Kernkabinet België eens over drugscommissaris

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Lemmy

Badass junkie
Zoals de drug czar in de VS er al lang voor zorgt dat er daar niks meer te krijgen is. Dat ook de linkse partijen hier mee akkoord gaan snap ik dus niet.

De dood van dat kind wordt op een schurfterige wijze misbruikt.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Zoals de drug czar in de VS er al lang voor zorgt dat er daar niks meer te krijgen is. Dat ook de linkse partijen hier mee akkoord gaan snap ik dus niet.

De dood van dat kind wordt op een schurfterige wijze misbruikt.

Nu moet er even op een incident gereageerd worden door te laten zien dat ze er 'iets' aan doen. Dat iets is dan een oppervlakkige maatregel die even snel genomen kan worden en die aansluit bij de gewone gang van zaken; een versteviging van de status-quo. Of dat werkt of niet is onbelangrijk. Want als het structureel mis gaat dan kun je bovenstaand trucje blijven uitvoeren om steeds je macht te verstevigen, verantwoordelijkheden af te wentelen, en daarmee steeds weer het probleem creëren wat aan de basis ligt van je autoriteit.

Lemmy

Badass junkie
Bart De Wever en Georges Louis Bouchez willen het leger inzetten...

Geen énkele journalist durft zeker die eerste niet confronteren met het feit dat de war on drugs in bvb de VS en Mexico totaal niet heeft gewerkt. In Colombia gaan er stemmen voor een totaal andere aanpak op...

Ik stoor me ook aan het feit dat men alle drugs maar op één hoopje gooit, net als alle gebruikers.

Voor de rest: ik deel graag nog even deze leuke meme met jullie:

Neo-Shulginist

Badass junkie
Geen énkele journalist durft zeker die eerste niet confronteren met het feit dat de war on drugs in bvb de VS en Mexico totaal niet heeft gewerkt.
De War on Drugs werkt perfect daar.

De doelstellingen zijn alleen anders dan wat men publiekelijk beweert. Ze zeggen dat het gaat om de volksgezondheid te verbeteren en criminaliteit verminderen. Maar dat zijn voornamelijk sociaal-wenselijke doelen die moeten verhullen welk smerig machtsspelletje er gespeeld wordt. President Nixon begon met de War on Drugs om de Vietnamoorlog te 'redden' (lees: een onwinbare oorlog voort te zetten zodat hij herverkozen kon worden), zijn oppositie buiten spel te zetten, en tegelijkertijd meer macht naar zich toe te trekken.

Als je de War on Drugs bekijkt vanuit Nixons perspectief, dan loopt het gesmeerd.

Je kan voorkomen dat de commies invloed weten te winnen, je kan jezelf meer machtsmiddelen geven, en je kan subculturen onderwerpen aan de logica en hierarchie van je old boys network.

Wat wil je nog meer?

Neo-Shulginist

Badass junkie
Geen énkele journalist durft zeker die eerste niet confronteren met het feit dat de war on drugs in bvb de VS en Mexico totaal niet heeft gewerkt.
Er zijn overigens wel journalisten die dit aankaarten hoor.

Lees bijvoorbeeld het boek The Most Dangerous Man in America: Timothy Leary, Richard Nixon and the Hunt for the Fugitive King of LSD.
Echt een fantastisch boek over die tijd van Nixon vs de Hippies die ten grondslag ligt aan ons huidige internationale drugsbeleid.

Een andere aanrader is het boek Chasing the Scream van Johann Hari. Over hoe het Amerikaanse drugsbeleid steeds verstevigd werd dankzij Harry Anslinger die aan de lopende band nepnieuws verspreidde over het gevaar van drugs.

Van het boek is ook een verfilming gemaakt: The United States vs Billie Holiday.

Er zijn zelfs sociaal wetenschappers die haarfijn uitleggen wat het Amerikaanse belang is van de War on Drugs in landen zoals Mexico.

Maar inderdaad zijn er nog veel meer mensen die dat soort publicaties straal negeren.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Maar inderdaad zijn er nog veel meer mensen die dat soort publicaties straal negeren.
Oh en nog een goede tip is Kill the Messenger. Een film met waargebeurd verhaal over een journalist die per ongeluk ontdekt dat de CIA drugshandel aanwakkert om zo guerillabewegingen in het buitenland te voorzien van steun.

En journalistieke nieuwsmedia die zich tegen die journalist keren.

Lemmy

Badass junkie
Er zijn overigens wel journalisten die dit aankaarten hoor.

Lees bijvoorbeeld het boek The Most Dangerous Man in America: Timothy Leary, Richard Nixon and the Hunt for the Fugitive King of LSD.
Echt een fantastisch boek over die tijd van Nixon vs de Hippies die ten grondslag ligt aan ons huidige internationale drugsbeleid.

Een andere aanrader is het boek Chasing the Scream van Johann Hari. Over hoe het Amerikaanse drugsbeleid steeds verstevigd werd dankzij Harry Anslinger die aan de lopende band nepnieuws verspreidde over het gevaar van drugs.

Van het boek is ook een verfilming gemaakt: The United States vs Billie Holiday.

Er zijn zelfs sociaal wetenschappers die haarfijn uitleggen wat het Amerikaanse belang is van de War on Drugs in landen zoals Mexico.

Dat laatste boek heb ik gisteren aan mijn "to read" catalogus toegevoegd. :sunglasses:

PinkFluffyUnicorn

Bewuste gebruiker
Bart De Wever en Georges Louis Bouchez willen het leger inzetten...

Geen énkele journalist durft zeker die eerste niet confronteren met het feit dat de war on drugs in bvb de VS en Mexico totaal niet heeft gewerkt. In Colombia gaan er stemmen voor een totaal andere aanpak op...

Ik stoor me ook aan het feit dat men alle drugs maar op één hoopje gooit, net als alle gebruikers.

Voor de rest: ik deel graag nog even deze leuke meme met jullie:

Zalige afbeelding 🙈

Anunnaki

Wijs gebruiker
Geen énkele journalist durft zeker die eerste niet confronteren met het feit dat de war on drugs in bvb de VS en Mexico totaal niet heeft gewerkt
In de VS is het helemaal een grap, zolang je daar maar belasting betaald vinden ze het prima.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan