1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Kaalkopjes!

Discussie in 'De kweek- en crea-hoek' gestart door Zutphensch proefkonijn, 9 okt 2019.

Wietzaadjes, kwaliteit wiet zaden kopen - Gold Seeds
  1. Voor het eerst dit jaar, echter minder dan een uurtje geleden ben ik voor het eerst op zoektocht gegaan naar onze puntige vriend. Aangezien dit mijn eerste keer was, weet ik niet 100% zeker of dit daadwerkelijk de beruchte kaalkopjes zijn. Vandaar dit topic, omdat ik graag antwoord krijg en aan de hand van die informatie weer terug plukken kan!

Ik heb hier een paar (te) kleine exemplaren, en een paar die ik persoonlijk iets te veel vind afwijken van een stereotypisch kaalkopje.

Foto 1; de totale vangst

Foto 2; 2 paddenstoeltjes met een verdacht donker tepeltje. De linker ziet er verrimpeld uit.

Foto 3; De kleintjes. Achteraf gezien zonde om te plukken, maar misschien ook wel goed geweest, om er van te leren.

( ik had meer en duidelijkere foto's, maar het uploaden via telefoon werkt niet snel/soepel )

20191009_022021.jpg 20191009_024426.jpg 20191009_024436.jpg

Bijgevoegde bestanden:

Laatst bewerkt: 9 okt 2019
  2. Steen0202

Steen0202 Newbie

Ik heb een paar dagen geleden paddestoeltjes gevonden die hier heel erg op leken en heb er een paar van de 20 die er stonden meegenomen om te kijken wat ze waren. Ik denk dat wij beide dezelfde soort hebben geplukt, maar ik kan je helaas niet vertellen of dit kaalkopjes zijn...

Bijgevoegde bestanden:

3. שמש

שמש Wijs gebruiker

4. שמש

שמש Wijs gebruiker

Check anders dit topic: https://drugsforum.nl/threads/puntige-kaalkopje.63569/

Maar je gaat ze niet vinden wanneer je ze nog nooit in het echt hebt gezien.
    Daarnaast worden ze elk jaar zeldzamer. Vroeger zag je ze makkelijker. Tegrnwoordig moet je echt weten waar ze staan. En zelfs daar staan ze meestal niet.

5. Bedankt voor jullie berichten. Ik had uiteindelijk enkele maar bewaard en laten drogen, waarvan dit het resultaat is.

Het viel mij later op dat ik diverse soorten paddenstoelen had geplukt. Toch denk ik dat (foto 2, meest linker en rechter) er aardig op lijken. Deze dus laten drogen samen met wat anderen. Maar helaas waarschijnlijk dus alsnog geplukt voor niets.

Bijgevoegde bestanden:

6. Helaas ken ik niemand die hier ervaren in is :( vandaar dat ik zelfstandig op pad ging. Ik ga nogmaals op zoek denk ik naar gebieden nabijgelegen, en zal foto's maken en uploaden voor ik ze pluk.

7. Dr. Paddo!

Dr. Paddo! Newbie

Zijn allemaal geen puntige kaalkopjes, die groeien meestal ook echt pas wanneer het veel kouder wordt. November is een goede maand en het puntje is geen bolletje, maar echt een puntje. Onderkant lamellen en sporen donkerpaarsig.

luuuk vindt dit leuk.
Laden...