Is het mogelijk dat katten op speed af komen?

guap

Experimenterende gebruiker
Heyy DF
Ben ik weer met een brandende vraag:
is het mogelijk dat katten aangetrokken worden door de geur van speed?

Een van mijn katten lijkt wanneer ik speed heb gedaan een stuk knuffeliger te zijn en lijkt ook wel meer te gaan likken als ik dr aandacht geef (ookal likt ze normaal ook veel), natuurlijk laat ik dit niet toe als ik onder invloed ben ivm mogelijk onzichtbare resten.

Ik maak me in iedergeval vaak zorgen om wat mijn kat allemaal binnen zou kunnen krijgen van resten die niet zichbaar zijn maar mogelijk gevaarlijk voor zon beestje.

Als iemand hier toevallig meer over weet laat het me alsjeblieft weten.

Tnxx en Ciao,

Guap

MyLittlePonyPack

Badass junkie
Ik heb zelf geen huisdieren maar toen ik nog veel gebruikten met een maatje die wel katten had, wilden die katten juist nooit wat voor ons weten als we aan het gebruiken waren. Normaal waren ze wel aanhankelijk, maar dan zagen we ze juist niet en kwamen ze echt niet bij ons🙈

Neo-Shulginist

Badass junkie
Volgens mij verhoogt Amfetamine je lichaamstemperatuur. Katten houden van warm.
Je lichaamstemperatuur blijft stabiel (want anders heb je koorts en daar word je echt niet lekker van), maar je staat wel meer 'aan' waardoor je meer warmte produceert, en je aderen gaan meer open staan waardoor je meer van die warmte afgeeft. Interessante hypothese.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Heyy DF
Ben ik weer met een brandende vraag:
is het mogelijk dat katten aangetrokken worden door de geur van speed?

Een van mijn katten lijkt wanneer ik speed heb gedaan een stuk knuffeliger te zijn en lijkt ook wel meer te gaan likken als ik dr aandacht geef (ookal likt ze normaal ook veel), natuurlijk laat ik dit niet toe als ik onder invloed ben ivm mogelijk onzichtbare resten.

Ik maak me in iedergeval vaak zorgen om wat mijn kat allemaal binnen zou kunnen krijgen van resten die niet zichbaar zijn maar mogelijk gevaarlijk voor zon beestje.

Als iemand hier toevallig meer over weet laat het me alsjeblieft weten.

Tnxx en Ciao,

Guap
Ik zoek zelf meer de verklaring in je eigen observering. Misschien heb je een andere perceptie van tijd waardoor het lijkt alsof katten meer aandacht zoeken. Doordat je het likken probeert te vermijden vraagt het gedrag van je kat ook meer aandacht, waardoor het waarschijnlijker is dat je het onthoudt. Zo kan er een ongelijke verhouding ontstaan tussen de momenten die je wel en niet onthoudt.

OtherShore

Badass junkie
Katten worden aanhankelijker als je ze negeert. Ze trekken altijd toe naar de persoon die de minste interesse in ze toont. Ik weet niet waarom, maar zo werkt het. Waarschijnlijk ben je terwijl je speed gebruikt een beetje afgeleid en daarmee trek je een kat juist aan.

jackhan

Belezen gebruiker
Door de processen in jouw lichaam wordt speed omgezet tot het zogenaamde catnip, en katten zijn hier dol op zie ook waar een kat wordt aangehouden omdat hij drugs bij zich heeft

Hippie Langwaus

Badass junkie
Misschien zweet je meer?

2 poezen hier in huis zijn gek op mijn zweetlucht. Kledingstukken met veel zweet worden enthousiast geknuffeld en gelikt.

Mijn kat heeft daar geen 'last' van, dus misschien is het iets hormonaals.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Katten worden aanhankelijker als je ze negeert. Ze trekken altijd toe naar de persoon die de minste interesse in ze toont. Ik weet niet waarom, maar zo werkt het. Waarschijnlijk ben je terwijl je speed gebruikt een beetje afgeleid en daarmee trek je een kat juist aan.
Beetje zoals vrouwen?

Edit: @Neo-Shulginist was me al voor haha.

Laatst bewerkt:

Dick_van_Leeuwen

Belezen gebruiker
Een kat kan je hartslag horen toch? Die gaat sneller. Mijn theorie is dat je kat denkt je angstig bent en daarom bij je komt.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Een kat kan je hartslag horen toch? Die gaat sneller. Mijn theorie is dat je kat denkt je angstig bent en daarom bij je komt.
Ik denk dat het allemaal veel meer met vibes te maken heeft. Net als kleine kinderen voelen dieren ook intuïtief energie aan.

Denk dat er geen denken aan te pas komt. Slechts 1 grote zee van energie die fluctueert op het spectrum van angst - liefde: is er ergens angst, dan trekt dat wezens aan die "hoger" in energie zitten. Op een magnetische manier. Opposites attract.

Een kat heeft waarschijnlijk geen besef van "anderen" en opereert puur op instinct/intuïtie.

Denk ik.

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Ze trekken altijd toe naar de persoon die de minste interesse in ze toont. Ik weet niet waarom, maar zo werkt het.
Ik heb eens in een docu gezien dat dit ook erg veel met oogcontact te maken heeft. Dieren houden in de regel niet perse van direct oog contact.
Laat nou net de mensen die geen interesse hebben ook het minste oogcontact hebben en het klinkt nog best logisch.

OtherShore

Badass junkie
Ik heb eens in een docu gezien dat dit ook erg veel met oogcontact te maken heeft. Dieren houden in de regel niet perse van direct oog contact.
Laat nou net de mensen die geen interesse hebben ook het minste oogcontact hebben en het klinkt nog best logisch.
Klinkt idd aannemelijk!

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Zou dit niet betekenen dat autisten dan overladen worden met vrouwen en katten?

Soulassasins

Wijs gebruiker
Ik heb iets verschrikkelijks meegemaakt met 1 van de 6 katten van me ex.
Even voor de duidelijkheid ,dieren zijn mijn beste vrienden zelfs insecten laat ik met rust en zet ze buiten ipv doden.
Maar goed me ex heb eens wat speed laten liggen op tafel ,een paar lijntjes om gesnoven te worden en in een onbewaakt moment is een van de poezen op tafel gesprongen en een likje genomen van de speed.
Ik heb nog nooit een kat zo hard zien rennen en klimmen ,al de muren onder de krassen en gordijnen en zelfs op plafond kon je klauwsporen vinden.
Moraal van verhaal ,laat nooit je dope liggen waar huisdieren zijn aub!

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik heb iets verschrikkelijks meegemaakt met 1 van de 6 katten van me ex.
Even voor de duidelijkheid ,dieren zijn mijn beste vrienden zelfs insecten laat ik met rust en zet ze buiten ipv doden.
Maar goed me ex heb eens wat speed laten liggen op tafel ,een paar lijntjes om gesnoven te worden en in een onbewaakt moment is een van de poezen op tafel gesprongen en een likje genomen van de speed.
Ik heb nog nooit een kat zo hard zien rennen en klimmen ,al de muren onder de krassen en gordijnen en zelfs op plafond kon je klauwsporen vinden.
Moraal van verhaal ,laat nooit je dope liggen waar huisdieren zijn aub!
Damn...

Is het wel goed afgelopen met die kat?

Heb wel gehoord dat hele kleine hoeveelheden speed al gevaarlijk tot dodelijk kunnen zijn voor katten. Ex was doodsbang dat de katten wat zouden binnen krijgen. En terecht dus.

Inderdaad super voorzichtig mee zijn als je huisdieren hebt. Bijvoorbeeld met laten drogen op een schoteltje: compleet buiten het bereik van katten houden!!

Soulassasins

Wijs gebruiker
Damn...

Is het wel goed afgelopen met die kat?

Heb wel gehoord dat hele kleine hoeveelheden speed al gevaarlijk tot dodelijk kunnen zijn voor katten. Ex was doodsbang dat de katten wat zouden binnen krijgen. En terecht dus.

Inderdaad super voorzichtig mee zijn als je huisdieren hebt. Bijvoorbeeld met laten drogen op een schoteltje: compleet buiten het bereik van katten houden!!
Het is gelukkig goed afgelopen maar het arme diertje heb wel af moeten zien aangezien we niets konden doen ,de dag erna was poes weer normaal.
Maar echt het had superverkeerd af kunnen lopen.

Bovenaan