Jules Deelder Het Geheim Om Oud te Worden met Speed

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
Via google vond ik niet veel antwoorden hoe Jules Deelder gewoon oud is geworden met Pep, Amfetamine. Daarom open ik dit topic, dat ik wil opdragen aan hen die gewoon oud worden met pep. Er zijn zelfs wiskundigen die alle dagen speed nemen, en er gewoon oud mee worden.

Het vermoeden is dat hij uiteindelijk speed kreeg via de gewone huisarts en/of psychiater. Dat betekende geen chemische verontreiniging o.a.

Wat is jouw mening dat Jules Deelder gewoon oud kon worden met speed? Immers mensen die farmaceutische kwaliteit gebruiken zijn er talrijk, en ze worden gewoon oud.

Is het dat ze een bepaalde racemische vorm van speed kregen? Want de straat speed is triest. Was het Amfexa? Maar dat kan je weer niet inspuiten, en Jules nam het liefste als injectie.

Zoveel vragen, maar zeker is dat Jules anders was dan Herman Brood, die waarschijnlijk straatkwaliteit had, in tegenstelling tot Jules.

Psychiaters schijven hoge kwaliteit voor zoals het huidige Amfexa, of Dexamfetamine genoemd.

Als wiskundige nemen we voorbeeld aan Paul Erdős

Erdős' hoge productiviteit blijkt uit het feit dat hij ongeveer 1500 wetenschappelijke artikelen heeft geproduceerd, de meeste in samenwerking met anderen. Hij heeft samengewerkt met zo'n 500 collega's. Hij beschouwde wiskundig onderzoek als een sociale bezigheid en heeft zo de manier van wiskunde beoefenen blijvend veranderd.

Hij hield zich in de eerste plaats bezig met getaltheorie, combinatoriek, verzamelingenleer, analyse en kansrekening, maar droeg bij aan bijna alle deelgebieden van de wiskunde.

Hij startte het onderzoek naar verschijnselen die gebundeld zijn in de Ramsey-theorie[2] en verrichtte baanbrekend werk inzake de toepassing van stochastische methoden.

Vanwege zijn enorme productiviteit hebben zijn vrienden als grapje het Erdősgetal geïntroduceerd: Erdős heeft het Erdősgetal 0 (omdat hij nu eenmaal zichzelf is); zijn directe co-auteurs kregen Erdősgetal 1; de mensen die gepubliceerd hebben met deze co-auteurs kregen Erdősgetal 2; enz. Zie verder het artikel Erdősgetal.

Over Paul Erdős: Na 1971 begon hij amfetamine te slikken, ondanks de bezorgdheid van zijn vrienden, die met hem om 500 dollar wedden dat hij geen maand met de amfetamine zou kunnen stoppen. Hij won de weddenschap, maar beklaagde zich erover dat de wiskunde een vertraging van een maand had opgelopen: "Als ik vroeger naar een leeg vel papier keek, zaten mijn hersenen vol ideeën, tegenwoordig zie ik alleen maar een leeg vel papier". Zodra hij de weddenschap had gewonnen, hervatte hij zijn oude gewoonte weer.

Misschien is de straat amfetamine wel gewoon troep en niets vergeleken met kwaliteit producten wat gemaakt wordt door professionele laboratoria. Dat is zeer verdrietig, immers op de straat zouden ze dan moeten doen met half-fabrikaten, deels gelukt en mislukt. Als voorbeeld.

Het meest opvallende vind ik dat ze er niet als de typische uitgemergelde skelet uitzien, maar gewoon als normale mensen. Vroeger waren dit soort typen producten gewoon verkrijgbaar bij zelfs het benzinestation.

Is de straat speed zoveel anders? Wat is hun geheim? Ze werden gewoon oud, een normaal leven, alhoewel exceptioneel productief. Jules Deelder heeft zoveel gedichten gemaakt, de wiskundige maakte zoveel wiskunde, hoe kan dit? Ook dat is een vraag.

Zit de straat speed zo dan vol met troep?

Laatst bewerkt:

8️⃣6️⃣

Badass junkie
@Farmaceutical Inc
Jules Deelder was echt niet zo'n grootverbruiker als Herman Brood. Die laatste spoot elke dag 2 gram, zoop zich daarbij te pletter, en zorgde absoluut niet goed voor zichzelf.

Daar zit het verschil. Als je een en ander in de hand houd en goed voor jezelf zorgt dan kan je dus best nog oud worden met speed.

Als grootverbruiker ga je denk ik trouwens echt niet naar de caffeineboer om de hoek, dan weet je echt wel waar je het betere spul kan (of kon, in het geval Herman) halen. Daarnaast waren Jules en Herman boezemvrienden, en ik kan me niet voorstellen dat die geen adressen hebben uitgewisseld.

Jules deed het inderdaad heel anders dan wat ik vernomen heb over Herman Brood. Misschien is het wel een combinatie. En dat mensen moeten kiezen tussen het 1 of ander. Ben wel blij dat uit statistieken eigenlijk naar voren komt dat mensen die hygienische amfetamine hebben en of kunnen gebruiken gewoon oud worden zoals normale mensen. Persoonlijk zou ik graag THC willen proberen, maar durf het niet, de drogist verkoopt allen CBD, en ik ben er wel enigszins slaperiger van geworden maar ervaarde geen 'niet nuchter' gevoel. Dat is het moeilijke, aan de ene kant het nuchtere gevoel willen hebben wat ik wil, aan de andere kant 'wonderen verwachten' zoals mensen die wat toe zich nemen ervaren.

Ik zou persoonlijk liever een Jules Deelder zijn dan een Herman Brood, maar hoop dat ik mijzelf kan zijn eigenlijk. Mijn nickname is overigens een parodie op Drug Inc, een serie van National Geographic.

Waarom biedt de apotheek bijvoorbeeld geen prima product dat mensen in hun laatste fase zoals ik gemak geeft? Benzo's zijn het niet, absoluut niet.

PsychedelicMagic

Wijs gebruiker
Als je goed spul hebt en over het algemeen goed slaapt, eet, drinkt, beweegt, zonlicht oppikt; dan zul je er vast wel oud mee kunnen worden. Tenzij je er psychotisch van word of er andere (mentale) problemen van krijgt. Sommige mensen zijn gewoon sterk en kunnen veel hebben. Sommige mensen ervaren voornamelijk alleen de voordelen ervan. Maar ben je dan een mazzelpik? Ik ben liever goed in wiskunde en productief met een gezonde levensstijl zonder speed, dan met speed.

inner_search

Badass junkie
Waarom biedt de apotheek bijvoorbeeld geen prima product dat mensen in hun laatste fase zoals ik gemak geeft? Benzo's zijn het niet, absoluut niet.
En wat bedoel je hier dan mee ?
Welke klachten heb je , en waarom zou een apotheek iets geven ?
Als je je niet goed voelt of wilt je laatste dagen high slijten zul je toch zelf drugs moeten scoren denk ik.
Men oma is nu 88 bijna en krijgt sinds de corona lockdown nu elke morgent en avond een half spuitje morfine (geen idee hoeveel ug of mg..)van de arts.
Om het verdriet van men overleden oma aan te kunnen en omdat we zolang niet op bezoek mogen..

TsaarvanDrugsland

Newbie
Tripreporter
Er zijn nog wel meer beroemdheden die hun leven en carrière vol aan de pep zaten en toch redelijk oud zijn geworden:

Lemmy Kilmister (zanger van Moterhead): toch 70 en heeft volgens mij toch een paar keer het BNP van Colombia door zijn neus gejaagd;

Friedrich Nietzsche (schrijver en filosoof: ondanks zijn zwakke gezondheid toch 56 geworden en schreef zijn boeken vaak onder invloed van pep, totdat ie gek werd, maar dat was vermoedelijk door de syfilis die hij heeft opgelopen in een bordeel en niet zijn pepgebruik;

Simone de Beauvoir (schrijfster en filosoof): 78 geworden en tot op het einde van haar leven aan de amfetamine gezeten.

Het is een combinatie van levensstijl en sterkte van je gestel. Er is geen formule die garandeert dat je met pep een gezegende leeftijd kunt bereiken. Sommigen bezwijken eraan vroegtijdig, anderen nakken hun lijntje nog binnen tijdens de bingoavond in het bejaardenhuis.

Jules Deelder gebruikte dagelijks, blowde af en toe wat, las gedichten voor en tokkelde voor de lol in een jazzbandje, niet echt te vergelijken met het Amerikaanse rockster-leven dat Herman Brood probeerde te imiteren, waarin drank, drugs en de zucht naar veel te jonge meisjes dagelijks de boventoon voerde.

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Zo gek is het niet... volgens mij worden er genoeg ADHD'ers oud met een dagelijkse dosis dex

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ben wel blij dat uit statistieken eigenlijk naar voren komt dat mensen die hygienische amfetamine hebben en of kunnen gebruiken gewoon oud worden zoals normale mensen.

Over welke statistieken heb je het? :thinking:

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Zo gek is het niet... volgens mij worden er genoeg ADHD'ers oud met een dagelijkse dosis dex

True, dan gaat het wel vrijwel altijd om een lage dosis en gecontroleerd door een arts.

Misschien begrijp ik de boodschap van dit topic verkeerd maar het heeft wel een aardig ‘mijn opa rookte zijn hele leven als een ketter en werd ook 100’-gehalte als je het mij vraagt.

StimsalaBanne

DF Stuff
Forumleiding
Moderator
Tripreport Analist
Tripreporter
Dat je langer meegaat (en ook minder nadelen ervaart) bij het gebruik van schone, zuivere amfetamine dan ongewassen prutzooi speed, sure. Dat de manier van inname daar niet alles over zegt ook (Intraveneus zou niet slechter voor je zijn, wel veel (levens)gevaarlijker uiteraard) maar verder lijkt het mij vooral een kwestie van mazzel. Hoe gevoelig je bent, hoeveel je kunt hebben door gezondheid/genen whatever.

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Zoveel vragen, maar zeker is dat Jules anders was dan Herman Brood, die waarschijnlijk straatkwaliteit had, in tegenstelling tot Jules.
Herman Brood, als je bijvoorbeeld dat fragment in de trein op youtube ziet, gebruikte vrij belachelijke hoeveelheden op een vrij zelfdestructieve manier. Het verhaal gaat ook dat hij op een gegeven moment in de VS voorover van het podium is gevallen omdat hij daar geen amfetamine kon scoren maar wel veel sterke drank bleef drinken 'zoals gewoonlijk'.

Tegenwoordig is de farmaceutische Amfetamine meestal gewoon sulfaat net als de straat variant waar als ik mij niet vergis waar vroeger farmaceutische Amfetamine nog wel eens in HCl vorm kwam. Dat gezegd hebbende is het r isomeer (dex)amfetamine wel meer wenselijk dan het l isomeer (levo)amfetamine. Al is er ook wel wetenschappelijk onderzoek dat stelt dat de racemische mix van de amfetamine isomeren het meest wenselijk effect heeft op de concentratie. Ik kan wel geloven dat een stukje fysiek activerend component eveneens kan bijdragen aan de concentratie al is dit fysiek activerend component wel meer belastend op het lichaam wat (vooral) lange termijn iets meer fysiek taxerend kan wezen.

In eenzelfde straatje denk ik dat Sigmund Freud wel relevant is om te noemen deze aanzienlijke hoeveelheden literatuur heeft geschreven onder de invloed van cocaïne. Ook een hoop onzin naar zeggen, maar hij was absoluut productief gerelateerd aan het gebruik van stimulerende drugs. Er zijn dan ook verschillende cocaïne quotes die aan Freud toegewezen worden. Na 16 jaar (kaak)kanker en tijdens de 2e wereldoorlog van Wenen naar Londen te zijn 'gevlucht' werd uiteindelijk zijn pijptabak gewoonte hem fataal.

Ik voel mij altijd wel verplicht om hierbij te vermelden dat de honderdduizenden kilogrammen cocaïne die versneden via Antwerpen tegenwoordig Europa ingepompt worden niet hetzelfde is als de gram zuivere cocaïne die Freud destijds voor een symbolische euro kocht. In vergelijking met de maatschappelijke schade die cocaïne tegenwoordig aanricht door zijn zeer populaire imago en aanzienlijke omzet waardes valt Amfetamine haast in het niets natuurlijk.

Met de huidige popularisering en opkomst van Methamfetamine in Europa dat eigenlijk vrij afwezig was gebleven sinds de 2e wereld oorlog en met oog op de financiële verwoesting die cocaïne aanbrengt zou je haast zeggen dat Amfetamine wel weer in een meer positief daglicht gesteld mag worden.
Wat is jouw mening dat Jules Deelder gewoon oud kon worden met amfetamine?
Hij gebruikte het overwegend gecontroleerd, met mate en op een manier die betekenisvolle invulling voor hem faciliteerde.

Er is mij in de laatste jaren een paar keer een dexamfetamine recept geopperd maar dat wijs ik af simpelweg omdat ik dit niet kan betalen.

Laatst bewerkt:
Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan