van belang als je nog wat uurtjes rust wil pakken. Ik raad je aan om elke nacht wel wat uurtjes te slapen. Iedere dag enigszins uitgerust beginnen is wel lekker, zeker als je die dag weer drugs gaat gebruiken.

Veel plezier en ik lees graag hoe je het festival door bent gekomen en hoe je dat hebt ervaren!

Koffieboon en Sally Tessio vinden dit leuk.
  15. Sally Tessio

Sally Tessio Bewuste gebruiker Tripreporter

@weloe Ik sluit me aan bij Digitalism op het vlak van GHB; probeer dit eens in een thuissituatie waarin je je goed voorbereidt. Sport wat, eet goed en zorg goed voor jezelf tot aan enkele uren voor het gebruik. Eet vanaf dat moment niks meer en nuttig uiteraard geen andere drugs. Begin met een lage dosering om te zien hoe het is en zodat je niet out gaat. Neem alleen anderhalf uur na het gebruik bij als je niks of weinig voelt en neem dan minder dan de eerste dosering, maximaal de helft. GHB werkt stapelend, waardoor de tweede dosering dus veel harder aankomt. Voor zo'n eerste probeersel is een feest/festival gewoon niet de juiste setting.

16. Raver

Raver Bewuste gebruiker

Helemaal niet bijnemen is echt beter..

Gewoon 3 of zelfs 4 uur wachten, en dan je dosis verhogen. Werkte 2,5ml niet? Pak dan 3ml. Maar 1ml of 0,5ml bijnemen terwijl je dosis al werkt zorgt ervoor dat het later alleen maar onduidelijk is hoeveel GHB er nog actief is in je bloed als je weer een volledige dosis wilt bijpakken

GHB heeft een extreem korte halfwaardetijd.. Stapelen kan alleen als je gaat bijnemen als een middel nog werkt.. Vooral bij langwerkende middelen werkt dat zo. Bij GHB niet. Bijnemen is het gewoon niet bij een drug als GHB. Beter uitzitten en dan daarna of een andere keer een iets hogere dosis pakken. 0,5ml extra should do the trick.

Laatst bewerkt: 17 jul 2018 om 21:21
  17. Fool

Fool Badass junkie

Zo lastig is dat rekensommetje niet, hoor. :tongueout:

Raver vindt dit leuk.
  18. Koffieboon

Koffieboon Experimenterende gebruiker

2C-B op een festival vind ik persoonlijk echt een NO-GO. Als je hier nog geen ervaring mee hebt, raad ik je aan om deze eerst een keer in een thuis setting te doen. Ik heb deze drug onderschat (in een thuissituatie), omdat iedereen op het internet zegt dat je de deze psychedelica goed kan 'sturen'. Nou dat heb ik geweten, 3 uur compleet de realiteit kwijt, niet leuk!

Uit mijn eigen festival ervaring, wil ik je mijn richtlijnen voor een weekendfestival meegegeven. Ik vermeld alvast dat dit absoluut niet veilig of verantwoord is, en een kater zeker mogelijk is. Al denk ik dat die bij jou wel mee zal vallen, aangezien je netjes ruimte tussen je gebruik laat.

Donderdag: Niks
    Vrijdagavond: Een paar pilsjes en de avond afsluiten met 1 á 2 colaatjes!
    Zaterdagavond: MDMA
    Zondagavond: Ligt eraan wat je wilt:
    a)Als je het feest met een knaller wilt afsluiten aan de pep gaan (kater daarna zeker aanwezig).
    b)Als je gewoon kalm aan wil doen zou ik gewoon een paar pilsjes drinken.

SneeuwSnuiver vindt dit leuk.
  19. Raver

Raver Bewuste gebruiker

Als je waus bent zijn dingen soms nog wel eens verwarrend :tearsofjoy:

Fool en Bas vinden dit leuk.
  20. Reno010

Reno010 Newbie

Donderdag: Alleen drinken of g
    Vrijdag: Bier en sos
    Zaterdag: xtc of pep
    Zondag: pep

Dit zou ik zelf doen :sunglasses:

SneeuwSnuiver, Koffieboon en Raver vinden dit leuk.
Laden...