1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Kanna

Discussie in 'Natuurlijke Psychoactieven' gestart door jam, 7 dec 2016.

Worldherbals - Online smartshop and headshop
  1. jam

jam Bewuste gebruiker

Voor het eerst een jointje met Kanna geprobeerd, mild maar zeer aangenaam effect, ik had al enkele keren oraal kanna geprobeerd maar kan het meer waarderen in een jointje.
    Je kan dan ook een lagere dosis nemen en het is erg goedkoop.

2. JackHerrer

JackHerrer Bewuste gebruiker

Wat vindt je precies zo leuk aan kanna. Heb het een aantal keer geprobeerd. Ik heb het gerookt, gesnoven en thee van gezet maar ik vind het effect zo minimaal dat het de smerige smaak niet eens waard is. Misschien pak ik wel teveel of juist te weinig.

3. jam

jam Bewuste gebruiker

Wel, eigenlijk heb ik ook nog niet zoveel ervaring met kanna hoor. Ik heb voor het eerst een gram gekocht 2weken geleden.
    De eerste keer legde ik ongeveer 100mg onder mijn tong en liet dit liggen tot het vrijwel volledig met speeksel vermengd was, het gaf mij toen een effect dat ik heel moeilijk kon benoemen.
    De 2e keer heb ik een heel wat grotere dosis 250mg ong onder mijn tong gelegd. Dit was wel merkbaar, maar niet persé aangenaam. Het lijkt op bepaalde momenten een zeer stimulerend gevoel te geven, op andere momenten lijkt het terug even afwezig om dan vervolgens weer een heel ontspannen gevoel te hebben (kan ook een deel placebo zijn hoor). Maar oraal vind ik het gevoel niet altijd leuk omdat het wat ongemakkelijk of rusteloos voelt.

Nu heb ik het gisteren de eerste keer gerookt ik denk ongeveer 75 à 100mg, het proeft niet vies in een jointje en het geeft me een helder, stimulerend en toch ook ontspannen gevoel, een beetje vergelijkbaar met kratom, maar iets minder sedatief. Dit gevoel wist ik zelf wel te apprecieren, al is het een mild gevoel, ik vond het heel goed om een avondje te chillen rustig wat te wandelen, films kijken. Maar het effect is zeker niet overweldigend of sterk, maar zowel wanneer ik het rook als oraal gebruik wel altijd aanwezig.
    Het roken is echter aangenaam en geeft me het meeste voldoening qua effect. Het geeft ook een erg positieve moodlift vind ik.
    Ik heb ook enkel de gewone kanna geprobeerd, nognooit een extract, maar ik ben misschien wel van plan eens een kanna-pack te kopen van de sponsor vn deze site om te kijken of die extracten, thee of honing een ander effect oplevert.

4. Psychedelibee

Psychedelibee Badass junkie Oppersjamaan Emeritus Mod Tripreporter

Kanna is vrij mild inderdaad en is eigenlijk een beetje een natuurlijk antidepressivum. Ik vind het vaak best aangenaam maar wel heel subtiel.

Tijdje terug heb ik het sterkste extract gehaald om te snuiven en moet zeggen dat ik toen wel verbaasd was over de sterkte. Het gaf een klein half uur best een flinke serotonine rush en ik was er redelijk waus van. Een beetje zoals mdma maar dan zonder de enorme euforie en stimulering.

Inmiddels heb ik ook een extract om te vapen in huis, ga die denk ik het weekend eens proberen.

5. jam

jam Bewuste gebruiker

Naar het effect van het rookbare extract ben ik erg benieuwd, al heb ik zelf geen vaporizer, ik zag op youtube wel een filmpje van iemand die het in pijpje rookte en zei een zeer sterke rush te ervaren. Wanneer je het getest hebt hoor ik graag hoe het effect was. :stoned:

6. Psychedelibee

Gisteren en vandaag het extract gevaped, wederom erg aangenaam maar dit extract is duidelijk minder sterk dan het extract om te snuiven. Wil je het sterkste effect dan zou ik dus voor het snuiven gaan. Echter is dat extract om te snuiven wel dusdanig sterk dat je er vrij snel teveel van neemt, waar dit extract om te vapen wat vergevingsgezinder is.

Al met al vind ik die kanna extracten best fijn en relatief sterk, waardoor ik nooit meer normale kanna zal halen. Maargoed kanna blijft een redelijk subtiele drug die qua sterkte niet in de buurt komt van de 'echte' drugs.

Kanna combineren met wiet of alcohol geeft trouwens ook best een leuke twist.

7. Psychedelibee

Ik heb er trouwens maar even een apart topic van gemaakt, aangezien het nogal off topic begon te raken in het coffeeshop subforum.

8. jam

jam Bewuste gebruiker

Klopt, het had idd nog weinig met de gewone jointjes te maken.
    Ik gebruik nu nog geen kanna extracten, en merk dat ik ook wel echt 'genoeg' kanna (toch zeker 100mg) moet roken om het subtiele effect gewaar te worden. Dit is niet zo evident omdat het best rap veel poeder is om in een joint te doen en omdat dit ook niet zo goed brandt.
    Ik ben benieuwd of het rookbare extract (ik vermoed dat jij het UB40-extract hebt) ook goed in een joint te roken valt. Dit zou ik dan ook wel nog interessant vinden.
    Ik weet ook niet of er snel tolerantie optreed, omdat ik de gewone kanna nu nog wel degelijk gewaar wordt leek het mij slim om de extracten nog even uit te stellen :) .
    De extracten zijn dan ook vele duurder.

9. Psychedelibee

Voor het vapen heb ik het ub40 extract inderdaad.

10. jam

jam Bewuste gebruiker

En benje van plan om dit ook eens in een joint te draaien, of vape je enkel?

11. Psychedelibee

Wellicht in de toekomst. Maar heb net een nieuwe vape pen gekocht dus die moest ik uiteraard even met verschillende stofjes uitproberen.

Vapen is sowieso een stuk gezonder dan roken natuurlijk wat best een plus is, maar vind het soms nog best een gedoe dus zal ook vast wel blijven roken in de toekomst. Die vape pen heb ik eigenlijk vooral voor hasj olie gehaald aangezien dat roken zonde is aangezien dat vapen veel harder aankomt en je dus ook veel minder nodig hebt.

12. jam

jam Bewuste gebruiker

Indien het in een joint ook interessant is hoor ik het graag.
    Van de gewone kanna krijgt ik echt wel een chill gevoel (heb het nu nog wat meer uitgetest). Het kriebelt zo in mijn buik, zoals wanneer je in een achtbaan zit, en je vergeet ook al je zorgen vind ik. Het ontspant me heerlijk na een drukke dag werken.

13. JackHerrer

JackHerrer Bewuste gebruiker

Ik ga het toch nog een keer een kans geven. Heb het nog steeds thuis liggen.

14. jam

jam Bewuste gebruiker

Ik heb ondertussen het UB40 extract ook in een joint geprobeerd.
    Het is beter te verdelen en te rollen als de 'gewone' kanna, maar het effect is niet zo heel anders vind ik, enkel in het begin is het iets intenser en meer aanwezig, maar dit zwakt snel weer af.

15. jam

jam Bewuste gebruiker

Aangezien ik vaak en veel kanna heb gebruik wil ik hier wel nog even mijn ervaringen delen van kanna icm andere middelen etc.

Ikzelf rook het liefst kanna, dit heb ik geprobeerd met 'gewone' kanna, het UB40 extract en het 10x extract.
    Ik verdeel dit dan over tabak in een joint en gebruik ongeveer 20mg per joint.
    Van die 3 vind ik persoonlijk dat de gewone kanna het beste effect heeft en deze is ook lekker goedkoop. Je vindt gemakkelijk 5gr voor ongeveer evenveel euro. Daarnaast geven de extracten een beetje een ander gevoel maar het is heel gelijkend op elkaar. Het UB40 extract rolt wel beter en verbrandt ook beter in een joint. Het 10x extract is naar mijn mening het slechste in een joint omdat het heel slecht brandt.

Kanna roken terwijl je reeds onder invloed bent van alcohol zorgt er bij mij voor dat ik me iets nuchterder en actiever voel. Ik krijg dan veel zin om te feesten en te dansen. Wel merk ik dat het mij meer uitdroogt en ik er dus ook een ergere kater met meer hoofdpijn van krijg. Daarom is het (anders ook hoor) belangrijk om ook voldoende water te drinken. Al moet ik ook gewoon meer plassen wanneer ik het gerookt heb.

Kanna icm hasj en wiet vind ik niet zo'n goede combo omdat het ervoor zorgt dat ik minder effect ervaar van de hasj of wiet. Je krijgt een aangenaam fysiek gevoel vind ik maar je blijft veel helderder in je hoofd. Wat goed kan zijn op sociale gelegenheden.
    Ik hoop dat dit nog een kleine aanvulling kan zijn op het kanna-topic

16. krannatom

krannatom Belezen gebruiker Tripreporter

Om niet telkens een nieuw topic te moeten starten.

sinds kort bestaat er iets zoals 'Gold Rush'.
    Dit is een mengeling van Kanna en cafeïne.

Omdat de prijs behoorlijk laag is voor 2 gram, lijkt het me sterk dat dit een meerwaarde in de collectie is, tenzij iemand weet of cafeine en kanna een mooie samenwerking hebben waardoor het toch de moeite lijkt?

voorlopig hou ik me graag aan de ET2 en een kop koffie, hoewel ik ook wel nieuwsgierig ben naar het nieuwe recept.

17. Psychedelibee

Geen is of het een goede combi is. Maar waarom zou je zoiets kopen als je heel makkelijk zelf cafeïne kan consumeren wanneer je Kanna op hebt?

18. krannatom

krannatom Belezen gebruiker Tripreporter

Geen idee, dat was ongeveer de vraag :) ik snap niet dat ze zo iets gaan samenstellen omdat het net zo simpel is om zelf te doen

19. Psychedelibee

Hahaha dan denken we er hetzelfde over. Ik vind alle combi's die in de smartshop of elders verkocht worden van 2 middelen persoonlijk zwaar overbodig en vooral voor luie of domme mensen gemaakt. Dat kun je echt net zo goed zelf combineren dan en dan nog zelf experimenteren met de juiste verhouding.

Combi's van meer dan 2 middelen kan eventueel wel nog toegevoegde waarde hebben.

20. jam

jam Bewuste gebruiker

Om hier nog even op te reageren.
    Het goldrush extract, is wel leuk vind ik, het geeft een zeer ontspannen en aangename roes, niet zo opdringerig/ zenuwachtig als ik gedacht had. Bovendien valt de smaak erg mee om het te snuiven omdat er anijs bij zit. Ook om het op te drinken zal het dan wel lekker wezen.
    Wat verder ook leuk is, is om zelf kanna te kweken. Het zijn mooie vetplantjes die snel groeien en erg goedkoop zijn in aankoop (ik heb het nog niet met zaden geprobeerd, maar voor 3,5euro). Heb je al een plantje op cactusplaza. Momenteel ben ik een deeltje aan het fermenteren op de 'oorspronkelijke' oude manier. Ik ben dan ook erg benieuwd wat de potentie hiervan zal zijn.

21. acht.zes

acht.zes Badass junkie De Leukste Thuis!

Even dit topic naar boven halen.

Ik heb dus een gram Kanna UB40 liggen maar is dat puur om te vapen? Ik zal van de week eens zo'n vape-pen halen.

22. Psychedelibee

Die is speciaal voor het vapen inderdaad. Leuk als eerste kennismaking denk ik, maar de snuif extracten zijn aanzienlijk sterker.

acht.zes vindt dit leuk.
  23. Wsly

Wsly Newbie

Hallo
    Kan er iemand me vertellen hoeveel porties kanna je kan consumeren op 1 dag ?
    Mvg

24. Wsly

Wsly Newbie

En als je eerst kanna snuift en dan een jointje rookt heb je dan hetzelfde efect ?
    Greetz

25. jam

jam Bewuste gebruiker

Dag Wsly

Ik heb het idee dat kanna bij mij maar 1x per dag werkt. De eerste keer dat ik het rook op een dag voel ik het goed. Indien ik het daarna nog rook voel ik dit echter niet meer echt. Snuiven doe ik enkel met het goldrushextract, dit kan je wel steeds bijsnuiven om het effect wat te verlengen.

Laden...