1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  2. Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Ontzet Notitie

Ketamine + Benzo's + Wiet

Discussie in 'Trip reports' gestart door Apenkopje, 25 jan 2019.

Worldherbals - Online smartshop and headshop
  1. Apenkopje

Apenkopje Newbie

Mijn eerste trip report. Deze trip is al een aantal weken geleden maar is mij behoorlijk bij gebleven omdat deze eindigde op de spoedeisende hulp van het ziekenhuis.

Het was een vrijdag avond en D en ik zouden ketamine gaan gebruiken in combinatie met benzo's. Ik had al meerdere keren ketamine gebruikt en ook bijzondere ervaringen meegemaakt, positief en negatief. Toch blijf ik het lastig vinden om ketamine te plaatsen, de effecten per trip verschillen bij mij erg.

Deze vrijdag avond dus, we snoven de ketamine en D en ik begonnen diepgaande gesprekken te voeren. Ook hadden we meerdere benzo's gebruikt. Hoeveel MG het precies was weet ik niet meer. Het was best gezellig en ik zou de avond kunnen vergelijken alsof we coke hadden gebruikt, het praten over dingen waar we normaal niet over praten enz.

Tot een bepaald moment waarop we het over een onderwerp kregen wat nogal gevoelig lag. Ik ben van mijzelf niet zo'n prater en krop veel dingen op. Door het gespreksonderwerp begon ik te huilen en tijdens het huilen kwam ik in roes. Ik was wel bij bewustzijn maar ik was er niet bij, ondertussen bleef ik maar door huilen. Ik schat in dat dit ongeveer een half uur/ 3 kwartier heeft geduurd.

Omdat D niet goed wist wat hij met mij aan moest (hij probeerde mij wel te troostten en me rustig te maken) gaf hij mij een wiet joint, in de hoop dat ik daar wat rustiger van zou worden, waar ik wat van gerookt heb. Helaas gebeurde het tegendeel. 5 minuten na het roken van de wiet kreeg ik een verschrikkelijk angst gevoel over me heen. Ik zei tegen D dat ik een paniek aanval kreeg, waar op hij zei dat dat niet mogelijk is omdat ik benzo's gebruikt had. Toen hij dat zei was ik er van overtuigd dat er lichamelijk iets met mij aan de hand was dat ik mij zo voelde.

Ik ben toen op de grond gaan liggen en het enige wat ik kon denken was dat ik dood ging. Ook begon ik pijn op mijn borst te krijgen en ik was ervan overtuigd dat ik een hartaanval kreeg. Ik heb in paniek mijn vriendin opgebeld en gevraagd of ze zo snel mogelijk kon komen. Ik MOEST naar het ziekenhuis. D probeerde mij constant gerust te stellen en me ervan te proberen te overtuigen dat het kwam door de drugs dat ik me zo voelde maar ik was zo overtuigd dat ik dood ging.

Mijn vriendin was er binnen 10 minuten. Het wachten tot zij er was en in de auto onderweg naar het ziekenhuis voelde echt als 'overleven'. Bij het ziekenhuis aangekomen wist ik niet hoe snel ik naar de ingang moest komen, ik had nog steeds de pijn op mijn borst. Ik heb daar op een bel gedrukt en het enige wat ik kon zeggen was: ik voel me niet goed en ik heb pijn op mijn borst. Ik werd naar binnen gelaten en werd direct opgenomen op de spoedeisende hulp waar ik vertelde wat ik gebruikt had.

Eigenlijk vanaf het moment dat ik daar op het bed ging liggen viel er een last van mijn schouders af. Ik werd serieus genomen en er werd een hartfilmpje gemaakt en bloed afgenomen vanwege de pijn op mijn borst waar ik nog wel last van had. Ik kreeg nog een spraytje onder mijn tong (iets wat de bloedvaten verwijdden) en moest de rest van de nacht blijven voor controle.

Achteraf ben ik gaan nadenken wat er nou eigenlijk gebeurd is. Ik heb wel eens vaker last van angst met middelen gebruik maar ik kan mezelf altijd wel weer bij elkaar rapen en het 'uitzitten'. Deze avond verloor ik volledig de controle, ook snap ik tot de dag van vandaag waarom ik zo'n lange heftige huilbui kreeg.

Een heftige ervaring, die ik graag even kwijt wou.

StimsalaBanne en Jen vinden dit leuk.
  2. acht.zes

acht.zes Badass junkie De Leukste Thuis!

Sjezus wat een amateurs zeg.

Elkaar een bad trip in lullen dan een paniekaanval veroorzaken en de samenleving opzadelen met dure onnodige ziekenhuisopname.

Laatst bewerkt: 25 jan 2019
    Stonologie, Malafide, Fenrir en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Apenkopje

Apenkopje Newbie

Nee ik ben inderdaad geen professionele drugs gebruiker. Dat het een onnodige ziekenhuisopname was heb je zeker gelijk in en schaam ik me ook voor. Maar zoals ik al schreef, ik was zo overtuigd dat ik dood ging en dat er iets ernstigs aan de hand was dat ik in mijn trip naar het ziekenhuis ben gegaan.

4. acht.zes

Volgende moet je goed onthouden: blowen versterkt het gevoel wat je op dat moment hebt, en is daarom totaal ongeschikt om je uit een bad trip te halen. Het werkt dus juist averechts zoals je gemerkt hebt.
    Zeg dit ook tegen je vriend(en).

Keta en benzo's lijkt me in de eerste plaats al een onzinnige en potentieel gevaarlijke combi, niet meer doen dus.

Fenrir vindt dit leuk.
  5. Prison

Prison Bewuste gebruiker

Oef, pittige ervaring. Waar ik grote vraagtekens bij heb is de combinatie keta+benzo’s? Wat voegen beide substanties aan elkaar toe.

En waarom weet je niet hoe veel benzo’s je neemt????

6. Rebell

Rebell Wijs gebruiker

Hoi je komt hier informeren op het forum en je krijgt gelijk met moraalridders te maken dat is jammer genoeg de laatste tijd zo hier ipv dat mensen je gewoon wat informatie geven.
    Dat kleinerende gedrag is nergens voor nodig en zegt vaak meer over de persoon zelf dan over jou.
    Waar dit forum eigenlijk voor bedoeld is om elkaar te helpen en te adviseren zodat je niet weer in zo een situatie beland.
    Zoals je zelf al aangaf ben je geen ervaren drugsgebruiker dus zal ik wat informatie met je delen.

Ik ben zelf een ervaren Ketamine gebruiker.
    Meestal deden we het na het gebruik van XTC.
    Ik gebruik benzo's pas sinds vorig jaar omdat na het stoppen met GHB benzo's erg fijn zijn.

Meestal deed ik Ketamine de laatste jaren samen met een vriend van mij vanaf nuchtere staat.
    Nu dus ook! De leukste avonden gesprekken en ideeën voor feesten en kunst krijgen we dan.
    Maar de laatste 2x zat ik zwaar onder de benzo's.
    En merkte ik dat ik niet meer uit mijn woorden kwam.
    Stotteren en gesprekken gingen niet lekker en dat heb ik nooit.
    Toen besefte ik dat ik al een paar dagen aan de benzo's was en dat een ongelooflijke invloed had op het Ketamine gebruik.
    Ik ben toen online gaan inlezen en de combinatie werd ook zwaar afgewezen.
    Er zijn een paar dingen waar je op moet letten bij Ketamine gebruik.

*Zorg ervoor dat je helemaal clean bent van de benzo's, zoals valium kan je het beste 3 dagen wachten voor dat je Ketamine neemt.

*Maak je Ketamine altijd helemaal tot poedervorm niet dat je het zo uit het pakje neemt.
    Zo komt het effect goed aan en niet dat je staafjes/bolletjes in je neus open knappen en je ineens een te groot effect tegelijk krijgt.

*Ketamine heb je maar hele kleine lijntjes van nodig! Wat ik vaak zie bij coke gebruikers dat ze toch behoorlijke lijnen neerleggen. Wil je gezellig blijven, dan moet je heel laag doseren. Bij pakken hoeft niet binnen een half uur laat het zijn werk doen.

Wij hebben vaak een thuis zetting met 5 meiden en 5 jongens en dan gaan we aan de Keta.
    Dan zetten we het bordje ergens op de eettafel of in de keuken. Wij hebben altijd en Dj set en iedereen danst of zit gezellig te kletsen.
    Dat werkt bij ons het beste.
    Nooit gaat er bij ons iemand niet lekker.

Ik merkte bij een andere setting waar we met zijn alle om de salontafel zaten met een berg keta voor onze neus dat iedereen geneigd is om snel weer bij te nemen met alle gevolgen van dien.
    Mensen namen te veel en sfeer werd er niet beter op.
    Elke keer gebeurde dit wanneer je we om een tafel met een groep gingen zitten en het ligt de hele tijd voor je neus.
    Zelf heb ik er niet zo een last van want ik doe alles op gevoel maar veel mensen kunnen dat dan niet heb ik gemerkt.

Vaak hoor ik dat mensen dit ervaren als ze in een K-Hole gaan. Dus dan heb je teveel gebruikt.
    En blijkbaar is dat niks voor jou.
    Wees voorzichtig met het gebruik van Ketamine een gram hoeft ook echt niet op met zijn 2e en dan is het een leuke drugs.
    Als je deze tips tot handen neemt zou je in de toekomst misschien nog een keertje een leuke Ketamine avondje kunnen hebben.

Laatst bewerkt: 29 jan 2019
    Jen, KropSla, Dunk en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. Fenrir

Fenrir DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Subforum: trip reports. Inhoud post:
    Hoezo komt TS zich informeren?

8. Rebell

Rebell Wijs gebruiker

Deze jongen deelt een heftige ervaring op dit forum.
    Natuurlijk om te zien wat de reacties zijn.
    Dus jij vind het neerhalen meer gepast dan mijn informatie wat ik geef? Als DF staff zal je gewoon 100% achter me moeten staan dat de reacties onder dit trip report onnodig zijn. En het meer gepast is om iemand te waarschuwen voor de gevaren en informatie te verstrekken wat hij in vervolg beter kan doen.

9. Apenkopje

Apenkopje Newbie

Ik deelde dit inderdaad om te zien wat de reacties waren en of andere mensen misschien soort gelijke ervaring hebben mee gemaakt. Dankje voor je tips en begrip. Dat de keta bij jou anders viel met benzos verklaart voor mij misschien ook dat ik in zo’n waan kwam. Deze combinatie niet meer gebruiken dus. Ook dat als je je keta helemaal tot poeder moet maken wist ik niet. Nogmaals dank voor je reactie!

Rebell vindt dit leuk.
  10. Roze Olifant

Roze Olifant DF Staff Medewerker Moderator Top Tripreporter

Dus als DF stafflid mag je geen eigen mening hebben maar ben je volgens jou verplicht om ergens op een bepaalde manier op te reageren? Vreemd. Dat stond niet in de taakomschrijving last time I checked.

Fenrir zegt bovendien totaal niet dat ‘neerhalen gepast is en jouw reactie niet’, je trekt zijn reactie volledig uit zijn verband.

Als iemand een negatieve ervaring komt delen op het forum kan dat als uitlaatklep voor diegene dienen, en anderen kunnen ervan leren. Maar als er onverstandige beslissingen zijn genomen of gevaarlijke combinaties werden gebruikt hebben mensen natuurlijk ook gewoon het volste recht om daar kritisch op te reageren, het hoeft niet altijd rainbows en unicorns te zijn in de reacties. Zo lang ze maar niet respectloos worden naar elkaar of naar de TS.

@Apenkopje, bedankt voor het delen van je verhaal. Klinkt heftig. Het combineren van deze middelen is onveilig. Ik hoop dat deze gebeurtenis je een volgende keer iets beter zal doen nadenken over wat je precies gebruikt, hoeveel, en in welke combinatie. Dit soort impulsieve gedragingen kunnen je met wat pech echt heel duur komen te staan.

Fenrir, KropSla, De Dunne en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. acht.zes

Ik vind echt dat je als gebruiker toch wel enige basiskennis moet hebben betreffende wat je doet op het gebied van drugs en die was hier niet aanwezig en daarom liep het dan ook fout.

Met neerhalen heeft dat niks te maken.

Maar goed, nik ernstigs gebeurd, les geleerd en weer verder. :upsidedown:

12. Eik

Eik DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Hoi @Apenkopje welkom op het forum!

Wat een heftig en naar verhaal zeg. Hopelijk kunnen mensen die dit lezen iets leren over hoe het niet moet :sweatsmile:
    Opgenomen moeten worden in het ziekenhuis is niet niets! Hopelijk is heteen goede 'wake-up-call' voor je om in het vervolg op een wat beter voorbereide wijze drugs te gebruiken. Je kunt altijd op dit forum terecht met al je vragen voordat je een nieuwe drug of drug-combinatie wilt gaan proberen.

Mezelf, Apenkopje en Fenrir vinden dit leuk.
  13. Rebell

Rebell Wijs gebruiker

De mensen die hier al een lange tijd aanwezig zijn hebben zich al goed ingelezen over drugs en weten een hoop van elkaar en de meeste doen goed onderzoek.
    En ik vind zeker als iemand met een heftig verhaal komt dat je iemand even kan adviseren ipv amateur kan gaan noemen of een opmerking gaat plaatsen dat diegene niet goed is.
    Daar gaat mijn reactie over dat een DF medewerker wel wat te zeggen heeft tegen mij maar zulke opmerkingen als hierboven links laat liggen.
    Laten we lekker iedereen gaan afzeiken die een keertje fout is gegaan die boodschap krijgen mensen zo mee.
    Ik probeer mensen juist wat mee te geven die nieuw komen en iets heftigs delen.
    Maar goed blijkbaar vind jij dat gewoon ook leuk.
    Het is maar goed dat ik hier ook ben :wink:

14. Fenrir

Als je het afzeiken vindt wanneer iemand je een amateur noemt dan moet je leven wel heel zwaar zijn... daarnaast zei acht.zes dit:
    wat valt onder informeren, en zei Prison dit:
    wat met geen enkele mogelijkheid als afzeiken opgevat kan worden.

En dáárna pas kwam jij met de opmerking dat mensen TS niet informeren en alleen maar afzeiken, en je ironische commentaar over moraalridders.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het top dat je je eigen ervaringen en informatie gedeeld hebt met TS. Je commentaar over de andere posters is echter totaal ongegrond, en lijkt meer op een voortzetting van je vete met 8.6 eigenlijk.

Nu weer on topic graag, we beginnen het aardig beu te worden dat zoveels topics gekaapt worden door off topic gekibbel tussen mensen die elkaar niet mogen. Als je nog iets te zeggen hebt doe je dat maar via een pb of in het Off topic-topic, of voor mijn part maak je in het Onzin-subforum een klaagtopic aan.

MacLeod en acht.zes vinden dit leuk.
  15. Prison

Prison Bewuste gebruiker

Zodat je Robin Hood kan spelen voor iedereen die zich totaal niet inleest voor hij of zij iets gebruikt? Ik veroordeel drugsgebruik totaal niet maar bewuste onwetendheid wel.

Vind je het niet gek dat je met vrijwel iedereen hier een confrontatie hebt? Wellicht toch eens in de spiegel kijken.

De Dunne, Roze Olifant en acht.zes vinden dit leuk.
  16. Fenrir

Niet dat ik het met je oneens ben, maar ik heb net gevraagd of het geruzie hier klaar kan zijn en dat geldt ook voor jou.

Roze Olifant, acht.zes en Prison vinden dit leuk.
  17. acht.zes

Als iemand vind dat een reactie er over is, dan is er een meld knoppie en kan je daar formuleren waarom. Verder geef ik geen commentaar. Klaar is klaar.

Pb's over dit of ander gedoe/gezeik worden ongelezen verwijderd, dus doe geen moeite.

Laatst bewerkt: 29 jan 2019
  18. Rebell

Rebell Wijs gebruiker

Geen dank jongen.
    Allemaal handige dingen om te weten voor als je weer eens Ketamine gaat gebruiken.

Jen en Fenrir vinden dit leuk.
  19. Jen

Jen Belezen gebruiker

Wat een nare reacties hier zeg ik zie dat @Rebell de enige is die netjes antwoord geeft het lijkt er op dat andere meer bezig zijn met de aanval op te zoeken.

Rebell vindt dit leuk.
  20. Rebell

Rebell Wijs gebruiker

Ja valt er op he! Thanks!

Jen vindt dit leuk.
  21. Psychedelibee

Psychedelibee Badass junkie Oppersjamaan Emeritus Mod Tripreporter

Fenrir heeft gisteren gevraagd of iedereen weer inhoudelijk wilde reageren, het is niet nodig om dan alsnog maar met het gekibbel door te gaan.

Dat laatste tijd ontstaat er bijna in elk topic wel een conflict door persoonlijke vetes waardoor het steeds vaker op een kleuterschool begint te lijken hier. Wij moderators zijn er behoorlijk klaar mee inmiddels en als het zo door blijft gaan zijn we genoodzaakt om strenger op te treden en direct bans te gaan uitdelen bij conflicten. Dit geldt uiteraard voor iedereen en niet alleen voor bovenstaande leden.

Voor de duidelijkheid ook het klagen over een negatieve reactie van een ander zullen we even streng behandelen aangezien dat het conflict alleen maar in stand houd. Als een reactie je niet bevalt kun je dat via de meldknop aangeven en zullen wij moderators het beoordelen.

Laten we het weer een beetje gezellig maken hier en discussies op de inhoud aangaan ipv op de persoon.

Larocca1971, Dirkjan, Eik en 4 anderen vinden dit leuk.
  22. Een flunnie

Een flunnie Newbie

Klinkt als een heftige ervaring zeg! Hoop voor je dat je er nu beter op bent met wat toen vast zat.

Mag ik vragen welke benzo's je erbij nam? Heb zelf ook vaak ketamine en benzo's gecombineerd, alleen nog nooit last mee ervaren. Ookal begrijp ik wel de 'emotionele last' als je er op zo'n moment mee zit, en dan ketamine en/of benzo's gebruikt, voelt dan toch weer anders.

Laden...