Kan dat ook bij coke?

heroesss

Bewuste gebruiker
In het speed topic hebben ze het over pepparra, oftewel hallicuneren en een beetje schizo zijn.
Kan dit ook gebeuren door cocaïne, ook al zit je niet in een 'echte' psychose, en kan je het ook na een tijdje niet gebruik krijgen? En kan het dan ook zijn dat dingen als redbull/caffeïne dus dit versterkt?

Ik voel me nu namelijk erg down, heb de hele nacht wakker gelegen omdat ik serieus dacht dat ik in de ogen van de duivel keek en hij ook een arm om mij heen legde, ik dacht dat er gaten in de muren en plafond kwamen en het leek net of mn kledingkast ieder moment op mij wou vallen. Uit paniek ben ik mn kamer uitgerend en heb het hele huis bij elkaar lopen gillen van angst. Nu kan je dit een psychose noemen, maar ik wist wel dat het niet echt was ook al scheet ik m echt en zag/dacht ik het ook.
Ik heb nu 4 maanden geen coke meer gebruikt, heb het ook niet absurd veel gebruikt (hoogstens 2 gram per maand) Nu drink ik wel heel veel redbull, gemiddeld 5 blikjes op een dag.
Daarom vraag ik me die dingen af.

Chris Pontius

Badass junkie
heroesss zei:
In het speed topic hebben ze het over pepparra, oftewel hallicuneren en een beetje schizo zijn.
Kan dit ook gebeuren door cocaïne, ook al zit je niet in een 'echte' psychose, en kan je het ook na een tijdje niet gebruik krijgen? En kan het dan ook zijn dat dingen als redbull/caffeïne dus dit versterkt?

Omdat mensen meestal langer doorgaan op pep dan op coke hoor je daar wel vaak meer para-verhalen over, maar dat betekent niet dat cocaïne niet met je hersens fucked.

[ viewtopic.php?f=2&t=26249 ]

Cocaïne fucked even goed (of misschien wel meer?) met je hoofd als dat pep dat doet.
Geen idee of het door energy drink verstrekt kan worden, maar die zooi is sowieso niet al te best voor je.

W.F.L.

Badass junkie
Het kan bij alle stimulanten, en zeker ook bij cocaïne ja, dat is nog erger dan speed. Als je al lang wakker bent van de speed is het zowiezo wel redelijk normaal dat je para wordt, zeker omdat veel speed versneden wordt met kut CAFFEINE en dat zorgt voor paranoia en zenuwachtigheid.

Maar goed, ik word ook heel snel heftig para als de coke uitwerkt, helemaal niet prettig. Reden is dat zowel speed als cocaïne ervoor zorgen dat er dopamine vrijgemaakt wordt in je hersenen, in short het stofje dat verantwoordelijk is voor een genotsgevoel en beloning, maar het regelt ook je angstencentrum (GHB heeft ook een werking op die neurotransmitter en werkt angstremmend) en je knoeit er wel danig mee als je coke gaat gebruiken natuurlijk, er wordt gezegd dat overstimulatie van dopamine angsten tot gevolg heeft. Ik houd het gewoon op een teveel of een tekort aan dopamine, dat zorgt ervoor dat je para en angstig wordt en/of visuele hallucinaties (kan perfect door dopamine) krijgt.

En stimulantenpsychose (amfetaminepsychose, maar kan net zo goed een cokepsychose zijn) heeft als oorzaak ook verstoring van de neurotransmitterbalans en dan specifiek dopamine, dat is zeg maar het stadium dat je ingaat als je de signalen als paranoia en hallucinaties negeert. Maar goed, dat heeft dus niet per se wat met speed te maken, het kan bij alle uppers, dus SPEED, COKE, METH, RITALIN, MDMA, etc.

http://en.wikipedia.org/wiki/Stimulant_psychosis
http://en.wikipedia.org/wiki/Dopamine_h ... _psychosis

Het is niet normaal dat je die verschijnselen krijgt als je al een hele tijd clean bent, hoogstwaarschijnlijk de caffeine. Wat nog wel een oorzaak kan zijn is stress en vooral SLAAPGEBREK, want je neurotransmitters terug op orde krijgen doe je door te slapen. Caffeine is ook een hele grote trigger dus KAP MET DIE ENERGYDRANKJES. Zowiezo doe je er verstandig aan geen coke gebruiken als je daar zoveel last van hebt, 2 gram per maand is best veel.

heroesss

Bewuste gebruiker
W.F.L. zei:
Het kan bij alle stimulanten, en zeker ook bij cocaïne ja, dat is nog erger dan speed. Als je al lang wakker bent van de speed is het zowiezo wel redelijk normaal dat je para wordt, zeker omdat veel speed versneden wordt met kut CAFFEINE en dat zorgt voor paranoia en zenuwachtigheid.

Maar goed, ik word ook heel snel heftig para als de coke uitwerkt, helemaal niet prettig. Reden is dat zowel speed als cocaïne ervoor zorgen dat er dopamine vrijgemaakt wordt in je hersenen, in short het stofje dat verantwoordelijk is voor een genotsgevoel en beloning, maar het regelt ook je angstencentrum (GHB heeft ook een werking op die neurotransmitter en werkt angstremmend) en je knoeit er wel danig mee als je coke gaat gebruiken natuurlijk, er wordt gezegd dat overstimulatie van dopamine angsten tot gevolg heeft. Ik houd het gewoon op een teveel of een tekort aan dopamine, dat zorgt ervoor dat je para en angstig wordt en/of visuele hallucinaties (kan perfect door dopamine) krijgt.

En stimulantenpsychose (amfetaminepsychose, maar kan net zo goed een cokepsychose zijn) heeft als oorzaak ook verstoring van de neurotransmitterbalans en dan specifiek dopamine, dat is zeg maar het stadium dat je ingaat als je de signalen als paranoia en hallucinaties negeert. Maar goed, dat heeft dus niet per se wat met speed te maken, het kan bij alle uppers, dus SPEED, COKE, METH, RITALIN, MDMA, etc.

http://en.wikipedia.org/wiki/Stimulant_psychosis
http://en.wikipedia.org/wiki/Dopamine_h ... _psychosis

Het is niet normaal dat je die verschijnselen krijgt als je al een hele tijd clean bent, hoogstwaarschijnlijk de caffeine. Wat nog wel een oorzaak kan zijn is stress en vooral SLAAPGEBREK, want je neurotransmitters terug op orde krijgen doe je door te slapen. Caffeine is ook een hele grote trigger dus KAP MET DIE ENERGYDRANKJES. Zowiezo doe je er verstandig aan geen coke gebruiken als je daar zoveel last van hebt, 2 gram per maand is best veel.

Bedankt voor de uitgebreide uitleg! Sowieso was ik dus al 4 maanden gestopt met coke en wou hert eigenlijk weer gaan proberen, maar na vannacht ben ik er helemaal van overtuigd om het nooit meer te doen.
Nooit geweten dat je door caffeïne zulke verschijnselen kan krijgen, dus daar moet ik inderdaad mee gaan minderen.

W.F.L.

Badass junkie
Ik had er ook niet bij stilgestaan, maar heb het zelf gemerkt toen ik een tijd speed had die bestond uit 14% amfetamine en 54% caffeine. Daar werd ik na 2 uur al para en onrustig van, wat ook wegtrok als ik GHB nam. Nu kan ik speed zonder caffeine kopen en daar word ik veel minder snel para van. Zelfs 4 dagen wakker (met de eerste 3 dagen her en der GHB erbij) ging zonder enige problemen. Zelfde geldt voor mensen uit mijn omgeving trouwens, dus ik ga er maar van uit dat caffeine paranoia veroorzaakt. En dat is ook gewoon zo.

gia79

Experimenterende gebruiker
Praat met een professional, eerste instantie huisarts. Als dit eenmalig was, kan je het ook even afwachten. Neem het serieus, m.i. link ik dit niet rechtstreeks naar coke, gezien je 4 maanden niks hebt gepakt. sterkte

vaarklaas

Belezen gebruiker
Je hebt stimulanten in allerlei varianten (rijmt), van coke tot nicotine, caffeine, amfetamine.. allemaal middelen die zorgen voor veel activiteit in je zenuwstelsel. Die activiteit wordt stress, stress wordt heftiger, het "down" voelen wordt sterker, dat kan heftiger worden door angstaanvallen en kan leiden tot psychoses als de stress te lang aanhoudt. De één is er gevoeliger voor dan de ander.

Je moet goed voor jezelf op een rijtje zetten wat stress kan veroorzaken; koffie, red bull, uitgaan, drugs, weinig slaap, etc. Allerlei factoren bekijken wat stress kan verhogen, als je dat veranderd, zal de stress langzaam aan minder worden en zal je je kunnen ontspannen en dat kan weer leiden tot een gevoel van wat mensen "geluk" noemen. Maar dat is voor jou dus zonder drugs, zo min mogelijk stimulanten en vooral veel regelmaat/structuur + nachtrust.
Maar de keuze is aan jou.

Bovenaan