Jou onweerstaanbare drugs

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Baap

Experimenterende gebruiker
Hallo DF-ers,

Drugs heeft naast de geweldige positieve kanten, ook negatieve kanten denk aan verslaving en gezondheid.

Is er een drugs geweest (of zit je nu in zo'n periode) waar jij een periode tegen een lichte verslaving aanzat qua gebruik? Welke drugs was dit? Hoe heb je deze lichte verslaving weerstaan? En hoe merkte je dat je moest stoppen met deze drugs omdat het een verslavingspatroon begon aan te nemen?

Ik zal beginnen:

Ik heb denk ik een lichte verslaving aan 3mmc ontwikkeld. Doordeweeks moet ik er niet aan denken om dit te gebruiken, maar in de weekenden gebruik ik het bijna wel elk weekend. Een keertje een weekend zonder lukt makkelijk, maar vaak gebruik ik het toch. Ik probeer deze lichte verslaving te doorstaan door doelen te stellen (datum in mijn hoofd wanneer ik ga gebruiken en dan tot die tijd niks nemen) en een lekker wietje te roken. Ik merkte dat het een verslavingspatroon begon aan te nemen doordat het van speciale gelegenheden naar elk weekend ging.

Ik hoor graag jullie verhalen en tips om drugsgebruik binnen de perken te houden!

Baap

TripJess

Bewuste gebruiker
Yep, zonder dat ik het doorhad greep ik heel snel naar speed. Eerste keer was afgelopen zomer om door te kunnen na een nacht feesten. Door naar het volgende feest. Dus puur om wakker te blijven, wist toen nog niet echt dat t me ook een goed gevoel kon geven. Had iig geen last van misselijkheid en van die ongemakken na lang geen slaap

Vrij snel daarna, paar weken later weer genomen om een werkdag door te komen. Weer paar weken later voordat ik naar een feestje ging, later op en tijdens feestjes. En daarna ook als ik me minder goed voelde en op mezelf was.

Heb er altijd over gepraat met me vriend(en) die het afkeuren vooral. Dat hielp sowieso al wel dat ik het niet per see stiekem kon doen, dat voelde niet goed. Ik besefte dat het de slechte kant op ging toen ik echt standaard op zak had, en er op random momenten aan dacht en zin in had. Ik werd een beetje bang van dat besef, maar toch niet gelijk weggegooid ofzo.

Voor nu is het een maandje terug de laatste keer geweest. Zit nog wel in me hoofd, maar daar doe ik niks mee. Bovendien geeft het nog andere ongemakken mee zoals meerdere keren raar wakker worden 's nachts met een tintelende hand. Gewoon van afblijven dus.:nerd:

GroetJess

Purplext

Bewuste gebruiker
Ik ben verslaafd geweest aan blowen, alcohol en speed.
Ik ging speed gebruiken om weer wakker te worden na een alcohol kater. Aangezien ik elke dag dronk, betekende dat ook elke dag speed.
Blowen ben ik mee gestopt voor een aantal jaren en ben toen overgegaan op puur wiet roken, heel erg weinig en alleen 's avonds. Kan ook prima een paar weken zonder, ben er geen slaaf meer van.

Alcohol heb ik met mezelf afspraken over gemaakt dat ik door de weeks niet drink en in het weekend niet teveel. Dit gaat met tijden heel goed, maar af en toe moet ik mezelf weer tot de orde roepen.

Speed heb ik weggegooid, evenals het nummer van m'n dealer. Ik zorg dat ik het nooit in huis heb, want dan kan ik er niet vanaf blijven.

Werken en sporten helpt me heel erg voor afleiding en tijdverdrijf. En ik houd steeds voor ogen dat ik me beter en energieker voel zonder al die troep. Daardoor verval ik nu nooit meer in m'n oude gedrag.

R

Revolutionair

Gast
Ja dat is ghb bij mij.
Als je onder invloed bent van ghb voel je je goed!
Je kan goede gesprekken aangaan.
Je legt heel makkelijk contact.
Alles is intens en leuk.
Altijd zin in sex en omdat je zo goed in je vel zit en zo geil bent is dat heel erg aanstekelijk en gebeurd het sneller als je iemand nieuw hebt leren kennen ook al heeft diegene zelf geen ghb op.
Als je normaal doseerd en niet te lang door gaat is er geen moment dat je jezelf kut kan voelen.
Een keer niet lekker gaan bij normale dosering bestaat gewoon niet bij een ervaren gebruiker.

Na het leren kennen van ghb vind ik mdma niet meer leuk en vind ik drank niet meer leuk.
Allebei zelfs verschikkelijk om eerlijk te zijn.

Als tweede Ketamine.
Dat heeft een antidepresive werking bij mij.
Gebruik het een keer per maand meestal.
Als het zomer is misschien meer.
Samen met mijn beste vriend is dat het leukst.

🐺PsyTekz

Badass junkie
Tripreporter
Ik ben jarenlang verslaafd geweest aan blowen. Gebruikte op dagelijkse basis minimum 1 gram wiet. Dit is er ingeslopen door tegenslagen weg te blowen en problemen niet in de ogen zien. Naarmate ik ouder werd lees tussen 25 a 30 het gebruikd drastisch geminderd. Tot nu ik er volledig mee gekapt ben en dan ook goed blijf doen. Dit was echt de topper van alle middelen die mij het langste in de ban hield.

Daarna komt coke en speed. Deze middelen gebruikte ik regelmatig in het weekend en als er in de week een vrij moment op het oog was kon er ook wel gebruikt worden. Heb mezelf dan ook voorgenomen als ik deze middelen in huis haal er heel weinig van aankoop of een dosis klaar te leggen en de rest in bewaring bij een betrouwbaar iemand. Tot op heden zou ik het nog 1 x op een jaar doen.

Psilocyloner

Bewuste gebruiker
Keta en 3-MeO-PCP, of wellicht disso's in het algemeen. Keta en 3-MeO-PCP beide niet eens zo heel vaak gedaan, beide een keer of 5-6 denk ik, maar al snel ontdekt dat ik het toch wel érg lekker vind. Na Psy-Fi had ik een enórme dip van ruim 2-3 weken lang, als gevolg van de zaterdag aldaar waarop ik wat uit de bocht ben gevlogen met de druggies. Ik heb kort daarna thuis een paar keer keta gedaan, puur als vlucht. Twee weken na Psy-Fi had ik een huachumaceremonie, waarna ik gek genoeg nog dieper in een dip schoot. Ik zat echt even rock bottom. Ik heb de eerste de beste nacht na terugkomst van de ceremonie geholed op keta en daags erna een ronduit heroïsche trip op 3-MeO-PCP gehad. Beide echt ge-wel-dige trips, onvergetelijke ervaringen, zelfs met prachtige inzichten, maar met die ervaringen leek het mij ook goed om vaarwel te zeggen tegen disso's. Het leent zich er te goed voor om te vluchten. Het voelt bovendien belastender dan psychedelica en ik vind het in zekere zin, hoe zal ik het zeggen, wat decadent in vergelijking met psychedelica. Ik denk ook niet dat het me verder nog veel op zou kunnen leveren. Sinds ik disso's vaarwel heb gezegd, gebruik ik eigenlijk uitsluitend nog psychedelica, naast hooguit een keer of vier per jaar MDMA óf 6-APB.

verwondering

Bewuste gebruiker
Top Tripreporter
Lachgas. Als ik het in huis heb gaat het op. Gun ik mezelf toch elke keer wel weer een patroontje, en dat mondt uit in de hele doos. En de volgende doos. En de volgende. Tot het op is.

Ik weet van de risico's bij grootverbruik. Het beste voor mij is om het zo min mogelijk in huis te hebben.

Zeelanddude

Badass junkie
Tripreporter
Wat een eerlijkheid hierzo :)
Uppers. Maakt niet uit wat. Speed, sos, 3mmc of 6apb zijn degene waar ik dan ervaring mee heb. Speed 2x echt verslaafd aan geweest.

Bij de rest merkte ik gewoon dat ik er niet vanaf kon blijven als ik het is huis heb. Voelde ik me kut, gebruikte ik het om me weer vrolijk te maken.
Voelde ik me gewoon goed/vrolijk/neutraal pakte ik er ook gewoon naar.

Moet het gewoon niet te vaak in huis halen. Ik weet nu ondertussen dat ik van 1 middag/avond upper gebruik, dik 2 weken nodig heb om fysiek weer bij te komen.
Is voor mij genoeg motivatie om van de uppers af te blijven.

Psilocyloner

Bewuste gebruiker
Pep is bij mij misschien ook nog wel een dingetje. Ik heb in mijn studietijd dexamfetamine op voorschrift gehad. Ik begon met tweemaals daags 5 mg. Ik ging als tierelier. Hele dag in de universiteitsbibliotheek en dan had ik op één dag een gigantische berg werk verzet. Vanaf halverwege het tweede jaar begon het al steeds meer te kwakkelen. De glans was eraf. Dosering omhoog. Ging goed voor even. Weer omhoog. Gaandeweg steeds meer bijwerkingen. Studeren werd een martelgang, maar ik had die troep nodig om te kunnen doen wat gedaan moest worden. Op den duur namen de bijwerkingen steeds verder toe. Waar het ooit toen ik begon echt nog euforisch was, werd ik nu steeds meer een zombie. Ik heb momenten gehad dat ik zo gefrustreerd was dat ik een rijtje pillen op mijn bureau legde en er elk kwartier dat ik me nog niet kon concentreren eentje bijnam. Uiteindelijk van de een op de andere dag die pillen de deur uitgedaan en besloten het nooit meer aan te raken.

Nu ben ik best benieuwd naar pep voor recreatief gebruik. Ik heb dit eigenlijk nog nooit gedaan. Ik heb ooit 30 tabletjes (totaal 150 mg) dexamfetamine genomen, maar dat was toen in combinatie met ik geloof 7,5 mg lorazepam (een enorme shitload, ik was nog jong en onbezonnen en dacht dat dat wel eens recreatief zou kunnen wezen). Ik weet er echt niks meer van, maar naar horen zeggen heb ik me goed vermaakt. Ik heb één keer flink wat pep gesnoven toen ik knetterhard stond te trippen op DOC, van een behulpzame gozer die het me aanbod met de boodschap 'dan kom je er misschien doorheen'... :sweatsmile: Ik werd er inderdaad wel weer helder van, wat maakte dat ik ondanks dat ik knetterhard tripte toch nog een paar uur lekker heb kunnen dansen, maar heb het precieze effect ervan nooit echt kunnen beoordelen, omdat er dus al flink wat DOC, alsmede phenibut, 3-MMC en keta in m'n systeem zat.

Ergens denk ik dat ik amfetamine (maakt denk ik weinig uit of het dan om dex gaat of gewone pep) gewoon voor altijd heb uitgespeeld, dat ik me er gewoon hondsberoerd van ga voelen net als toen van dexamfetamine. Echter, soms zou dat beetje extra energie of uithoudingsvermogen wel erg fijn zijn. Maar ja, van de andere kant kan ik ook denken 'het is wat het is, en als 't op is is 't op' en af en toe gewoon even gaan zitten, wat op zich ook helemaal niet verkeerd is.

Anunnaki

Bewuste gebruiker
Dexamfetamine op voorschrift gehad (driemaals 10mg per dag) wat veranderde in een verslaving, ik heb misschien nog wel wat posts erover op DF maar dan zou je even moeten zoeken. In ieder geval ik ging steeds meer en meer gebruiken omdat ik er zo verdomd lekker op ging.. en nog steeds trouwens hahaha.

En op een dag kreeg ik eigenlijk gewoon een woedeaanval (op mezelf). Dat ik zo zwak was om in de val gelokt te worden door die troep, ik heb toen maanden niks ingenomen. Ben het wel blijven ophalen want ja ik betaal wel.

Ik heb nu m'n laatste pilletjes gekregen aangezien ik nu dik ervoor moet betalen. Ik neem ze nog steeds in, maar voor de lol en kan ze prima laten liggen.

Ergens denk ik dat ik amfetamine (maakt denk ik weinig uit of het dan om dex gaat of gewone pep) gewoon voor altijd heb uitgespeeld, dat ik me er gewoon hondsberoerd van ga voelen net als toen van dexamfetamine. Echter, soms zou dat beetje extra energie of uithoudingsvermogen wel erg fijn zijn. Maar ja, van de andere kant kan ik ook denken 'het is wat het is, en als 't op is is 't op' en af en toe gewoon even gaan zitten, wat op zich ook helemaal niet verkeerd is.
Als je zorgt dat je goed slaapt en goed eet dan gaat het je prima af. Maar krijg dat maar eens voor elkaar met een Dex verslaving hahaha.

25tolife

Badass junkie
Tripreporter
Voor mij is dat vanwege fysieke klachten oxy wat ik nu al jaren neem wat ik soms switch met morphine of fentanyl .

Maar heb het helaas nodig en als we het over drugs hebben zou ik zeggen dissociatieven en psychedelica waar ik me beter door voel als ik weer inzichten krijg en mijn leven analyseer.

Voordeel is dat het bij psychedelica een 'self limiting drug' is. Waardoor je het niet verslavend kan noemen is mijn visie erop.

Baap

Zoals ik al wel had verwacht hebben veel mensen wel een periode waarin gebruik (lichte) verslavingsverschijnselen vertoont.

Bijna iedereen hierboven heeft het zelf opgelost, super knap!

Na meer dan 2 jaar (bijna) dagelijks blowen kan ik prima een dagje en soms wel een week, in bijvoorbeeld toetsweken waarin ik mij richt op school, zonder blowen. Ik heb nooit afhankelijkheid gevoeld voor blowen na zo een lange tijd, dus was ik van mening dat dit bij andere drugs hetzelfde was. Vooral de laatste periode is mijn blowgedrag qua gebruik veel minder geworden en dit eigenlijk zonder een verklaarbare reden, gewoon omdat de lol er wel vanaf raakt.

Toch merkte ik de laatste tijd 3mmc moeilijker kan laten liggen en had niet verwacht dat ik na 10 weken weekend gebruik al wel enige 'verslavings trekjes' kreeg. (Niet zeiken over hoe slecht dit voor mijn gezondheid is, terwijl jij over 5 minuten naar buiten gaat om een sigaretje te roken, dat is pas slecht) Gelukkig heb ik het op tijd door dat een verslaving soms snel kan ontstaan waardoor ik mijn gebruik nauwlettend in de gaten ben gaan houden om het bij recreatief gebruik te houden.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat je voor de ene drugs gevoeliger kunt zijn op het gebied van verslaving dan een andere drugs. Houd het bij recreatief gebruik en probeer boven de mentale strijd in je gedachten te staan, ook al is het soms echt moeilijk, je kunt het!

Bas

Wijs gebruiker
Hallo DF-ers,

Drugs heeft naast de geweldige positieve kanten, ook negatieve kanten denk aan verslaving en gezondheid.

Is er een drugs geweest (of zit je nu in zo'n periode) waar jij een periode tegen een lichte verslaving aanzat qua gebruik? Welke drugs was dit? Hoe heb je deze lichte verslaving weerstaan? En hoe merkte je dat je moest stoppen met deze drugs omdat het een verslavingspatroon begon aan te nemen?

Ik zal beginnen:

Ik heb denk ik een lichte verslaving aan 3mmc ontwikkeld. Doordeweeks moet ik er niet aan denken om dit te gebruiken, maar in de weekenden gebruik ik het bijna wel elk weekend. Een keertje een weekend zonder lukt makkelijk, maar vaak gebruik ik het toch. Ik probeer deze lichte verslaving te doorstaan door doelen te stellen (datum in mijn hoofd wanneer ik ga gebruiken en dan tot die tijd niks nemen) en een lekker wietje te roken. Ik merkte dat het een verslavingspatroon begon aan te nemen doordat het van speciale gelegenheden naar elk weekend ging.

Ik hoor graag jullie verhalen en tips om drugsgebruik binnen de perken te houden!

Baap
Interessant topic! Mede omdat dit in de nacht geplaatst is, moet er wel een speciale reden voor zijn dat dit geplaatst is, of niet? (:

Leuk om je zo te horen over drugs. Ik volg vrijwel veel topics en ik kan me nog herinneren dat je begon met 3-mmc en je ook nog op zoek was naar andere drugs om uit te proberen. Je gebruikte alleen in het weekend en je moest er niet aandenken om doordeweeks te gebruiken. Waaruit ik kan concluderen dat je dit dus wel gedaan hebt, waar je achteraf veel spijt van hebt gehad. :P

Weekend gebruik is op zich in mijn ogen niet perse een verslaving. Maar het kan wel het begin zijn als je hier de controle over verliest. In principe ben je die controle al verloren als je terug in de tijd gaat kijken naar je 1e keer 3-mmc. Met de gedachte dat je het af en toe wel eens wilde doen bijvoorbeeld. Die gedachte is nu niets meer waard bijvoorbeeld, haha.

Ik zelf beperk mijn gebruik tot alleen in de weekenden. Heb dit prima in de hand, maar het mag van mij wel minder. Het gaat om speed, das wel een dingetje. :tongueout:

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Heel eerlijk.. Ik ben verslaafd aan drugs in het algemeen. Kan wel heel stoer vertellen dat ik geen één middel wekelijks gebruik maar uiteindelijk gebruik ik wel bijna elke week iets. Verder ben ik wel verslaafd aan blowen. Al rook ik nog maar heel weinig, max 0,3gr per dag.

Vroeger wel echte verslaving Speed en later coke gehad. Speed elke weekend minstens twee nachten min of meer doorhalen en dan in één of twee nacht afbouwen. Dus zeker 3 dagen in de week. Paar jaar later stapte ik over naar de coke want de nachten doorhalen braken mij op. Tja goed excuus hé :grimacing:.
Dat werd gauw zeker een gr per week. Wel vaak maar 1 en heel soms 2 avondjes/nachten in de week.

Nu wissel ik veel af. Gemiddeld 3x per maand een avondje iets. Hou daarbij wel rekening met de 2 a 3 maanden regel met serotonine slurpers.

Stonologie

Wijs gebruiker
Ik ook een echte poly addict. Is het niks heftigs, dan is het wel caffeine of theanine (stof in thee).

Wiet is altijd mijn “drug of choice” geweest. Een stoner in verhoogde hartslag en nieren.

Nu aan het afkicken van wiet & nicotine tegelijk. Deze vakantie in Barcelona 30gram in 4 dagen gerookt, en nu school weer begint wil ik terug naar alleen in het weekend. Ook GABA drugs laat ik even een maandje liggen (behalve alcohol want die vind ik toch niet leuk).

Sorry voor het topic omhooghalen, maar daar is deze voor bedoeld geloof ik.

Wees voorzichtig!!

verwondering

Bewuste gebruiker
Top Tripreporter
3-MMC vind ik te lekker, zeker gesnoven. In korte tijd heb ik het twee keer misbruikt, rond de kerst een keer en na oud en nieuw een keer. Beide keren ongeveer een gram in totaal, over een periode van 20 à 30 uur. Terwijl ik me juist had voorgenomen even rustig aan te doen met de serotonineslurpers.

Na die tweede keer ging het mis. Ik zag lijkbleek, mijn vingertoppen tintelden, en toen ik onder de douche stond ben ik flauwgevallen en door de douchedeur heen gedonderd. Ik belandde met mijn gezicht op de rand van de plee en vervolgens op de badkamervloer. Toen ik bijkwam en weer opstond, gebeurde binnen enkele seconden hetzelfde nog een keer. Naast een flinke wond aan mijn arm en een bult op mijn gezicht ben ik er goed vanaf gekomen.

Het hele potje 3-MMC is in de prullenbak beland.

Rivalrie

Badass junkie
Heftig om te lezen dat bijna iedereen wel verslaafd is of geweest is. Ik heb geen drugs verslaving gekend en venner denk ik ook niet gevoelig voor. Wel zit ik echt meer dan 5 uur per dag op mijn telefoon.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Hier ook lachgas.

Ik zeg tegen mezelf dat ik er een tijd mee moet stoppen en dan bel ik toch weer om de tank om te ruilen. Wat bij mij wel helpt is dat ik de tank ik de kelder heb gezet, op die manier kan ik er beter afblijven, want voor snel even een ballonnetje moet er dn nogal wat gebeuren, dan ga ik nadenken en kan me dan toch beheersen. Maar dus niet als de tank in huis staat!

Lejirax

Caffeïne.
verder niks meer gelukkig

in het verleden nicotine en een weekend verslaving speed.
Laatst toevallig weer eens een lijntje gesnoven icm alcohol en 05:00 op bed.. 5 dagen van bij moeten komen :dizzy::dizzy:.
Niks meer voor mij 😊

GoldenGrow

Bewuste gebruiker
Was lichamelijk en geestelijk afhankelijk van Benzo's voor een paar maanden. Gelukkig optijd gaan afbouwen en veilig gestopt.
Ik heb nogsteeds vaak zin erin maar kan er goed vanaf blijven.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan