Juiste xtc dosering?

lolz

Newbie
Hi,

Na een pauze van 3 maanden ben ik volgende week weer van plan om xtc te gebruiken. De pillen zijn getest op 120 mg MDMA. Ik heb al een aantal keer xtc gebruikt, maar struggle soms nog met de juiste (begin)dosering. Zelf weeg ik 90 kg. Wat raden jullie aan om te doen? Zou ik kunnen starten met 3/4 pil (~90 mg) of is dit een te sterke begin dosis? Ik ga liever niet te hard en ben daarom altijd voorzichtig geweest, twijfel of dit kan of dat ik beter kan beginnen met een halve. En hoe zit het met bijnemen? Ik lees hier veel dat vaker bijnemen met xtc niet veel zin heeft. Dus misschien 3/4 als start en daarna 1 à 2 keer een kwartje erbij? Wat raden jullie aan?

Rosie

Belezen gebruiker
Dat is heel persoonlijk.
Wat was je dosis vorige keer?

Ik weeg 90 kg en start met 130 mg, haha.
Zelf neem ik max 1x bij, halve dosis van startdosis. Geeft het net weer een kick, maar ben ik niet van padje af. En dagen erna voel ik me ook prima.
Vaker bijpakken resulteert alleen maar in strak staan en van padje af zijn. En grotere aanslag op je lichaam, dus kans op mega gaarheid en dinsdag dip.

Ik denk dat je met een halve te weinig hebt. 3/4 klinkt wel goed.

lolz

Newbie
Dat is heel persoonlijk.
Wat was je dosis vorige keer?

Ik weeg 90 kg en start met 130 mg, haha.
Zelf neem ik max 1x bij, halve dosis van startdosis. Geeft het net weer een kick, maar ben ik niet van padje af. En dagen erna voel ik me ook prima.
Vaker bijpakken resulteert alleen maar in strak staan en van padje af zijn. En grotere aanslag op je lichaam, dus kans op mega gaarheid en dinsdag dip.

Ik denk dat je met een halve te weinig hebt. 3/4 klinkt wel goed.

Thanks! De vorige keer waren mijn pillen niet getest (stom, doe ik vanaf nu altijd) dus daar kan ik nu niet echt naar refereren. Het wordt nu mijn 4e keer en de eerste paar keren was het erg aftasten wat werkt, maar heb nog niet het idee dat ik het meeste er uit haal. Mijn vrienden beginnen vaak allemaal met een kwart/halve en nemen door de avond door vaak kwartjes bij. Wat ik hierop las en jij ook zegt lijkt het me beter om met een grotere dosis te beginnen en minder vaak bij te nemen. Ik ga het uittesten :).

Wat ik me nog wel afvraag is of het effect met maar 1 keer bijnemen net zo lang is? Het effect is bij mij vaak na ~5 uur uitgewerkt, kan me voorstellen als je maar 1 keer bijneemt dat dit minder lang duurt. Of ervaar jij dit niet zo?

Rosie

Belezen gebruiker
Xtc werkt ook niet zo lang als we zouden willen.
Gewoon daar rekening mee houden. Accepteren dat het uitwerkt.
Evt wat later op de avond starten

Ik denk nooit in kwartjes en halfjes.
Ik denk in mg. Want een pil kan 300 mg zijn, maar ook 40 mg.

lolz

Newbie
Xtc werkt ook niet zo lang als we zouden willen.
Gewoon daar rekening mee houden. Accepteren dat het uitwerkt.
Evt wat later op de avond starten

Ik denk nooit in kwartjes en halfjes.
Ik denk in mg. Want een pil kan 300 mg zijn, maar ook 40 mg.
Zeker waar. Ben ook van plan om later te beginnen dan voorheen. Thanks voor het advies!

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Hi,

Na een pauze van 3 maanden ben ik volgende week weer van plan om xtc te gebruiken. De pillen zijn getest op 120 mg MDMA. Ik heb al een aantal keer xtc gebruikt, maar struggle soms nog met de juiste (begin)dosering. Zelf weeg ik 90 kg. Wat raden jullie aan om te doen? Zou ik kunnen starten met 3/4 pil (~90 mg) of is dit een te sterke begin dosis? Ik ga liever niet te hard en ben daarom altijd voorzichtig geweest, twijfel of dit kan of dat ik beter kan beginnen met een halve. En hoe zit het met bijnemen? Ik lees hier veel dat vaker bijnemen met xtc niet veel zin heeft. Dus misschien 3/4 als start en daarna 1 à 2 keer een kwartje erbij? Wat raden jullie aan?
120mg voor iemand van 90 kg is een gemiddelde iets hoge dosis. Mijn ideale dosis is rond de 100 a 110 in dan 2 a 3 uur later nog 40 tot 60 bij te nemen om het wat te lengen.

Snuffelaar

Badass junkie
Tripreporter
lijkt het me beter om met een grotere dosis te beginnen en minder vaak bij te nemen.
Herdoseren is sowieso geen goed idee met mdma. Het geeft je een grotere kater en verlengt mogelijk enkel je trip. Het is wetenschappelijk bewezen dat mdma vooral neurotoxisch is als je:

1: herdoseert
2: overdoseert

Het is niet zozeer de frequentie.

Wat ik me nog wel afvraag is of het effect met maar 1 keer bijnemen net zo lang is?
Gemiddeld duurt XTC 4 uur.

Bijnemen kan dit verlengen maar zoals ik hierboven al zei, maakt het een pak schadelijker voor je serotonine receptoren dus het is niet de moeite waard.

Het effect is bij mij vaak na ~5 uur uitgewerkt, kan me voorstellen als je maar 1 keer bijneemt dat dit minder lang duurt
Niet echt. XTC geeft heel snel een diminishing returns effect.

Na een tijd doet het niets meer omdat je arme serotonine receptoren helemaal gefrituurd zijn.

Het is inderdaad wel beter om slechts 1x te doseren, maar niet teveel. Zelf ga ik niet meer boven 120mg terwijl ik vroeger begon met 350mg en soms een herdosering. Dat is echt wel genoeg om de magie te voelen.

Het heeft trouwens ook een plafond (ik dacht ~200mg maar dat ben ik niet 100% zeker). Alles erboven geeft geen extra serotonine vrij, wél nare stimulerende neveneffecten, wat zich uitten kan in kaakschaatsen, strakke spieren en moeite met plassen. Hoge dosis kan wel visuals geven aangezien het ook een psychedelica is maar ook blackouts.

TL;DR:
Niet herdoseren en neem zeker geen overdreven dosering.

Hoop dat het ietwat logisch klinkt want ik ben onder invloed van dissos.

Hier vind je veel belangrijke en interessante informatie, geef het eens een kans om het te lezen:

Laatst bewerkt:

Snuffelaar

Badass junkie
Tripreporter
Ik zeg niks 🙄 :wink:
Even specificeren misschien dat ik toen mm ex vriendin op haar ervaring geloofde en de wereld van synthetische drugs nog nieuw voor me was. Ik vertrouwde haar.

De magie verdween en katers werden vager.

Nu hou ik het bij 120mg zonder herdoseren en merk dat ik het frequenter kan doen omdat de transmitters niet zo extreem overbelast meer worden.

tenzij je iets anders bedoelde?

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Even specificeren misschien dat ik toen mm ex vriendin op haar ervaring geloofde en de wereld van synthetische drugs nog nieuw voor me was. Ik vertrouwde haar.

De magie verdween en katers werden vager.

Nu hou ik het bij 120mg zonder herdoseren en merk dat ik het frequenter kan doen omdat de transmitters niet zo extreem overbelast meer worden.

tenzij je iets anders bedoelde?
ehem tekortwactentoteenpilinslaatbroedplaats kuch :tonguewink:

De Schurk

Belezen gebruiker
beter met een hele lage dosis beginnen, dan kan je altijd nog bijpakken.
Bijpakken is best te doen hoor, maar op een gegeven moment merk je de effecten gewoon minder maar dat is echt pas na een uurtje of 10.
Beginnen met een halve van 120mg of misschien iets minder zou voor mij redelijk zijn.

Passiegebruiker

Experimenterende gebruiker
Hi,

Slim dat je dat zo in de groep gooit, 90mg zijn zeer zwakke pillen.(wan niet erg is) ik ken ze normaal rond de 220/240

Bovenaan