1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  2. Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Ontzet Notitie

Keta + wiet gevangen in gedachten

Discussie in 'Trip reports' gestart door JanJansen123, 1 aug 2019.

Worldherbals - Online smartshop and headshop
  1. JanJansen123

JanJansen123 Newbie

Hierbij een trip report van afgelopen weekend van een afterparty na een festivalletje. Op dit festival heb ik ongeveer 450mg mdma gebruikt over een periode van ~5.5 uur (laatste 80mg om 20:40). Ja ik weet dat dit vrij veel is voor een jongen van 72kg, maar ik was benieuwd hoe een keer wat harder gaan op mdma zou zijn. Eigenlijk ben ik ook de hele tijd lekker gegaan, maar achteraf besefte ik wel dat af en toe wat rustiger aan gaan ook wel fijn is.

Na dit feestje hadden we een after gepland met een paar vrienden. Hier heb ik een stuk of 5 biertjes gedronken en toen heb ik voor de eerste keer keta geprobeerd onder begeleiding van een tripsitter. Vanaf ~2uur heb ik om het kwartier ongeveer een snuifje genomen met 2 vrienden, na een aantal snuifjes merkte ik dat zij al een stuk vager begonnen te worden terwijl ik er zelf nog niet bijzonder veel van merkte, alleen mijn zicht werd wat vager. Toen heb ik een wat groter lijntje genomen om op hetzelfde niveau te komen. Dit bleek een goede beslissing te zijn, want ik ging hier al snel een stuk harder op. Chill gevoel, lekker vaag, volgens mij precies hoe keta moet zijn. Geen enkel moment had ik slechte gedachten in mijn hoofd. Hoeveel keta ik op deze avond heb gedaan durf ik niet te zeggen.

Toen we over de piek van de keta heen waren, besloot een van mijn vrienden een joint te gaan roken. Zelf had ik er niet bijzonder veel zin in (ik smoke bijna nooit), maar wel merkte ik dat ik erg veel energie had. De anderen hadden dit ook door en zij zeiden dat het misschien handig was om ook wat pofjes te nemen, omdat dit bevorderlijk voor mijn slaap zou kunnen zijn. Smoken voelde toch wel chill aan, dus heb uiteindelijk toch vrij veel pofjes gedaan.

Weer binnen aan gekomen merkte ik al erg snel dat ik een stuk harder aan het gaan was dan dat ik de hele avond gegaan was. Praten was een stuk moeilijker en tijd voelde raar aan (sommige momenten voelden een stuk langer aan dan dat ze werkelijk waren). Op dit moment voelde ik me nog erg chill, van bad gaan was totaal geen sprake.

Toen we spullen gingen pakken om te gaan slapen ging ik echter steeds harder. Ik had het idee dat ik op een soort van 8 frames per moment leefde. In plaats van van links naar rechts kijken was het niet een soepele scherpstelling, zoals je ogen dat normaal doen. Het was meer dat er 8 losse frames achtereenvolgend van dat moment naar mijn hersens gestuurd werden. Vond het op dit moment eigenlijk wel lachen, had een beetje het idee dat ik met een soort virtual reality bril door de kamer kon lopen terwijl de tijd stil stond als in een computerspel.

Hierna ging ik helaas wel erg slecht... Toen ik naar bed ging werd dat moment als een opname in mijn hersenen opgeslagen. Als een scene van 30 seconden ofzo, die steeds opnieuw in mijn gedachten afspeelde en steeds sneller en dan weer langzamer ging, waardoor ik het idee kreeg dat ik in een oneindige loop zou blijven zitten waarin ik dacht dat ik voor de rest van mijn leven naar dezelfde scene van mijn eigenleven zou moeten blijven kijken. Ik had in mijn achterhoofd echter nog een klein beetje realiteitszin zitten, waarmee ik aan het bedenken was hoe ik uit de loop kon komen. Ik moest in mijn hoofd bewijs vinden dat tijd gewoon chronologisch was, dan zou ik uit de loop kunnen komen en zou alles weer normaal zijn.

Een vriend van me zag me in een rare houding op het bed liggen en vroeg of ik wel goed ging (ik had maar ~3 minuten op het bed gelegen, maar in mijn hoofd voelde het voelde als een eeuwigheid). Met hem ben ik weer naar de woonkamer gelopen. Daar had een vriendin van me erg fijne woorden voor me. Ze zei onder andere dat ik iets moest vasthouden en dit hielp. Het voelde als een soort bewijs dat ik ook fysiek op de wereld was en mijn fysieke zelf ook nog eens kon besturen met mijn hersenen. Op dit moment was ik met mijn hoofd ook een stukje meer in de echte wereld, ik was me er meer van bewust dat ik niet moest stressen en dat alles binnenkort weer normaal zou zijn. Zij ging weer slapen en ik ben met een vriend van me op het balkon gaan zitten om wat frisse lucht binnen te krijgen. Ook heb ik een colaatje opgedronken, omdat ik het idee had dat de suikers me goed zouden doen. Echter werden mijn gedachten gelijk weer naar de scene van enkele momenten hiervoor getrokken als ik een moment even niks over te praten had. Dan zat ik gelijk weer in die loop en hoorde ik helemaal niks van wat mijn vriend tegen over me aan het zeggen was. Dat ik in gedachten verzonken was duurde in realiteit slechts 5 tot 10 seconden (aldus de vriend), maar in mijn hoofd duurde het meerdere minuten. Als ik weer terug uit die gedachten kwam keek ik heel erg angstig uit mijn ogen en wilde ik gelijk gaan braken, wat vervolgens niet lukte (niet dat ik misselijk was, maar ik wilde alle zooi uit mijn lichaam hebben met het idee dat dat het bad gaan zou laten stoppen).

Toen toch tot het besef gekomen dat ik niet voor de rest van mijn leven op een balkon kon gaan zitten. Dus een rondje met die vriend gaan lopen om even in een andere omgeving te komen, wat frisse lucht zou me waarschijnlijk wel goed doen. Suikers van de cola en een banaan hebben er waarschijnlijk ook voor gezorgd dat ik weer wat beter mijn gedachten onder bedwang kon houden. Tijdens het lopen weer hele tijd erg levendige flashbacks van het uur daarvoor. Steeds was ik bang om weer bij een doodlopend einde te komen, dat ik weer vast zou komen te zitten in een scene die oneindig op repeat zou staan. Ook was het super raar om dingen in mijn keta-handen te voelen, zeker als het koud was. De fles koude water aanpakken was bijvoorbeeld erg raar. Als ik de fles aanpakte kneep ik hem half fijn. Ook beleefde ik het aanpakken van de fles en de dop eraf draaien in mijn gedachten meerdere keren opnieuw. Steeds hoopte ik dat ik niet weer vastliep in een flashback van een soortgelijk moment dat zich iets eerder had afgespeeld.

Toen we na ~20 minuten weer thuis aangekomen waren voelde ik me al een stuk beter. Mijn hoofd was echter nog steeds erg onrustig en ik had door dat slapen sowieso niet zou lukken. Gelukkig heb ik na een paar minuten mijn telefoon gevonden, heel fijn want daardoor had ik iets te doen (niks ter afleiding hebben terwijl je hoofd van overal naar nergens gaat is best vervelend). Met mijn telefoon in mijn hand was ik er ook weer zeker van dat tijd weer chronologisch liep, wat een erg rustgevend gevoel was. Tegen de verveling heb ik een gedeelte van deze tekst geschreven, wat erg fijn was om te doen. Toen na anderhalf uur op de bank gezeten te hebben zelfs nog 2 uurtjes slaap kunnen pakken.

De volgende dag heb ik opgezocht wat er de vorige dag gebeurd zou kunnen zijn, maar veel meer dan dit kon ik niet vinden:

· Het is niet aan te raden om cannabis te roken voor, tijdens of nadat je ketamine hebt genomen omdat de reactie onvoorspelbaar is

· De combinatie cannabis en ketamine kan voor een slechte trip zorgen

· Een joint roken nadat de ketamine is uitgewerkt, kan het tripeffect terughalen

Is dit gewoon een bad trip door de combinatie van wiet en ketamine (en mogelijk speelde de mdma nog mee), of is er misschien meer aan de hand? Ben benieuwd naar jullie reacties!

Groetjes,
    Jan Jansen

stoner013 vindt dit leuk.
  2. Sorpresa

Sorpresa Experimenterende gebruiker

Lekker late reactie hier. Ja ketamine en cannabis hebben een enorm effect op elkaar. Dat kan heel lekker zijn maar je moet 't niet overdrijven allemaal. Sowieso had je al veel teveel xtc op, dus daarmee heb je niet echt een beste bodem gelegd in mijn ogen.

Keta rommelt altijd met je tijdsbesef. Ook dat dingen raar aanvoelen is heel herkenbaar. En als je een goeie dosis hebt kun je inderdaad mentaal een hele reis afleggen die feitelijk enkele seconden duurt. Ook de loop is aan keta te wijten, en dat je dingen in losse frames zag ook. Maar al die effecten zouden na max een half uur weg moeten zijn. Waarschijnlijk zijn ze verlengd en verergerd door je wiet en xtc gebruik.

Als je echt wil weten wat ketamine doet moet je 't niet combineren met andere middeltjes en je overgeven aan wat er gebeurt, het werkt tenslotte snel weer uit. Ik vind het dissociatieve effect heel vet maar het kan ook beangstigend zijn als je er niet bekend mee bent, of als je door andere middeltjes al in een altered state bent. Je schreef al dat je geen regelmatige wiet gebruiker bent, dus als je dan ineens flink aan een joint gaat hijsen kan dat wel verrassende effecten geven. Ikzelf heb dat met name als het haze is.

Zeker na gebruik van andere middelen, en als je geen idee hebt wat je kunt verwachten, is het lastiger "relativeren" als je eenmaal tript. Ook is doseren lastig omdat het effect "stapelt" . Keta vraagt tenslotte altijd om meer keta. Je denkt dat het uitgewerkt is dus je neemt bij, maar in feite is het nog niet uitgewerkt en knal je er nog een lading overheen.

Kortom, ja, alles wat je hebt ervaren hoort bij ketamine. En dat het lang duurde en uit je controle raakte komt in mijn ogen door het combineren met xtc en cannabis. Vervolgens heeft jouw angst het effect mogelijk nog verder versterkt.

Ik hoop dat je volgende ervaring positiever is, als je het nog eens gaat proberen :)

Fenrir en Roze Olifant vinden dit leuk.
  3. Revolutionair

Revolutionair Bewuste gebruiker

Keta en wiet is echt geen leuke combi!
    Dat had ik ook al lang geleden door..
    Gewoon niet meer doen.

Laden...