1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Je favoriete/grapigste drugs fabeltje(s)

Discussie in 'Drugs' gestart door pelgrim, 18 okt 2018.

SGGZ, 110% hulp bij verslaving
  1. pelgrim

pelgrim Bewuste gebruiker

Wat ik ooit als 14-15jarige snotneus ooit te horen had gekregen was dat er iemand zei buiten de schoolpoort :

"Als je cocaïne snuift en je neus begint te bloeien dan weet je dat hij niet versneden is."

Ja rookte toen juist nog maar jointjes maar als ik eraan terugdenk vond ik deze quote echt wel grappig :grin:.

Nog iemand met een fabel of een zotte quote hehe :tongueout: ??

DeApotheek vindt dit leuk.
  2. DeApotheek

DeApotheek Belezen gebruiker

in mijn middelbareschooltijd dachten een hoop mensen dat je high kon worden van die draadjes op een banaan door ze op te roken.

Generaal_Grafsteen, Techneut en pelgrim vinden dit leuk.
  3. De Dunne

De Dunne Badass junkie

Dat er iemand bleef volhouden dat pep een light vorm van speed is...

pelgrim en DeApotheek vinden dit leuk.
  4. DeApotheek

over pep gesproken,

mensen die denken dat er verschillende soorten pep zijn, zoals appeltjes pep.

pelgrim vindt dit leuk.
  5. acht.zes

acht.zes Badass junkie De Leukste Thuis!

Van drugs wordt je agressief.

Techneut, pelgrim en DeApotheek vinden dit leuk.
  6. DeApotheek

In het geval van alcohol is het wel een juiste statement.

Techneut en pelgrim vinden dit leuk.
  7. acht.zes

acht.zes Badass junkie De Leukste Thuis!

@DeApotheek
    Hoewel t bij alcohol wat vaker voorkomt, ook daar een zware minderheid.

pelgrim vindt dit leuk.
  8. Fool

Fool Badass junkie

Zo heb je ook goeie en kut pep. :)

pelgrim en DeApotheek vinden dit leuk.
  9. DeApotheek

Ik weet even niet of dit sarcasme is haha. Maar nee dat zijn uiteraard geen soorten.

Fool en pelgrim vinden dit leuk.
  10. Natozlato

Natozlato Experimenterende gebruiker

Niet echt een fabeltje maar toen ik klein was had je bij ons in de stad veel heroïneverslaafden en mn moeder noemde ze hashkikkers :tearsofjoy:
    Nog steeds is dit een algemeen bekende benaming voor een drugsverslaafde hier, maakt niet uit waaraan.

11. LoveSexDreams

LoveSexDreams Experimenterende gebruiker

Dat xtc en mdma verschillende dingen zijn met een ander effect. Helaas denken veel mensen dat nog steeds.

Guy_without_name en De Dunne vinden dit leuk.
  12. שמש

שמש Bewuste gebruiker

Hash spuiten

13. Game&Watch

Game&Watch Belezen gebruiker Tripreporter

Jup, heb hier vorige week nog een discussie over gehad.

Maar op een gegeven moment gaf ik het op. Mensen willen gewoon geloven dat een xtc pil een mengseltje is waar sowieso ook speed en andere dingen in zitten. Prima

LoveSexDreams vindt dit leuk.
  14. PsychedelicMagic

PsychedelicMagic Bewuste gebruiker

- van paddo's ga je kabouters en olifanten zien...

En zo nog een hoop van die onzin-_-

15. שמש

שמש Bewuste gebruiker

drugs extraheren uit rioolwater

16. Game&Watch

Ik wou dat er een drug was waarvan je kabouters en olifanten ging zien. Soort augmented-reality-drug die verder niks vervormd of veranderd maar dat er wel zomaar roze olifanten en kabouters door je huiskamer stormen

17. PsychedelicMagic

PsychedelicMagic Bewuste gebruiker

Heb weleens gehoord dat je kan gaan hallucineren als je gaat blowen terwijl je zwaar onder invloed bent van mdma.... Je schijnt dan dus onder andere olifanten te zien die langs je vliegen. Verder kan datura je in een delier brengen waarbij je wakker word in de martelkamer van Satan, en waar ie je gaat sodomeren. Maar dat wist je vast al wel :P Ikzelf hou het bij paddo's en lsd. Echt hallucineren lijkt mij maar niks. Vooral niet als het de paranoïde kant opgaat...

18. Game&Watch

Ja MDMA is een raar goedje. Ik ben wel bekend met het hallucineren daarvan helemaal einde van de trip (met bier; slecht plan). Maar dat is bij mij meer staand slapen dan echt hallucineren.

En ja, als ik echt ga hallucineren zou ik behoorlijk para worden waarschijnlijk haha. Toch is dat wel wat sommige mensen denken dat bij praktisch iedere drug gebeurt.

19. Rebell

Rebell Wijs gebruiker

Dat je mee rookt als je in de zelfde ruimte zit met iemand die een joint rookt.

Je kan de hele dag in de shop zitten maar de waarde van Thc in je bloed is niks.

20. Roze Olifant

Roze Olifant DF Staff Medewerker Moderator Top Tripreporter

... Onzin?! :disrelieved:

Nee, even alle gekheid op een stokje, dit denken inderdaad veel mensen en het is niet gebruikelijk om dit soort dingen te zien bij gebruik van psychedelica. Toch kun je dit soort beelden in mijn beleving wel ‘ervaren’ op tripmiddelen. Daarmee bedoel ik dus dat je CEV’s kunt hebben of droombeelden waarin sprookjesachtige figuren voorkomen. Ik heb narretjes en gekleurde tweekoppige fluffy lama’s ‘gezien’ toen ik probeerde te slapen na een minidosis LSD.

En op psilocybine heb ik een keer een vorm van synesthesie gehad die te maken had met een kabouter: ik hoorde een bepaalde klank in de muziek en die klank, een soort ‘oink’, vormde ineens een boosaardige kabouter met een stokje vast met een wortel eraan (??? don’t ask). Het was niet zozeer een echt beeld, maar meer een associatie. Een heel sterke associatie overigens want ik heb die kabouter nog regelmatig als flashback teruggekregen tijdens trippen.

Ik snap door deze ervaringen dus wel waar die gedachtengang van mensen dat je dit soort dingen gaat zien vandaan komt. Het zijn alleen minder directe hallucinaties, meer bepaalde creatieve koppelingen in je hoofd.

21. -DONE-

-DONE- Experimenterende gebruiker

Sowieso? Het valt nog best mee in hoeveel XTC pillen daadwerkelijk speed zit.

22. stomme eend

stomme eend Bewuste gebruiker

Daarom staat het ook in een fabeltjes-topic :wink:

@Roze olifant
    Die ervaring herken ik ook. Ik heb op paddo's toch wel behoorlijk wat figuren (vooral dieren, in niet al te natuurlijke vorm, de roze olifant had er prima tussen gekund!)gehallucineerd , en dan is het inderdaad meestal geen platte hallucinatie maar een koppeling met gedachten en verhalen die op dat moment spelen. Lastig uit te leggen.

-DONE- vindt dit leuk.
  23. Sannetje

Sannetje Experimenterende gebruiker

"Aan druggs ga je dood, drink liever een wijntje"

24. Techneut

Techneut Belezen gebruiker

Keta is voor paarden

Prison en LoveSexDreams vinden dit leuk.
  25. verwondering

verwondering Bewuste gebruiker Top Tripreporter

Van LSD ga je heel gekke dingen zien, weet je totaal niet meer wat je aan het doen bent, en voor je het weet loop je op je sokken door een onbekende stad te rennen.

O, wacht... :thinking:

Fenrir vindt dit leuk.
  26. Fenrir

Fenrir DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Baas :rock:

verwondering vindt dit leuk.
  27. Psilocyloner

Psilocyloner Belezen gebruiker

Het fabeltje dat natuurlijke stoffen of lichaamseigen stoffen altijd beter of minder schadelijk zouden zijn dan synthetische. Een psychiater wou me ooit 'ns melatonine voorschrijven, onder het mom van ''dat is een lichaamseigen stof''. Zeg ik: ''GHB is ook een lichaamseigen stof''. Je had dat gezicht moeten zien. Episch. Nog zo'n kreet: ''natuurlijk plantenextract''. Wat is cocaïne dan?

Doet me denken aan een artikel over Decibel Outdoor een paar maanden terug in BN De Stem, waarin werd gemeld dat festivalgangers dat weekend tezamen 4 kilo harddrugs zouden hebben uitgeplast. Toch benieuwd hoe ze dat onderzocht hebben. Wat zouden ze na afloop van het onderzoek met die 4 kilo hebben gedaan? Zie het voor je... alle pis uit die plaszuilen inkoken en snuiven maar... :P

Laatst bewerkt: 20 nov 2018
    Rebell en Fenrir vinden dit leuk.
  28. Rebell

Rebell Wijs gebruiker

Ik weet waar dat vandaan komt. Ik had in de jaren 90 een zak pillen gekocht en dat waren appeltjes..
    Dat waren pure speed pillen.
    Misschien dat mensen dat hebben onthouden en denken ze daaraan..

29. Lytje pole

Lytje pole Bewuste gebruiker

Dat is een aardige kink die je daar hebt.

Fenrir vindt dit leuk.
  30. Fenrir

Fenrir DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Nú snap ik het probleem van degene die dit topic startte; dixiecoke! :tearsofjoy:

Psilocyloner vindt dit leuk.
  31. Insightly

Insightly Belezen gebruiker

Dat ik tijdens een paddo trip zeker wist dat ik stervende was. En dat ik emotioneel afscheid nam van mijn goudvis.
    Die ik nooit had gehad.

Rebell vindt dit leuk.
  32. Insightly

Dat ik tijdens diezelfde trip mijn beste vriendin zover kreeg om mij naar de eerste hulp post te rijden.
    En dat ik bij rood stoplicht telkens tegen haar zei: ajoh rij toch door rood. Het maakt allemaal niet meer uit, nu ik dood ga.
    Mijn vriendin zei dat ik mijn kop moest houden. 'Terwijl ik stervende was!' Mijn 'snappertje' was volledig van slag.

Laatst bewerkt: 21 nov 2018
  33. Rebell

Rebell Wijs gebruiker

Ik droomde na zwaar GHB gebruik dat ik mijn cavia een jaar geen eten had gegeven.
    En hij leefde nog!
    Alleen ik heb nooit een cavia gehad..

Insightly vindt dit leuk.
  34. Insightly

Paddotrip en naar de eerstehulp:
    Eenmaal aangekomen bij de eerste hulp had ik niet door dat ik aan de deuren moest trekken ipv duwen.om binnen te komen.
    En dat ik vervolgens op de deuren ging bonzen en riep: 'help help ik ga dood!! Doe open! Snel!'

Rebell en Ganja vinden dit leuk.
Laden...