Kan iemand me helpen met Truffel Thee?

Kiwi94

Newbie
Hey hey! :)

Vorige keer toen mijn vriend en ik truffels namen was het ontzettend ranzig. Zelfs met hele pure chocolade haha. De volgende keer willen we er graag thee mee maken. Ik had gelezen dat citroen (of lemon tek methode) de trip versterkt en eerder laat opkomen, maar ook dat de trip korter duurt. En dat gember een soort gelijke functie had?

Ik wil graag truffel thee maken met wat kleine gember schijfjes en misschien een schijfje sinaasappel of citroen voor de smaak. (En omdat gember ook helpt tegen misselijkheid). Maar ik wil niet dat de trip wordt ingekort eigenlijk, ik wil gewoon die ranzige smaak niet haha! Of kan ik ook gewoon truffel thee maken, laten zeven en dan een groene thee zakje in de thee doen voor smaak?

En moet ik twee verschillende thee maken? Ik neem bijvoorbeeld 12 gram, mijn vriend 13, of samenvoegen en dan splitten?

Laatst bewerkt:

JJM_boyed

Experimenterende gebruiker
Kan mij niet voorstellen dat citroen/gember effect heeft op de duur van de trip of dat het daardoor sneller start, het toevoegen van veel suiker kan de werking wel afremmen heb ik altijd begrepen. Zelf heb ik slechte ervaringen met thee... heb het nu stuk of 5x gedaan en tot nu toe valt het altijd tegen. Ik zou denk ik ook niet voor 12gram verse truffels gaan, ik denk dat je daar weinig van merkt. Maar goed misschien ben ik er inmiddels gewoon niet zo gevoelig meer voor.

Als het je echt om de smaak gaat dan zou ik je een groente/fruit smoothie aanraden op een lege maag. Dan gooi je gewoon het bakje in de blender en voeg je wat fruit toe (of je koopt een AH shake) en die gooi je erin. Natuurlijk zit hier ook suiker in maar dan heb je ieder geval wel alles 100% binnen gekregen. Wanneer je thee trekt blijft er gewoon altijd een deel van de werkende stof in de truffel zitten en die gooi je eruit dus krijg je ook niet binnen. Vandaar dat je ook nooit misselijk word van truffel thee.

Als je toch voor thee wil gaan kun je het best zoals je zelf al voorstelt de truffels eerst zo klein mogelijk snijden en laten trekken in een thee-ei in heet water (niet kokend maar wel heet genoeg) en vervolgens een theezakje erin hangen.

Proxima

Badass junkie
Verrassend genoeg werkte de zogenaamde "lemon-tek" inderdaad bij mij.

Een discussie met chemici leverde dit op (vertaald uit het Engels):

Ik weet niet meer waar ik dit gelezen heb, maar ik denk dat de zuren in het citroensap de psilocybine de-fosforyleren, waardoor het wordt omgezet in psilocine, voor snellere opname. Ik denk dat dezelfde reactie tot op zekere hoogte gebeurt met maagzuur
Ja, het wordt zuur-gekatalyseerde defosforylering genoemd. In de darm bereiken enzymen, evenals maagzuur dit. Maar door eerst alle psilocybine om te zetten in psilocine, omzeil je dit, en psilocine wordt gemakkelijk opgenomen in de bloedbaan. Het passeert de bloed-hersenbarrière en bindt aan de 5HT-receptoren van de raphe-kernen.

Kortom, je zou waarschijnlijk ongeveer 15-20 minuten eerder effecten opmerken.

Te reis was inderdaad wat sneller, korter en intenser dan normaal. De totaaltijd van de reis was voor mij ongeveer 4 uur, van opkomst tot weer terug op aarde, en daarmee nog steeds lang genoeg IMHO.

De smaak van de thee was prima te doen, zeker met een schijfje gember erin om alles goed te maskeren.

En moet ik twee verschillende thee maken? Ik neem bijvoorbeeld 12 gram, mijn vriend 13, of samenvoegen en dan splitten?
Gewoon samenvoegen en dan splitten, scheelt weer wat werk.

Laatst bewerkt:
Bovenaan