• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

JWH-210 Spice/Synthetic cannabinoids trip report.

SjuSju

Experimenterende gebruiker
Trip report JWH-210

Ik heb besloten om zelf spice te maken maar omdat er zo weinig informatie te vinden is op het internet (hoe je het maakt en welke verhoudingen je moet gebruiken bij bepaalde stoffen) heb ik dus besloten om alles zelf vast te leggen. Op deze manier kunnen mensen lezen wat dit receptuur met mij doet, zodat ze zelf iets beter kunnen inschatten hoeveel ze moeten gebruiken. Ik ben redelijk ervaren met research chems, en gebruik ze al minstens 6 jaar. Voor ik zomaar nieuwe dingen uitprobeer heb ik uren onderzoek gedaan, van het lezen van (WHO) rapporten tot aan het lezen van forums, ik wil weten waar ik aan begin voor ik iets gevaarlijks doe.

Lichaamsbouw:
Man
Midden 20
55 Kilo
Dagelijks +- 2 gram wiet & +- 0,4 gram cafeïne poeder
Ik heb deze drugs getest op een lege maag

Waar/setting?
Alleen, thuis, chill/relaxed

Waarom?
Ik wil een goedkoper alternatief voor cannabis, die niet stinkt als je het bij je hebt en wat niet terug te vinden is in een drugs-test

Benodigdheden:
Aceton
Gedroogd plant materiaal (tabaksvervangers/rookbare kruidenmix)
JWH-210
Koffie filter
Weegschaal!!!!!
Handschoenen en mondkapje!!!

LET OP!!! deze ''Spice'' hoeft niet verbrand te worden voordat de werkzame stof actief wordt.
Pas op waar je het opruimt en ook voor huisdieren en kinderen!!
20231014_135452 - kopie.jpg

Verhouding:
1 gram plant materiaal (knip afval in mijn geval)
0,14 gram JWH-210
Ik heb gekozen om eerst per 1 gram een recept te maken zodat ik goed kan aanvoelen wat nou de juiste verhoudingen zijn.

Receptuur:
JWH-210 tot poeder malen
Poeder goed mixen met +- 20 milliliter aceton
Vermalen plant materiaal goed mixen met de aceton mix
Alles laten uitlekken in een koffie filter
Laten staan tot alle aceton verdampt is! Het mag niet nat zijn, plakken en/of naar aceton ruiken!

20231014_123017 - kopie.jpg

20231014_135722 - kopie.jpg

Tijdlijn:
12:50: joint gedraaid met 0,18 gram ‘’Spice’’/kruidenmix, goed de geur checken voor het nemen van de eerste pof.

13:10: Op dit punt weet ik niet of ik iets voel door de spice of door de nicotine. Een beetje licht in mijn hoofd, niet heel erg.

14:00: De joint nu voor de helft ongeveer opgerookt, ik voel mij lichtelijk high maar nog niet zo erg als dat ik normaal na een halve joint ben. Ik weet niet of ik meer moet roken of dat ik het nog even moet afwachten.

14:40: De eerste joint is op, ik begin nu wel echt de high te voelen van een goeie indica. Mijn ogen beginnen wat meer te hangen maar ze zijn niet rood. Ook beginnen mijn handen lichtelijk te zweten.

14:45: Ik ben niet helemaal tevreden met het effect tot nu toe, op een goede manier. Liever een te lage dosis dan een te hoge. Wel heb ik nu twijfels of ik er nog 1 moet roken met iets meer.

15:00: Een nieuwe joint draaien met deze keer 0,25 gram spice. Deze zal ik weer zo rustig mogelijk roken om vervelende bijwerkingen te voorkomen.

20231014_150546 - kopie.jpg

15:10: Ik merk gelijk dat ik de spice-joint net zo rook als een normale joint, dat kan nogal gevaarlijke gevolgen hebben. Ook merk ik dat ik mijn hartslag zo nu en dan best goed kan voelen. Ik maak me echter niet echt zorgen dat deze high slecht afloopt, tot nu toe voel ik mij best wel goed.

15:30: De high begint nu echt lekker te komen, ogen vallen bijna dicht en ik lig lekker onder uitgezakt op de bank. Het is een prima high voor als je een hele dag niks hoeft te doen maar deze dosis is echt te veel om in de pauze te gaan roken op een maandag ochtend.

16:00: Het enige wat ik nu nog kan is voor mij uitstaren en genieten van de high. Hopelijk lukt het maken van de trip report wel nog gewoon. De joint is voor de helft op nu. Het viel mij op dat tijdens het nemen van een pof, het niet echt soepel over de longen gaat en het voelt ook een klein beetje geïrriteerd. Iets om even goed in de gaten te houden bij eventueel volgende joints .

16:30 ‘’Is het al tijd voor bier?’’ is iets wat veel door mijn hoofd heen gaat, aan de ene kant wil ik wel weten wat alc. voor effecten gaat hebben op de high. Aan de andere kant is het onnodig risico nemen, ik weet natuurlijk niet wat die stoffen samen doen in mijn lichaam. Werkt het zoals THC en maakt het je nog vele malen higher? Er is maar 1 manier om daar achter te komen…

17:30 De helft opgedronken van een halve liter, prima te doen. De joint is nu ook weer op. Ik voel me nu even stoned als dat ik me voel na het roken van 2 gram normale wiet en dat door maar 0,43 gram spice gerookt te hebben.

21:00 Ik kon ik mijn ogen niet meer open houden en heb ik besloten om te gaan slapen, ik heb 4spice joints gerookt met in totaal de volledige gram.

05:00 Wakker geworden rond 03:30. Toen ik mijn ogen opende had ik het gevoel alsof ik een hele coffeeshop heb opgerookt, Zoals ik had verwacht heeft het ongeveer de zelfde werking op je slaap als wiet, snel in slaap vallen, weinig dromen en wakker worden met het gevoel van wtf heb ik nou weer allemaal gedaan. Ik ben benieuwd hoe snel je lichaam een tolerantie opbouwt tegen deze stof.

Conclusie:
De verhouding is perfect om het gewoon eens een keertje te proberen, alleen zou ik wel minder spice-mix in de joint doen als je geen dagelijkse blower bent, ongeveer 0,1 gram.

Voor mijzelf ligt het toch nog iets anders, ik wil natuurlijk een goedkoper alternatief hebben voor wiet en op deze manier is de mix nog niet goedkoop en potent genoeg. Ik zou zelf graag rond de 0,05 gram spice-mix willen zitten per joint. Zodat ik niet meer joints hoef te roken maar gewoon een pret-shagje kan maken.

Zoals op de foto te zien is heb ik ook nog ADB-BUTINACA om uit te proberen, hier ga ik misschien nog een andere trip report over maken als daar behoefte voor is. Ik heb vernomen dat deze stof nog veel potenter is vergeleken met JWH-210, alleen is het een nadeel dat het bijna de helft duurder is.

Mijn echte uiteindelijke conclusie is: ‘’Spice’’ of ‘’synthetische cannabis’’ of welke andere namen er ook voor bestaan, worden verschrikkelijk gevaarlijk in het nieuws gebracht maar wat voor alles geldt: zolang je onderzoek en voorzichtig doet kan er vrij weinig mis gaan (in de korte termijn..) natuurlijk zijn zulke stoffen niet voor menselijk gebruik en weten we uiteindelijk niet wat het met je lichaam doet op de lange termijn. Ik zeg kijk uit met wat je doet en al helemaal als het om research chems gaat.

Al met al vond ik het een leuk experiment om te doen . Ik hoop dat ik mensen die het zelfde als mij willen proberen een beetje heb kunnen helpen​

Laatst bewerkt:

giganerd

Belezen gebruiker
* modknip: waarschuwing - geen prijzen noemen, dit is tegen de forumregels *

rook aub gewoon traditionele cannabis, het is bewezen dat synthetische cannabinoiden neurotoxischer zijn, sneller kans op psychose, meer lichamelijk gevaar etc

dat is een goedkoper prijskaartje niet waard

Laatst bewerkt door een moderator:

SjuSju

als je goed zoekt kan je voor erg goedkoop prima hasj/wiet halen
Ik ben het niet helemaal eens met wat je zegt. natuurlijk is het niet goed voor je en gevaarlijker dan gewone wiet.

Maar goedkope wiet heeft ook veel nadelen.
Zodra je opzoek gaat naar goedkope wiet kom je in het assortiment wat de coffeeshops niet willen hebben, dit brengt andere gevaren met zich mee (er zijn genoeg straat dealers die hun wiet opfleuren met wat chemicaliën (ook hier in Nederland gebeurt dat.) Door dat ik het zelf heb gemaakt kan ik precies bepalen hoe sterk ik mijn mix wil hebben.

Goedkope wiet is vaak gewoon niet sterk genoeg waardoor je er gigantisch veel van moet op roken, zonde van het geld.

Ook loop je als dagelijkse blower tegen veel problemen op vooral als je achter het stuur moet (het blijft zo verschrikkelijk lang zichtbaar in je bloed/urine.)

Ik heb dit niet gemaakt om tegen iedereen te zeggen dat ze dit moeten gaan roken ipv wiet maar juist om te noteren hoe je dit eventueel wel veilig zou kunnen gebruiken (voor een keertje) als je daar behoefte aan hebt. Ik zag namelijk een aantal posts van mensen met de vraag hoe ze deze stof moeten roken hier wordt vaak aangegeven dat je de poeder zo in je joint kan stoppen, dat lijkt mij nog vele malen gevaarlijker.

Koffieb00n

Bewuste gebruiker
Leuk topic! Grappig om te lezen dat jouw ervaring zo positief uitpakt ipv al die horror verhalen en vice docu's op het internet. Spice staat er denk ik zo slecht voor in het nieuws omdat de dosis van de chemische stof per bijvoorbeeld 100mg plantmateriaal kan afwijken. Omdat ze de chemische stof geloof ik verwerken tot een vloeibare stof en het vervolgens over plantmateriaal spuiten/vernevelen. Als je net even niet op staat te letten vernevel je dus wat langer over een deel plantmateriaal waardoor die dus in dosis te sterk is. Als je dat rookt ga je mental..

Het blijven immers research chems en synthetische stoffen, dat kan nooit goed voor je zijn.

Goedkope wiet is vaak gewoon niet sterk genoeg waardoor je er gigantisch veel van moet op roken, zonde van het geld.
Ja dat is ook mijn ervaring. En wat je zegt over toevoegen van chemicalien of stoffen waarmee wiet verzwaard wordt. Je weet nooit echt zeker wat er precies mee gebeurd is, maar een crimineel kun je nooit echt vertrouwen dus het blijft een gok. Daarnaast heb je nog het punt van pesticiden..

Ik kocht daarom ook vrijwel altijd wiet bij een shop waarvan de wiet altijd getest werd en de resultaten gedeeld werden met de klanten. Goed kun je ook wel weer wat achterzoeken maar beetje vertrouwen in de mensen lijkt me ook goed haha.

New Dawn

Bewuste gebruiker
Ook hier een puur positieve mening over deze specifieke cannabinoïde,
vermoedelijk kan ik deze in een blinde test niet van wiet onderscheiden.

Ik consumeer het 'puur', het is gewoon te gebruiken alsof het hash olie is:

Ik doe een piepklein schepje grauwig poeder in een glazen hash olie pijpje.
Vervolgens verhit ik het m.b.v. een soldeerstation met lucht van ~350 graden.
Het poeder smelt vrij snel en verandert in een bruinig plasje dat gaat dampen.
Het blijft constant dampen en verbrandt niet, want de temperatuur is begrenst.
Het niveau van stonedheid wordt bepaald door de tijdsduur dat ik inhaleer.
Zodra het afkoelt neemt het een vaste vorm aan, het lekt niet uit het pijpje.

De dosering is goed te regelen, ik heb nooit meer gebruikt dan prettig was.

Die ADB-BUTINACA schijnt verslavend te kunnen zijn, ik ben benieuwd of je daar last mee krijgt...

SjuSju

Anders dan gewone wiet?
Hoe dan ook raak je sneller verslaafd aan synthetische cannabis. Het is veel sterker dan THC en dat is voor high chasers (elke ochtend gelijk blowen en dan de hele dag proberen zo high mogelijk te worden/blijven) zoals mijzelf echt een valkuil. Wat je merkt met dagelijks THC gebruik is dat je lichaam snel tolerant wordt. Zodra je dan de overstap maakt naar synthetische wiet is dat in 1x een totaal andere wereld.

Ik heb nu vanaf zaterdag elke dag JWH-210 gerookt, vandaag overgestapt naar ADB-BUTINACA, je lichaam bouwt snel een tolerantie op tegen JWH-210.
Het is een prima high voor als je een hele dag niks hoeft te doen maar deze dosis is echt te veel om in de pauze te gaan roken op een maandag ochtend.
Dit is wat er precies gebeurt is, op maandag ochtend rookte ik al de dosis waarvan ik zaterdag nog zei dat het een te hoge dosis was. Hier maak ik mij wel zorgen over aangezien ik geen idee heb wat deze shit allemaal met mijn lichaam gaat doen als ik er zoveel van blijf roken.
Wiet roken komt niet eens meer in mijn hoofd op, wat echt onvoorstelbaar is voor mij, aangezien ik zo erg verslaafd ben aan THC.

Ik consumeer het 'puur', het is gewoon te gebruiken alsof het hash olie is:
Wauw, dat lijkt mij echt een super slecht idee hahah. Wel vraag ik mij af dat niet verschrikkelijk aanvoelt in je longen of heb je daar totaal geen last van?

New Dawn

Bewuste gebruiker
New Dawn zei:

Die ADB-BUTINACA schijnt verslavend te kunnen zijn, ik ben benieuwd of je daar last mee krijgt...

Anders dan gewone wiet?

Ja, bij mij is mijn 'wietverslaving' meer "een slechte gewoonte die ik iets te graag voortzet".
Als ik ineens geen wiet kan roken dan zal ik daar hoogstens iets langer wakker van liggen.

Over ADB-BUTINACA kom ik engere dingen tegen:

Reddit:

However same kind of dirty nasty addiction which, at the end of the day, makes you end up sleeping next to the ashtray or with the vape in your bed. It first tricks you it won't be so bad, but soon you realise it will be.

Similar to a pyrro somehow, by it's evil design and mechanism of addiction, lasts 30-40 minutes then you dose again. A pyrrolevel super weed. Lasts reasonabily tho, but still pyrroish addiction.

Very disrupted sleep pattern and basically you end up doing it all day every day you forget about weed.

Hoe dan ook raak je sneller verslaafd aan synthetische cannabis. Het is veel sterker dan THC en dat is voor high chasers (elke ochtend gelijk blowen en dan de hele dag proberen zo high mogelijk te worden/blijven) zoals mijzelf echt een valkuil.

Dat heb ik bij deze substantie niet gemerkt, het is (op de manier dat ik het consumeer) niet perse "sterker dan THC".
Het is voor mij meer zoals dabs VS wiet: Je weet dat er veel meer THC per gram in zit, dus pas je je consumptie aan.

JWH-210 gebruik ik praktisch hetzelfde als wiet: "Als de situatie het toelaat, waarom zou ik het dan niet doen?..."
Ik streef geen hogere highs meer na, op de een of andere manier geeft een vroege start mij een zware tolerantie.

Wat je merkt met dagelijks THC gebruik is dat je lichaam snel tolerant wordt. Zodra je dan de overstap maakt naar synthetische wiet is dat in 1x een totaal andere wereld.

Dat is maar even, lijkt me..?

Ik heb nu vanaf zaterdag elke dag JWH-210 gerookt, vandaag overgestapt naar ADB-BUTINACA, je lichaam bouwt snel een tolerantie op tegen JWH-210.

Dit is wat er precies gebeurt is, op maandag ochtend rookte ik al de dosis waarvan ik zaterdag nog zei dat het een te hoge dosis was. Hier maak ik mij wel zorgen over aangezien ik geen idee heb wat deze shit allemaal met mijn lichaam gaat doen als ik er zoveel van blijf roken.
Wiet roken komt niet eens meer in mijn hoofd op, wat echt onvoorstelbaar is voor mij, aangezien ik zo erg verslaafd ben aan THC.

Die tolerantie bij JWH-210 is voor mij ook exact zoals ik die van wiet ken, als je vervolgens heftigere substanties gaat gebruiken dan zul je waarschijnlijk niet lang tevreden blijven, je gaat daar vermoedelijk ook steeds meer van nodig hebben waardoor de bijwerkingen ook toe zullen nemen... Uiteindelijk zul je (denk ik) moeilijk afscheid kunnen nemen omdat dit het enige is waar je nog wat van voelt...

Wauw, dat lijkt mij echt een super slecht idee hahah. Wel vraag ik mij af dat niet verschrikkelijk aanvoelt in je longen of heb je daar totaal geen last van?

Als ik mijn wiet puur rook, word ik veel sneller veel intenser stoned dan als ik kalm JWH-210 verdamp in een glazen pijpje.
Er zit geen enkel keelgevoel bij, ik inhaleer lucht met wat verdampte deeltjes cannabinoïde, smaakt bijna nergens naar.

Laatst bewerkt:

Koffieb00n

Bewuste gebruiker
'However same kind of dirty nasty addiction which, at the end of the day, makes you end up sleeping next to the ashtray or with the vape in your bed. It first tricks you it won't be so bad, but soon you realise it will be.'

Voor mij zag blowen er net zo uit als dit. Dus op dat vlak is het niet anders. Maar wat jullie zeggen dat je snel tolerantie opbouwt en dus vaker pakt en meer neemt. Dat is opzich al vrij klote. Misschien dat je afkick van deze stoffen anders is dan bij gewone wiet. Hoewel ik daar ook wel erg last van had. Hoop voor jullie dat dat niet zo zal zijn 🥴

New Dawn

Bewuste gebruiker
Zoals op de foto te zien is heb ik ook nog ADB-BUTINACA om uit te proberen, hier ga ik misschien nog een andere trip report over maken als daar behoefte voor is. Ik heb vernomen dat deze stof nog veel potenter is vergeleken met JWH-210, alleen is het een nadeel dat het bijna de helft duurder is.​

Hallo SjuSju! Het is nu ongeveer twee maanden sinds je voor het eerst ADB-BUTINACA geprobeerd hebt, hoe gaat het met je?

Bij deze laat ik je weten dat ik behoefte heb aan een trip report!

SjuSju

Hallo SjuSju! Het is nu ongeveer twee maanden sinds je voor het eerst ADB-BUTINACA geprobeerd hebt, hoe gaat het met je?

Bij deze laat ik je weten dat ik behoefte heb aan een trip report!
Hallo New Dawn, leuk om te zien dat je na zo'n tijd nog steeds interesse hebt in de trip report ;p

Dat waren mij toch een paar maanden zeg.. Een week na het maken van deze trip report was de JWH-210 op en was ik overgestapt op de ADB-BUTINACA, dit beviel mij eigenlijk gelijk al niet omdat deze stof nog sterker is. Dat was te merken toen ik in slaap viel in bed met een joint, wat in 10 jaar niet meer gebeurt is. Gelukkig was er verder niks ergs gebeurt maar dat zat mij totaal niet lekker. Natuurlijk heb ik wel alles opgerookt de dagen er na, toen het op was had ik maar besloten om het gewoon bij de JWH-210 te houden.

Ik bedacht mij vorige week dat het natuurlijk zonde is om het overtollige aceton uit te laten lekken, hier zit natuurlijk nog gewoon JWH-210 in. Dus gebruik ik nu precies genoeg aceton wat de tabak/kruidenmix kan opnemen. Het is veel sterker nu, wat ook te merken is in het dagelijks leven, mijn ogen hangen nu elke dag de hele dag door, ook als ik 8 uren of langer niet gerookt hebt. Uit bed komen wordt steeds moeilijker en mijn hele leven is weer één grote space geworden met alle paranoïde van dien maar woehoe ik kan weer binnen 2 minuten in slaap vallen... Ik vraag mij steeds meer af of dit het waard is.

Ook maak ik mij wel zorgen dat die ''space'' niet de overhand gaat nemen en dat ik het spoor bijster raak. Na het drinken van 2 biertjes kan je al niet eens meer normaal lopen dus het moet allemaal echt minder sterk want ik weet toch wel dat ik niet minder ga roken. Ik begrijp wel steeds meer hoe mensen hierdoor in een psychose kunnen raken. Binnenkort maak ik de mix veel minder sterk zodat het nog een beetje binnen de perken blijft.

Ik had geen trip report gemaakt voor de ADB- omdat het eigenlijk redelijk het zelfde effect gaf en omdat ik natuurlijk ook nog JWH in mijn lichaam had kon ik ook niet echt een eerlijke trip report maken.

• Like
Waarderingen: XMR

New Dawn

Bewuste gebruiker
Goed om te horen dat je geen ellendige ADB afkick hebt hoeven doorstaan,
en gelukkig je gevoeligheid voor "normalere cannabis" niet kwijt bent geraakt!

"Op Reddit" neemt de ellende toe als mensen langer dan 2 maanden gebruiken,
blijkbaar is dit een minder heftige BUTINACA variant, maar ik sla hem toch over.

Ik heb zitten twijfelen om het stofje "voor de heb" aan mijn collectie toe te voegen,
maar mezelf kennende had ik er ongetwijfeld van zitten snoepen tot het mis ging.

Het leek een leuke stof te kunnen zijn om mezelf psychedelisch knock-out te slaan...

Vervelend om te horen dat je voor je gevoel te hoog doseert en daar mee doorgaat!
Kun je de mix niet wat verdunnen door er extra plantmateriaal doorheen te mengen?
Of kan dat niet omdat je dan zeer waarschijnlijk hotspots in je materiaal introduceert?

JWH-210 doe ik periodiek: glazen pijpje + hete lucht soldeerstation = super doseren.
Ik kan weken zonder, maar kom er steeds weer bij terug. (Net als normale wiet...)

Mijn voornemen: "Ik ga pas weer blowen met de jaarwisseling!" Heeft geen stand gehouden.

Zoals @Astronaut zei: "Nuchter willen zijn als je stoned bent, stoned willen zijn als je nuchter bent."

Bovenaan