Handboek Joint binnenstebuiten draaien

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
De Backflip is niet iets voor beginners! je brand het teveel aan vloei weg, waardoor je iets minder vloei rookt en de smaak (volgens sommigen) Beter word.

Leg 1 vloeitje met de plakrand naar onder, of plak 2 kleine vloeitjes aan elkaar

Maak de tabak voorzichtig warm zodat er wat van de teer en nicotine verdampd. ( deze stap zou ik overslaan ) Kijk even op het forum hoe je de tabak op een betere manier kan roosteren!
tabak roosteren

Voeg de mix van tabax hasj / wiet toe, leg het vloeitje met de plakrand van je af en richting de tafel.
Roll de joint met de plakrand aan de buitenkant en roll hem dicht, lik de plakrand nu door het vloeitje heen. Als het goed is blijft je vloei zitten en heb je een redelijk strakke joint.
Je ziet dat je een stukje papier over hebt, je kunt dit op 2 manieren weghalen.

Een Manier is het wegbranden van de overige vloei, Houd de joint schuin omhoog zodat de vlam het vloeitje wegbrand. pas op dat je niet door je joint heen brand want dan kan je opnieuw beginnen!
Je kunt de vlam altijd uitblazen als het te snel gaat. ( Als de plakrand van het vloeitje nog nat is zal het minder snel branden, dus minder snel een gat in je joint )

Een andere manier is het overtollige vloei afscheuren, dit is ook niet gemakkelijk en vereist wat oefening! Vouw het vloeitje tot aan de plakrand dubbel en ga er met je tong langs. (niet te nat!)
Nu kun je het vloeitje gemakkelijk afscheuren vanaf de tip tot aan het uiteinde. ( pas op dat je de joint niet kapot scheurt!

Klik hier voor meer plaatjes als het nog niet duidelijk is

mattskovic

Wijs gebruiker
is niet echt zo moeilijk maar als je het met stijl wil aansteken (lees: overschot van blaadje afranden) zeer veel kans op gaatjes veiligste is gwn afscheuren.

ho en ook wel op z'n frans rolle genoemd (is zo eens iet anders dan op z'n russisch he :tearsofjoy: )

Skippy

Wijs gebruiker
Wat een lange uitleg!
Gewoon vloeitje omdraaien , de plakrand goed zichtbaar inrollen en likken waar je de plakrand ziet even laten drogen en rest van het vloeitje afscheuren :P
Ik vind het zelf te veel werk, gebruikte gewoon smokinggold en dan word je joint maar iets minder dik :grin:

cool, je kan ook de tweede keer likken overslaan hij zou nog nat bij de plakrand moeten zijn, binnenstebuiten draaien is de way to roll.
Als ik het zo zie staan ''binnenstebuiten'' en ik zeg het is het zo grappig, misschien wel omdat ik ook apestoned ben. Het is zo vanzelfsprekend dat ik het woord echt al jaren niet meer gehoord heb.

:)

Ruski

Newbie
een vriend van me heeft op deze manier geleerd te rollen, hij rolt alleen maar binnenstebuiten, en op een gewone manier kan hij just niet rollen. Dit bewijst maar weer dat het zo moeilijk niet is als je er eenmaal moeite voor doet.

Ruski~

Vlindertje91

Experimenterende gebruiker
Omdat een joint 'gewoon' rollen niet lukte, heb ik het maar eens binnenstebuiten geprobeerd. Na 15 minuten had ik eindelijk een rookbare joint! :grin: Waar het op de 'gewone' manier na 20 minuten nog niet gelukt was dat kreng fatsoenlijk te rollen. Mijn vrienden zijn jaloers op mij, want hen lukt het juist binnenstebuiten niet :grin:

Ik leg altijd de vloei op ze kop en dan met de plakrand naar mij toe, "dan het vanzelfsprekende deel tipje etc", dan roll hem goed & hou um strak bij de tip en aan de andere kant.. lik ik eerst de plakrand (dus geen vloei overheen rollen!) in t midden van de vloei, dan bij de tip en dan andere kant.. dan laat ik um ff drogen en scheur ik vloeitje af,, is simpel en went snel :mrgreen:

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
unknownn-- zei:
Ik leg altijd de vloei op ze kop en dan met de plakrand naar mij toe, "dan het vanzelfsprekende deel tipje etc", dan roll hem goed & hou um strak bij de tip en aan de andere kant.. lik ik eerst de plakrand (dus geen vloei overheen rollen!) in t midden van de vloei, dan bij de tip en dan andere kant.. dan laat ik um ff drogen en scheur ik vloeitje af,, is simpel en went snel :mrgreen:

Ik heb niet zoveel geduld persoonlijk, draai tipjes in de bus als ik terug van de shop kom. En draai er gelijk stuk of 5 als ik binnen ben hoef ik dat niet de hele tijd te doen opnieuw :) (meestal binnenstebuiten maar zoiezo slim/smalle vloei). Draai in een minuut een joint denk ik na al die (vele) onsen wiet die weg zijn in rook. Draai die dingen automatisch kan niet eens omschrijven hoe zo automatisch gaat het na (te) lange tijd.

Peace!

Maddog

Bewuste gebruiker
Ik draai ze met kleine rijstevloei, en dan kan je ze dikker draaien, zodat er geen vloei overblijft.

JanDeMan

Experimenterende gebruiker
Wij(ben een belg) noemen dit hollandaise :)

Als ik zo rol zijn ze meestal wel strakker gerold(t?) en dus beter.
Alhoewel het meer een gimmick is dan iets wat je joint een meerwaarde geeft

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
JanDeMan zei:
Wij(ben een belg) noemen dit hollandaise :)

Als ik zo rol zijn ze meestal wel strakker gerold(t?) en dus beter.
Alhoewel het meer een gimmick is dan iets wat je joint een meerwaarde geeft

het geeft je joint wel degelijk een meerwaarde: je rookt minder papier en het smaakt ook 'iets' beter. al doe ikzelf ook weinig de moeite om op die methode te rollen, ik brand dikwijls gaatjes in het papier.

grts

Kan dit ook met de vloei van greengo? Heeft daar iemand ervaring mee? Ik lees wel smoking gold maar da's toch andere vloei wat mij betreft.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Het kan ook met wc papier of een krant als je wilt.... :rolleyes:

Het kan uiteraard met elke vloei, maar een plakrand is wel handig.
Greengo heeft op al zn vloei een plakrand zover ik weet, dus ja dat kan ook.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
PepTalk zei:
Het kan ook met wc papier of een krant als je wilt.... :rolleyes:

Ik draai altijd met Sinterklaasprint inpakpapier :tearsofjoy:

Binnenste buiten draaien is sowieso niet moeilijker dan normaal draaien, je moet alleen even het trucje doorhebben. Het is het zeker waard want het rookt gewoon lekkerder!

Tip om het gaatjes branden tegen te gaan: Je kunt de randen langs het af te branden gedeelte eventueel een klein beetje vochtig maken met je vinger, maar wat sowieso veel scheelt is de joint rechtop houden (tip omlaag, einde omhoog). Als je hem dan aansteekt fikt in een halve seconde alles weg, gelijk weer uitblazen. Zo brandt het maar heel kort en ik heb zelf eigenlijk nooit gaatjes!

walnootje

Belezen gebruiker
Het verschil tussen normaal en binnestebuiten proef ik zeker, dat durf ik met een blinddoek te testen.

Ik moet ook zeggen dat binnestebuiten draaien net zo makkelijk is als normaal, het is in mijn opinie maar net wat je gewend bent, als je dit van begin af aan leert snap ik dat je meer moeite heb met normaal draaien. Een andere maat van mij die draait met de plakrand van zich af, ook binneste buiten maar je rolt hem van boven in ipv van onder (als je het begrijpt, is lastig uit te leggen) hij zelf kan ook niet op mijn manier draaien dus kortom; het is maar net wat je gewend bent! :mrgreen: :stoned:

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
idd op een gegeven moment draai je vanzelf binnestebuiten is gewoon de plakrand recht erachter krijgen en je moet draaien en niet vouwen en scheur het vloeitje niet branden is zo geklooi en verneukt het bij mij meestal of kost teveel tijd... en als ik beetje verkeerd scheur dat een stukje blijft zitten gewoon een beetje natmaken en aan de joint vastdraaien gaat vanzelf los als het warm wordt als je rookt teveel tijd om me joints te observeren als ze branden kennelijk, en gek genoeg vind ik ook nog de joints die helemaal verteren het lekkerste die klappen zo lekker hard aan het einde maar rook altijd alleen nooit meer samen dus krijg nooit kritiek of complimenten...

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Nou hier wat kritiek van mij dan: Denk aan je interpunctie en zins opbouw, want dit is lastige kost om doorheen te lezen :P

OT: ik vind het nog steeds zwaar overrated, en zou de mensen die het proeven met een blinddoek om wel eens willen zien doen.
Uiteraard mag je hem dan ook niet zelf vasthouden, aangezien je het vaak al voelt.
Leuk testje, niemand die zich op wil offeren voor een leuke youtubetest? :stoned:

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
ABN is niet mijn sterkste punt. Heb nooit eigenlijk echt volledig normaal geschreven gok altijd waar punten en komma's moeten. Maar ik zal wat beter op mijn vocabulaire letten. Binnenstebuiten draaien smaakt wel anders als je met brede vloei draait maar als je smalle vloei gebruikt of er een stukje van afscheurt verschilt het bijna niks in smaak, het is meer het uiterlijk en de gewoonte hoe je draait. Ken genoeg mensen die al decennia wiet roken en bijna allemaal draaien ze gewoon normaal die hebben zelfs nog nooit binnenstebuiten gedraaid. Denk dat het meer iets van deze tijd maar uiteindelijk wordt je gewoon net zo stoned van een joint.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
PepTalk zei:
OT: ik vind het nog steeds zwaar overrated, en zou de mensen die het proeven met een blinddoek om wel eens willen zien doen.
Uiteraard mag je hem dan ook niet zelf vasthouden, aangezien je het vaak al voelt.
Leuk testje, niemand die zich op wil offeren voor een leuke youtubetest? :stoned:

Ben er ook benieuwd naar, wie weet kan ik iemand ervoor warm krijgen :)

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
willemvaag zei:
ABN is niet mijn sterkste punt.

Geeft niets :wink:
Maar je maakte die opmerking dat je nu vaak alleen blowt en dus nooit opmerkingen krijgt, dus ik denk ik maak er eentje. :) Geen verkeerde intenties hoor.

Enne, ik verwacht een embedje binnenkort 25tolife! :grin: :stoned:
Ik ken helaas niemand die beweerd het verschil echt zo goed te proeven, anders had ik diegene zelf al lang die proef afgenomen.

Ooit eens een merkentest gedaan met cola en chocolade melk.
Van de 7 was er 1 die de cola's geblindoekt enigsinds goed had, en 1 (ik) die de chocolade melkjes een beetje kon raden.
De rest was zelfs coco-cola of pepsi niet te proeven...
Wel met blinddoek en niet zelf vast houden ivm. het lang kunnen ruiken ed.
Was wel leuk hoor! Heb nu ineens het idee te krijgen om te doen met aantal hele typerende wietsoortjes.

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ja was al bijna gestopt met blowen :wink: maar denk dat de test leuk is maar wat houdt je aan. Je kan gewoon draaien, binnenstebuiten maar je kan ook een cone gebruiken. En misschien smaakt dat ook weer lichtelijk anders, dan komt de tabak nog die moet je gaan zitten afwegen want we zitten in Nederland en met merendeel rookt zijn joint met tabak. Bijvoorbeeld ik heb altijd rode Pall Mall is zware volgens mij maar ik gebruik zo minimaal hoeveelheid dat de shag niet overheerst. En dan met wietsoorten is zeker leuk maar ik verwacht dat als je bijvoorbeeld in Amsterdam wat white widow haalt of in Maastricht dat je waarschijnlijk twee hele andere soorten wiet hebt. Wat ik veel zie in shops is dat ze wiet onder andere namen verkopen omdat ze die niet op voorraad hebben. Haal zelf 5 tot 10 euro wiet per dag en rook altijd op dezelfde tijdstippen mijn fakkels maar even terug naar mijn punt. Hier zie je vaker in de shops dat ik op maandag als ik Bob Marley haal dat is hier 3e sterkste wiet in de shop althans met de prijs. Dan haal ik woensdag weer Bob Marley maar dan hebben ze een nieuwe lading aangebroken en dan smaakt deze weer anders zoeter of sterker naar wat je verwacht van de smaak. Het is wel ongeveer dezelfde sterkte maar jaren geleden hadden ze hier veel meer verschillende soorten wiet bv de shop heet Switch en die hadden een eigen soort die Switch heette maar die is er nu uit. Laatst haal ik Bob en die smaakte precies naar de Switch van weet ik hoeveel jaar terug. Ze passen de naam niet aan want hetzelfde doen ze met white widow heb eerst twee dagen White gehaald hier en de ene dag was die had een hele sterke citrusachtige flavour en die de dag erna was zoeter een een tja hoe zeg het stoffiger of melig. Een heel verhaal terug naar het moraal het gebeurt hier toch wel vaak dat de shop andere wiet geeft dat er op de lijst staat althans er zit soms echt groot verschil in wat je krijgt als ze een nieuwe voorraad aanbreken. Doen andere shops dit ook want zo zou je eigenlijk niet eens meer weten wat je precies rookt alleen als je het zelf kweekt. Weet niet zat een beetje te denken en dacht maak er een heel verhaal van ga gamen ander hou ik niet op met typen.. Laat maar horen wanneer de challenge is!

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik geef je helemaal gelijk.

Het klopt inderdaad dat je (vrijwel) totaal geen idee hebt welke soort je nou rookt.
Shops hebben tegenwoordig gewoon een vast aantal soortjes, en komt er een nieuwe batch wiet binnen word die gewoon ingedeeld onder 1 van die soorten. Vaak op sterkte en kwaliteit (en daardoor prijsbepalend).

Minder goede wiet word vaak als white widow verkocht, de wat betere word bijv. bubblegum en alles wat naar kattenpis ruikt eindigt in een haze bak.

Ik bedoelde met die test dan juist ook dat er sommige mensen zijn die een jointje krijgen doorgepast en dan heel wijs gaan proeven en dan vragen: 'is dit een ...x...?''
Terwijl je over het algemeen enkel proeft of het sativa/indica/ruderalis is en of hij binnen of buiten gekweekt is. Met mijn test wil ik zulke mensen dus ook wat ´onderuit halen´.
Zelfde als met de binnestebuiten quest... Ik denk namelijk dat wanneer je het niet ziet of voelt en niet weet, je het verschil niet proeft. Ook niet van bijv. cones.

Ik denk inderdaad dat de gebruikte tabak (vooral shag->sigaret) een groot verschil maakt. Merk natuurlijk ook maar wel weer wat minder, zeker in een joint.
Grootste verschil is de gene die de joint draait. Grote tip of juist niet, tabak-wietverhouding en hoe strak istie. Een wat lossere joint hijst, proeft en rookt gewoon anders dan een hele strakke.

Hoe je het ook went of keert, jointjes uit je eigen handen smaken het beste.
Komt door de liefde die je erin draait :hearteyes: :stoned: :tearsofjoy:

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Precies jointje moet je koesteren, net als een dame behandelen nice and gentle.. En het is weer tijd om een lekker jointje te gaan roken, en 50mg methadon nemen en over een half uur a uurtje zit ik weer in mijn stabiele fase. En ik geloof ook wel dat er wat mensen onderuit gaan als het werkelijk getest wordt hoe iemand draait normaal binnenstebuiten. Maar het komt er toch niet maar het voordeel van de twijfel krijgen ze evengoed niet..

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Smokese!

En al aan het afbouwen met de methadon? Of is de leeftijd ernaar dat het een blijvend iets gaat zijn?

Ik weet dat je er niets hebt aan zo'n testje. Maar persoonlijk lijkt het me gewoon leuk om te zien dat mensen die beweren het echt heel goed te proeven, dat dan uiteindelijk toch niet doen.
Of je nou wel of niet binnestebuitendraait moet je natuurlijk zelf weten, heb het alleen niet zo op van die gasten die dan hoog van de toren gaan blazen dat je het verschil zo goed proeft en dat ''gewone'' joints smerig zijn.

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Nee sta nu op onderhoudsdosis, ben al 10 jaar verslaafd aan diverse middelen en drie jaar day in day out aan de opiaten. Twee jaar geleden zijn ze begonnen bij mij met methadon en in het begin gingen we al van een levenslange behandeling uit natuurlijk ben ik laag begonnen. Maar nadat ik 100mg ben gepaseerd kreeg ik zoveel voordelen in het leven. Geen cravings, geen bijgebruik, stabiliteit, rust ga zo maar door. Heb 10 verslavingen voor 1tje geruild dus als methadon de prijs is die ik moet betalen om clean te zijn So be it.. Anders geven ze me toch wel wat anders als naltrexon of andere rommel dus ik heb liever iets waar ik een positieve ervaring mee heb en waar ik 100% zeker van mezelf weet dat ik stabiel kan blijven..

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Had al zo'n idee ja..

Klinkt in ieder geval alsof het erg goed doordacht is, en ze blijven je inderdaad toch dingen voeren die uitiendelijk allemaal slecht voor je zijn.
Ken er genoeg doe op methadon gewoon goed kunnen functioneren.
Feit blijft wel dat methadon lichamelijk meer schade aanricht dan andere middelen, maar het blijft beter dan bruin.

Heel veel sterkte gewenst, met het op dosis blijven en geen ander gebruik!

Maar nu ben ik wat offtopic gegaan....

De uitdaging tot een leuke geblindoekte test staat nog steeds open!!

Smokey046

Bewuste gebruiker
Zie zo'n testje wel zitten :grin: ,
Zal een van deze dagen een filmpje maken waarin het uitgebreid getest word. :tearsofjoy:

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Te gek, ben wel benieuwd. Ik draai zelf ook eigenlijk altijd binnenstebuiten, mijn idee is dat je toch wat minder papier rookt en of het tussen de oren zit weet ik niet maar ik heb altijd het idee dat ik wel verschil merk. Ik draai dan ook heel erg dun, klein beetje shag en wat hasj erbij. Als je dan met brede vloei draait gaat ie drie keer rond de joint zowat... Dat proef je wel :grin:

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
PepTalk zei:
Had al zo'n idee ja..

Klinkt in ieder geval alsof het erg goed doordacht is, en ze blijven je inderdaad toch dingen voeren die uitiendelijk allemaal slecht voor je zijn.
Ken er genoeg doe op methadon gewoon goed kunnen functioneren.
Feit blijft wel dat methadon lichamelijk meer schade aanricht dan andere middelen, maar het blijft beter dan bruin.

Heel veel sterkte gewenst, met het op dosis blijven en geen ander gebruik!

Maar nu ben ik wat offtopic gegaan....

De uitdaging tot een leuke geblindoekte test staat nog steeds open!!

Komt zeker wel goed en het is idd een zeer doordacht iets voor mij heb alle voordelen en nadelen goed afgewogen voor ik deze keuze heb gemaakt. Maar kan altijd nog beslissen of ik stop of minder. Verder laat ik het in dit topic over dit want wijk wel heel ver af maar moet kunnen soms.

Ben benieuwd of het tot een filmpje of test komt, verder is het nu tijd voor me voor het slapengaan binnenstebuiten gedraaid Jointje... Keep on smoking!

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
b0riis zei:
Lukt mij bijna altijd soms brand hij alleen net iets te ver door :/

Als je aan je vinger likt en de joint hééél licht vochtig maakt aan twee kanten van het overige papier, brand hij eigenlijk nooit te ver door :wink:

Bovenaan