Jong geleerd is oud gedaan...

Funky Monkey

Badass junkie
Sick... geen woorden voor :openmouth:
Behalve dan dat die mafketel die het filmd zelf ook wel een paar hijsjes mag nemen zodat die daarna kan gaan tippelen voor het huis van sadam hoessein :angry:

Fat Freddy's cat

Belezen gebruiker
is waarschijnlijk een manier om een soort slaven te kweken. Die koters zullen alles doen om hun portie opium/heroïne te krijgen... :(

Fat Freddy's cat

Belezen gebruiker
Tellius zei:
Hoi,

Opium is heel gewoon, bijna banaal in hun cultuur.

Bier, koffie drinken en sigaretten roken is in onze cultuur ook heel normaal wat niet wil zeggen dat we dat aan 5-jarigen gaan geven...

De gemiddelde Iranees is niet achterlijk hoor.

speeseend

Wijs gebruiker
crazy mot*erfu*ker

Fat Freddy's cat zei:
De gemiddelde Iranees is niet achterlijk hoor.

Nee, het omgekeerde zal eerder waar zijn. Maar gelukkig groeien daar woestijnen vol met papaver. Indien je een opiumverslaving hebt, dan zit je daar beter dan hier, lijkt mij. Plus dat het inderdaad in de cultuur gebakken zit.

Maar het blijft te gek voor woorden dat zo'n jong mannetje opium rookt en het tafereel op onsmakelijke manier gefilmt - én op internet gezet werd.

Wolf

Newbie
Het is vreselijk zoiets ! :(
Het leven van dat kind is nu totaal naar de haaien .
Een klein kind kan niet kiezen voor zoiets als opium-verslaving .
Je moet vrijelijk kunnen kiezen voor wat je wilt , maar dat kind is gewoon door die misdadige vader verziekt !
Een klein kind zwaar verslaafd maken , bah ! :confused:

dfssdfde

Badass junkie
Re: crazy mot*erfu*ker

Is net zoals wijn in Frankrijk denk ik...

Niet dat ik het niet erg vind hoor, vind het ook mishandeling...

Atropa

Bewuste gebruiker
In Iran is Heroine/opium goedkoper dan sigaretten, minder dan 50 Eurocent nog en topkwaliteit. Beginnend gebruik zou er hier finaal van over z'n nek gaan met de sterktes.

Het regime van Iran steunt alsware het gebruik, zodat diens bevolking niet in opstand komt.

Overigens kun je met een opium verslaving prima oud worden. Er is voldoende, net als ooit eens in China. Neemt niet weg dat dit gewoon fout is. Die vader spoord hem aan en vraag om een high five. Dat jongetje zegt telkens ik ben stoned.

Deranged

Badass junkie

Serenity

Badass junkie
Dan ook maar gelijk dat arme kind erbij, dat heeft toch geen leven meer.

''Dankjewel papa, ben écht blij dat je me zo hebt opgevoed''

Wat een kolerehommel. Heb die cultuur daar nooit écht gemogen maar dit gaat me veel te ver.

speeseend

Wijs gebruiker
Serenity zei:
Heb die cultuur daar nooit écht gemogen maar dit gaat me veel te ver.

Ik denk dat dit je mening over hun cultuur niet zozeer mag beïnvloeden! Wat zullen ze van onze cultuur vinden?! Waar meisjes van twaalf, dertien jaar totaal lam in de disco staan en zo nu en dan een pilletje of lijntje erbij nemen? Dát is ook te gek voor woorden maar mag je daarom onze cultuur niet?

En zo kan je nog wel een paar redenen verzinnen om een totale cutuur niet te mogen.

Eier

Bewuste gebruiker
speeseend zei:
Serenity zei:
Heb die cultuur daar nooit écht gemogen maar dit gaat me veel te ver.

Ik denk dat dit je mening over hun cultuur niet zozeer mag beïnvloeden! Wat zullen ze van onze cultuur vinden?! Waar meisjes van twaalf, dertien jaar totaal lam in de disco staan en zo nu en dan een pilletje of lijntje erbij nemen? Dát is ook te gek voor woorden maar mag je daarom onze cultuur niet?

En zo kan je nog wel een paar redenen verzinnen om een totale cutuur niet te mogen.
'Jullie' vragen er zelf om.

Northawke

Wijs gebruiker
Da's mooi beroerd voor dat kind. Een verslaving is nooit leuk en al helemaal niet op die leeftijd, of gebruik nou normaal is en er meer dan genoeg is of niet. :openmouth:

Phreakingout

Bewuste gebruiker
Zal er maar niet eens naar kijken, heb een keer wat Russische jongetjes gezien die bij elkaar een shot heroine toedienden. Je ziet hem helemaal in een roes komen en lijkt wel te O.D.'en... blijkbaar is dat ook gebeurd want ik gehoord dat hij later dood was gegaan. Echt, waar gaat het naartoe..

Zo staan er nog wel meer filmpjes op internet, waarvan je liever geen weet hebt.

Tekyesss

Experimenterende gebruiker
Niet echt héél veel met dit te maken, of met het filmpje.
Een stukje over Oost-Jeruzalem.

klik

"Deze vader woont met zijn vrouw en vijf kinderen in een éénkamerappartement met ingebouwde keuken-badkamer-toilet-unit in de Oude Stad. Hij vertelde dat hij zichzelf altijd in de kast opsluit om heroïne te spuiten, zodat zijn kinderen niks zien. Gezien de omstandigheden leek hij best een redelijk goede vader."

ronja

Tja, schokkend.

Maar we moeten het ook weer niet isoleren.

In de meeste sloppenwijken zijn er kinderen die alleen op straat leven en massa's lijm snuiven. Dat maakt een kind nog tig keer zo snel stuk dan opium. (inclusief het op straat slapen.)

Vroeger was het in Nederland heel normaal om een fopspeen even in de brandenwijn te dopen en dan aan de baby te geven. Dat was nog mijn oma's generatie. Al heb ik het zelf ook wel eens bij jonge moeders gezien die dat met wijn deden.

En wat tegenwoordig heel normaal is (en jammergenoeg steeds normaler wordt) in ons geciviliceerde landje, is het geven van antidepressivia aan kinderen. Dat is echt een te hard groeiend percentage. En is dat spul in weze wel zoveel anders dan opium? Wie weet, kunnen die kinderen later allemaal niet meer op een normale manier serotonine aanmaken en blijven ze hun leven lang verslaafd aan dat spul. Daar is nagenoeg nog niet echt onderzoek naar gedaan omdat dit de eerste generatie is die opgroeit met kinder-antidepressivia. (Dat klinkt toch als kinder-condoom, kinder-baan, kinder-hypotheek, kinder-huwelijk en zo voort?) En ik denk dat je daar nog moeilijker af kan komen dan van opium.

nicolai

Wijs gebruiker
een opium verslaving is zo erg niet hoor...als je het maar kan betalen of als je er heel makkelijk aan kunt komen. nou in dat soort landen ligt de opium voor het oprapen dacht ik zo. dit soort taferelen zijn daar heel normaal.

het probleem met de opium verslaafden in westerse landen is niet de verslaving...de verslaving wordt pas een probleem als de verslaafden nieuwe opium nodig hebben. aangezien wij het hier niet voor het oprapen hebben zullen we dus de wed moeten overtreden om een nieuwe shot te krijgen. dat is het probleem...die hebben ze daar simpelweg niet, omdat het bij wijze van spreken in de achtertuin groeit.

ik vind niet dat wij het recht hebben om dit te beoordelen...net of wij zo goed bezig in nederland. wij geven kleine kinderen ritalin en andere hersenslopende drugs omdat ze er zogenaamd beter van worden.....en je moet er ook bij bedenken dat de opium die dat kind rookt niet heroine is zoals wij dat kennen. het is geen chemisch goedje, maar gewoon puur natuur....

en eventjes nog wat. degene die zeggen dat ze een hekel hebben aan de moslimcultuur zouden eens wat geschiedenis boeken over nederland moeten lezen...wij veroordelen nu wat er op dat filmpje gebeurd, maar datzelfde hebben wij nederlanders grootschalig gedaan bij kleine kindertjes en vrouwen. wij hebben een hele bevolking verslaafd gemaakt aan de opium en de heroine. namelijk tiijdens de oorlog in indonesie.....diezelfde bevolking hebben we uiteindelijk naar nederland gehaald als slaven omdat we zelf te beroerd waren om hard te werken.

dat waren toendertijd de eerste echte opium verslaafden in nederland...je zou dus kunnen stellen dat nederland er zelf voor heeft gezorgd dat er uberhaupt opium verslaafden in nederland zijn. nou is dat wel erg kort door de bocht natuurlijk, want uiteindelijk zouden er toch wel opium verslaafden komen, maar een stuk minder dan nu. dit verhaal geldt trouwens niet alleen voor nederland hoor. ook engeland heeft dankzij haar eigen schuld zoveel opium verslaafden...omdat zij hetzelfde deden als wij. maar dan in sri lanka en india.

dit soort geschiedenis krijg je niet op school en vind je ook niet zomaar in elk geschiedenis boek...omdat nederland zich schaamt voor de oorlog in indonesie. toch zou ik iedereen aanraden om eens op zoek te gaan naar de verhalen over nederland - indie en engeland - india.

speeseend

Wijs gebruiker
Nicolai, ik denk dat jouw woorden meer waarheid bevat dan het meeste gemekker in dit topic.

Goed van je om alles even duidelijk te benoemen. Vergt toch wat moed. Ga vooral door met het verspreiden van jouw waarheid.

ronja

Natuurlijk is het niet goed voor zo'n jongetje. Geen enkel kind zou drugs moeten gebruiken.

Ik denk dat mijn punt (en als ik het zo lees, ook Nicolai's punt) is dat je niet zo maar als een wilde stier anderen moet veroordelen. Wij zijn op geen enkele manier superieur aan wie dan ook in de wereld. Elk land, elk volk, elke ouder maakt zijn fouten. En iedereen heeft ook z'n goede kanten.

De wereld is niet één grote tweede wereldoorlog, waar iedereen òf goed, òf slecht is. (En bovendien zaten er achteraf meer dan twee keer zoveel mensen in het verzet als tijdens de oorlog zelf.) Ik ga er van uit dat iedereen zijn best doet om zichzelf en de mensen om zich heen zo gelukkig mogelijk te maken.

Deze vader kiest voor opium. Hier laten we de huisarts kiezen voor ritalin of anti-depressiva. What's the difference?

Bovenaan