ITP

Wise

Newbie
Hey allemaal!

Ik heb een vraag die toch wel redelijk cruciaal is.
Ik heb nog nooit van een joint getrokken, en ik zou dat nu wel is willen proberen :grin:

Punt is, dat ik ITP heb gehad. Hierdoor mag ik geen bloedverdunners of aspirine innemen. Als mijn bloed verdund wordt stolt het niet meer, wat dus vrij gevaarlijk is.
'k ga dat niet frequent doen, gewoon één keer een joint doen als experimentje (met vrienden). :wink:

Dus, heeft iemand enig idee welk effect het gebruik van wiet kan hebben op je bloedvaten, als het al een effect heeft?

Alvast bedankt,

Wise

Winehouse

Badass junkie
Dit heb ik kunnen vinden over het effect van cannabis op de bloedvaten en het hart..

Fysiologische effecten van THC
• Hart en bloedvaten
Cannabinoïden hebben een uitgesproken invloed op de werking van hart en bloedvaten. Cannabinoïden verlagen de bloeddruk door vasodilatatie, gecombineerd met een versnelde hartslag, een verwijding van de pupillen en posturale hypotensie (duizeligheid bij plots opstaan). Dit kan gevaarlijk zijn voor mensen met hartproblemen.
Een ander gevolg van de rechtstreekse inwerking van cannabinoïden op de bloedvaten, met name in de ogen en in de lever, is vaatverwijding in het oogbindvlies, waardoor de druk in de oogbol verlaagt (vandaar de verlichtende werking bij glaucoom).

Bron: http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuse ... art_id=845

Volgens mij kan een joint bij jou geen kwaad..

Bovenaan