K-hole of derealisatie? Tripreport/vragen.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Noona__93

Newbie
Goedenavond DF'ertjes.
**WARNING, VERY VERY LONG STORY!!!!* Zo gedetailleerd mogelijk. Ik weet niet of hij in de subgroep ketamine of tripreports moet....

Ik heb een paar dagen de tijd gehad om mijn ervaring even te laten zinken of te plaatsen. Ik vind ketamine opzich al lastig om uit te leggen, en vooral deze ervaring was zeer intens. Ik ga mijn best doen om het zo goed mogelijk onder woorden te brengen, maar het zal een half vaag verhaal worden, want ik heb er ook half rare gevoelens bij, en het was een hele aparte ervaring!

Ik heb afgelopen weekend voor het eerst 1P-LSD gebruikt, maar dat is een ander verhaal. ik heb niet helemaal eruit gekregen wat ik wilde, ik was voor mijn gevoel nog niet klaar met deze avond(nacht) en wilde nog wel even doorgaan. Ik wil niet al te diep ingaan op de 1P, want dat is een andere categorie maar even een kleine inleiding. Ik heb zaterdag om 15.00 150ug 1P gebruikt, en mijn eerste ketamine snuif was om 01.00, ik had om 21.00 het volledige gevoel al dat ik nuchter was, en totaal geen visuals O.D meer, als ik dit wel had gehad, of mij niet genoeg op mijn gemak of veilig had gevoeld had ik absoluut geen ketamine gebruikt.

Ik heb voor deze avond al 4-5x eerder ketamine gebruikt. Ik vind ketamine zeer interessant en leuk. Ik heb een klein weegschaaltje, en ik neem meestal snuifjes van 0,15/0,20 hier ben ik dan ook wel goed van de kaart van. Ik heb in mijn naaste omgeving verder geen vrienden die ketamine leuk vinden, of gebruiken. Ik ben de 'raarste' van mijn vriendengroep. Maar ik hou ervan om altijd het randje op te zoeken, en om te voelen.

Mijn eerdere ketatrips worden altijd gehouden wanneer ik op mijn gemak ben met goede vrienden en een veilige omgeving, want ondanks dat ik keta erg leuk vind, heb ik ook zeker wel het besef dat hier een donker randje aan zit omdat ik al eerder een kleine half nare ervaring heb gehad waar andere mensen misschien van zouden schrikken, maar omdat ik altijd opzoek ga naar het uiterste(zegt mijn beste vriend) is misschien die angst wat minder bij me. Mijn keta trips zijn vrijwel altijd hetzelfde. hier is meteen mijn aller eerste vraag; is dat altijd zo, of ligt dit aan mijn dosering/mindset o.d? de woonkamer draait, is cartoon, groot, klein, dichtbij, veraf, het veranderd allemaal, het draait rond, 'het lijkt alsof de ruimte draaiend kleiner word'.

Mijn eerdere 'iets beangstigende ervaring': ik lag op de bank, de kamer werd al draaiend kleiner en ik had het gevoel dat ik 'vast' kwam te zitten, ik had de gedachtes; 'zit ik nu vast? heb ik drugs gebruikt? is dit nu me leven? wat is drugs?', het waren ietwat warrige gedachtes, maar ik dacht, rustig aan, niks aan de hand. en uiteindelijk ben ik niet verder in paniek geraakt, en uiteindelijk was het na een tijdje gewoon klaar. Ik heb na deze ervaring wel het idee, dat het een tikje beangstigend kan zijn. en mocht je niet stevig in je schoenen staan, dat je wel zwaar in paniek zou raken. Maar omdat ik zelf opzoek ben naar iets, heb ik het idee dat ik wat kalm ben. Wat betekend deze trip? wat betekenen deze gedachtes?

Nu mijn ervaring van afgelopen zaterdag Mijn vriend besluit naar bed te gaan, en ik vraag of hij het goed vind als ik nog wat keta gebruik, dit was niet de bedoeling. Ik zou het op 1 ding houden; 1P. Maar hij is aangeschoten en zegt dat zolang als ik veilig bij mijn vrienden ben, hij dit prima vind. : Mijn vriendin wilt graag ook een beetje ketamine, maar omdat ik de ervaring heb gehad die ik hierboven uitleg, vind ik dit een beetje eng. Omdat ik niet weet, als zij zoiets mee maakt, of zij ook kalm kan blijven. En ik begrijp dat mijn vriendin zelf verantwoordelijk is na mijn waarschuwing, maar ik voel mij wel verantwoordelijk omdat ik het haar geef. Zij neemt gewoon een sleutelpuntje om te beginnen en omdat dit de eerste keer is. Ik neem gewoon om te beginnen een kleiner lijntje als anders, dit omdat ik niet weet hoe ik reageer aangezien ik smiddags 1P gebruikt heb. Ik voel mij opgewekt, de lichtjes zijn wat mooier en scherper, maar verder veranderd er vrij weinig. Ik weet dat mijn keta normaal binnen 5minuten altijd op dezelfde manier binnen hakt. Ik neem na 45minuten nog een lijntje, deze slaat wel vrij snel in, en ik ga liggen. Mijn vriendin voelt niets, en ik heb alleen het gevoel dat ik dat alleen maar fijn vind, maar ik hoop niet dat ze meer neemt. Hierdoor heb ik een bepaalde angst in me en in mijn hoofd die voor mij zelf niet goed zijn. Ik weet niet of je het herkent, maar als ik keta snuif dan heb ik een bepaalde manier van ademen, en zuchten, heel ontspannen, heel diep, heel zen. Maar omdat ik er eigenlijk vrij hard inschiet, en ook angst in me heb, krijg ik ineens een halve paniek gedachte me 'Shit', weet je nog wel hoe je moet ademen? straks stop je met ademen, fuck! ik probeer kalm te blijven en me niet over te geven aan me angst gedachtes, want als je eenmaal in angst schiet, ben je echt de pineut, denk ik. Ik kijk naar de licht lasers op het plafon en de muziek, voel me deels wel chill, half niet door de paniek. Ik durf niet te ontspannen en me door de keta mee te laten nemen, de kamer draait weer voor mijn gevoel zoals altijd, maar ik ben niet tever en ik kan bewegen, ik probeer af en toe naar me vrienden te kijken en weet dan, dat alles goed is, en dat ik er nog ben. Uiteindelijk werkt het uit, en is het klaar. Mijn vrienden besluiten om naar bed te gaan. Ik besluit alles nog lekker op te ruimen. Ik wil graag meer over mezelf te weten komen op mentaal vlak, dieper gaan, sterker worden. Ik voer met mezelf steeds de discussie, wil je nog wat keta? Voor mijn gevoel was ik er nog niet, ik had niet alles uit de avond gehaald. het is nu 2uur. ik ruim alles op, en tegen half 3 is alles klaar, ik poets me tanden, kam me haren, doe me nachtcreme op, doe een schone pyjama aan. Ik heb met mezelf bekokstooft dat ik met mijn oortjes, samsung galaxy buds in bed ga liggen en heerlijk muziek ga luisteren en nog wat neem, ik voel mij veilig en ga naast mijn vriend liggen. mijn eerste 3x keta waren ook alleen. Ik weet dat dit misschien niet helemaal veilig en fantastisch is, maar ik ben vaak toch zo van de kaart ervan, dat het toch geen sociale drug is. Ik wil nog lekker keutelen.

Ik heb alles al opgeruimd en schoongemaakt en besluit met een klein theelepeltje een schepje te nemen uit mijn zakje. Ik heb hier fotos van want deze heb ik naar mijn beste vriendin gestuurd met mijn koekkoek kop(Als jullie zeggen deel de fotos even, dan zal ik dit doen). Ik ga snel naar boven voor ik niet meer kan lopen in het donker. En ga in bed liggen, luister naar de ademhaling van me vriend, en ga lekker liggen. Ik heb de playlist 'ketamine fridays' opgezet van spotify. al heel gauw heb ik leuke visuels met me ogen dicht, voel me goed, en de muziek is fijn en leuk! Ik lig (zie ik later 30minuten uit de apps naar mijn vriendin) lekker, maar wil nog wat dieper. ik besluit nog wat ketamine te nemen, en moet mezelf wel beloven, dat dit de laatste keer is, ookal ga ik niet dieper, hierna stop je. Ik neem nog een schepje uit me zakje, en ik denk oei. Beetje veel, ik snuif niet alles op, en gooi een beetje terug. Ik ga naar boven.
Dit keer, word alles, anders.
Ik heb op dit moment 4x ketamine gesnoven deze avond. De visuals worden wat duisterder, en darker, Clowns, demonen, allemaal wat zwarter en rauwer. Maar ik vermaak me nog prima. Tot het op een begeven moment allemaal omslaat, ik ga hard, diep, begrijp er steeds minder van. Ik draai weer rond, dit keer zijn de ruimtes waar ik 'dwaal' duisterder en gemener. De ruimtes zijn om niet goed te beschijven, Ik kan het niet helemaal meer goed herrinneren, zoals ik al eerder zei, vind ik keta altijd een moeilijk iets om uit te leggen, je moet het meegemaakt hebben om het te kunnen begrijpen zeg ik altijd. Ik begin lichtelijk in paniek te raken, omdat het allemaal erg donker is en niet meer positief en leuk. Ik schiet van de ene ruimte de andere in, maar tis niet meer leuk. Ik probeer de negatieve gedachtes niet de overhand te geven omdat ik dan bang ben dat het helemaal fout gaat. Ik vraag me op een begeven moment af wanneer dit stopt, heb in mijn trip het idee dat me vrienden wel al uit de trip zijn en dat ik er nog in zit, waarom kom ik er niet uit? Wat heb ik gedaan? Heb ik drugs gebruikt? Wat is drugs? Wanneer stopt dit? Ik wil niet meer!! WTF?? Ik heb het gevoel dat ik in een video game zit, en het voelt alsof ik GAME OVER ben. zo voelde het, het is fucking weird. het voelt ook alsof het spelletje stopt, het is klaar. Ik probeer me voor te halen hoe me vrienden eruit zien, maar ik kom er niet uit. Ik heb het idee dat ik dood ben. Zie je, je wilde altijd dieper. en nu zit je diep. Nu kom je er niet meer uit, het is klaar. Bam. dit wilde je toch? SHIT... en nu. Nou, ik weet niet hoelang dit duurde. Op een begeven moment heb ik soort van maar rust dat ik dood ben, want de ruimtes gaan verder, en ik begrijp er vrij weinig meer van. Ik weet nog dat ik op een begeven moment aan me vriend denk, en ik kan hem voelen, ik probeer naar hem te kijken, maar ik kan hem niet zien. Ik zie hem soort van in zandloperfiguur, maar geen beeld, geen gezicht. Ik voel zijn ademhaling, en ik ben rustig. Ik ben oke. ik voel een opperste staat van 'het is goed'. hij is hier, ik hou zoveel van hem. Ik ben dood. Nouen, hij is er. Ik vind het prima, ik heb rust, Ik ben er oké mee. Ik voel hem. en het is goed. Ik heb geen angst meer, geen paniek. Alles is prima. Het is donker, en ik hou me vast aan hem. en aan zijn ademhaling. en aan zijn hartslag. Ik heb ook daadwerkelijk de hele tijd mijn vriend aangeraakt, want hij begreep ook niet waarom ik hem steeds aanraakte en vasthield(met me hand zijn armen, gezicht)

Dit heeft ongeveer 1,5 a 2 uur geduurd want om half 4 heb ik nog wat bijgenomen, en ik kijk rond 6uur, half 7 weer op me telefoon. Ik kwam langzaam weer steeds meer bij. bind me niet helemaal vast aan me tijden. Me oortjes zijn uit, en ik ben blij 'dat ik weer bij ben', ik ben blij dat ik nog leef, ik ben blij dat ik uit de trip ben. Ik heb weinig besef, en val vervolgens weer inslaap tot een uurtje of 10.

What a fucking hell of a ride.

Wat voel ik hierbij? Niet heel veel angst, ik vind het wonderbaarlijk, bijzonder, maf, gek, maar ook kick. Ik ben wel bang geweest, maar erna ook niet meer. Wat voor mij het antwoord op de vraag was, is dat ik ontzettend mega dol krankjorum gek ben op mijn partner. waar ik al langer als 10jaar mee samen ben. Hij is de leidende draad in mijn leven. Zo voelde dit. zo is het. Hij is mijn levenspartner. Zolang hij er maar is, was het goed.

Wat was dit? was dit een k-hole, was het een derealisatie? Ik heb veel proberen te lezen, maar kom er niet goed uit.
Hoe vinden jullie mijn ervaring? Ik hoop niet al teveel slechte reacties te krijgen, zijn we niet allemaal zoekende en gebruiken we daarom drugs?

Ik hoor graag van jullie!
LIEFS.

PsyTekz

Badass junkie
Tripreporter
K-Hole sowieso. Die zijn sowieso wat minder kleurrijk, duister en van ruimte naar ruimte zweven is echt iets eigen aan holen. Maak je geen zorgen, van derealisatie is hier geen sprake. De ketamine had je even in zijn ban ^^.

Noona__93

Newbie
K-Hole sowieso. Die zijn sowieso wat minder kleurrijk, duister en van ruimte naar ruimte zweven is echt iets eigen aan holen. Maak je geen zorgen, van derealisatie is hier geen sprake. De ketamine had je even in zijn ban ^^.
Maar hoe kan het dat mensen die ernaar opzoek zijn niet in een khole terecht komen, en ik, die opzich niet extreem extreem veel genomen heb hier wel kom?
De ket had me even in de ban🤣👌🙏
Wat is het verschil tussen derealisatie en khole?

Pjotr777

Bewuste gebruiker
Wat je omschrijft lijkt op wat ze toepasselijk “the void” noemen. Verder ben je bij een k-hole buiten bewustzijn (over dat “buiten” kun je discussiëren) en verlamd. Bij alleen dissociatie hoeft dat niet zo te zijn. Dwz bij lagere doseringen kun je je gedissocieerd voelen maar kun je wel bewegen. Bij hogere doses lijkt het voor de buitenwereld alsof je buiten bewustzijn bent en je kunt je niet bewegen.

Verder reageert elk mens anders op middelen. Sommigen hebben van nature een hogere of lagere tolerantie.

Laatst bewerkt:
Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan