• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

Je leven herbeleven

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

heyol

Bewuste gebruiker
Ik kan keta onderverdelen in drie soorten ervaringen tot nu toe:
  • Party-ervaring. Je snuift een beetje in een club ofzo
  • Chill-ervaring, op cafe of in de zetel met vrienden en een filmpje
  • Mentale ervaring
Deze post gaat over de laatste. Met sommige keta heb ik, dat als ik echt - relatief - veel binnen heb gehad die avond, mijn gedachten heel rare sprongen maken.
Het is dan net alsof ik heel mijn leven vanop een grote afstand bekijk. Heel vaak zie ik mezelf dan ook in de toekomst (op een dagdromende manier), maar lijkt
het precies alsof ik dat moment in de toekomst nu aan het beleven ben, of al beleefd heb.

Vaak lijkt het ook, alsof het leven dat ik leid, niet mijn eigen leven is. Snap je? Alsof ik maar gewoon een stuk mens ben dat rondloopt
op deze aarde en bepaalde dingen doet; maar over niks controle heb. Dat iemand anders mijn lichaam/leven bestuurd, maar ik - mijn geest - wel alles volgt maar niks kan controleren of zeggen.

Ook herbeleef ik bepaalde gebeurtenissen in mijn leven opnieuw. Iedereen heeft wel eens keuzes of dingen meegemaakt
die je leven getekend hebben. Ik herbeleef dan het gevoel van die keuzes en gebeurtenissen opnieuw. En ik vraag me af
of die keuzes wel de juiste waren etc. Zo zag ik bijvoorbeeld - weer op een dagdromende manier - een pas overledenen voor mij zitten
aan het tafeltje waar we vaak samen zaten. Het leek zo echt, dat ik 5 minuten heb liggen twijfelen of deze persoon wel echt overleden was.

Het was echt raar, ik stelde mezelf de vraag "Huh, is dit echt gebeurt? Dit kan toch niet? Die is toch niet overleden? Dit weekend ga ik hem/haar bezoeken." Tot de realiteit weer doordrong na een tijdje.

De hele avond kan soms ook gewoon een grote droom lijken. Je begint bijvoorbeeld om 8u met een groep vrienden te pakken, maar tegen 1u 's nachts wanneer je genoeg binnen hebt, lijkt het voor mij precies alsof heel die avond niet gebeurt is. Dingen die gedaan of gezegd zijn lijken een droom of lijken heel ver in het verleden te liggen (terwijl het pas gebeurt is).

Wanneer ik dan de volgende ochtend nuchter op sta, is dat wel allemaal uitgewerkt. Maar toch blijf ik dat gevoel altijd een beetje onthouden.
Het lijkt me ook iets typisch aan keta, en ik vindt het ook geen slechte ervaring. Voor af en toe, is dit een leuke ervaring.

Nog iemand zo iets?

Spyro

Badass junkie
Ja, zoiets. Als ik veel Keta snuif zie ik mezelf soms zweven door de stad hier. Of zweef ik naar mijn werk toe en zie ik iedereen aan het werk daar. Het meest bizarre wat ik mee heb gemaakt denk ik, is dat ik een soort van een lichaam kan overnemen van iemand. Ik kan het niet eens uitleggen. Ik kan ineens bijvoorbeeld een collega zijn en alle trekjes die ze hebben neem ik dan over. Of manier van praten. Soms zweef ik ook gewoon door het heelal of herbeleef ik dingen die ik heb meegemaakt en soms beleef ik dingen die ik nog nooit heb meegemaakt. Heb ook lang steeds mijn begrafenis gezien. Dan zag ik mezelf naar mezelf kijken in een kist. Heel vaag.

Maar moet eerlijk zeggen dat ik nooit angsten heb gehad oid. Nooit getwijfeld of ik erin zou blijven hangen.

geflipt

Bewuste gebruiker
Ja, zoiets. Als ik veel Keta snuif zie ik mezelf soms zweven door de stad hier. Of zweef ik naar mijn werk toe en zie ik iedereen aan het werk daar. Het meest bizarre wat ik mee heb gemaakt denk ik, is dat ik een soort van een lichaam kan overnemen van iemand. Ik kan het niet eens uitleggen. Ik kan ineens bijvoorbeeld een collega zijn en alle trekjes die ze hebben neem ik dan over. Of manier van praten. Soms zweef ik ook gewoon door het heelal of herbeleef ik dingen die ik heb meegemaakt en soms beleef ik dingen die ik nog nooit heb meegemaakt. Heb ook lang steeds mijn begrafenis gezien. Dan zag ik mezelf naar mezelf kijken in een kist. Heel vaag.
De verhalen worden beter en beter! Geeft mij alleen meer zin in mijn eerste keta-ervaring binnen twee weken.
@Spyro , nog tips voor een eerste keer? Plan was om lijntjes van 40mg te leggen en dan zachtjes aan op te bouwen tot ik (of mijn sitter) stop zeg.
Heb veel ervaring met trippen, maar da's 20 jaar geleden. En ik wil definitely een lijn speed ervoor (daar lees ik alleszins veel goeds over, die combo).

geflipt

Bewuste gebruiker
Je 1e paar keer keta zou ik niet met uppers mixen; zou ik sowieso in t begin niet mixen.
Ok, geen probleem. Bedankt voor de tip trouwens! Maar na een paar keer dan wel?
Ik lees er alleen zoveel goeie dingen over dat ik nieuwsgierig ben...

benzzzy

Badass junkie
Ik heb vaak ook dat ik gwn in mijn bed lich op net wat teveel ket en Echt het afvraag hoe ik hier in hemelsnaam Ben beland.
Het voelt zo buitenaards.
Net alsof ik vast zit in een simulatie en eindelijk tot de realisatie kom dat niks Echt is.
Zo verwardend.

Heb ook meerdere malen gehad dat ik achter de schermen van de realiteit zweef.
Zegmaar de stoppenkast van het universum.
Een donkere tunnel waar de bedrading van het universum zit.

Vaag spul

Spyro

Badass junkie
De verhalen worden beter en beter! Geeft mij alleen meer zin in mijn eerste keta-ervaring binnen twee weken.
@Spyro , nog tips voor een eerste keer? Plan was om lijntjes van 40mg te leggen en dan zachtjes aan op te bouwen tot ik (of mijn sitter) stop zeg.
Heb veel ervaring met trippen, maar da's 20 jaar geleden. En ik wil definitely een lijn speed ervoor (daar lees ik alleszins veel goeds over, die combo).
Ik kom hier morgen even op terug!

Blyatman

Bewuste gebruiker
Ik kan keta onderverdelen in drie soorten ervaringen tot nu toe:
  • Party-ervaring. Je snuift een beetje in een club ofzo
  • Chill-ervaring, op cafe of in de zetel met vrienden en een filmpje
  • Mentale ervaring
Deze post gaat over de laatste. Met sommige keta heb ik, dat als ik echt - relatief - veel binnen heb gehad die avond, mijn gedachten heel rare sprongen maken.
Het is dan net alsof ik heel mijn leven vanop een grote afstand bekijk. Heel vaak zie ik mezelf dan ook in de toekomst (op een dagdromende manier), maar lijkt
het precies alsof ik dat moment in de toekomst nu aan het beleven ben, of al beleefd heb.

Vaak lijkt het ook, alsof het leven dat ik leid, niet mijn eigen leven is. Snap je? Alsof ik maar gewoon een stuk mens ben dat rondloopt
op deze aarde en bepaalde dingen doet; maar over niks controle heb. Dat iemand anders mijn lichaam/leven bestuurd, maar ik - mijn geest - wel alles volgt maar niks kan controleren of zeggen.

Ook herbeleef ik bepaalde gebeurtenissen in mijn leven opnieuw. Iedereen heeft wel eens keuzes of dingen meegemaakt
die je leven getekend hebben. Ik herbeleef dan het gevoel van die keuzes en gebeurtenissen opnieuw. En ik vraag me af
of die keuzes wel de juiste waren etc. Zo zag ik bijvoorbeeld - weer op een dagdromende manier - een pas overledenen voor mij zitten
aan het tafeltje waar we vaak samen zaten. Het leek zo echt, dat ik 5 minuten heb liggen twijfelen of deze persoon wel echt overleden was.

Het was echt raar, ik stelde mezelf de vraag "Huh, is dit echt gebeurt? Dit kan toch niet? Die is toch niet overleden? Dit weekend ga ik hem/haar bezoeken." Tot de realiteit weer doordrong na een tijdje.

De hele avond kan soms ook gewoon een grote droom lijken. Je begint bijvoorbeeld om 8u met een groep vrienden te pakken, maar tegen 1u 's nachts wanneer je genoeg binnen hebt, lijkt het voor mij precies alsof heel die avond niet gebeurt is. Dingen die gedaan of gezegd zijn lijken een droom of lijken heel ver in het verleden te liggen (terwijl het pas gebeurt is).

Wanneer ik dan de volgende ochtend nuchter op sta, is dat wel allemaal uitgewerkt. Maar toch blijf ik dat gevoel altijd een beetje onthouden.
Het lijkt me ook iets typisch aan keta, en ik vindt het ook geen slechte ervaring. Voor af en toe, is dit een leuke ervaring.

Nog iemand zo iets?
Jazeker wel, vaak reis ik met genoeg ket op naar een ander universum, beleef ik serieus mind blowing shit, waarbij ik me serieus soms afvraag of dit echt is of gewoon de ketamine. Tijd reizen of echt andere werelden beleven.
dankzij @Spyro ontzettend veel geleerd over ketamine en wat je er mee kan doen en hoe je het kan sturen.
Eerste ervaring was geweldig, en nu nog steeds als het op zo’n level komt. K-hole is echt een ervaring op zich vindt ik zelf en geniet op zulke momenten daar echt van. Algemeen het simpelweg “dom zijn” en de controle even verliezen is heerlijk, even weg zijn van de realiteit en de touwtjes los laten.

Spyro

Badass junkie
Spyro, ben je hier nog? Heb nog een half uurtje. Anders vvd... Thx
Ik zou niet gaan combineren met speed hoor. Als je de hallucinerende kant op wil gaan dan verpest dat echt alles... Is misschien leuk voor de toekomst als je eens een avondje aan de speed zit en met Keta afsluit.

Ik weet niet hoe ver je wil gaan? Alleen vaag zijn? Een reis maken? Een hole? En wat voor Keta heb je? Met de één heb je andere effecten dan met de ander.

geflipt

Bewuste gebruiker
Ik zou niet gaan combineren met speed hoor. Als je de hallucinerende kant op wil gaan dan verpest dat echt alles... Is misschien leuk voor de toekomst als je eens een avondje aan de speed zit en met Keta afsluit.

Ik weet niet hoe ver je wil gaan? Alleen vaag zijn? Een reis maken? Een hole? En wat voor Keta heb je? Met de één heb je andere effecten dan met de ander.
Deze post zie ik dus nu pas... Excuseer... Dat van die speed, dat doen we dus niet, begrepen. Want ik wil graag de trippy kant uit. Een reis maken, dat zeker. Een hole hoeft echt niet.

Ik weet niet welke Keta ik heb, maar hij komt van een vriend die handelt in grote hoeveelheden. Hij neemt het zelf heel vaak en wil enkel het beste (en nee, kan het hem niet vragen, want hij is tijdelijk niet bereikbaar). Verder weet ik er niets over, en laten testen in BE gaat niet. Heb ook gehoord van D dat ik de keta eerst moet 'pletten' tot quasi poeder, klopt dat? Nu lijken het kleine kristallen.

Ben vooral benieuwd naar welke dosis(sen). Daarom dacht ik, zoals @Roze Olifant, om in stapjes van 40mg te gaan (heb een hele goeie schaal). Maar dat was maar een idee. En ik zei het al, het is 20 jaar geleden dat ik nog getript heb... Ben niet bang, maar wil het op de juiste manier doen, zeker de eerste keer!

Alles eromheen zit al goed denk ik. Setting & sitter: thuis bij mijn beste vriendin, in een huis dat ik heel goed ken. Tot en met de verse gemberthee tegen eventuele misselijkheid en een grote zetel! Thx

heyol

Bewuste gebruiker
Je moet je keta idd crushen tot het helemaal poederachtig is. Die kristallen ga je niet kunnen snuiven.
Je hebt de soorten R en S keta. R zijn meestal kristalachtig terwijl S eerder meestal bolletjes zijn.

heyol

Bewuste gebruiker
@Spyro als ge is tijd hebt moogt ge me ook is uitleggen hoe ge uw keta ervaring stuurt, en hoe ge in die hole geraakt enzo.

Blauweaap

Belezen gebruiker

Ik pak altijd ket bij mijn pep na 36u+ wakker ga ik toch ds gekste dingen zien. Toen mijn tolarantie 0 met ket en ik aan de pep zat en flink aan de ket zag ik mezelf opstraat lopen soort gta vision. Dus ik ben het er niet mee eens dat je pep je keta gaat verstoren. Ik enjoy ket nog alleen maar als er een anders substantie in zit alleen vind ik het maar saai.

geflipt

Bewuste gebruiker
Ik pak altijd ket bij mijn pep na 36u+ wakker ga ik toch ds gekste dingen zien. Toen mijn tolarantie 0 met ket en ik aan de pep zat en flink aan de ket zag ik mezelf opstraat lopen soort gta vision. Dus ik ben het er niet mee eens dat je pep je keta gaat verstoren. Ik enjoy ket nog alleen maar als er een anders substantie in zit alleen vind ik het maar saai.
Ik denk dat hij bedoelde om het niet meteen te gaan mixen, maar eerst zien wat ket op zich met je doet. Maar je bent een speed lover? Gegroet, ik ook.

Blauweaap

Belezen gebruiker
Ik denk dat hij bedoelde om het niet meteen te gaan mixen, maar eerst zien wat ket op zich met je doet. Maar je bent een speed lover? Gegroet, ik ook.
Een speed lover die vrijwel geen speed meer doet :tongueout: zeker al 1 jaar niet meer gedaan had paar festivals staan maar die gaan ook niet door dus dan nog maar een jaartje wachten.

DMTony

Newbie
Ik heb vaak ook dat ik gwn in mijn bed lich op net wat teveel ket en Echt het afvraag hoe ik hier in hemelsnaam Ben beland.
Het voelt zo buitenaards.
Net alsof ik vast zit in een simulatie en eindelijk tot de realisatie kom dat niks Echt is.
Zo verwardend.

Heb ook meerdere malen gehad dat ik achter de schermen van de realiteit zweef.
Zegmaar de stoppenkast van het universum.
Een donkere tunnel waar de bedrading van het universum zit.

Vaag spul

Wauw....dit heb ik laatst letterlijk zelf ook meegemaak! Achter het besturingspaneel van het heelal, gewoon eventjes meekijken hoe alles bestuurd kan worden...wat creepy hee!

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan