Kan ik al oogsten? Pineapple Express Autoflowering

doe de duif

Belezen gebruiker
Kan ik nu al oogsten?
Er hangt niet veel aan door mijn eigen schuld maar is een ervaring erbij he.
Plant staat nu in donker.
Zou maandag of dinsdag moeten gebeuren, erna ben ik weekje weg.
Kan ik iets aanvangen met de blaadjes waar trichomen aanstaan? Of gewoon afknippen?

Bedankt alvast voor een antwoord :wave:

doe de duif

Belezen gebruiker
Ik hou dit wat als leidraad.

Hoe kan ik aan de trichomen zien wanneer ik kan oogsten?

Je kunt te vroeg maar ook te laat oogsten, bekijk hier waar je op let bij bepaalde tekenen van de trichomen.

Heldere trichomen
Als alle trichomen op de plant nog helder/doorzichtig/transparant zijn is het te vroeg om te oogsten. De plant is nog niet op haar top en moet dus nog even bloeien.

Heldere en melkachtige trichomen
Als de meeste trichomen wittig beginnen te worden zou je kunnen oogsten - het resultaat zal een energiek en lekker up-high gevoel geven na het roken.

Gele trichomen
Als je op dit moment gaat oogsten krijg je een narcotische high.

Grootste deel geel met wat wittige trichomen
Als je nu zou oogsten krijg je een flink stoned gevoel in hoofd en lichaam.

Alleen maar bruine trichomen
Je bent te laat, de plant heeft haar beste tijd achter de rug. Als je nu oogst zul je weinig tot geen effect hebben van de thc. Jammer!

https://www.wietzaadjes.nl/wiet-kweken/ ... wietplant/

Jixx

Bewuste gebruiker
doe de duif zei:
Ik hou dit wat als leidraad.

Hoe kan ik aan de trichomen zien wanneer ik kan oogsten?

Je kunt te vroeg maar ook te laat oogsten, bekijk hier waar je op let bij bepaalde tekenen van de trichomen.

Heldere trichomen
Als alle trichomen op de plant nog helder/doorzichtig/transparant zijn is het te vroeg om te oogsten. De plant is nog niet op haar top en moet dus nog even bloeien.

Heldere en melkachtige trichomen
Als de meeste trichomen wittig beginnen te worden zou je kunnen oogsten - het resultaat zal een energiek en lekker up-high gevoel geven na het roken.

Gele trichomen
Als je op dit moment gaat oogsten krijg je een narcotische high.

Grootste deel geel met wat wittige trichomen
Als je nu zou oogsten krijg je een flink stoned gevoel in hoofd en lichaam.

Alleen maar bruine trichomen
Je bent te laat, de plant heeft haar beste tijd achter de rug. Als je nu oogst zul je weinig tot geen effect hebben van de thc. Jammer!

https://www.wietzaadjes.nl/wiet-kweken/ ... wietplant/

Je geeft nu het antwoord op je eigen vraag? Als je weet welke kleur de trichomes hebben dan kun je beslissen wanneer je wilt oogsten. Dit kan volgens mij alleen met een loep of microscoop. Als je goed kijkt zie je eerst dat ze kristalhelder zijn. (dan moet je nog niet oogsten) Daarna worden ze wat troebeler (melkwit) Nu kun je oogsten,, maar je kan ook wachten tot een deel amberkleurig is geworden. Dit leer je alleen dmv van zelf kweken, door regelmatig de trichomes met een loep te bestuderen. Wat ik ooit eens gelezen had is dat wiet een piekmoment heeft. Dan oogsten zou het beste zijn. Maar dat is hetzelfde moment dat binnen 0 - 24 uur je thc begint om te zetten in cbn. En dan ben je weer te laat. Verders is het erg afhankelijk van je soort, wanneer dat piekmoment aanbreekt.

Je autoflowers zagen er trouwens super gezond uit! Ik zie amper iets van overvoeding. Ik zelf zou nog wat langer gewacht hebben als ik naar de plant kijk. Die stampers konden nog aardig opzwellen. Maar die heb je denk inmiddels opgerookt? :mrgreen:

Er zat trouwens een redelijke hoeveelheid wiet in voor een autoflower. Zoals die van jou eruit zien, zo waren ze bij mij allemaal ongeveer. (achter het raam) Dit is volgens mij wel een beetje wat je van een standaard autoflower kunt verwachten?

Iets wat ik nog niet geprobeerd heb is de zaden in kleine potjes te steken, mogelijk kun je met bepaalde technieken de plant dwingen om een grote top te vormen? Sommige autoflowers zijn hier uitermate geschikt voor!

Bovenaan