Ketamine als 'sluipmoordenaar'

Don Draper

Badass junkie
In het Eindhovens Dagblad was een paar dagen geleden een artikel over Ketamine en de jongeren die eraan onderdoorgaan met depressieve gevoelens.

MaddMonkey

Badass junkie
Wat een ongelofelijk simpel artikel. Heel goed het gebruik in kaart gebracht.

Nee, lekker een zin eruit halen van een interview en als kopstuk gebruiken. "SLUIPMOORDENAAR"
ga eerst leren gedegen onderzoek te doen en leer eerst eens leven voordat je een stuk plaatst. Achterlijk kut blad. Dikke middelvinger naar jou en alle onwetende "alcohol is geen drugs" mensen.

Dat gezegd hebbende, in de corona tijdperk zijn veel middelen zwaar misbruikt en hebben mensen ontdekt dat het niet hun problemen wegneemt. Big kinder suprise.

Ape

Badass junkie
Wat een ongelofelijk simpel artikel. Heel goed het gebruik in kaart gebracht.

Nee, lekker een zin eruit halen van een interview en als kopstuk gebruiken. "SLUIPMOORDENAAR"
ga eerst leren gedegen onderzoek te doen en leer eerst eens leven voordat je een stuk plaatst. Achterlijk kut blad. Dikke middelvinger naar jou en alle onwetende "alcohol is geen drugs" mensen.

Dat gezegd hebbende, in de corona tijdperk zijn veel middelen zwaar misbruikt en hebben mensen ontdekt dat het niet hun problemen wegneemt. Big kinder suprise.
Wat een simpele reactie. Dit artikel gaat niet over de drugs in zijn geheel, maar over jongeren die er niet mee om kunnen gaan. Dit artikel vergroot het probleem onder die jongeren uit, wat ik enigszins terecht vind want deze problemen zijn bijzonder actueel.

Nergens in het artikel wordt je geadviseerd geen ketamine te doen. Ik lees geen bias. Ik vind het nog vrij neutraal geschreven en het zet alleen enkele ervaringen neer. Het gaat dan ook enkel over gebruik van jongeren en helaas, het is sneu.

Niemand heeft zin om een hele thesis te lezen als die een nieuwsartikel aanklikt, dus het is misschien express zo simpel gehouden maar het licht dit probleem wel goed uit. Ketamine kan een sluipmoordenaar zijn en dat was bij deze jongeren in ieder geval wel het geval.

De Zandman

DF-koning
Nog qua leeftijd bezien, jongeren en drugs.
Zoo jammer.
Ik zou willen dat ik niet op 16 jarige leeftijd met hash en weed en drank in aanraking zou zijn gekomen!
Onwetend wat voor een enorme grote rol dit later in mijn leven zou gaan spelen. Jazeker!
Dat zou zo gigantisch veel gescheeld hebben in mijn verdere levensloop.....maar ja.
IT is no user crying about spilt milk. Met 100.000 therapieën nog niet. Nee.

Als het ter sprake komt, met jeugdige mensen, ik raad iedereen druggebruik sterk af.
Jeugdigen zijn erg nieuwsgierig, nietwaar.
Achteraf bezien is rijk worden geen kunst ...

Laatst bewerkt:
Bovenaan