• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

Kees de Kort: Schokkende cijfers over sterftecijfers IC's tijdens coronacrisis. Klopt dit echt?

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Albedo

Wijs gebruiker
Sinds twee weken zijn ingrijpende maatregelen genomen om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Kinderen gaan niet naar school, horeca zijn dicht en iedereen dient overal anderhalve meter afstand te houden. Volgens De Kort wegen deze maatregelen niet op tegen de gigantische consequenties die dit zal hebben voor de economie, het sociale leven en de andere zorg. Bovendien wordt over deze gevolgen te weinig nagedacht.

Gespreksonderwerpen:
0:18 Twee weken geleden zaten we hier ook, wat is er gebeurd in de tussentijd?
4:10 Hoe kunnen we het getalsmatig helder krijgen wat er nu gebeurt?
7:05 Jij zegt: de economie is in een lockdown en dat staat in geen verhouding
11:30 Heb jij zicht op hoe het in China gaat? Is het reëel dat de economie na drie maanden weer wordt opgepakt?
14:45 Wanneer ben je eigenlijk een coronadode? Waarom zijn de cijfers in Duitsland zo laag?
18:40 Wat zou er allemaal in beweging worden gezet als dit beleid nog maandlang aanhoudt?
24:27 Mondiaal gezien voert bijna iedereen hetzelfde beleid, met een paar uitzonderingen.
29:48 “Men denkt niet na over de consequenties, daar heb ik moeite mee”
33:20 Is het sentiment nu niet, alles moet nu wijken voor wat er op het spel staat?
35:55 Jouw verhaal is: we moeten er meer mee omgaan zoals bij een normale griepgolf.
41:10 “Er is nu een soort massapsychose gecreëerd”
43:00 Heeft het tempo van de verspreiding het schrikeffect teweeggebracht? Geeft dat een vertekend beeld?

रति

Wijs gebruiker
Persoonlijk vind ik het júist bijzonder goed dat dit virus er is - met bijkomend gevolg dat deze wereld in shock is. Ja, de doden onder mensen dat is verschrikkelijk, dat leidt geen twijfel. Maar de hele hysterie en angst is uitstekend voor onze aarde en mogelijk ook voor het leerproces waar we als mensheid in gedwongen worden- het virus dwingt ons te kijken naar waar we nou eigenlijk mee bezig zijn. Even een meditatiemomentje in een decadente wereld die anderszins maar blijft door razen in zijn waanzinnige, futiele race naar de afgrond. In dit licht gezien is het ook goed dat mensen veel geld gaan kwijtraken (sprekend over futiliteit...) Want pas als mensen in hun beurs geraakt worden, dán gaan sommigen, pas echt nadenken. Echter bij De Kort is het kwartje blijkbaar nog niet helemaal gevallen (er moet eerst een paar ton gaan vallen vermoed ik).
Waar deze De Kort voor staat is oude maatschappij denken. Hij houdt krampachtig vast aan het oude, terwijl alles in deze wereld er op wijst dat we dingen radicaal anders moeten aanpakken. Geen wonder dat hij zo bang is want hij dreigt even goed geraakt te worden, ofwel in zijn beurs ofwel in zijn gezondheid (alhoewel ik niet het idee heb dat hij dat laatste wel op waarde inschat).

Kort om- wat deze wereld precies nodig heeft is een totale ineenstorting van de wereldeconomie.

Laatst bewerkt:

Albedo

Wijs gebruiker
Ik ga ervan uit dat de cijfers kloppen met 80% IC doden en de andere 20% wordt erna niet meer echt beter van. Afscheid kunnen nemen van je familieleden vond ik ook een goed argument. Een vrijwillige lockdown van iedereen boven de 60 zou dan denk ik een goede optie zijn. Het beste natuurlijk als dat na overleg globaal kan. De ketens moeten weer op gang komen om alle schade zoveel mogelijk te beperken.

Kort om- wat deze wereld precies nodig heeft is een totale ineenstorting van de wereldeconomie.
We moeten zeker een andere koers gaan varen en hebben een andere mentaliteit nodig, maar niet op deze manier. Zal denk ik niet werken.

Er zal globale verarming ontstaan, maar een totale ineenstorting van de wereldeconomie zal koste wat kost geprobeerd worden te voorkomen. Teveel grote belangen staan hierbij op het spel. Er zal veel achter de schermen worden overlegd om het geld krampachtig te laten blijven rollen. Er zullen waarschijnlijk nieuwe internationale spanningen ontstaan. Een incident zou makkelijk kunnen uitmonden in een gewapend conflict, maar ik denk geen wereldoorlog. Daar heeft niemand wat aan. Het volk zal grotendeels het nakijken hebben en het moeten slikken.

रति

Wijs gebruiker
We moeten zeker een andere koers gaan varen en hebben een andere mentaliteit nodig, maar niet op deze manier. Zal denk ik niet werken.
Ik denk dat het juist heel goed gaat werken. Maar een oorlog die tot de totale vernietiging leidt van het mensenras zou ook prima werken.
Maar ik ben dan ook van mening dat deze aarde beter af is zonder mensen. Ik kan overigens begrijpen dat niet iedereen het daar graag mee eens is (en zeker niet de 'rijken der aarde' die het hier nu al lange tijd voor het zeggen hebben...)

Rivalrie

Wijs gebruiker
Ik denk dat het juist heel goed gaat werken. Maar een oorlog die tot de totale vernietiging leidt van het mensenras zou ook prima werken.
Maar ik ben dan ook van mening dat deze aarde beter af is zonder mensen. Ik kan overigens begrijpen dat niet iedereen het daar graag mee eens is (en zeker niet de 'rijken der aarde' die het hier nu al lange tijd voor het zeggen hebben...)
Het probleem met mensen is dat wij geen natuurlijke vijanden hebben die onze populatie in stand houdt. Wellicht is corona nu een natuurlijke vijand ?

रति

Wijs gebruiker
Het probleem met mensen is dat wij geen natuurlijke vijanden hebben die onze populatie in stand houdt. Wellicht is corona nu een natuurlijke vijand ?
Het zou inderdaad amusant zijn dat nadat de mens eerst al zijn natuurlijke vijanden heeft uitgeroeid of gedecimeerd (tijgers, beren, etc) ze nu het loodje zou gaan leggen door een tegenstander die kleiner is dan wat het oog kan zien... Maakt ons hopelijk wat meer bescheiden.

Laatst bewerkt:

Albedo

Wijs gebruiker
Maar ik ben dan ook van mening dat deze aarde beter af is zonder mensen. Ik kan overigens begrijpen dat niet iedereen het daar graag mee eens is (en zeker niet de 'rijken der aarde'...)
Waar is je vechtspirit en ben je wel een mens? Denk hierbij aan alle opofferingen, inspanningen en oorlogen die je voorouders hebben moeten doorstaan om de wereld op te bouwen voor jou en ons allen.

Een kernoorlog is niet zo goed voor de aarde. Hoewel na 100 miljoen jaar is dat weggezakt in de bodem of grotendeels uitgestraald. De natuur vind vast wel een weg.

Ik kan je gedachtegang volgen. Had dat vroeger ook wel eens. Mijn algemene mensbeeld is ook niet zo positief maar ik heb nog wel hoop in de mensheid an sich en anders hoop ik dat mijn vriendin en ik nog een leuke tijd samen kunnen hebben.

Met de echte rijken der aarde heb ik eerder medelijden. Ik denk dat die nog weinig in staat zijn te genieten van hun macht en rijkdom. Zijn vast ook geen prettige mensen om bij in de buurt te zijn.

रति

Wijs gebruiker
Waar is je vechtspirit en ben je wel een mens?
Haha. Ja hoor, ik heb een vechtspirit. Maar ik sta liever aan de goede zijde.
Ik kan je gedachtegang volgen. Had dat vroeger ook wel eens.
Wat goed dat je over dat lagere stadium heen bent. :wink:
Mijn algemene mensbeeld is ook niet zo positief maar ik heb nog wel hoop in de mensheid an sich en anders hoop ik dat mijn vriendin en ik nog een leuke tijd samen kunnen hebben.
Ik hoop het ook voor jou. Ik ken heel veel lieve mensen Albedo. Voor wie ik allemaal het beste wens.
Maar er bestaat ook zoiets als opofferingsgezindheid. het loslaten van eigen belangen. Zelfs al doet dat ongelooflijk veel pijn.

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
@Albedo
Precies. Al het onnoemelijke leed van de mensheid, allemaal voor niets. Terug naar een staat van voor de mensheid. Dat is denk ik niet hoe dit universum, hoe kosmisch bewustzijn werkt. De kosmos wil groeien, evolueren. En de mens is een onderdeel daarvan. Ja, we zijn mentaal/spiritueel gezien als mensheid momenteel ziek. Maar dat kan ook een (noodzakelijke) fase zijn. Een geboorte is ook niet zonder pijn.

Spirit is sterker dan het maar gewoon opgeven. Wat als het ons niet lukt als mensheid? Wie zegt dat we dan rust hebben? Voor hetzelfde moeten we door, totdat het ons wel lukt. Misschien moeten we helemaal opnieuw beginnen als het ons niet lukt, wie weet. Blijkbaar wil de natuur ons hier, anders waren we er niet geweest. Alleen is het nu tijd om onze dierlijke roots te ontstijgen.

रति

Wijs gebruiker
@Albedo @Mindless
Haha, voordat ik weer de hele DF mensheid over mij heen krijg- natuurlijk moet je altijd je best doen als mens, om te evolueren. Ja hoor, helemaal goed. Maar evolueren doen we in eerste instantie elk voor zich en daaruit volgt dan natuurlijkerwijs de totale evolutie als mensheid. De som der delen. Wat dat betreft moet je gewoon realistisch zijn. Alle fantasieën en positive thinking ten spijt, we hebben als mensheid nog een heel lange weg te gaan op dit punt. Kijk, als we er 5 miljoen jaar over gedaan hebben om te komen waar we nu zijn... Vul het zelf maar in.

Blyatman

Experimenterende gebruiker
Corona is geen natuurlijke vijand van de mensheid,
Er bestaan meerdere varianten waar nooit iemand eerder aan dood is gegaan sinds jaren ‘90 maar simpelweg griep verschijnselen hadden.

Hoewel een amplified of genetisch gemodificeerd/gemanipuleerde variant in staat is om te doden.
Hiermee zijn rondom 2009/2014 al tests gedaan in diverse laboratoria.

Men speculeert dat dit het zelfde is als de zwarte plaag, maar gezien de feiten dat de natuurlijke varianten van Corona geen dood kunnen aanrichten, stinkt deze hele zaak omtrent Corona van alle kanten.

Albedo

Wijs gebruiker
Maar er bestaat ook zoiets als opofferingsgezindheid. het loslaten van eigen belangen. Zelfs al doet dat ongelooflijk veel pijn.
Voor de aarde?! Ik geef ook om de aarde, maar niet ten koste van mezelf. Ermee in harmonie leven zou ik graag willen en heb eerder overwogen ergens een stuk grond te kopen in bijv. Noorwegen of Alaska. Echter zo makkelijk is dat niet. Er binnen komen is denk ik al lastig, ben teveel gewend aan het moderne comfort en twijfel of ik het lang geïsoleerd volhoudt.

Met een groep is beter en zou eventueel ook hier nog kunnen, maar gelijkgezinden vinden is erg lastig.

Laatst bewerkt:

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
@Albedo @Mindless
Haha, voordat ik weer de hele DF mensheid over mij heen krijg- natuurlijk moet je altijd je best doen als mens, om te evolueren. Ja hoor, helemaal goed. Maar evolueren doen we in eerste instantie elk voor zich en daaruit volgt dan natuurlijkerwijs de totale evolutie als mensheid. De som der delen. Wat dat betreft moet je gewoon realistisch zijn. Alle fantasieën en positive thinking ten spijt, we hebben als mensheid nog een heel lange weg te gaan op dit punt. Kijk, als we er 5 miljoen jaar over gedaan hebben om te komen waar we nu zijn... Vul het zelf maar in.
Om Terrence McKenna even aan te halen. Er is in de laatste 100 jaar meer 'novelty' geweest dan in de duizenden, misschien miljoenen jaren daarvoor. De ontwikkeling groeit niet lineair maar exponentieel. We hebben denk ik geen benul hoe het er over laten we zeggen, 50 jaar uit kan zien. Daarnaast, je kunt 5 miljoen jaar dromen, maar het kost geen tijd om wakker te worden...

Optimistisch ben ik ook, maar dat is gebaseerd op waarnemingen, niet enkel wishful thinking. Ik heb grote verandering gezien in mensen, ik zie grote verandering in mezelf. En wat beter dan een crisis, om aan te sporen tot verandering?

Maar ik geef ook toe, we kunnen het allemaal verpesten. Maar dat is nooit wat ik toe juich.

Tao te Ching:

“The Tao is great. The universe is great. Earth is great. Man is great. These are the four great powers. Man follows the earth. Earth follows the universe. The universe follows the Tao. The Tao follows only itself.”

De mens is essentieel in dit hele bestaan denk ik. Ja, we zijn verdwaald op dit moment. Dat betekent niet dat we dat altijd zullen blijven.

रति

Wijs gebruiker
De mens is essentieel in dit hele bestaan denk ik.
Wat een cruciale vergissing. De aarde heeft geen mensen nodig. Het universum heeft geen mensen nodig. En om het nog abstrakter te stellen- het bewustzijn (sommigen noemen het god) heeft ook geen mensen nodig. In alle gevallen geldt 'andersom wel'.

Bovendien, dat hele idee dat de aarde de mens nodig heeft is in beginsel al een egoïstische gedachte. In ons relatief pacifistische mensen houdt dat verder weinig gevaar in. Maar het is exact datzelfde egoïsme wat deze aarde ten gronde richt.

Laat ik even een (toegegeven simplistisch) voorbeeld geven.
Een ontmoeting tussen een mens en een wortel.
De mens heeft die wortel nodig.
Maar zou het andersom ook gelden?

Albedo

Wijs gebruiker
Mag afknallen zei ik. Hier mag ik bijna niks en grote kans dat ik aangeklaagd wordt.

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Wat een cruciale vergissing. De aarde heeft geen mensen nodig. Het universum heeft geen mensen nodig. En om het nog abstrakter te stellen- het bewustzijn (sommigen noemen het god) heeft ook geen mensen nodig. In alle gevallen geldt 'andersom wel'.

Bovendien, dat hele idee dat de aarde de mens nodig heeft is in beginsel al een egoïstische gedachte. In ons relatief pacifistische mensen houdt dat verder weinig gevaar in. Maar het is exact datzelfde egoïsme wat deze aarde ten gronde richt.
Dat is niet hoe ik het bedoel.

De quote uit mijn vorige signatures beeldt het goed uit denk ik:

God sleeps in the rock, dreams in the plant, stirs in the animal, and awakens in man.
Ibn Arabi

De kosmos, spirit, god, whatchamacallit ontwaakt in de mens. Dat is wat dit universum doet. Als spirit tevreden was met slapen in de mineralen, dromen in planten en bewegen in dieren, dan hield het daar wel op. Maar nee, de ontwikkeling, de bewustzijnsverruiming wil doorgaan. Als wij onszelf uitroeien is dat slechts het uitstellen en tegenhouden van dat proces dat zichzelf natuurlijk laat verlopen.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
De Leukste Thuis!
@Albedo
Vind je het niet een beetje eng allemaal? Man markeert stukje aarde en moord vakkundig alles uit wat al dan niet opzettelijk op 'zijn' stukje aarde komt...

'Ja, voor hetzelfde geld komt die mij ergens mee benadelen en ik mag het, dus waarom niet?'

Het is te hopen dat je niet zelf ooit ergens verdwaalt en voor je kloten wordt geschoten.

Rivalrie

Wijs gebruiker

Laat ik even een (toegegeven simplistisch) voorbeeld geven.
Een ontmoeting tussen een mens en een wortel.
De mens heeft die wortel nodig.
Maar zou het andersom ook gelden?
Vergeet niet dat de aarde zelf de mens gecreëerd heeft. In bepaald opzicht heeft de aarde de mens dus nodig , al weten we misschien niet welk doel wij dienen. De gedachten dat mensen nutteloos zijn en beter dood kunnen gaan vind ik een beetje ver gaan.

Ik denk dat het maar goed is dat je opgepakt wordt wanneer je een mens dood maakt... zou wat zijn als je random de postbode mocht doodschieten omdat hij op je pad komt.

Ben je wel een in een oorlogsgebied geweest?

रति

Wijs gebruiker
De kosmos, spirit, god, whatchamacallit ontwaakt in de mens. Dat is wat dit universum doet. Als spirit tevreden was met slapen in de mineralen, dromen in planten en bewegen in dieren, dan hield het daar wel op. Maar nee, de ontwikkeling, de bewustzijnsverruiming wil doorgaan. Als wij onszelf uitroeien is dat slechts het uitstellen en tegenhouden van dat proces dat zichzelf natuurlijk laat verlopen.
Het leidt een beetje ver af van het onderwerp denk ik, maar dan toch even een reaktie;
Ik begrijp niet dat je dit zegt. Want bewustzijn heeft geen mensen nodig. Het bewustzijn bestaat en zal altijd bestaan. Inderdaad, in alles om ons heen. Ook wanneer de mens er al lang niet meer is (en dat moment zal ooit eens aanbreken, zelfs al is het over miljoenen jaren).
Wat jij bedoelt is denk ik dat wij als mensen dat bewustzijn niet kunnen ervaren als wij er niet meer zijn. En dat wij als mensen bewustzijn nodig hebben om te kunnen evolueren. Maar bewustzijn dat IS. Dat evolueert niet en degradeert niet. Het is in een constante staat van equilibrium. In andere woorden, de mens heeft bewustzijn nodig. Maar andersom echt niet.

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
@Mindless
Ik vind het grote onzin. De mens is niet speciaal, hij wil alleen denken dat die speciaal is.
Helemaal met je eens. We zijn niet speciaal. We zijn maar een deel van het geheel. En het simpelste deeltje is even belangrijk als het meest complexe. (ons) Maar wat we ons vaak niet realiseren denk ik, is juist het feit dat we een deel zijn van het geheel. We zijn niet een soort outsider die hier niet thuishoort. Dit is ons thuis... We voelen het vaak niet zo, maar toch is het dat. :)

Het leidt een beetje ver af van het onderwerp denk ik, maar dan toch even een reaktie;
Ik begrijp niet dat je dit zegt. Want bewustzijn heeft geen mensen nodig. Het bewustzijn bestaat en zal altijd bestaan. Inderdaad, in alles om ons heen. Ook wanneer de mens er al lang niet meer is (en dat moment zal ooit eens aanbreken, zelfs al is het over miljoenen jaren).
Wat jij bedoelt is denk ik dat wij als mensen dat bewustzijn niet kunnen ervaren als wij er niet meer zijn. En dat wij als mensen bewustzijn nodig hebben om te kunnen evolueren. Maar bewustzijn dat IS. Dat evolueert niet en degradeert niet. Het is in een constante staat van equilibrium. In andere woorden, de mens heeft bewustzijn nodig. Maar andersom echt niet.
Natuurlijk, bewustzijn 'is'. Het heeft het menselijke lichaam niet nodig om te zijn. Maar blijkbaar, wil het de menselijke ervaring hebben. Wij zijn er toch als mensen? Welk bewijs heb je nog meer nodig? Om de menselijke ervaring te hebben, is de mens (het lichaam en de geest) nodig. Als het universum ons niet wilde, zou het ons toch niet maken? Dat wij te dom zijn om er wat van te maken is onze misperceptie. De oplossing is denk ik dan niet om onszelf uit te (laten) roeien en de wereld terug te brengen tot enkel mineralen, planten en dieren, maar om die perceptie weer recht te zetten, te corrigeren.

Ik ga fietsen. Genieten van deze menselijke ervaring. :grin::wink:

Laatst bewerkt:

रति

Wijs gebruiker
Vergeet niet dat de aarde zelf de mens gecreëerd heeft. In bepaald opzicht heeft de aarde de mens dus nodig , al weten we misschien niet welk doel wij dienen. De gedachten dat mensen nutteloos zijn en beter dood kunnen gaan vind ik een beetje ver gaan.

Ik denk dat het maar goed is dat je opgepakt wordt wanneer je een mens dood maakt... zou wat zijn als je random de postbode mocht doodschieten omdat hij op je pad komt.

Ben je wel een in een oorlogsgebied geweest?
Wel volgens mij moet je mijn eerdere post hierboven nog maar eens doorlezen...
Verder zie ik niet wat moord te maken heeft met wat ik zeg. Misschien moeten we maar weer over dit onderwerp ophouden?

Albedo

Wijs gebruiker
@Albedo
Vind je het niet een beetje eng allemaal? Man markeert stukje aarde en moord vakkundig alles uit wat al dan niet opzettelijk op 'zijn' stukje aarde komt...

'Ja, voor hetzelfde geld komt die mij ergens mee benadelen en ik mag het, dus waarom niet?'

Het is te hopen dat je niet zelf ooit ergens verdwaalt en voor je kloten wordt geschoten.
Ik ga dit soort discussies met jou niet meer aan.

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Hij brengt het een beetje direct misschien maar dat weten we onderhand wel van @8️⃣6️⃣ toch? Hij heeft wel een punt. Als iedereen nou eens gewoon normaal deed ! en van elkaars spullen afblijven ! en elkaar met rust laten als je elkaar niet mag !!! dan zijn er helemaal geen wapens nodig !!

Iemand dat per ongeluk op iemands land komt en dan afgeschoten worden is natuurlijk niet de manier. Dat is wat 8.6 bedoeld. Mocht jij een wandeling maken en verdwalen waarbij je op iemand land terecht komt, je niet zomaar doodgeschoten moet worden. Nou snap ik ook wel dat jij niet er op uit bent maar eens lekker iedereen neer te knallen als iemand op je land komt @Albedo

We moeten stoppen met denken in vechten en in strijden, we kunnen meer dan dat zijn! Maar we leren het maar niet. We blijven denken in "ik moet mijn bezit, land, leven beschermen" ipv "ik wil mijn bezit, land en mij leven delen met een ander". Ik hoop dat we daar als mensheid ooit gaan komen. Als we daar niet gaan komen dan mag de mensheid van mij uitsterven en plaats maken voor een ander zelfbewust wezen dat misschien niet hebzuchtig van aard is.

De aarde heeft de mens natuurlijk niet nodig. Ondanks dat de aarde ons heeft geschapen, is dit niet zo. Het kan wel zijn dat de aarde ons ooit nodig heeft gehad om tot een beter ras te komen. Dat zal zeker gebeuren als we blijven denken in hebzucht en macht. Want in hebzucht blijven en macht willen hebben zal onze eigen ondergang verzorgen. Want hebzucht is zelfs niet gestild als alles maar dan ook alles OP is. Dus daarvoor hebben we niet eens een virus nodig.

Laatst bewerkt:

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Als iedereen nou eens gewoon normaal deed ! en van elkaars spullen afblijven ! en elkaar met rust laten als je elkaar niet mag !!! dan zijn er helemaal geen wapens nodig !!

Iemand dat per ongeluk op iemands land komt en dan afgeschoten worden is natuurlijk niet de manier. Dat is wat 8.6 bedoeld. Mocht jij een wandeling maken en verdwalen waarbij je op iemand land terecht komt, je niet zomaar doodgeschoten moet worden. Nou snap ik ook wel dat jij niet er op uit bent maar eens lekker iedereen neer te knallen als iemand op je land komt @Albedo

We moeten stoppen met denken in vechten en in strijden, we kunnen meer dan dat zijn! Maar we leren het maar niet. We blijven denken in "ik moet mijn bezit, land, leven beschermen" ipv "ik wil mijn bezit, land en mij leven delen met een ander".
Daar ben ik het mee eens. We moeten af van het idee dat we stukjes aarde bezitten. En het idee dat je het recht hebt om "trespassers" dood te schieten omdat ze - per ongeluk of niet - op "jouw land" komen is walgelijk in mijn ogen. Ik ben blij dat we hierin niet zo denken als veel Amerikanen doen.

De aarde heeft de mens natuurlijk niet nodig. Ondanks dat de aarde ons heeft geschapen, is dit niet zo.
Maar de kosmos heeft de mens nodig om zijn magnifieke creatie te contempleren en waarderen middels de menselijke geest. :)

Ik stond vanmiddag even met de fiets stil aan de rand van een natuurgebied. (vogel rust en broed-gebied) Mijn hoofd was helemaal leeg. Er waren alleen de geluiden van allerlei verschillende vogels en een uitzicht over kilometers prachtig natuurgebied. En is dat niet de reden waarom wij er zijn? Om deze creatie te bewonderen op onze menselijke manier? Geen ander dier kan dat zoals wij dat kunnen. Op mijn fietstocht kwam ik andere mensen tegen die precies hetzelfde deden als mij. De natuur opzoeken om in stilte dit alles te bewonderen. :)

Natuurlijk, de aarde zal prima blijven voortbestaan zonder ons. Maar wij geven zoveel waarde aan dit alles, simpelweg door dat soort momenten van stille contemplatie.

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Maar de kosmos heeft de mens nodig om zijn magnifieke creatie te contempleren en waarderen middels de menselijke geest. :)

Ik stond vanmiddag even met de fiets stil aan de rand van een natuurgebied. (vogel rust en broed-gebied) Mijn hoofd was helemaal leeg. Er waren alleen de geluiden van allerlei verschillende vogels en een uitzicht over kilometers prachtig natuurgebied. En is dat niet de reden waarom wij er zijn? Om deze creatie te bewonderen op onze menselijke manier? Geen ander dier kan dat op onze manier. Op mijn fietstocht kwam ik andere mensen tegen die precies hetzelfde deden als mij. De natuur opzoeken om in stilte dit alles te bewonderen. :)
Met alles 100% eens als je de dikgedrukte woorden weglaat. Het mooie is, er hoeft geen ander woord voor in de plaats. Lees hem dan nog eens. Het is niet het menselijke wat uniek is, maar het is het bewustzijn dat uniek is. Voor bewustzijn is geen mens nodig.

Edit: Alleen bij het eerste woordje mens zou je het woordje bewustzijn kunnen neerzetten.

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Met alles 100% eens als je de dikgedrukte woorden weglaat. Het mooie is, er hoeft geen ander woord voor in de plaats. Lees hem dan nog eens. Het is niet het menselijke wat uniek is, maar het is het bewustzijn dat uniek is. Voor bewustzijn is geen mens nodig.
Maar als je naar de wereld kijkt, kijk je op een bepaalde manier toch sowieso door de menselijke geest? Alleen al via de menselijke zintuigen.

Voor bewust zijn van bewustzijn is geen menselijke geest nodig, maar voor bewust zijn van de wereld denk ik wel. Sterker nog, is de wereld die wij zien niet de menselijke geest(?) Een kat bijvoorbeeld ziet de wereld weer door een andere geest en ervaart zo dus ook een andere wereld.

Maar ik begrijp je ook wel vanuit jouw standpunt gezien hoor. :)

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Voor bewust zijn van bewustzijn is geen menselijke geest nodig, maar voor bewust zijn van de wereld denk ik wel. Sterker nog, is de wereld die wij zien niet de menselijke geest(?)
Natuurlijk helemaal waar en goed omschreven. Maar je begrijpt gerust dat ik dat begrijp en wat ik eigenlijk bedoel :wink:
Maar ik begrijp je ook wel vanuit jouw standpunt gezien hoor. :)
Zie je wel :tonguewink:.

Wij hebben het talent elkaar tegen te kunnen spreken terwijl we beiden het zelfde bedoelen/zeggen/vinden.

Albedo

Wijs gebruiker
En het idee dat je het recht hebt om "trespassers" dood te schieten omdat ze - per ongeluk of niet - op "jouw land" komen is walgelijk in mijn ogen. Ik ben blij dat we hierin niet zo denken als veel Amerikanen doen.
Het is daar zo enorm groot dat je zelden iemand tegenkomt en ze kennen hun buren meestal goed. Ze helpen elkaar waar nodig of vallen in bij nood. Als er een onbekende met slechte bedoelingen op je land komt kan een verkeerde inschatting of aarzeling je laatste zijn. Iedereen daar heeft (meerdere) wapens. Er zitten nl. ook beren en ze jagen er natuurlijk mee. Ze kijken je vreemd aan als je geen wapens hebt en wellicht zijn ze bereid je er zelfs een te geven/lenen omdat ze bezorgd om je zijn. Bearspray kan ook, maar dat werkt alleen dichtbij. Omgekeerd lachen zij zich rot om stadsmensen. Dicht bij elkaar opgehokt, overal lawaai en drukte. Ze weten waarschijnlijk niet eens waar NL ligt.

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Het is daar zo enorm groot dat je zelden iemand tegenkomt en ze kennen hun buren meestal goed. Ze helpen elkaar waar nodig of vallen in bij nood. Als er een onbekende met slechte bedoelingen op je land komt kan een verkeerde inschatting of aarzeling je laatste zijn. Iedereen daar heeft (meerdere) wapens. Er zitten nl. ook beren en ze jagen er natuurlijk mee. Ze kijken je vreemd aan als je geen wapens hebt en wellicht zijn ze bereid je er zelfs een te geven/lenen omdat ze bezorgd om je zijn. Bearspray kan ook, maar dat werkt alleen dichtbij. Omgekeerd lachen zij zich rot om stadsmensen. Dicht bij elkaar opgehokt, overal lawaai en drukte. Ze weten waarschijnlijk niet eens waar NL ligt.
Ja de situatie is daar wel anders dan hier, maar het idee dat iemand op "jouw land" komt en dat je dan het recht hebt om diegene dood te schieten, vind ik gewoon heel erg. Vaak zijn de grondgrenzen daar ook helemaal niet zo afgebakend als hier, waar elke vierkante meter telt en alles gedefinieerd is. Loop je dan ergens zonder te weten dat je op iemands eigendom bent, kom je ineens een boze redneck met een shotgun tegen (even het stereotype als voorbeeld :wink: ) die dan dus het recht heeft om op jou te schieten. Ik vind dat niet hoe wij mensen met elkaar om zouden moeten gaan. Zeker niet iets om als 'recht' in te stellen.

Maar natuurlijk, er zijn kwaadwillende mensen. En soms moeten we onszelf daartegen beschermen. Maar ik krijg vaak het idee dat Amerikanen daar al gauw vanuit gaan bij een vreemdeling. Of misschien is dat gewoon mijn vertekende beeld daarvan...

8️⃣6️⃣

Badass junkie
De Leukste Thuis!
Waarom niet met mij maar wel met een ander in discussie?

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan