• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Ketamine: een heel interessante ervaring...

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

geflipt

Bewuste gebruiker
wat: S Ketamine 150mg
waar: thuis, met N (tripsitter)
waarom: nieuwsgierigheid

Voorwoord

Eerst en vooral wil ik graag het belang benadrukken van een sitter, omdat het al bij al toch een zeer bevreemdende ervaring is die eerste keer. Ik heb dit report geschreven samen met mijn sitter (die tevens mijn beste vriendin is) omdat het ons zo makkelijker leek om alles te beschrijven. Zo hebben we dit report ook aangevuld met uitspraken of gebeurtenissen die N genoteerd heeft. We hebben ze getypt, exact hoe ik ze gezegd heb, zonder er per sé mooie zinnen van te willen maken. N heeft mij ook af en toe vragen gesteld, die ik soms zeer willekeurig beantwoordde. Het zal u dus al wel duidelijk zijn dat deze fragmenten bij momenten vrij chaotisch gaan overkomen... Maar deze uitspraken gaan samen met mijn bevindingen hopelijk een breder beeld geven van de hele ervaring.

De voorbereiding

Ik ben altijd vrij nerveus de dag dat ik iets nieuws ga uittesten. Ook vandaag was dit niet anders. Tijdens de rit naar N had ik soms moeite om mijn armen en handen stil te houden van de spanning. Eens daar aangekomen, overviel mij dan weer een kalmte, omdat ik wist dat ik in goede handen was.

17u00: De spanning duikt stilaan weer op. We beslissen om pizza te gaan eten in het restaurant vlak naast N.
19u00: Hier begint het avontuur met de Ketamine zelf. Het was niet eenvoudig om zulke kleine hoeveelheden af te wegen ondanks dat ik een zeer goede weegschaal heb. Na een goed half uur prutsen, hadden we 6 kleine lijntjes van 20mg en eentje van 30mg. De bedoeling was om op te bouwen en zo ook te kunnen stoppen wanneer ik of
N aangaf dat het goed geweest was. Bijnemen kan altijd, maar als het eens in je hoofd zit, krijg je het er niet meer uit. Tijd voor thee.

De trip zelf

20u03: Eerste lijntje: niks. Ik had gehoord dat 20mg zeker al enig effect zou geven, maar dat bleek bij mij dus niet het geval. Ergens begon ik te twijfelen of we toch niet verkeerd gerekend hadden. De lijntjes waren ook enorm klein. Toch nog even gewacht, maar toen was het tijd voor een tweede lijntje.
20u19: Tweede lijntje.
20u20: „Zalig, smaakt naar niks, jeej! Maar nog geen voorbij springende kangoeroes…”
Het viel mij plots op dat ketamine naar niets smaakt wat ik wel een pluspunt vind. Ik moest plots denken aan de eerste keer dat ik speed had gesnoven en hoe vreselijk de smaak is wanneer de restjes speed je keelgat in glijden. Maar echt iets voelen, deed ik nog niet.
20u25: „Ik voel ’iets’, maar kan niet definiëren wat. Iets meer moeite om te focussen, denk ik. Het gevoel dat ge dat laatste glas iets te rap hebt binnengekapt. ’t is vertrokken. Lichtjes tipsy!”
Het was exact zoals hierboven beschreven staat. Alsof ik iets te snel een paar glazen wijn achterover geslagen had. Helemaal geen slecht gevoel, maar ook niet spectaculair of bijzonder.
20u34: „Oeh ja, stappen is leuker dan zitten!”
En dat was het ook. De effecten waren veel boeiender al stappend dan al liggend. Dit geldt eigenlijk voor de hele ervaring. Ik raad iedereen aan om regelmatig uit die zetel te kruipen en even op onderzoek te gaan. Het is fascinerend wat een verschil dat kan maken. Ik beschouw dit als een trip en net zoals bij een trip verhoogt beweging vaak de beleving. Maar ik had al snel genoeg van dit beschonken gevoel dus was het tijd voor een derde lijntje.
20u40: Testje: hoelahoepen. Lukt! Volgens mij is het altijd interessant om af en toe eens uit de context te springen. Soms kan dat een uitstap zijn, soms kan dat muziek beluisteren zijn, maar in dit geval was het de hoelahoep die plots riep. Tot grote verbazing van N was ik er nog vrij goed in ook.
„Er zijn dingen aan’t veranderen.”
Er waren inderdaad veranderingen in mijn gewaarwording. Ik wist nog niet goed wat en kon het niet duidelijk benoemen maar er was ’iets’ aan de gang. Ik heb wel - bijna tot het einde - een soort van controle gehouden, alles kwam en ging in vlagen. Mijn tijdsbesef vervaagt.
20u47: „Dingen worden anders, heel licht.”
Terwijl we dit report schrijven, probeer ik mij te herinneren wat ik hiermee bedoelde. Poging mislukt. Maar ik denk dat het dissociatieve hier zijn intrede maakte. Hier kom ik later nog op terug. Tijd voor een vierde lijntje.
20u55: „Alles is anders maar ik heb er nog controle over. Of zo. Praten wordt iets moeilijker. Stappen wordt interessant, vooral op de tegelkes (reliëf) in de keuken, alsof ze los liggen. Freaky.”
Nu begon ik mij pas echt anders te voelen. Op onderzoek naar de keuken was een zeer boeiende ervaring. De blauwe reliëftegels op de vloer leken los te zitten en lichtjes te bewegen wanneer ik erover heen stapte. Toch had ik het gevoel nog niet te zijn waar ik naartoe moest.
21u00: Geluiden zijn heel intens. Plots besef ik hoe mijn zintuigen met mijn hoofd spelen, of eigenlijk andersom natuurlijk. Een goed voorbeeld was de verpakking openen van een doos koekjes. Dat geluid kwam scherp en luid binnen, haast ondraaglijk. De klokkentoren klonk onwaarschijnlijk luid: „Bim BAM” maar volgens N was er geen „bam” te horen. Ik kan niet zeggen dat ik volop aan het spacen was maar ik was wel stilaan verder verwijderd van de wereld. Toch had ik nog steeds het gevoel dat ik er met één been in bleef staan en dus nog steeds een bepaalde vorm van controle had. Dat stelde mij gerust en maakte ook dat ik bijvoorbeeld nog perfect kon communiceren met N.
„Het draaierige komt nu op. Tipsy. Dronken. Stillekes aan van de wereld aan’t gaan.”
Hier begint de zogenaamde ’ketwalk’. Het was zeker niet altijd het geval, maar meestal begon ik mij steeds voorzichtiger voort te bewegen. Zolang ik stapte was er geen probleem, maar als ik stopte wel. Want terug starten met stappen bleek een heuse uitdaging.
„Ge moogt er ni bij nadenken. Als ge d’erbij nadenkt, stopt’t. Allez, het stopt ni maar wa ge doet stopt. Gewoon doen, anders wordt het ineens een ’opdracht’. Héél speciaal. Heel bizar.”
21u03: Vijfde lijntje.
„Het snuiven op zich wordt heel moeilijk. Afstanden en volumes zijn moeilijk in te schatten.
Stappen wordt raar. Voeten doen raar. De zetel?! Gaan liggen is veiligheid.
Rondstappen is wel interessanter maar het ligt zo lekker. Alles is zo vertrouwd.

Ik ben zo blij: de perfecte plaats & de perfecte sitter. Lichtjes emo.”
Hoe meer de dissociatie intreedt, hoe meer ik ook voelde dat er zich een soort euforie van mij meester maakte. Ik voelde mij goed. Heel goed.
Testje: gokken hoe laat’t is: "20u49". (ik zat er niet ver naast)
21u09: Test: koekje eten.
„Heel raar om iets in uwe mond te steken. Bijten?! WOW! Mijne mond beweegt maar ik heb daar ni om gevraagd. Alsof iemand anders het koekje aan het opeten is. Minder smaak. Heel rare ervaring om te eten en dan nog slikken! Heel speciaal. Het zijn nog altijd mijn handen. Mond nog raar. Wel lekker koekje! Op andere planeet. Heel vreemd. Alles is er. Alles is hetzelfde en toch weer ni. Het voelt ni hetzelfde. Aanraking voelt nog vrij vertrouwd. Vooral zicht is anders. My head is playing tricks on me. Mond is zéér aanwezig.”
Vanaf dit punt zit ik dus effectief op een andere planeet. De vreemde toestand van mijn hoofd neemt de overhand. Alles gaat moeilijker, van spreken tot concentreren tot bewegen enzovoort. Eten was inderdaad een zeer bijzondere ervaring. Het was alsof iemand anders mijn mond bediende en bij momenten leek het alsof ik mijn hele gezicht aan het kauwen was en niet enkel het koekje.
21u17: „Drinken is heel bijzonder! Lekker. Voor een stuk ben ik er nog bij. Ik wordt in de maling genomen, voor de gek gehouden. Ge denkt dat alles normaal is totdat ge iets wilt gaan doen, thee drinken, eten, naar uw telefoon kijken.”
21u21: Dissociatie treedt ten volle op! Een goed voorbeeld hiervan was het drinken van thee. Mijn handen leken niet meer mijn handen maar simpelweg onderdeel uit te maken van de tas zelf. Ook het drinken op zich was een hele onderneming omdat mijn mond, mijn lichaam simpelweg niet meer van mij leek. Het was alsof ik de controle erover verloren had. En dat was goed zo want zolang ik niet moest eten of drinken was er ook geen probleem. Mijn mindstate was nog steeds van goed tot licht euforisch.
„Wow, dit is mijn hand. Pas als het beweegt, kunt ge u ermee vereenzelvigen.”
21u23: Testje: pictionary „Uitbeelden is cool!”
Verrassend genoeg ging dit veel beter dan verwacht, zowel het uitbeelden als het raden. Hoewel het op Ketamine zeer hilarisch was.
21u24: Zesde lijntje.
21u34: „Dit doen mensen toch ni voor hun plezier?!”
Op dit moment besefte ik hoe vreemd deze trip was. Het had niets te maken met het soort trips waar ik al ervaring mee had. Het is onmogelijk te vergelijken met eender welke andere drug. Ik kan mij dan ook niet voorstellen dat mensen dit voor hun plezier doen, bedenk ik mij. Laat staan op dagelijkse basis. Tegelijkertijd snap ik het ergens ook wél want het beetje controle dat ik nog heb, in combinatie met het tripperige gevoel, is niet onaangenaam. Ook hier helpt de lichte euforie en een verrassende speelsheid in de beleving.
21u39: Ik heb de neiging om te gaan liggen maar rondlopen is interessanter. Ik wil constant op onderzoek. Het is fascinerend om op Ketamine rond te lopen in huis en dingen te gaan bestuderen. Ook hier ervaar ik weer een band met trippen.
„Ik snap ni da’k die tas vast heb en hoe die vloeistof in mijn lichaam gaat”
21u42: „Ik denk 21u15”
„Nu voel ik mij zoals Johnny Depp in Fear & loathing in Las Vegas”
Deze zin komt voort uit mijn gevoel van dat moment. Op dat eigenste moment sta ik met mijn snuifbuisje in de hand zeer geïntrigeerd te kijken naar het laatste lijntje Ketamine. We gaan ervoor!
Het zevende lijntje.
21u48: „Lego is te klein. Grote dingen!"
Op dit ogenblik ben ik flink aan het trippen. Alles boeit mij, ik wil alles aanraken en bekijken. Alles lijkt alsof het de eerste keer is dat ik het zie. Wederom speelt mijn hoofd met mijn lichaam. Wanneer ik iets wil aanraken, lijken mijn handen weer niet de mijne. Zowel aanraken als bewegen gebeuren schokkerig en traag.
21u52: „Ik moet gaan liggen. Licht uit.
Ik ben hier, maar ik ben hier ni.
Het is een filosofische drug.

Alles verandert snel.”
Het laatste lijntje mist zijn doel niet. Nu ben ik volledig van de wereld. Ik vind het allemaal fantastisch!
21u55: Test: sigaret rollen: iets moeizamer maar lukt perfect.
21u58: Ik word filosofischer, maar praten gaat wat moeilijker.
„Nu nog 3 lijntjes en dan vertrekken naar lalaland. Ik heb nog 5% nuchterheid”
Dit stadium is verwarrend (als al het vorige al niet verwarrend was).
Ik snap niks meer: tijd, eten, drinken, spreken, slapen, stappen, doen…
De realiteit valt volledig weg.
„Ik ben ver, in vlagen, da’s wel tof”
Nog steeds totaal geen drang om te roken.
22u03: Ik ga in de zetel liggen (N: hij ziet er heel chill uit)
„Voel me wel goe, heel goe. Tijd is weg: zoals bij MDMA, alleen hier telt, ik en gij. Hoewel, zelfde bedenking: heel raar dat mensen dit voor hun plezier doen. Anderzijds: ik snap het wel. Oxymoron: tis ni leuk maar voelt zo leuk.”
N gaat roken, ik lig met gesloten ogen in stilte in de zetel.
22u11: „Ik heb de lente gezien. op moleculair vlak. De zon. Allemaal lijntjes die de sporen van het leven vertegenwoordigen.”
Hier werd de trip heel even zeer intens. Het duurde amper enkele minuten maar het leken uren. Geweldige visuals voltrokken zich bij het sluiten van mijn ogen. Prachtige ervaring. Exact het punt dat ik wou bereiken, alleen had dit nog even mogen blijven duren.
(N: Hij dacht dat het al 1u was ofzo)
22u24: Hier was ik stilaan terug aan het neerdalen. Ik voelde me nog dronken, maar ’t strafste was eraf, voorbij de piek. (N: Hij klinkt weer normaal)
„De gedachte blijft: waarom vinden mensen dit cool? Ge leert er weinig uit. Uw brein voelt klungelig. Dit brengt niks bij, buiten dan: als ge iets verder/dieper gaat (liggend, met gesloten ogen), kunt ge wel mooie dingen ervaren, in de trip. Puur recreatief snap ik het écht niet.”

Conclusie

Dissociatie valt moeilijk te omschrijven, maar ik hoop dat dit report wat verheldering brengt voor de nieuwsgierigen zoals ik. Bijvoorbeeld, de ervaring om naast jezelf te lopen is er eentje om nooit meer te vergeten. Er zijn ook zeer zeker gelijkenissen met echt trippen zoals het verliezen van tijdsbesef, het beleven van een alternate reality of het verdwijnen van dieptezicht.

Ik ben vooral blij met de minutieuze voorbereiding die ervoor gezorgd heeft dat alles perfect verlopen is (met dank aan o.a. @Roze Olifant en @Spyro ). Ik wil zeker nog een keer de Ketamine tegemoet gaan maar dan ga ik voor 200-250mg om het trippy gedeelte nog meer te beleven. Ook hoop ik de R variant te kunnen bemachtigen, aangezien deze nog visueler zou zijn.

Tot slot vind ik het moeilijk om te antwoorden op de vraag of ik het nu leuk vond of niet. Daarom hou ik het bij deze op ’interessant’.
Al bij al, een onvergetelijke avond.

Bedankt voor het lezen!

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Nice triprapport, ik vind het wel goed omschreven.

Disso's zijn een vrij aparte klasse, en hebben verschillende werking op verschillende doseringen. Afgaande van de 5 ketamine-niveau's ziet het er bij mij uit als een degelijke niveau 3 ervaring, en is er nog wel ruimte om hogere doseringen te ontdekken ofwel de k-hole.

geflipt

Bewuste gebruiker
Nice triprapport, ik vind het wel goed omschreven.

Disso's zijn een vrij aparte klasse, en hebben verschillende werking op verschillende doseringen. Afgaande van de 5 ketamine-niveau's ziet het er bij mij uit als een degelijke niveau 3 ervaring, en is er nog wel ruimte om hogere doseringen te ontdekken ofwel de k-hole.
De hole is voor later, ik wil gaan voor een volle niveau 4! Zelfs al was het geen LSD of psylo, ik heb n'a 20 jaar eindelijk weer het 'gevoel' van trippen ervaren, met een heel mooie visual op het einde. Het is een begin! Voor een eerste poging ben ik tevreden met het resultaat. Wat is de hoeveelheid bij microdosing? Is dat de threshold?

8️⃣6️⃣

Badass junkie
De hole is voor later, ik wil gaan voor een volle niveau 4! Zelfs al was het geen LSD of psylo, ik heb n'a 20 jaar eindelijk weer het 'gevoel' van trippen ervaren, met een heel mooie visual op het einde. Het is een begin! Voor een eerste poging ben ik tevreden met het resultaat. Wat is de hoeveelheid bij microdosing? Is dat de threshold?
Ik ken ketamine eigenlijk alleen van hoge dosering, lage dosering vind ik niet zo interessant, dan pak ik wel een biertje.

Hou er rekening mee dat ketamine slecht is voor je gezondheid en je snel een hoge tolerantie ontwikkelt. Niet te vaak doen dus. Je hebt ook nog een heel scala aan op ketaminegelijkende middelen die veelal potenter en langwerkender zijn, die vind ik wat meer geschikt voor lagere doseringen terwijl echte keta voor de beste holes zorgt in mijn optiek.

Stonologie

Wijs gebruiker
Het viel mij plots op dat ketamine naar niets smaakt wat ik wel een pluspunt vind.
WAT!?

Iewiewiew wat is de drip van een goede lijn ketamine vies. Pep vind ik lekker ruiken persoonlijk, al is de drip niet lekker. Maar wel beter dan die van keta naar mijn mening.

Leuk om te lezen verder! Klinkt heel bekend in de oren. De speelsheid is ook echt iets wat ik later erg ben gaan waarderen in disso's in het algemeen. Ik voel me jong, vers en grappig.

Echte euforie ervaar ik alleen op O-PCE en 3-MeO-PCP, maar op keta merk ik alleen de antidepresiviteit. Dat is wel echt enorm fijn soms, en daar kan je euforie door ervaren!

Spyro

Badass junkie
Nice report! Ik wist in het begin ook niet goed wat ik nou moest met deze drug. Naarmate je het vaker gebruikt weet je het steeds beter te sturen en ontdek je meer.

En de Keta drip is bij mij overigens echt óntzettend smerig. 😂

geflipt

Bewuste gebruiker
Nice report! Ik wist in het begin ook niet goed wat ik nou moest met deze drug. Naarmate je het vaker gebruikt weet je het steeds beter te sturen en ontdek je meer.

En de Keta drip is bij mij overigens echt óntzettend smerig. 😂
Dan heb ik geluk gehad, bij mij was het net water!! 🤷‍♂️ 😂

Ik had dus duidelijk de S variant. Is de R variant moeilijker te krijgen? Ik lees overal dat die meer trippy is...

geflipt

Bewuste gebruiker
WAT!?

Iewiewiew wat is de drip van een goede lijn ketamine vies. Pep vind ik lekker ruiken persoonlijk, al is de drip niet lekker. Maar wel beter dan die van keta naar mijn mening.
Sorry, bij mij was het net water!!

En die eufofie/het antidepressieve bleef de dag erna nog lekker doorgaan. Nu snap ik al die onderzoeken rond Keta en depressie. Zoals ik al zei: een zeer interessant goedje. Ben wel benieuwd naar de R variant, of een rc die meer de trippy kant op gaat.

Ikbeneenfiets

Belezen gebruiker
Leuk report! Ik heb altijd al keta willen proberen! Maar ik ben bang dat het ook wat angstremmend is, dus ligt misbruik misschien voor mij op de loer. Daarom probeer ik het niet. Klinkt wel heel gaaf om een keer mee te maken.

geflipt

Bewuste gebruiker
Leuk report! Ik heb altijd al keta willen proberen! Maar ik ben bang dat het ook wat angstremmend is, dus ligt misbruik misschien voor mij op de loer. Daarom probeer ik het niet. Klinkt wel heel gaaf om een keer mee te maken.
Mij schrikt het misbruik ook wel af, maar ik wou dit echt eens meemaken. Plus, ik had al maandenlang een grammetje liggen dat ik gekregen had. Het is, volgens mij, vooral het euforische dat verslavend is. Zelf wil ik graag nog wat spelen met lage dosissen en toch één keer de 'hole' bereiken.

Maar als je twijfelt zou ik het inderdaad niet doen. Het is ook best heftig.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ola! Ik zou nog wat uitgebreider reageren. Ik ga maar wat random in op verschillende delen van je report, sorry alvast als het een beetje chaotisch overkomt. :tongueout:

Allereerst, heel leuk report! ^^ Ketamine is raar spul hè? Ik vind de smaak (drip) heel vies, bitter. Bijzonder dat het bij jou nergens naar smaakte! Ik verkies zelf wel de bitterheid van ketamine boven de weeïge verschraalde-sigaretten-geur/smaak van speed, maar toch, lekker is anders. :)

Het is heel herkenbaar dat keta op lage dosis alcohol-achtig aanvoelt, alleen dan beetje dromerig, en dat een of twee lijntjes later (afhankelijk van hoe groot die zijn) pas de echt dissociatieve/trippy effecten komen. Ook het 'verwijderd raken van de wereld' (wat disso's natuurlijk doen, maar ik vind dit een mooie beschrijving) en daarbij een afwijkende geluidsperceptie komt mij bekend voor.

Het is wel tof dat je á la Drugslab een beetje actief bent geweest en dingen hebt uitgeprobeerd tijdens de 'trip'. Ikzelf vind dat ik dat altijd te weinig heb gedaan op ketamine, omdat ik er zo lam van word. Maar als je iets gaat doen (wat overigens op hoge dosis onverstandig is, je kunt vallen, maar je voelt zelf wel enigszins aan wanneer het niet meer veilig is) merk je pas echt wat het precies doet met (de beleving van) je motoriek.

Het is waar dat het gevoel van een dissociatief, als het eenmaal dat tripplateau bereikt, nergens anders mee te vergelijken is. Het is totáál iets anders dan trippen op psychedelica. Ik ben zelf over het algemeen genomen meer fan van psychedelica omdat het meer 'sense maakt' om het zo maar even uit te drukken, en omdat je er ook het nodige van mee terug neemt naar hier. Het effect van disso's is vooral onbegrijpelijk en vreemd. Ik heb vrij lang met mijn zakje ketamine gedaan tot het op was, maar de keren dat ik ermee geëxperimenteerd heb vond ik het wel fascinerend. Het was namelijk al die keren ook weer heel anders. Alsof ketamine zich op verschillende dosissen en in verschillende set/settings als meerdere verschillende drugs presenteert. De K-hole heb ik sinds die eerste keer dat ik er per ongeluk in verzeild raakte (althans, iets wat erop leek, of het echt een hole was weet ik nog altijd niet zeker) niet meer opgezocht omdat ik de 'normale' tripeffecten van ketamine toch net wat beter kan waarderen dan de kille, lege sfeer van de hole, en ik vond het verdoofde gevoel wat urenlang overbleef na die hole-ervaring erg irritant. Alsof je te bezopen bent en draaiierig in je bed ligt.

Ik ging stuk om sommige van je uitspraken.

"Wow, dit is mijn hand. Pas als het beweegt, kunt ge u ermee vereenzelvigen.”
"Heel raar om iets in uwe mond te steken. Bijten?! WOW! Mijne mond beweegt maar ik heb daar ni om gevraagd."
"Ik snap ni da’k die tas vast heb en hoe die vloeistof in mijn lichaam gaat.”
"Lego is te klein. Grote dingen!"

Hahahaha. Kan alles wel gaan quoten. :')

"Ge leert er weinig uit. Uw brein voelt klungelig."

Hier ben ik het dus mee eens. Je leert er weinig uit, is ook mijn ervaring, het is pure en totale verwarring voor je brein, je snapt er geen f*ck meer van, maar that's it. Ik heb er nog geen grotere inzichten op gehad, al ken ik wel mensen die wél dat soort ervaringen hebben gehad, dus het kan zeker - en ik houd er rekening mee dat ik die kant van disso's gewoon nog niet gezien heb. Toch is dit voor mij de reden dat ik, ondanks dat ik disso's zeer boeiend vind, uiteindelijk meer heb met de klassieke psychedelische middelen. De combinatie van een disso met een psychedelicum schijnt ook indrukwekkend maar wel heftig te zijn... ik denk er momenteel over om wat meer ervaring met 3-MeO-PCP op te doen (recent voor het eerst geprobeerd, conclusie: helderder en stimulerender dan ketamine, wel iets minder trippy op medium dosis) en dan misschien later eens in hele lage dosis met iets als 4-HO-MET of 2C-B te combineren.

Wel grappig dat je het effect, terwijl je zegt het gevoel te hebben gekregen dat je er weinig uit leerde, op een bepaald moment in je trip toch 'filosofisch' noemde.

Zelf vind ik ketamine (en 3-MeO-PCP) wel degelijk recreatief, voor af en toe eens, maar ik zou het niet snel op een feest willen gebruiken. Ik vind het daar te vaag en te verwarrend voor. Net als jij ben ik vooral fan van het piekeffect. Een lage dosis vind ik niet heel boeiend (wat ik in mijn eigen report al schreef: dan drink ik liever een paar wijntjes of biertjes), en op hogere dosis is het zo'n drie kwartier heel intens, en dan, als die intensiteit weer afneemt, vind ik het eigenlijk ook al gauw niet meer zo tof. In het begin ben je nog wat trippy en voel je je relaxt, maar daarna blijft die verdoofde lamheid achter die je 'uit moet zitten'. Een voordeel van 3-MeO-PCP is dat deze verdoofdheid minder is, een nadeel ten opzichte van ketamine is dat het véél potenter is (een dosis van 8 mg kan al heftig zijn voor sommigen). Vóóraf afwegen is van levensbelang bij zoiets potents. Wel goed dat jullie dit bij ketamine ook hebben gedaan hoor, onder invloed shit gaan wegen en berekenen is nooit goed natuurlijk. :wink:

Ik deel je mening dat het effect van dissociatieven meer 'interessant' is dan 'leuk'. Al vind ik de lage dosissen-range vaak wel lekker aanvoelen, je zweeft op een wolkje, de bodyload is op dat plateau erg comfortabel.

Al met al klinkt het toch alsof jij een volwaardige ketamine-ervaring hebt gehad. Bedankt voor het delen van je verhaal, ik hoop dat je ons op de hoogte houdt mocht je er nog eens mee gaan experimenteren! Aan goede tripreports nooit genoeg.

P.S.: Er was hier op het forum iemand die zich een keer letterlijk de schepper van alles, God dus, waande op ketamine. :'D Ik heb het zelf nog niet direct meegemaakt, maar ketamine en andere disso's schijnen dus soms dergelijke ego-vergrotingen te kunnen veroorzaken. Dit in tegenstelling tot psychedelica die het ego verkleinen, en op hoge doseringen resulteren in ego-loss. Het laatste trekt mij dan net gewoon weer wat meer, maar hey, wie wil er nou niet voor één keer God zijn? xD Ik wacht nog steeds op een disso-ervaring waarin dit gebeurt, lol, maar misschien ben ik niet weggelegd voor het God-schap, ook niet eenmalig. Het zou me niet verbazen.

geflipt

Bewuste gebruiker
@Roze Olifant ,

Bedankt voor je reactie. Zoveel herkenbaarheid ook uit jouw report. Ik heb net als jij verschillende experimentjes uitgevoerd. Maar de ware experimenten liggen volgens mij vooral bij het op onderzoek gaan naar interessante dingen om te doen terwijl je onder invloed bent. Volgens mij leer je zo het best wat jij leuk vindt als je onder invloed bent. Voor sommigen is dat op de bank liggen, voor anderen wandelen of praten.

3-MeO-PCP en andere rc disso's wil ik graag proberen, maar ik raak er helemaal niet aan uit, aan die rc vendor wereld. Komt wel! Zoals ik al zei is dit de enige vorm van 'trippen' die ik nog mag doen, door de Lithium. Vooral op het einde toen ik 'de lente zag op moleculair vlak', kon ik mijn geluk niet op!! Ik kan dus toch nog min of meer trippen. Ketamine valt in het niets bij andere psychedelica, maar toch...

Het is een vreemd goedje, maar het krijgt zeker en vast een speciaal plekje in mijn kast.

(Die bitterheid kwam een paar dagen later wel heftig binnen hoor.)
(Toen ik zei dat ik het een filosofische drug was, was ik al vrij goed onder invloed.)

Nogmaals bedankt voor je feedback,
En als ik eens een lezing of les geef in het Gentse, dan gaan we een Chouffke drinken!

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan