Je mag tegenwoordig ook helemaal niks meer

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

benzzzy

Badass junkie

Tot dat over 10 jaar een pak peuken 30 euro kost en een flesje bier 5 wat voor de gemiddelde Nederlander te duur is om zo nu en dan even te doen.

Hun heffen ontiegelijke accijnzen op deze producten en doen hier absoluut niks nuttigs me zoals gewoonlijk.

Dit is opressie en diefstal.

Ja het mag maar 70% van mijn geld stelen op ieder pakje sigaretten is onacceptabel.

25tolife

Badass junkie
Tripreporter
Geef je groot gelijk het word steeds duurder en het scheelt weinig of je mag nog binnen roken ivm brandgevaar ><
Vapen is daar wel een oplossing voor en Hasjmelk :)

Ganggang💯

Bewuste gebruiker
Niks nuttigs? Ik vind dat het allemaal wel aardig geregeld is in ons landje. Ben ondertussen op alle continenten geweest en je kan het een stuk slechter treffen. Zelfs als je in ons land niet wil of kan werken word je onderhouden door de staat. In armere landen ga je dan gewoon dood of ben je afhankelijk van familie.

Maar ik ben het wel met je eens dat er een te hoge accijns op sigaretten en drank wordt geheven. Er wordt gelukkig wel wat nuttigs mee gedaan vind ik.

benzzzy

Badass junkie
Geef je groot gelijk het word steeds duurder en het scheelt weinig of je mag nog binnen roken ivm brandgevaar ><
Vapen is daar wel een oplossing voor en Hasjmelk :)
Ecigs worden in Nederland ook gezien als tabakswaren onder de wet helaas dus daar is ook geen zekerheid over...

De Dunne

Badass junkie
Dat geklaag van Nederlanders toch ook. We wonen in 1 van de beste en rijkste landen ter wereld en we klagen en klagen maar.
Net als @Ganggang💯 zegt: kijk eens in andere landen. Ik ben ook in veel landen geweest waar armoede heerst, derde wereld landen. Geloof me, als je daar een poosje gewoond hebt lul je wel anders.
Wees eens tevreden met wat je hebt in plaats van ontevreden met wat je niet hebt.

Legio Patria Nostra

Wijs gebruiker
Juist! Juist!
Het enige, wat sommigen kunnen, is....zeuren.
Ook ik ben op plaatsen geweest, waar de mensen niet weten, of ze wel een maaltijd hebben. Die avond...
Of een slaapplaats, waar je niet beroofd wordt...
Al deze zeurders moesten maar eens naar de arme landen in Afrika toe.
Of in het Midden-Oosten.
Dan zijn ze genezen!
Het enige, wat discutabel is, dat is het weer. Te vaak koud, en nat.

Laatst bewerkt:

Revolutionair

Wijs gebruiker
Helemaal mee eens elke maand komen er regels bij al weet niet hoeveel jaren..
Er gaan nooit regels weg er komen alleen maar regels op regels bij..

Vroeger was ik zo trots op Nederland omdat we een bepaalde vrijheid hadden die andere landen niet hadden. Nu zijn we een land met de meeste regels. Een van duurste openbaarvervoers kosten. Duurste bezinekosten. Hoogste belastingen. Mensen die gewoon werken die naar de voedselbank moeten.
Mensen die die tanden missen omdat de tandarts kosten niet meer te betalen zíjn.
Steden waar je 17 jaar moet wachten op een woning.
Maar toch krijgen immigranten uit een ander land voorrang en zijn er verschillende instellingen die expats stimuleren om in Nederland te komen wonen.
Alles wat leuk is zoals vuurwerk, Sinterklaasfeest, bepaalde drugs (dat veel onschuldiger is als alcohol) etc. en ga zo maar door lverboden word omdat er een bepaalde kleine groep het er niet mee eens is of zich misdragen (wat altijd zou blijven gebeuren)

Een land waar de justitiële straffen het hoogst zijn van heel europa en nog blijven mensen volhouden dat we zogenaamd een zwak land zijn waar iedereen overal maar mee weg komt terwijl dat niet zo is.
Verkeersboetes die honderde euro's kosten voor kleine overtredingen.

Kan nog wel een half uur doorgaan over de regelgeving en situatie van ons land.
Dingen zijn niet meer goed geregeld in dit land in vergelijking met b.v. de jaren 90 en andere Europese landen.
En als je roept hoe goed we het allemaal hebben geregeld in dit land dan heb je echt een bord voor je kop en heb je totaal geen idee hoe dingen zijn geregeld op de wereld en in welke positie Nederland zich nou bevind anno 2020 terwijl we zo een welvarend land zijn.

Dus idd we mogen niks meer en het land is niet meer een fijn land om te wonen in vergelijkin met Duitsland, Denenmarken, Zwitserland, etc..

Laatst bewerkt:

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Dat geklaag van Nederlanders toch ook. We wonen in 1 van de beste en rijkste landen ter wereld en we klagen en klagen maar.
Net als @Ganggang💯 zegt: kijk eens in andere landen. Ik ben ook in veel landen geweest waar armoede heerst, derde wereld landen. Geloof me, als je daar een poosje gewoond hebt lul je wel anders.
Wees eens tevreden met wat je hebt in plaats van ontevreden met wat je niet hebt.
Is ook wel waar, maar het betekent ook niet dat je de soms belachelijke regels en wetten hier maar goed moet vinden, simpelweg omdat ze het in andere landen veel slechter dan hier hebben.

Ja we hebben het hier vrij goed, maar veel dingen zouden hier nog veel beter kunnen. Vooral wanneer dat door kleine aanpassingen bewerkstelligd zou kunnen worden, is dat soms nogal schrijnend.

Ben het ook wel eens met @Revolutionair dat het image dat NL nog steeds lijkt te hebben van enorm vrij land waar alles kan vaak eigenlijk niet meer klopt op veel vlakken en we links en rechts ingehaald worden door andere landen.

De Dunne

Badass junkie
Is ook wel waar, maar het betekent ook niet dat je de soms belachelijke regels en wetten hier maar goed moet vinden, simpelweg omdat ze het in andere landen veel slechter dan hier hebben.

Ja we hebben het hier vrij goed, maar veel dingen zouden hier nog veel beter kunnen. Vooral wanneer dat door kleine aanpassingen bewerkstelligd zou kunnen worden, is dat soms nogal schrijnend.

Ben het ook wel eens met @Revolutionair dat het image dat NL nog steeds lijkt te hebben van enorm vrij land waar alles kan vaak eigenlijk niet meer klopt op veel vlakken en we links en rechts ingehaald worden door andere landen.
Aan een kant heb je gelijk hoor. Vooral qua betutteling. Maar toch heb ik moeite met dat eeuwige geklaag van de gemiddelde Nederlander/westerling, zoveel ontevredenheid hoor en lees je. Ik heb anders gezien en anders meegemaakt en denk misschien daarom anders.

Ganggang💯

Bewuste gebruiker
Helemaal mee eens elke maand komen er regels bij al weet niet hoeveel jaren..
Er gaan nooit regels weg er komen alleen maar regels op regels bij..

Vroeger was ik zo trots op Nederland omdat we een bepaalde vrijheid hadden die andere landen niet hadden. Nu zijn we een land met de meeste regels. Een van duurste openbaarvervoers kosten. Duurste bezinekosten. Hoogste belastingen. Mensen die gewoon werken die naar de voedselbank moeten.
Mensen die die tanden missen omdat de tandarts kosten niet meer te betalen zíjn.
Steden waar je 17 jaar moet wachten op een woning.
Maar toch krijgen immigranten uit een ander land voorrang en zijn er verschillende instellingen die expats stimuleren om in Nederland te komen wonen.
Alles wat leuk is zoals vuurwerk, Sinterklaasfeest, bepaalde drugs (dat veel onschuldiger is als alcohol) etc. en ga zo maar door lverboden word omdat er een bepaalde kleine groep het er niet mee eens is of zich misdragen (wat altijd zou blijven gebeuren)

Een land waar de justitiële straffen het hoogst zijn van heel europa en nog blijven mensen volhouden dat we zogenaamd een zwak land zijn waar iedereen overal maar mee weg komt terwijl dat niet zo is.
Verkeersboetes die honderde euro's kosten voor kleine overtredingen.

Kan nog wel een half uur doorgaan over de regelgeving en situatie van ons land.
Dingen zijn niet meer goed geregeld in dit land in vergelijking met b.v. de jaren 90 en andere Europese landen.
En als je roept hoe goed we het allemaal hebben geregeld in dit land dan heb je echt een bord voor je kop en heb je totaal geen idee hoe dingen zijn geregeld op de wereld en in welke positie Nederland zich nou bevind anno 2020 terwijl we zo een welvarend land zijn.

Dus idd we mogen niks meer en het land is niet meer een fijn land om te wonen in vergelijkin met Duitsland, Denenmarken, Zwitserland, etc..
De problemen die jij beschrijft gaan vooral op voor de minder bedeelde medemens. Dat is in andere landen echt niet beter geregeld. Misschien met uitzondering van Zweden en Noorwegen.

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik vraag me altijd af waarom mensen niet emigreren als het hier zo kut is.
Misschien omdat dit hun thuis is, al hun vrienden en familie hier wonen? Niet een klein punt.
Aan een kant heb je gelijk hoor. Vooral qua betutteling. Maar toch heb ik moeite met dat eeuwige geklaag van de gemiddelde Nederlander/westerling, zoveel ontevredenheid hoor en lees je. Ik heb anders gezien en anders meegemaakt en denk misschien daarom anders.
Het is soms ook wel teveel klagen om het klagen ja. Maar andere keren is het weer heel terecht.

Revolutionair

Wijs gebruiker
Ik ben ook in veel landen geweest waar armoede heerst, derde wereld landen. Geloof me, als je daar een poosje gewoond hebt lul je wel anders.
Dat kan wel kloppen in sommige landen en we hebben ook veel goede voorzieningen.
Alleen je kan alles hebben in Nederland, een koophuis een auto en alles goed voor elkaar.
Maar je leeft altijd op een dun lijntje.
Raak je je baan kwijt? Ben je depressief of gebeurd er wat waardoor je even niet in staat bent om de rekeningen te betalen of iets ben je zo alles kwijt wat je hebt.
Je moet blijven volhouden en de stress om dingen te behouden is op het hoogste niveau.
In sommige landen hebben mensen minder maar zijn ze veel gelukkiger en lachen ze ook veel meer.
En zijn famillie en vrienden en het delen van eten en voor elkaar zorgen veel belangerijker.
Hier zijn mensen veel egoïstischer en is iedereen voor zich zelf over het algemeen omdat je altijd bezig bent om je hoofd boven water te houden.
Zelfs als je veel geld verdiend want dan pakt de belastingdienst 60% van je af.
Daarnaast kijken ze elk jaar wat je bezit en betaal je daar ook belasting over. En was je dus zo 'rijk' en dingen gaan mis? Ben je zo alles kwijt waar je misschien wel 20 jaar voor hebt gewerkt...

Wij leven in een materialistische wereld waar we constand bezig zijn om dat te behouden.
Waardoor het samen zijn en samen leven met de medemens op een laag pitje staat.
Daarom zie je in arme landen dat mensen wel in vereniging leven met elkaar en meer in harmonie.
Dus ik weet niet of dit nou het betere leven is wat wij hebben omdat wij wel alle materialistische dingen hebben omdat ik alleen dit leven ken.
Maar wat ik wel weet is dat de mensen die in de landen leven waar minder is een veel warmere persoonlijkheid hebben. En misschien wel dichter bij het natuurlijke leven staan dan ons.

In Nederland hangt zelfs een sfeer dat mensen vaak gierig zijn om hun eten te delen en aanschuiven bij iemand aan tafel niet vanzelf sprekend is.
Terwijl in de minder bedeelde landen het zelfs vanzelf sprekend is dat iemand mag aanschuiven aan tafel.
En dat ze zich daar goed bij voelen ook al hebben ze weinig, de warmte en liefde die deze mensen bij zich dragen kan een mens veel gelukkiger maken.
En dat is een veel betere atmosfeer dan dat er bij ons hangt.

Ik ben totaal niet van het klagen dagelijks.
Veel mensen kunnen vaak relaten door over het kut weer te praten en te klagen over dingen.
Dat heb ik dus niet en probeer juist het positieve te belichten van dingen..

Het is soms ook wel teveel klagen om het klagen ja. Maar andere keren is het weer heel terecht.
Maar dit gaat niet meer alleen om klagen.
De situatie in Nederland begint een nare vorm aan te nemen en daar mag best wat van gezegd worden.

Dan komen we weer op het punt van samenhorigheid dat we niet hebben hier.
De staat kan ons alles opleggen want wij laten alles over ons heen komen en staan niet samen op tegen de absurde regels die ons worden opgelegd.
Daarom vond ik het geweldig dat de boeren dat pas wel deden en het hele verkeer plat legt legt op de snelweg enzo ook al waren er mensen de dupe ervan.
Eindelijk weer een groep die niet maar weer alles accepteert wat er werd opgelegd.
En samen actie voeren!

Laatst bewerkt:

De Dunne

Badass junkie
Dat kan wel kloppen in sommige landen en we hebben ook veel goede voorzieningen.
Alleen je kan alles hebben in Nederland, een koophuis een auto en alles goed voor elkaar.
Maar je leeft altijd op een dun lijntje.
Raak je je baan kwijt? Ben je depressief of gebeurd er wat waardoor je even niet in staat bent om de rekeningen te betalen of iets ben je zo alles kwijt wat je hebt.
Je moet blijven volhouden en de stress om dingen te behouden is op het hoogste niveau.
In sommige landen hebben mensen minder maar zijn ze veel gelukkiger en lachen ze ook veel meer.
En zijn famillie en vrienden en het delen van eten en voor elkaar zorgen veel belangerijker.
Hier zijn mensen veel egoïstischer en is iedereen voor zich zelf over het algemeen omdat je altijd bezig bent om je hoofd boven water te houden.
Zelfs als je veel geld verdiend want dan pakt de belastingdienst 60% van je af.
Daarnaast kijken ze elk jaar wat je bezit en betaal je daar ook belasting over. En was je dus zo 'rijk' en dingen gaan mis? Ben je zo alles kwijt waar je misschien wel 20 jaar voor hebt gewerkt...
Deels gelijk hoor. Er zijn hier dingen niet geheel goed. Toch is het zo dat als je hier je baan kwijt raakt, depressief wordt of wat ook er hulp is. Uitkering, voedselbank, subsidies en toeslagen, etc. In veel landen heb je niks als je zelf je boontjes niet kan doppen. Geen vetpot maar het is er.
Als voorbeeld mijn buurman: zwaar alcoholist, zonderling, werkt niet en zuipt zijn bijstandsuitkering op. Ondanks dat ie zichzelf grotendeels in deze situatie heeft gebracht en houdt, krijgt ie een voedselbank pakket, huishoudelijke hulp, toeslagen en noem maar op. Er zijn zoveel landen waar je in zo een situatie gewoon onder een brug leeft en dood gaat. Snap je?
Ook ben ik van mening dat een groot deel van de stress die westerlingen ervaren door ons zelf is veroorzaakt. Teveel ballen hoog willen houden voor de status en het aanzien. Begrijp me niet verkeerd: er zijn echt wel dingen niet goed hier, zeker maar over het algemeen gezien is het een walhalla hier vergeleken het grootste andere deel vd wereld.

Revolutionair

Wijs gebruiker
Als voorbeeld mijn buurman: zwaar alcoholist, zonderling, werkt niet en zuipt zijn bijstandsuitkering op. Ondanks dat ie zichzelf grotendeels in deze situatie heeft gebracht en houdt, krijgt ie een voedselbank pakket, huishoudelijke hulp, toeslagen en noem maar op. Er zijn zoveel landen waar je in zo een situatie gewoon onder een brug leeft en dood gaat. Snap je?
Dat kan zo zijn dat sommige mensen worden geholpen zeker vanaf de oude tijd.
Maar deze sociale zekerheid is tegenwoordig ook niet meer vanzelf sprekend.
Uitkeringen zijn niet zomaar meer voor altijd.
Je moet blij zijn als je hem nu 3 maanden krijgt.
De meeste mensen die in zo een situatie verkeren in deze tijd worden gewoon hun huis uitgezet.
Dit is ook een van de punten die nu spelen.
De sociale zekerheid die in de jaren 90 er was is er ook niet meer.
In sommige speciale gevallen alleen nog maar.
Het aantal dakloze in Amsterdam is verdubbeld van 19.000 naar 38.000.

Die hele sociale zekerheid en verzorgings staat die we hadden is nu uit elkaar aan het vallen.
Vroeger werd er gezogd voor de mensen die niet mee konden komen in deze maatschapij zoals je buurman.
Maar dat is niet meer aan de orde.
Voor het grootste deel van de mensen die worden nu aan hun lot overgelaten.
Vroeger betaalde ik 28 gulden per maand zorgverzekering en had ik een goed pakket.
Dat werd ineens 138€ en verplicht betalen. Met een eigen risico van 380€ en bij de tandarts kan je nog een gaatje vergoed krijgen. Maar daar houd het wel bij op of je moet een hele dure aanvullende verzekering nemen en dan worden nog steeds veel dingen niet vergoed.

Dat probeerde ik ook duidelijk te maken de verzorgingsstaat zoals we die kende is er niet meer.
Elk jaar word alles duurder en de pakketen kleiner.
En worden steeds meer mensen aan hun lot overgelaten en verliezen alles...

Laatst bewerkt:

Jmths

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ecigs worden in Nederland ook gezien als tabakswaren onder de wet helaas dus daar is ook geen zekerheid over...
Je kunt ook zelf gewoon wat Propyleenglycol en Glycerine (PG en VG) kopen.
Dan kun je er eventueel een smaakversterker bij in mengen, watermeloen is wel een persoonlijk favoriet voor dit doeleinde.

En je kunt zelfs Nicotine zuiver kopen en hier bij in mengen, maar zuivere Nicotine is zeer potent, dodelijk en gevaarlijk natuurlijk, mag je zogezegd wel mee uitkijken ondanks dat het online legaal en goedkoop beschikbaar is.

Bij commerciële E-liquid zie je ook vaak dat ze een Alcohol analoog of Menthol smaakversterker hier in vermengen.

Persoonlijk zou ik de Nicotine skippen en er een synthetische cannabinoïde in vermengen, er is toch geen analoog wet die tegen synthetische cannabinoïden op kan dus dit blijft ook lange termijn een zeer goedkoop en relatief makkelijk beschikbaar alternatief. Een beetje flexibiliteit op de realiteit kan het leven wel wat makkelijker maken. :')

Tabak, Alcohol en Benzodiazepines zijn ook gewoon niet meer van deze tijd natuurlijk waar onderliggende problematiek en verharding van de maatschappij wel in trend zijn.

benzzzy

Badass junkie
Je kunt ook zelf gewoon wat Propyleenglycol en Glycerine (PG en VG) kopen.
Dan kun je er eventueel een smaakversterker bij in mengen, watermeloen is wel een persoonlijk favoriet voor dit doeleinde.

En je kunt zelfs Nicotine zuiver kopen en hier bij in mengen, maar zuivere Nicotine is zeer potent, dodelijk en gevaarlijk natuurlijk, mag je zogezegd wel mee uitkijken ondanks dat het online legaal en goedkoop beschikbaar is.
Dit deed ik over het algemeen ook toen ik nog actiet vapte.
Alleen dan 100mg/ml nic.

Dacht dat ze met een nieuwe wet alle vloeistoffen bedoeld voor esigaretten inclusief DIY zouden limiteren tot 10ml MAX?
Zou al een jaar lang ingegaan moeten zijn dus zal wel niks zijn.

Jmths

Wijs gebruiker
Tripreporter
Dacht dat ze met een nieuwe wet alle vloeistoffen bedoeld voor esigaretten inclusief DIY zouden limiteren tot 10ml MAX?
Ik kreeg de indruk dat dat er een conclusie is getrokken dat de controle op import van schadelijke Chinese producten alleen al niet te reguleren valt met de huidige beschikbare middelen.

Ik denk niet dat dit realistisch haalbaar is binnen het huidige kabinet waar toch vrij veel nadruk ligt op vrije marktwerking.

benzzzy

Badass junkie
Ik kreeg de indruk dat dat er een conclusie is getrokken dat de controle op import van schadelijke Chinese producten alleen al niet te reguleren valt met de huidige beschikbare middelen.

Ik denk niet dat dit realistisch haalbaar is binnen het huidige kabinet waar toch vrij veel nadruk ligt op vrije marktwerking.
"Dit gaat inderdaad wel heel ver. Zoals ik het lees hebben ze zelfs het recht om pg en vg te maximaliseren tot 10ml zolang ze kunnen aantonen dat dit bedoeld wordt voor e-liquid."

De originele link van de nvwa werkte niet meer maar dit is wat voor bs er in hun opkwam.

Revolutionair

Wijs gebruiker
Was het maar zo een feest dat je je eigen wetten maakt...
Als die blauwe envelop op je deurmat ligt of die van CJIB van een boete en je betaald hem niet omdat je je eigen regels en wetten hebt zogenaamd.
Zetten ze je gewoon in een celletje tot je betaald.
Klinkt allemaal mooi maar laten we bij de realiteit blijven.

Legio Patria Nostra

Wijs gebruiker
Ach. .Het kan altijd beter, en daarna nóg een keer beter.
Wat mij zo kwaad kan maken is het feit dat allerlei zaken, die door onze ouders na de oorlog door hard werken is opgebouwd, nu heden ten dage naar de godverdomme worden geholpen.
En wat doen we vervolgens voor onze ouderen? Wel, die stoppen we in een soort huis, waar niemand tijd voor deze mensen heeft zodat zij vaak in hun eigen afval moeten zitten wachten tot er dan wél iemand voor ze komt.
Volkomen vereenzaming.
Het is een schande!
En dan het geld over de balk blijven gooien.
Nu weer de stikstof waanzin.
En dan gaan we óók nog de mensen, die voedsel genereren, de duimschroeven aanleggen. Hoe stupide kan je zijn!
Hier word ik dus niet zo vrolijk van. Nee.
Maar, ga eens naar andere landen kijken.
Daar, waar oorlog heerst.
Vluchtelingen kampen.
Terrorisme. Fundamentalisme.
Dan hebben we het toch wel een heel stuk beter, of niet soms.
En, let wel, zolang de meerderheid kiest voor de regering die maar blijft graaien en snaaien, tja...Wat wil men dan eigenlijk.
Maar, alles beter dan Syrië, de Krim, enz enz.
Daarom.
Count your blessings!

Laatst bewerkt:

Revolutionair

Wijs gebruiker
Ach. .Het kan altijd beter, en daarna nóg een keer beter.
Wat mij zo kwaad kan maken is het feit dat allerlei zaken, die door onze ouders na de oorlog door hard werken is opgebouwd, nu heden ten dage naar de godverdomme worden geholpen.
En wat doen we vervolgens voor onze ouderen? Wel, die stoppen we in een soort huis, waar niemand tijd voor deze mensen heeft zodat zij vaak in hun eigen afval moeten zitten wachten tot er dan wél iemand voor ze komt.
Volkomen vereenzaming.
Het is een schande!
En dan het geld over de balk blijven gooien.
Nu weer de stikstof waanzin.
Hier word ik dus niet zo vrolijk van. Nee.
Maar, ga eens naar andere landen kijken.
Daar, waar oorlog heerst.
Vluchtelingen kampen.
Terrorisme. Fundamentalisme.
Dan hebben we het toch wel een heel stuk beter, of niet soms.
Daarom.
Count your blessings!
Ben het wel met je eens over de oudere en het geld dat ze over de balk gooien.
Maar mensen willen altijd een vergelijking maken met de ergste gevallen.
Wat helemaal niet relevant is.
Mensen doen dat ook op dit forum met ghb b.v. gelijk wijzen naar iemand die er jaren misbruik van heeft gemaakt.

Gelijk het ergste erbij halen wat dus niet relevant is als iemamd het goed doet of een land het goed doet dan kan je dingen anders benaderen.
Nederland is een welvarend land er komt genoeg geld binnen maar er zijn zoveel mensen in Nederland die in de financiële problemen zitten.
Ik kijk opsporing verzocht en zie dat mensen overal thuis worden overvallen!
Een hele nare criminaliteit dat er ontstaat en er moet maar meer en meer geld naar veiligheid dat ze weer van de burgers afpakken en in de politie steken etc. stoppen waardoor er dus nog meer criminaliteit ontstaat omdat mensen opgroeien waar thuis een crisis is en omdat de kosten zo hoog oplopen.

Ik fietste een tijdje van oud west naar Centraal in Amsterdam dat is iets van 12 minuten fietsen.
En kwam elke dag zoveel politie tegen dat ik een keer heb geteld.
Kwam ze 38 keer tegen.
Op de fiets, motor, busjes, auto's en ga zo maar door.
En dat in 12 minuten!
Maar ze komen politie tekort zeggen ze.
Bullshit ze willen gewoon complete controle.

Vroeger toen ik klein was hoorde ik altijd:
'Je wilt toch geen politie agent op elke hoek van de straat?'
Nou in Amsterdam is dat nu gewoon al een feit.

Ze geven het geld gewoon verkeerd uit dat is het probleem bureaucratie, investeringen in te grote projecten, veiligheid en ga zo maar door.
En we hoeven ons niet te vergelijken met Afghanistan want wij hebben alles nu wel goed voor elkaar.
Openbaar vervoer moet gewoon gratis zijn.
Eigen bijdragen moet gewoon weg bij de zorgkosten.
Vuurwerk gaan ze verbieden let maar op.
Nu heeft Maurice de Hond een onderzoek gedaan en bijna 3 kwart van de Nederlanders wil van vuurwerk af. Maar ik ken niemand die dat wil.
Zo spelen ze die spelletjes.

Ineens omdat er in 2 maanden tijd 15 buschauffeurs werden overvallen beslissen ze ineens hals over kop dat er geen contant geld meer in het openbaar vervoer meer gaat komen??? Ook vreemd ineens zo 15 keer achter elkaar.. Maar dat terzijde.
Die plannen waren er al lang, eerst de ov chipkaart invoeren en dan het geld weg halen.
Ze hadden ook kleine automaatjes kunnen hangen in de bus en de tram waar je nog met muntjes iig een kaartje kan halen en waar de chaufeur geen sleutel van heeft.
Nu gaan de pinautomaten in de nacht dicht!
Onder het mom van plofkraken.
Je kan een geldloper niet overvallen want zodra je die koffer beroofd ontploft er een verfbom en is het geld niet meer bruikbaar.
Maar een pinautomaat kunnen ze niet beveiligen?
Nee dat de volgende stap om contant geld te bannen.
Dit zijn plannen die al tientallen jaren geleden zijn gemaakt door de Bildeberggroep.
Het draaid om complete controle over het volk.
Vrijheden gaan weg overal camera's en politie.
Geen contant geld meer.
Geen situaties meer waar ze geen controle over hebben (zoals oud en nieuw)
En wij moeten maar inleveren, jou opmerking is dat we gewoon maar moeten accepteren hoe het gaat en maar blij moeten zijn dat we niet in Afghanistan wonen.
Vrijheid en privacy is al een illusie.
Maar het gaat nu wel allemaal in rap tempo dat het wel helemaal verdwijnt.
Ik wil niet in Noord Korea wonen.

Maar besef je even waar dit allemaal heen gaat en wat er al is veranderd sinds de jaren 90.
En zoals ik al in dit topic lees.
Zitten er genoeg mensen tussen die het allemaal niet zien en een attitude hebben dat we maar blij moeten zijn omdat het erger kan.
Tot het te laat is..
Maar ja er is toch niks meer aan te doen zoals ik in mijn vorige post zei.
Nederlanders laten alles gebeuren en protesteren niet en zijn niet een.
Maar ik benoem het wel even want ik zie het allemaal wel gebeuren.

De headline van dit topic is echt waar het op neer komt en het word alleen maar erger.
Dus daarom schrijf ik mijn bevindingen graag hieronder zodat mensen er over na kunnen denken en misschien ook gaan inzien welke kant we op gaan en door hebben met wat voor een tempo het nu ineens allemaal gaat gebeuren.

benzzzy

Badass junkie
Was het maar zo een feest dat je je eigen wetten maakt...
Als die blauwe envelop op je deurmat ligt of die van CJIB van een boete en je betaald hem niet omdat je je eigen regels en wetten hebt zogenaamd.
Zetten ze je gewoon in een celletje tot je betaald.
Klinkt allemaal mooi maar laten we bij de realiteit blijven.
Je hebt inderdaad niet veel keus.

Maar again de overheid zit ook niet echt in de realiteit.

Ganggang💯

Bewuste gebruiker
Zat al te wachten tot je kwam provenceren..
Duurde ff..
Maar ik wist dat je obsessie voor mij nog niet weg was..
Er knaagt iets aan je he 😂
Het was maar een grapje vriend en niet op jou gericht dus voel je vooral niet aangesproken. Laten we 2020 positief beginnen. Er wordt al genoeg met modder gegooid hier.

Bovenaan