'Keertje proberen' - GEWOON DOEN!!

033Amnesia

Bewuste gebruiker
Hey domme on-informeerde pubers die heroine willen proberen, GEWOON DOEN JOH!! Neeuhh je raakt heus niet verslaafd :wink: 1x kan niet kwaad joh :wink:

Ik word zo schijtziek van mensen die heroine willen proberen. ELKE heroineverslaafde begon PRECIES hetzelfde als jullie. Het kan niet kwaad, 1x, ik ken de gevaren, ik wil gewoon het gevoel kennen.

Zij zouden nu moorden plegen om in jullie schoenen te staan en die heroine NIET te proberen, nu zouden ze moorden plegen voor een grammetje hero om lekker high te worden :smoke:

Dit is geen nuttig topic en zal vast delete worden, ik zal vast wel een waarschuwing krijgen ofzo maar maakt me niet uit. Ik hoop dat elke domme mongool die hier komt met 'Ja wil het een keer proberen, word toch niet verslaafd' TOCH verslaafd raakt. Nu hebben jullie de kans het te weigeren, straks niet meer. Jullie zijn een schande voor alle heroinejunkies, die wensten dat ze terug in de tijd kunnen. Schaam jezelf, heroine proberen, wat bereik je ermee? De 1e keer zal je vast gaan kotsen ofzo (waardoor je het natuurlijk nog een keer zal doen om het echte gevoel te kennen).

Je hebt werkelijk NIKS te winnen, maar ALLES te verliezen. Mensen die het toch doen, zijn gewaarschuwd. Mijn keuze is snel gemaakt :wave:

silverfish zei:
25 jaar geleden wilde ik het ook ''een keertje proberen''. Nu ben ik zo'n 12 afkickpogingen verder en subuxone werkt bij mij niet na 25 jaar methadongebruik. Ik heb chronische pijn en voel me al bijna 10 jaar klote (fysiek). Ik ben namelijk bijna 10 jaar geleden gestopt met bruin maar stoppen met methadon is een ander verhaal...
Nee, echt, probeer het die kutzooi, vooral doen, lachen man.
NOT

Wacky

Badass junkie
als je het zo brengt ga ik ervanuit dat jij het zelf ook een keertje teveel hebt geprobeerd ?

033Amnesia

Bewuste gebruiker
Nee, gelukkig niet. Ook echt totaal geen behoefte aan. Ik heb nog nooit een positief verhaal over herine gehoord, heroine staat gelijk aan woorden als dood,verslaving,junkies. Ik snap dat mensen drugs willen proberen en lekker lol hebben in hun leven, maakt me verder ook niet uit, maar om Heroine te proberen zie ik het nut gewoon niet van in. Het valt niet normaal te gebruiken, onmogelijk. Doe je het na de 1e x nog een keer omdat je het lekker vind, is dit directe verslaving.

De reden waarom mensen het willen proberen is puur voor het gevoel natuurlijk. Maar ik snap het interessante hier niet, het is 1 van de meest verslaafde drug die er is, en er zijn ondertussen duizenden mensen dood aan gegaan. Neem dan gewoon een lijn coke ofzo, of vermaak je 4 uur lang met een pilletje van 2 euro, want als je toch wel verslaafd raakt aan hero (wat volgens mij iets van 90% het geval is), benje je hele leven FUCKED. Is dit 'die ene x proberen' nou waard? Dacht het niet.

Drugs is geen speeltje, wie met vuur speelt zal z'n hand verbranden.

minamo

Bewuste gebruiker
ik denk dat je je post iets subtieler had moeten overbrengen, maar ik snap je punt.
ik doe niet aan hero,helemaal niet aan opiaten, en ik wil het ook nooit doen,en als ik iemand waarmee ik heel vertrouwd ben het zie doen sla ik hem ook zeker zo hard op zijn bek dat die het nooit weer doet.(hopelijk)]

eend

Belezen gebruiker
Lake zei:
In the 1996 Household Survey on Drug Abuse, 1.1 percent of those polled said that they had used heroin at least once. But only 18 percent of that 1.1 percent had used it in the past year, and only 9 percent had used it in the past month.

Bekennen / erkennen is heel andere koek. Wanneer een instituut met dit soort cijfers komt, ben ik altijd wat sceptisch. Misschien is dit niet terecht van mij, maar zo voelt het.

Je gaat een verslaving nu niet zo gauw aan anderen - laat staan overheidsorganen - opbiechten. De waarheid levert geen fluit op voor een verslaafde, lijkt mij!

Wat betreft een subtiele benadering; dit heeft, althans, zo lijkt het, ook geen zin.

Gr.,

Eend

DonnieDark0

Bewuste gebruiker
Ik vind het wel goed, lekker confronterend. Ik ben het met je eens.
Zelf overigens ook nooit geprobeerd, ook niet in geinteresseerd.

Ik heb ook eigenlijk nog nooit een positief verhaal over hero gehoord. Hoewel je als je rijk zat bent er prima oud mee kunt worden.

Bartyo

Bewuste gebruiker
Ik vind het lief dat je dit zo zegt en zo betrokken bent.
Ben het ook met je eens, sommige dingen hoef je gewoon niet te weten.
Met alle respect overigens voor de mensen die er wel hooked aan zijn geraakt, alle sterkte en liefde aan hen :)

DreamerOfDreams

Bewuste gebruiker
ik doe het als ik een cronische ziekte heb (en geld genoeg om die hero te betalen)
stel nu dat ik nog een jaar te leven heb, wordt dat dan niet het beste jaar van mn leven?

jaja

Bewuste gebruiker
033Amnesia zei:
.......... Neem dan gewoon een lijn coke ofzo

In eerste instantie vond ik je stelling zo gek nog niet, maar deze vind ik achterlijk.
Een cocaïne verslaving is nl vergelijkbaar, sterker nog, de meeste coke-addicts die ik ken zijn er slechter aan toe!
Coke heeft momenteel echter nog de naam een "luxe drug" te zijn terwijl bruin er is voor losers.

Imo is dit een "modeverschijnsel" en een zeer groot misverstand hetgeen in de loop der tijd nog wel zal gaan veranderen.

Elke drug is voor losers wanneer je er niet verantwoord mee om kan gaan.

Grr.

ArieKanariE

Bewuste gebruiker
en toch ken ik heel veel ex bruin gebruikers die de bruin inmiddels wel laten staan, maar de basepijp niet uit hun mondje kunnen houden.
Een verbetering kan ik het niet noemen inderdaad :)

het voordeel van wit is dat je niet ziek wordt van de ontwenning, maar dat houdt niet in dat je je happy voelt ofzo. Je zal nog steeds zowat alles doen om maar aan die flash te komen.

en snuiven is niet boeiend meer als je eenmaal echt weet hoe de pijp smaakt. JE geest is dan vaak zo vervwrongen dat je elk gesnoven lijntje als zonde ziet, want het had tien keer lekkerder in de pijp geweest.

maar misschien is dat omdat snuiven toch nooit zo mijn ding was.

:wave:

Riel

Bewuste gebruiker
DreamerOfDreams zei:
ik doe het als ik een cronische ziekte heb (en geld genoeg om die hero te betalen)
stel nu dat ik nog een jaar te leven heb, wordt dat dan niet het beste jaar van mn leven?

Nee, want dan verneuk je je laatste jaar.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
No offence, maar wat een stom gelul. Als je van jezelf weet dat je sterk in je schoenen staat, bestaat de mogelijkheid best dat je het bij een paar keer kunt laten. Helaas zijn de mensen die er mee beginnen vaak te jong (of te stom) om zichzelf echt goed te kennen en daar gaat het fout.
Als je wat ouder, wijzer, bent en een beetje ruggengraat hebt is er, net als met alle andere drugs, niets aan de hand. Nee, ik spreek niet uit ervaring, maar ik weet van mezelf wel dat ik het bij een paar keer kan laten. Een dakloos bestaan als heroïneverslaafde is niet het doel dat ik in dit leven wil bereiken, dus gebeurt dat niet, punt.

Frisko

Badass junkie
ArieKanariE zei:
en toch ken ik heel veel ex bruin gebruikers die de bruin inmiddels wel laten staan, maar de basepijp niet uit hun mondje kunnen houden.
Een verbetering kan ik het niet noemen inderdaad :)

het voordeel van wit is dat je niet ziek wordt van de ontwenning, maar dat houdt niet in dat je je happy voelt ofzo. Je zal nog steeds zowat alles doen om maar aan die flash te komen.

en snuiven is niet boeiend meer als je eenmaal echt weet hoe de pijp smaakt. JE geest is dan vaak zo vervwrongen dat je elk gesnoven lijntje als zonde ziet, want het had tien keer lekkerder in de pijp geweest.

maar misschien is dat omdat snuiven toch nooit zo mijn ding was.

denk dat het dat is want heb een stuk of 4 x gebased en vind er geen ruk aan...
snuiven daarentegen is een probleem voor mij!
ik neem nu zon 6j coke denk ik... van matig tot hard gebruik naar terug matig tegenwoordig...
hangt gewoon van persoon tot persoon af denk ik... :wave:

eend

Belezen gebruiker
Hey Frisko, ik wil je kunnen zeker niet onderschatten. Maar iedereen die ik ken en met de pijp in aanraking is gekomen, heeft er een ervaring bij die met vrijwel niets te overtreffen is voor ze, op dit moment.

Voor mij was dit ook maar wat link en ben er bij tijds mee gekapt. Die drang is zowat niet te houden.

Misschien ben jij een uitzondering op mijn regel :wink:

Gr.,

Eend

Fezz

Belezen gebruiker
Het lijkt me toch wel mocht je een keer heroine willen proberen en je er goed over nagedacht hebt en stevig in je schoenen staat... en je weet dat er een risico is op verslaving waar je niet op geanticipeerd hebt..

als dat allemaal snor zit moet je het gewoon doen dan imo

ikzelf zou er nooit aan beginnen iets te groot risico, en ik heb het lef toch niet om mezelf te spuiten :rolleyes:

Frisko

Badass junkie
eend zei:
Hey Frisko, ik wil je kunnen zeker niet onderschatten. Maar iedereen die ik ken en met de pijp in aanraking is gekomen, heeft er een ervaring bij die met vrijwel niets te overtreffen is voor ze, op dit moment.

Voor mij was dit ook maar wat link en ben er bij tijds mee gekapt. Die drang is zowat niet te houden.

Misschien ben jij een uitzondering op mijn regel :wink:

Gr.,

Eend
hey speeseend,
kan idd kloppen wat je zegt hoor!!
ik heb ook mensen naar de kloten zien gaan door de basepijp...
maar langs de andere kant zeker zoveel mensen naar de kloten zien gaan door coke snuiven.
alles is verslavend als het je ligt hé...
kijk maar eens naar de ooh zo onschuldige speed! :wave:

greetings from a coke addict who made peace with his addiction :wave: :wave:

psychopsychedelic

Wijs gebruiker
jaa idd,, aan de coke heb ik ook vrienden van me ten onder zien gaan, wat uiteindelijk wegens geld problemen waarscheinlijk over is gelopen op pep, maar nu ook af en toe crack:confused: ik zelf snap het zoizo niet alsje crack of heroine of methamfetamine wilt doen,, klinkt mischien erg spannend maar je weet eigenlijk dat je er niet meer van af komt,,

Spor

Wijs gebruiker
HAHAHAHA

Die onderste heb hier echt zitten schaterlachen achter mn computer !! Ik vind niet snel iets te ver gaan maar dat gaat echt TE VER !

Past wel bij jcutter overigens :beer:

Pikachu

Wijs gebruiker
Spor zei:
HAHAHAHA

Die onderste heb hier echt zitten schaterlachen achter mn computer !! Ik vind niet snel iets te ver gaan maar dat gaat echt TE VER !

Past wel bij jcutter overigens :beer:

Hier sluit ik me geheel bij aan, heb echt zitten schuddenbuiken! :P

PMS

Newbie
Altijd dat kutte haatzaaierij tegenover heroine. Dit verwacht je van niet-users, maar zeker niet users. En dan zijn er mensen die gemakkelijk doen tegenover crack, coke en nicotine...maar heroine, ho maar!

Iedereen moet voor zichzelf bepalen wat ie wilt. Genoeg mensen die na 1 keer kunnen stoppen en genoeg mensen die na 1 keer reddeloos verslaafd werden. Het is en blijft een dilemma.

Topics als dit veranderen daar niks aan. Je doet zelfs behoorlijk denigrerend voor mensen die aan hero willen beginnen en je scheert hen af als onwetenden. Niet geheel correct imo.

Spor

Wijs gebruiker
^Ik ben het eigenlijk wel met jou eens...

Ik ben een niet gebruiker, en heroine is 1 van mijn 7 no go's, maar puur omdat ik dol bel op verdovende middelen, en niet zozeer op oppeppende. De enige reden waarom ik geen heroine wil gebruiken is omdat ik wéét dat ik zoiemand ben die na 1 keer hopeloos verslaafd word.

Waar jij het over hebt, heb ik eerder bij meth... Maar zeg nou zelf, dat is gewoon pure troep

dollegekske

Bewuste gebruiker
ik vind het goed geschreven en ben het met je eens

kijk wiet ofzo is niet te vergelijken met heroine, totaal niet zelfs .. Ik vind dat zodra je aan de heroine zit je niet dieper kan zinken, drugs hoort leuk te zijn (meestal) en voor een gezellige avond te zorgen niet je leven te verkloten.

ArieKanariE

Bewuste gebruiker
ik zie eigenlijk geen verschil tussen heroine of xtc als in een graadmeter van hoe diep je kunt zinken.

De handelingen van mensen om aan die middelen te komen zijn imho de echte graadmeters van hoe diep iemand kan zinken.

En het is nu eenmaal zo dat heroine en basecoke de voornaamste middelen zijn waarvoor mensen heel veel minder eerbiedwaardige handelingen over hebben. Als ze maar hun portie kunnen bemachtigen.

Maar dat houdt niet in dat ik meer respect heb voor iemand die aan de xtc of speed zit en daarvoor zijn ouders besteelt dan dat ik respect heb voor de gemiddelde heroineverslaafde die amper een vlieg kwaad doet.

Daden en woorden tekenen de mens die ze bezigt :wink: niet de drugs of wat dan ook dat ze gebruiken :)

en qua woorden zie ik wel heel wat meer zielepoterij dan alleen maar wat denigrerende opmerkingen hier :wink: gelukkig zie ik ook heel veel ' leuke' opmerkingen en mensen die oprecht hun mening kunnen uiten zonder dat ze daarbij een ander voor van alles en nog wat hoeven uit te maken.

grote bek achter het hek, uhm toetsenbord figuren hou je nu eenmaal altijd :smoke: thats life

Spor

Wijs gebruiker
Ik ben het hier ook wel met Arie eens...

Nogmaals ik ben niet echt "tegen" heroine, al zou ik het nooit voor iemand regelen, maar ik neem het zelf gewoon niet omdat ik weet van mezelf dat ik dát niet aan kan.

Het enige waar ik echt tegen ben is meth. das pas echt troep vind ik

Robdebob

Bewuste gebruiker
Sommige mensen gebruiken drugs om zich goed te voelen
Anderen gebruiken drugs om zich niet kut te voelen

Ik denk dat de eerste groep beter met drugs om kan gaan en dat ze minder snel verslaafd raken aan dingen als heroine

speeseend

Wijs gebruiker
Robdebob zei:
...

Ik denk dat het eigenlijk één groep is, je wilt je GOED voelen! Met Hero is het alleen een ander verhaal; uiteindelijk heb je het OOK nodig om je NIET KUT te voelen.

Groet,

Eend

ArieKanariE

Bewuste gebruiker
ik denk dat je daar best gelijk in hebt eigenlijk, al geeft heroine natuurlijk ook een flinke lichamelijke ontwenning en dan maakt het niet uit hoe je geestelijke instelling is. Maar die lichamelijke onwenning bouw je natuurlijk op, die is er niet direct ..

sjah en om je goed te voelen zijn er zat dingen te doen, maar om je niet kut te voelen is dat toch heel anders

Telefoon

Wijs gebruiker
Re:

speeseend zei:
Robdebob zei:
...

Ik denk dat het eigenlijk één groep is, je wilt je GOED voelen! Met Hero is het alleen een ander verhaal; uiteindelijk heb je het OOK nodig om je NIET KUT te voelen.

Groet,

Eend

Nee

Groep 1 Drugs nemen om je niet te vervelen ( tot deze groep behoor ik )
Groep 2 Drugs nemen omdat de andere het ook doen
Groep 3 Drugs nemen omdat je wil ontsnappen aan je huidige leven
Groep 4 Drugs nemen zodat je gevoelens je even niet meer Boeien.

en dan
Groep 5 Verslaafd en gebruiken zodat je je niet meer kut voelt

je valt dan buiten de rest.

speeseend

Wijs gebruiker
ring-ring...ring-ring...

Er is telefóón! Wil iemand in vredesnaam die telefoon AANNEMEN?! Het kan belangrijk zijn :wink:

033Amnesia

Bewuste gebruiker
Natuurlijk bedoel ik niet te zeggen; niet heroine gebruiken - gebruik coke!!

Wat ik bedoel te zeggen is dat met heroine er heel snel een LICHAMELIJKE verslaving optreedt, en als je ziek word en begint te kotsen etc., en je weet dat heroine dat probleem 'oplost', je het snel weer gebruikt. Ik bedoel dus dat als je wilt focken met verslavende drugs en ver wilt gaan met proberen, je beter coke kan proberen, wat in mijn ogen, als je sterk in je schoenen staat, je het een aantal keer kan doen en dan laten. Ik heb het zo'n 10x gedaan en nu totaal geen behoefte meer aan, toch is het 100% zekerheid dat als ik 10x heroine zou spuiten, ik er niet meer vanaf kan blijven. Maarja, dat snapt de gemiddelde DF'er natuurlijk niet, alles letterlijk opvatten en zoveel mogelijk negatief reageren, het punt van dit topic was goed bedoeld, :wink: maar het spijt me zeer dat ik het aangemaakt hebt.

ArieKanariE

Bewuste gebruiker
ik denk dat je heroine best tien keer kunt roken, zonder dat je dan al lichamelijk verslaafd bent ...

bijvoorbeeld tien keer in een jaar .. of steeds een paar keer en dan een hele tijd ertussen ...

maar of dat met spuiten ook zo is ? geen idee .. spuiten is nogal wat heftiger dan chinezen wat dat betreft, dus ik denk dat daarbij de verslaving ook sneller voortschrijdt ..
tien keer roken als in tien dagen achter elkaar ... ik denk niet dat iedereen dan al lichamelijk verslaafd is, maar ik denk wel dat er een flink groeiend zaadje in je brein is gezet en dat je dan zeker in een gevaarlijke situatie terecht bent gekomen ... en dan komt het er inderdaad op aan hoe sterk je mentaal gezien bent ...

:)

elstinkydermeister

Belezen gebruiker
ik snap dat je mensen ergens voor wil waarschuwen, maar er zijn er wel degelijk die het 1 keer kunnen proberen en daarna nooit meer.
ik en mijn vriend bijvoorbeeld. (ok, nooit meer kan ik nog niet zeggen want het is nog 'maar' 3 jaar geleden wat niet echt telt in een mensenleven, maar we zijn niet van plan het ooit nog te doen)

jcutter

Badass junkie
Wees huiverig jegens horse en er word migratie ontlokt.

sceptisme werkt contradictief.

De valkuil ligt hem echter in de curiositeit :wink:

Bovenaan