1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Is drugsgebruik genieten of jezelf onbewust folteren?

Discussie in 'Verslaving' gestart door Peacemaker, 15 jun 2019.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Peacemaker

Peacemaker Newbie

Beste DF,

We krijgen van jongs af aan steeds het bericht volgepompt dat we maar één keer leven, en dat we a volonté van ons kort bestaan moeten genieten.

Dit bericht triggert onbewust onze drang naar genotmiddelen, aangezien we maar 1 keer leven en alles wel eens willen proberen. Alles begint met mooie en onschuldige gedachten, tot er meestal misbruik ontstaat.

We vergeten daarbij dat onder invloed van drugs zijn, een vorm van foltering is van onze lichaam en geest. Wat wij als euforisch en amusement ervaren, is een valse genot die gans ons systeem overhoop gooit.

Het is zo ver gekomen dat we zelfs niet meer weggaan zonder drank en drugs. Zelfs ons genot die we kregen van de natuur is afhankelijk geworden van drugs en drank. Wat een zielige situatie.

Drugs en drank zijn de grootste vijanden van een gezond maatschappij. Eerst moeten we het begrip "genot, genieten" herdefiniëren en de jeugd duidelijk maken dat drugs en drank niet mag geassocieerd worden met genot.

In tegendeel, drank en drugs is jezelf folteren.

Ik wens iedereen veel sterkte en geloof in het goede toe.

Groetjes

2. acht.zes

acht.zes Badass junkie De Leukste Thuis!

Dont do drugs. Drugs are bad, mkay...

Sammeke47, lampenkapje en LoveSexDreams vinden dit leuk.
  3. Portobello

Portobello Belezen gebruiker

Valse premisse, veel te veel generaliseren, een conclusie hebben en daar bewijs bij zoeken..

Chemische substanties die zorgen voor meer dopamine en serotonine in het brein is euforie. En ik weet niet wat je bedoelt met 'wat de natuur ons geeft', maar ik neem aan dat je ook wel weet hoeveel drugs rechtstreeks uit de natuur komt.
    Daarnaast is het vrij natuurlijk; dieren zuipen zich ook maar wat graag een stuk in de bontkraag als je het ze aanbiedt.

En tenslotte: ieder z'n eigen keuze. Ik ken echt niemand die direct is gestimuleerd door z'n ouders en schoolleraren om vooral maar drank en drugs te gaan doen. Hoe je daar toch bij komt, geen idee. Weinig interessant ook verder als je het mij vraagt.

TripJess en Mindless vinden dit leuk.
  4. Mindless

Mindless Badass junkie Zweefkees Emeritus Mod Top Tripreporter

Ik snap het punt dat je wilt maken, namelijk dat hedonisme uiteindelijk altijd zijn weerslag heeft. Maar dit zijn denk ik toch dingen die we hier op aarde in de praktijk leren door het zelf te ervaren.

5. Portobello

Ik vind zelf met name - en ik ben niet eens grootverbruiker meer - dat al die vluchtige social media veel meer doet dan drugs. Iedereen met meteen de nieuwste iPhone en dure designerstuff (ik ben ook dol op designerkleding, maar ik ben 35 en ik koop het meestal tweedehands). Of op backpackvakantie naar een ver oord (al heb ik dat zelf ook gedaan).

Die kortstondige euforie bij likes in je Insta vind ik zelf veel triester. Niet de persoon die op Insta zit, maar de algemene tendens van beloning en afkeer in die kringen. Alsnog ben ik daar niet tegen, maar ik kies er wel voor om er niet aan mee te doen. En dat kan iedereen die een negatief beeld heeft van drugs ook gewoon doen: er niet voor kiezen.

verwondering en Mindless vinden dit leuk.
  6. Mindless

Mindless Badass junkie Zweefkees Emeritus Mod Top Tripreporter

Ja, we leven in de tijd van instant gratificatie.
    Je kunt je afvragen, zijn al die manieren van vermaak en bevrediging van behoefte aan genot, maar ook aan goedkeuring van anderen de oorzaak van veel van onze problemen, of zijn het symptomen van een dieper liggende issue. Ik denk zelf voornamelijk het laatste. En ik denk dat de TS hier ook wel op doelt(?) Maar alsnog, je leert sommige lessen alleen door dingen te ondergaan. Niemand wordt wijs door meteen vanaf het begin alles goed te doen.

Ik weet niet wat schadelijker is en ik weet ook niet of dat er toe doet. Beide (hedonisme in drugs en social media verslaving) zijn denk ik tekenen/symptomen van een maatschappij die met zichzelf in de knel zit.

Laatst bewerkt: 15 jun 2019
  7. MDMAZING

MDMAZING Wijs gebruiker

beide

Neo-Shulginist vindt dit leuk.
  8. Fenrir

Fenrir DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Onwaar. We krijgen vele verschillende en tegenstrijdige perspectieven te horen. Grofweg de helft van de Nederlanders gelooft in een van de grote religies, die stuk voor stuk de vrijheden en autonomie van het individu beperken en hedonisme veroordelen. Try again.
    Fijn dat heb dit zó onomstotelijk hebt kunnen vaststellen dat je dit kunt poneren als waarheid. Bron?
    Niet alles begint met mooie gedachten. Ook ben ik benieuwd hoe je erbij komt dat gebruik van een middel meestal tot misbruik leidt. Bron?
    Af en toe, als ik geen geld heb om uit te gaan, haal ik op zaterdag de duimschroeven uit de kast. Je moet toch érgens je foltering krijgen.
    Arme gans.
    Je bedoelt uitgaan? Ik ken overigens genoeg mensen die niet drinken en geen drugs gebruiken, en het overgrote deel van de mensen in mijn vriendengroep die wél gebruiken kiezen er regelmatig voor om nuchter te blijven, om uiteenlopende redenen. Anekdotisch bewijs is natuurlijk geen basis om grote claims te maken maar het ontkracht wel meteen je suggestie dat drinkers en druggebruikers niet nuchter kunnen of willen zijn in sociale situaties.
    Ik snap niet helemaal wat je hiermee bedoelt... je denkt dat mensen die af en toe een biertje drinken niet meer in staat zijn om nuchter naar een plant, dier, ecosysteem of weerfenomeen te kijken en voldoening te voelen?
    (Sidenote: je weet dat veel psychoactieve stoffen gewoon zo in de natuur te vinden zijn?)
    Dát vind ik nou van de invloed die religies op mens en maatschappij hebben.
    Step aside, kanker, oorlog, zelfmoord, terrorisme, obesitas, pesten, depressie, burnout, stress, klimaatvervuiling, smog, ontbossing, vergrijzing, bezuinigingen op gezondheidszorg en onderwijs, dementie en verkeersongelukken; Karel heeft een paddestoel gegeten!
    - Genot = neurotransmitters in je hersenen. Succes met je biologie herdefiniëren.
    - Succes met dit "de jeugd duidelijk maken".
    - Dit MAG niet? Dat bepaal ik zelf wel.
    Hier hebben we het al over gehad.
    Ik wens jou ook heel veel sterkte toe.

Uit nieuwsgierigheid, wat hoop je nou te bereiken door naar een forum voor drugsgebruikers te komen en te roepen dat we geen drugs mogen gebruiken van god?

lampenkapje, Eve's drop, Albedo en 7 anderen vinden dit leuk.
  9. acht.zes

acht.zes Badass junkie De Leukste Thuis!

Ik ben mezelf momenteel eens lekker aan het folteren met speciaalbier, dikke joints en klein beetje pep :fearscream:

@Fenrir
    Spot on!

chipmunk, PsyTekZ, Mezelf en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. Zwijgrecht

Zwijgrecht Bewuste gebruiker

Ik voel me Paddomasochistisch

lampenkapje, acht.zes en Fenrir vinden dit leuk.
  11. Portobello

Ik kreeg als kleine Portobello nog van die belerende korte films in de klas te zien over mensen die uitgingen, 1 pil XTC namen en dood neer vielen :sweatsmile:

12. LoveSexDreams

LoveSexDreams Experimenterende gebruiker

Haha ik ook maar dan over een jongen die op een nacht tijdens het uitgaan veel zo had gedronken dat hij in een rolstoel terecht kwam. En dat werd dan afgebeeld als iets wat jou ook zomaar kan overkomen als je niet oplet. Dat gebeurt echt niet zomaar dan moet je wel een hele fles sterke drank atten ofzo voordat dat gebeurt.

Portobello vindt dit leuk.
  13. Portobello

Haha, wat een onzin ook. Zal best kunnen maar dan door te vallen. En die XTC, sja, teveel water gezopen waarschijnlijk. Net als marathonlopers vaker overlijden aan watervergiftiging dan aan uitdroging. Maar dat zie je dan weer niet in zo'n moraliserend filmpje.

14. Stonologie

Stonologie Bewuste gebruiker

+1

15. Neo-Shulginist

Neo-Shulginist Bewuste gebruiker

Ik denk dat er heel veel redenen zijn om drugs te gebruiken.

Soms is het nieuwsgierigheid. De keer daarna probeer je eens stoer te doen. Na een paar keer ga je het middel associëren met gevoelens, en dan komt er meer een doelbewuste koppeling in je geheugen: ik wil me nu stoned voelen! Als je dat te vaak doet dan wen je aan het effect en doe je het vooral nog uit gewoonte.

Je kunt drugs gebruiken als medicijn, om jezelf te verkennen, andere werelden te zien, om dichterbij elkaar te komen, of juist om die ander eventjes te kunnen vergeten. Soms laat je je een beetje meeslepen door vrienden of onbekenden op een vaag online forum.
    En soms, dan wil je gewoon een beetje recalcitrant doen.

Laatst bewerkt: 16 jul 2019
    Portobello, acht.zes en Mezelf vinden dit leuk.
  16. Benzoboss

Benzoboss Wijs gebruiker

Als drugs altijd tot elende Leiden hoe kan het dan dat een hoop mensen om kunnen gaan met benzos/opioiden/Amfetamine op recept?

Waarom gaat hun Leven niet fundimenteel naar de typhus tijdens en na hun "recept" uiteraard hebben skmigen er een probleem mee maar de meeste gewonen mensen die ik Ken die ooit een piletje tegen de pijn angst of adhd hebben gehad hebben er geen problemen mee gehad.

De meeste mensen kunnen drugs verantwoord gebruiken.

Somigen niet nee maar dat is absoluut geen reden om dw pret voor iedereen te bederven.

Sorry voor mijn nederlands maar ik ben hier verschrikkelijk slecht in en mijn auto correct staat op engels...
    Lol

Azarius vaporizers and accessories
Laden...