Kaakspanning

Hallo allemaal,

Ik ben hier nieuw op dit forum, dus als er iets niet klopt met het topic o.i.d, alvast mijn excuus.

Ik loop al een flinke tijd rond met een vraag, waar ik op internet niks over kan vinden, en niemand die er wat vanaf weet en aan de tandarts meld ik zo iets liever niet.

Het zit namelijk zo, ik ben zolang ik mij kan herinneren al een flinke tandenknarser. Of te wel ik lijd aan Bruxisme en heb amper nog glazuur over. Nou staat XTC bekend als drug waar je hard van gaat bruxen (knarsen, klemmen). Nou is het bij mij zo, dat wanneer ik een XTC pil slik :rock: mijn kaken volledig ontspannen zijn. Terwijl als ik nuchter op mijn werk, thuis of waar dan ook rondloop, last heb van flinke spanningen en bij MDMA gebruik niet..

Nu is mijn vraag, hoe kan het dat van MDMA mijn kaken volledig ontspannen zijn, zo ontspannen dat mijn maten het zelfs kunnen zien. En ook na een nacht slapen is er niks aan de hand... En dan de dag erna wanneer ik een nuchtere nacht maak ik bij het opstaan gelijk alweer voel dat ik keihard heb lopen knarsen.

Hoe kan dit? Hebben meer mensen dit?

Alvast bedankt en nog een goede Kerstdag :smoke:

Helenas

Bewuste gebruiker
Ik knars ook erg 's nachts en heb daar een bitje voor. Als ik een pilletje neem voel ik wel kaakspanningen maar ik kan mijn kaak dan goed ontspannen. Geen idee hoe dat komt! Ik vind knarsen als je hebt gebruikt ook wel iets waar je zelf iets aan kan doen, dus zorgen dat je je mond ontspannen houdt. 'S nachts heb ik daar zelf geen controle over :)

Helenas zei:
Ik knars ook erg 's nachts en heb daar een bitje voor. Als ik een pilletje neem voel ik wel kaakspanningen maar ik kan mijn kaak dan goed ontspannen. Geen idee hoe dat komt! Ik vind knarsen als je hebt gebruikt ook wel iets waar je zelf iets aan kan doen, dus zorgen dat je je mond ontspannen houdt. 'S nachts heb ik daar zelf geen controle over :)

Hallo, bedankt voor je reactie !

Het is niet dat ik last heb van gebruik, bij gebruik is het juist volledig afwezig, zoals ik al zei. Zo afwezig dat zelf mijn maten zien dat er een verandering is in mijn gezicht, compleet spanningsloos. Ik knars echt 24/7. en heb zelf voor de nacht ook een bitje.

nou kreeg ik de gedachte. wat ADHD'ers ervaren op speed, misschien niet.. maar zou MDMA voor mij dit effect hebben om mijn kaken?

Ik ben echt echt een keiharde knarser 24/7, Cannabis, Alcohol. laat mij bijv. keihard knarsen en dan ben ik dankbaar voor mijn bitje...

Maar nou heb ik nog steeds de vraag.. Waarom van MDMA niet?? Het is dan rustig dat ik er niet eens mee bezig ben, maar wanneer ik nuchter ben, ongeacht of ik slaap of wakker ben ik dan dan kei hard loop te knarsen?

Zou dit hetzelfde effect hebben als Speed gebruikers met ADHD?

ben erg benieuwt
Thanks.

Bovenaan