Kan het kwaad?

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

CDissonance

Newbie
Hallo,

Tot op heden heb ik enkel ervaring met het gebruik van wiet. Dit heb ik al best vaak gedaan, en in de afgelopen paar maanden heb ik erg veel interesse ontwikkeld in andere psychedelische drugs. Niks specifieks, maar ik heb o.a. al HWB (LSA) zaden en Salvia. Allereerst wil ik duidelijk maken dat ik zeker niet zonder voorbereiding aan een van deze wil beginnen, en het meeste van deze voorbereiding (sitter, goede situatie, geen stress/depressie etc.) heb ik al gedaan, toch heb ik nog wat vraagjes die mij belemmeren van het volledig vertrouwen hebben in of ik het wel wil.

Ik ben van nature een, al zeg ik het zelf, apart persoon. Ik ben mijn hele leven al erg bezig met 'complot theorieën', abstracte kunst en ideeën, kortom dus veel dingen die niet echt 'standaard' zijn. Daarnaast heb ik soms erg het gevoel dat ik niet met beide benen op de grond sta. Voornamelijk een aantal dagen na een dosis wiet heb ik het gevoel dat ik een beetje rondzweef en, meer dan normaal, in mijn eigen hoofd zit.

Ik vraag me vaak heel veel af, en de ideale oplossing om antwoorden te vinden op sommige vragen en problemen leek mij om af te reizen naar mijn innerlijk, door middel van salvia, LSD/LSA, DMT etc. Welk middel maakt op zich niet uit, het gaat om het doel. Ik wil ontdekken. Ik heb al diverse boeken erover gelezen, en het begint steeds beter te voelen. Ik ben echter voor 1 ding bang; ik ben als de dood dat sterkere hallucionogene drugs het in mezelfgekeerde, zweverige gevoel nog erger aan zullen wakkeren, dat het permanent blijft. Er zit geen enkele psychische stoornis in de familie, maar na dat ik veel heb gelezen over mensen die d.m.v. drugs gebruik schizofreen zijn geworden, heb ik toch wel de angst dat dit mijn lot misschien ook wel zal zijn. Toch durf ik het wel aan, alleen dat laátste stukje in me hapert nog. Hebben jullie tips/ervaringen?

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Vroegah zei ik altijd dat ik nooit tripmiddelen wilde doen omdat ik bang was om enge dingen te gaan zien. Toen ik een keertje op xtc hallucineerde kwam ik er echter achter dat ik het ontzettend tof vond en ben ik het toch gaan proberen. Ik ben toen begonnen met 2cb en dat vond ik fijn omdat het niet zo heftig is (oke de bodyload zo nu en dan wel, maar dat terzijde)(also heftigheid is altijd afhankelijk van dosis, dat natuurlijk wel) en niet zo lang duurt. Uiteindelijk heb ik ook LSD en truffels gedaan, maar ook toen was ik blij dat ik eerst een paar keer 2cb had gedaan, omdat LSD heel lang duurt en truffels emotioneel gezien nog wel eens heftig kan zijn.
Dus eigenlijk zou ik aanraden om een lage dosis te nemen of iets wat niet superlang duurt. Dan blijf je een beetje in een veilig gebied en misschien kun je dan langzamerhand steeds iets verder gaan, zodat het wel prettig voor je blijft voelen.

CDissonance

Newbie
ZERO- zei:
Vroegah zei ik altijd dat ik nooit tripmiddelen wilde doen omdat ik bang was om enge dingen te gaan zien. Toen ik een keertje op xtc hallucineerde kwam ik er echter achter dat ik het ontzettend tof vond en ben ik het toch gaan proberen. Ik ben toen begonnen met 2cb en dat vond ik fijn omdat het niet zo heftig is (oke de bodyload zo nu en dan wel, maar dat terzijde)(also heftigheid is altijd afhankelijk van dosis, dat natuurlijk wel) en niet zo lang duurt. Uiteindelijk heb ik ook LSD en truffels gedaan, maar ook toen was ik blij dat ik eerst een paar keer 2cb had gedaan, omdat LSD heel lang duurt en truffels emotioneel gezien nog wel eens heftig kan zijn.
Dus eigenlijk zou ik aanraden om een lage dosis te nemen of iets wat niet superlang duurt. Dan blijf je een beetje in een veilig gebied en misschien kun je dan langzamerhand steeds iets verder gaan, zodat het wel prettig voor je blijft voelen.
Bedankt voor je reactie!
Het gaat echter niet om het bang zijn voor wat de drugs me gaat laten zien, ik heb me al goed in gelezen en ben voorbereid op enge dingen zien, geconfronteerd worden met mezelf etc. Waar ik me druk om maak is de nasleep, of ik net als na een wiet high in mezelf keer en daar blijf hangen. Dat het misschien een psychose uitlokt. Hoe groot is die kans?

ElvenSpice

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Je moet het leven gewoon wat losser bekijken. Het maakt niet uit of een complot theorie wel of niet klopt, zolang je gewoon gelukkig bent in het hier en nu. Er over nadenken is natuurlijk wel een leuke bezigheid, maar neem het niet al te serieus zodat het je dagelijkse leven beïnvloed. Veel literatuur lezen zorgt ook voor begrip voor deze middelen, "Doors of Perception" by Aldus Huxley is een aanrader.
Wat wel belangrijk is je ervaringen delen, zo verwerk je het zelf beter en kan je je ideeën ook nog eens vanuit een ander perspectief bekijken.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Als je van wiet altijd een beetje dromerig blijft achteraf, acht ik het best aannemelijk dat je dit met tripmiddelen ook zult ervaren. Maar dat betekent nog niet dat je er echt in zult blijven hangen en er nooit meer uitkomt. Als je er interesse in hebt, je goed voelt en klaar bent voor een confrontatie met jezelf moet het best een keer kunnen denk ik. Misschien wel handig om dan een paar dagen vrij te hebben achteraf, kun je alles laten bezinken en maakt het niet veel uit als je nog wat dromerig bent.

Voor een eerste keer zou ik 2C-B aanraden, aangezien dat zo'n beetje het mildste tripmiddel is. Anders een lichte tot normale dosis truffels, dat is mentaal wel wat zwaarder maar duurt niet heel lang. LSA of Salvia raad ik je persoonlijk niet aan voor een eerste keer. LSA zijn de ervaringen nogal over verdeeld en daar hoor je best vaak erg duistere of negatieve verhalen over. En Salvia is gewoon extreem heftig en meer iets voor als je al ervaring hebt. Daarbij duurt Salvia zo kort, dat er weinig tijd over blijft voor een innerlijke reis.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Niemand kan je hier een eenduidig antwoord op geven. Maar de kans dat je na één keer permanent last zult krijgen van die dingen waar je bang voor bent is zeer klein. Gewoon proberen dus en blijkt het achteraf niet te bevallen? Niet meer doen.

CDissonance

Newbie
Bedankt voor alle reacties! Ik volg jullie adviezen toch maar op. Morgen krijg ik mijn Mexicana A. Truffels van Azarius binnen, ik ga 10 gram afwegen en opeten! Als het zover is schrijf ik wel een reportje :)

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
CDissonance zei:
Bedankt voor alle reacties! Ik volg jullie adviezen toch maar op. Morgen krijg ik mijn Mexicana A. Truffels van Azarius binnen, ik ga 10 gram afwegen en opeten! Als het zover is schrijf ik wel een reportje :)
Veel plezier! Ik ben benieuwd naar je reportje.

CDissonance

Newbie
Psychedelibee zei:
CDissonance zei:
Bedankt! Het word ook mijn eerste report, heeft iemand nog tips voor het schrijven? Als in tijdens de trip/na de trip/ waar op te letten etc? En 10 gram Mexicana (mildste truffel) is te doen voor de eerste keer toch? :confused:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
CDissonance zei:
Psychedelibee zei:
CDissonance zei:
Bedankt! Het word ook mijn eerste report, heeft iemand nog tips voor het schrijven? Als in tijdens de trip/na de trip/ waar op te letten etc? En 10 gram Mexicana (mildste truffel) is te doen voor de eerste keer toch? :confused:
10 gram lijkt me een prima dosis voor een eerste keer. Zorg in ieder geval dat je goed in je vel zit en het lekker in een vertrouwde omgeving doet. Bijvoorkeur thuis of ergens binnen waar ook geen pottenkijkers kunnen komen. Tijdens de trip zou ik je niet teveel met je report bezig houden, dat komt achteraf wel. Het schrijven van een report achteraf is altijd wel een goede manier om alles wat je meegemaakt hebt op een rijtje te zetten en te verwerken. Maar het schrijven van een report moet geen doel op zich worden in ieder geval.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Truffels zou ik me niet zo'n zorgen om maken, die trips zijn naar mijn mening erg mild. Ik raad je wel aan het hele portie te nemen anders is de kans wel aanwezig dat je meer last hebt van de bodyload dan dat je daadwerkelijk van het effect geniet.

Bobsacamano

Badass junkie
Ik vind dit een beetje kort door de bocht. 10gr is heel goed voor een eerste keer. Ik zou niet meer adviseren. Je weet niet hoe je er op reageert en leuk heb je het op 10gr de eerste keer ook echt wel hoor.

Exceptional Insight zei:
Truffels zou ik me niet zo'n zorgen om maken, die trips zijn naar mijn mening erg mild. Ik raad je wel aan het hele portie te nemen anders is de kans wel aanwezig dat je meer last hebt van de bodyload dan dat je daadwerkelijk van het effect geniet.

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Exceptional Insight zei:
Ja ja, jou mening en zo... Maar het is toch wel aardig bekend dat er ook mensen zijn die erg heftig reageren op psilocybine, ook op een normale of zelfs lage dosis.

Ik heb mensen zien flippen op 7/8 gram truffels. Helemaal in paniek/angst. In de eerste plaats is het al lastig om met truffels of paddo's te zien hoeveel je werkelijk binnenkrijgt, omdat de potentie per batch kan verschillen. En nog veel belangrijker is de mindset van de gebruiker en de setting. Vooral mensen die denken precies te weten hoe de wereld in elkaar zit en/of veel opgekropte gevoelens hebben, kunnen naar verrast worden door deze drug.

Narayani

Bewuste gebruiker
CDissonance zei:
Heel veel plezier! Zal helemaal goed komen als ik het zo lees! 10 gram is een prima dosis voor de eerste keer. Het belangrijkste is dat je het lekker over je heen laat komen. En wat hierboven gezegd wordt klopt wel, houd je niet bezig met je report op het moment dat je tript, schrijf het in de dagen erna. Wel bijtijds zodat het nog vers in je geheugen zit. Wat betreft tips voor het schrijven, zelf zet ik 'm eerst in Word op m'n dooie gemakje, chronologische volgorde en ik lees m nog een keer helemaal door voor ik 'm op DF zet. Altijd een korte inleiding en conclusie erbij. Misschien heb je ook nog plaatjes of muziek die je er bij wilt zetten, gewoon doen. Ik kijk uit naar je reportje! :)

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan