Kan je paddo's invriezen?

Het lijkt er nu inderdaad van te komen, dat paddoverbod... Heel erg jammer. Ik had me juist zo verheugd op de volgende zomer. En daarom dacht ik: Als ik voor 1 december nog wat paddestoelen haal bij de smartshop, kan ik die dan invriezen en volgende zomer gebruiken? Of verliezen ze hun werking?

Riel

Bewuste gebruiker
Vriezen weet ik niet, maar je kunt ze wel drogen. Paddo's bestaan voor 90% uit vocht en door ze te drogen verliezen ze hun vocht en kunnen ze niet meer beschimmelen. Volgens mij zijn ze dan zeker een jaar goed?

Het drogen is hel heel simpel: je legt de paddestoelen op wat keukenpapier en legt er daarna nog een stuk keukenpapier op. Om de dag het keukenpapier vernieuwen en voila na een tijdje gedroode paddo's. Gewoon op kamertempartuur in een kast is prima.

En inderdaad erg jammer dat verbod. Ik zou zelf volgend zomer nog wel een keer willen trippen, maar weet zelf ook niet hoe ik dat ga oplossen.

succes :wave:

JJJ

Bewuste gebruiker
Invriezen niet doen! Als je ze ontdooit heb je een zwarte smurrie. Je kunt ze drogen (maak ze zo droog dat je ze steeltjes kunt breken), of b.v. paddothee ervan maken en die invriezen. Dan zijn ze maanden of jaren houdbaar.

Spor

Wijs gebruiker
cristallen van maken ?

heeft pieter-b een mooi topic over
wil het zelf ook altijd nog eens proberen

TrippyShit

Badass junkie
Spor zei:
cristallen van maken ?

heeft pieter-b een mooi topic over
wil het zelf ook altijd nog eens proberen

Ja idd, heb het er ook steeds over met een vriend van me. Moet er toch echt eens van komen.
Wanneer komt het verbod ongeveer door? Anders ga ik ook nog even een portie of 1/2 halen om te drogen. Zonde dat het ze verboden worden. Vind het een geweldige drug :grin:

Riel

Bewuste gebruiker
Eh.. gewoon water laten koken, vervolgens laten afkoelen tot het wel heet is maar niet kookt. Paddo's 15 a 20 minuten laten trekken en de paddestoelen nog is goed uitknijpen en voila: paddothee.. toch? :openmouth:

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
zomertje39 zei:
Hoe can je thee maken?van verse paddos ook? of gedrogde?
Water aan de kook brengen, vuur uit, paddo's erin, half uurtje wachten, theezakje erin, done. Has never failed so far. Ik doe het altijd met verse, maar kan volgens mij ook met gedroogde.

TrippyShit

Badass junkie
Lijkt me een vies idee. Of water met paddosmaak in te vriezen en dan weer later op te drinken. Zelf zou ik drogen. Is ook een stuk gemakkelijker. Maar das mijn mening he :wink:
Niet dat thee moeilijk is ofzo, daar niet van :P

Hashja

Bewuste gebruiker
Ik heb al eens 2 porties ingevroren, na 3 weken eruit gehaald en meteen opgegeten. Halverwege het heten was het smerrige slappe drap paddestoelen met een bijna zwarte kleur.

De smaak wordt er niet beter van maar de werking voor zo ver ik weet is weinig veranderd.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Jongens als we zo makkelijk aan al die andere illegale drugs kunnen komen, dan kunnen we straks ook wel aan onze vertrouwde paddo's komen! Het paddoverbod betekent niet, dat ze dan ook automatisch gelijk van onze aardbodem verdwenen zijn hoor...

De paddodealers zullen als paddestoelen uit de grond springen, zodra dat verbod er door heen gevoerd is! :wink:

Blijf het echt raar en zoooo hypocriet vinden dat ze dat paddoverbod doorgevoerd hebben. Nu komt er namelijk een nieuw en echt serieus probleem bij voor onze staat: de illegale paddokweek. Dat gaat de staat weer een hoop extra (ons belasting)geld kosten om achteraan te gaan jagen... :rolleyes:

Kxtel

Experimenterende gebruiker
TrippyShit zei:
Lijkt me een vies idee. Of water met paddosmaak in te vriezen en dan weer later op te drinken. Zelf zou ik drogen. Is ook een stuk gemakkelijker. Maar das mijn mening he :wink:
Niet dat thee moeilijk is ofzo, daar niet van :P

ik zie mogelijkheden!! paddo-ijs :hearteyes:

reinier-h

Newbie
ik had een vraagje, ik wil ze wel drogen, maar ik hoorde dat gedroogde sterker zijn dan verse is dit waar of gewoon een fabel, ik wil namelijk wel hawaiiens

De Sjeik

Bewuste gebruiker
reinier-h zei:
ik had een vraagje, ik wil ze wel drogen, maar ik hoorde dat gedroogde sterker zijn dan verse is dit waar of gewoon een fabel, ik wil namelijk wel hawaiiens

Nope klopt niet. Het is zo dat gedroogde paddo' slechts 10% van hun gewicht vers behouden. Dus met verse stoeltjes is een portie Hawaiiaanse 10 gram, met gedroogde dus maar 1 gram!

Bovenaan